Trouwen in 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eapy

Re: Trouwen in 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 19:01

Heel gaat alles ook nog prima. We trouwen op 6 september dus de meeste dingen zijn wel geregeld, nu wat kleine dingetjes en details nog. Ik heb niet suuuper veel stress maar ik droom wel vaak over de dag, en dan vooral dat alles verkeerd gaat! :')

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 19:54

Wij zijn op zoek naar een dj voor het feest. De locatie heeft zelf al de installatie en verwachten dat de gene een draaitafel eraan koppelt.
Maar overal waar je kijkt krijg je complete shows met tafel en lamp erbij, meteen een flinke kost. Hoe hebben jullie een dj gevonden?

lynnXtubbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 21:11

Haha dat van de dromen komt mij erg bekend voor! En het weer wisselt nogal voor zondag dus daar maak ik me wel een beetje druk om, omdat we het liefste alles buiten doen.
Wij zijn voor een dj uiteindelijk via via bij iemand terecht gekomen die het meer hobby matig doet, dat viel daardoor erg mee in de prijs..

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 22:11

Zondag al dan gaat het nu inderdaad heel snel. Hoop dat het een mooie en droge dag gaat worden.

De trouwambtenaar is vanavond bij ons geweest. Leuke vrouw dus dat is ook fijn.

Sorry geen kennis over dj's

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 09:04

Wat fijn dat het bij iedereen zo goed verloopt, de voorbereidingen.
Wij zijn eigenlijk zo goed als klaar met alle voorbereidingen. Deze week heb ik de tafelplanning gemaakt, de bedankjes besteld etc. Wij kunnen nu dus rustig afwachten tot het gesprek met de Babs, en daarna de dag zelf.
Ben eventueel nog op zoek naar een jasje/vestje voor als het wat kouder zou zijn (eind september), maar dat heeft geen haast.

Wbt DJ: mijn vriend heeft er een gevonden via een website met (trouw)dj’s, deze speelt ook saxofoon. Volgens mij heel goed betaalbaar, mijn vriend let goed op de kosten. Ik kan straks even vragen hoe of wat.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 09:09

Voor een heel aantal is het bijna zover, spannend!
Dromen over je bruiloft haha, maar je bent er ook zoveel mee bezig. Logisch ook wel.

Hier even stress afgelopen week. Onze ceremoniemeester haakt af.. := En dat terwijl het enige wat ze tot nu toe had hoeven doen was mijn vrijgezellenfeest regelen, er waren letterlijk 4 appjes uitgewisseld.
Dat was echt wel even schrikken, maar uiteindelijk is het beter zo. We hebben iemand nodig waar we op kunnen bouwen en zij is dat dus niet.
Afgelopen zaterdag wel mijn jurk gekozen <3 andere kleur dan ik had gedacht, maar wel echt blij mee. Afgelopen dinsdag het proefdiner gehad, dus ook dat afgetikt. Krijg steeds meer zin in de dag!

Fijn dat de trouwambtenaar fijn is Linnie!

Wat betreft de dj; onze buurman is dj dus dat was snel geregeld. Maar er zijn ook wel algemene websites waar dj's op staan die je kunt boeken.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 09:47

Boemklatsch, misschien is een mooie stola een idee? Die heb ik altijd gehad bij mijn galajurken. Vind een jasje of vestje op een hele mooie jurk altijd wel afbraak doen aan het plaatje. Een stola is super mooi! Kunnen ze je bij zaken met avondjurken zeker mee helpen :j

Oh, wat vervelend Muurp -O- Wat jammer dat het zo moet lopen! Hebben jullie al wel iemand anders in gedachten?

Een vriend van mij is DJ, dus die heeft op onze bruiloft gedraaid. Ik denk dat veel DJ's ook wel de voorkeur hebben om met hun eigen set-up te werken, omdat ze dan precies weten wat ze voor vlees in de kuip hebben geluids-wise.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 10:10

Hier inmiddels een half jaartje getrouwd!
Achteraf gezien ben ik blij dat we het echt lekker klein hebben gehouden, al was het volgens sommigen niet zoals het hoorde :') .
Heb ik stiekem een beetje schijt aan, dit was hoe wij het wilden

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 11:13

Ik had een spijkerjasje, vond ik wel passen bij de jurk en mijzelf.

Alleen die heb ik maar heel kort aan hoeven hebben. Temperatuur was goed.

Afbeelding

Wij hadden een bruiloft Dj, maar die had ook zelf all het materiaal. Voor ons handig, aangezien we eigen locatie hadden.

Oh nou dat is ook niet aardig muurp, geef gelijk aan dat je niet kan/wil...

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 00:01

Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke muziek jullie afspelen tijdens de ceremonie?

lynnXtubbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 09:33

Het is alweer een week geleden! Het was echt in één woord: wauw! Alles liep volgens plan, het weer was perfect, alle mensen zagen er ook zo mooi uit en zelfs onze openingsdans waar ik zo zenuwachtig voor was ging helemaal goed. Zo blij met onze bloemiste die alles prachtig gedecoreerd had en de ceremoniemeester die alle zorgen uithanden nam. De dag zelf verdwenen eigenlijk alle zenuwen en kon ik vanaf het klaarmaken al echt genieten. Het was zo speciaal om elkaar voor het eerst te zien en ook het foto’s maken vonden we zo leuk. Ik moet nog erg wennen aan mijn nieuwe achternaam en dat mijn vriend nu mijn ‘man’ is geworden haha, klinkt een stuk ouder ofzo :')
Het is helemaal een beetje vreemd dat het nu voorbij is, geen geregel meer en daar moet ik zelfs ook nog een beetje aan wennen, hoe stom het ook klinkt.

Misschien dat ik later nog wat foto’s zal delen van onze droom dag <3

En de muziek die wij hebben gebruikt:
Aankomen lopen: until I found you - Stephen Sanchez piana version
Handtekeningen: Tenerife sea - Ed Sheeran
Weglopen: Count on me - Bruno Mars
Openingsdans: can’t help falling in love - Elvis Presley
Tijdens de receptie hadden wij een lijst gemaakt met iets rustigere liedjes die we zelf erg mooi en leuk vonden voor op de achtergrond.

Tabby123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 08:17

Wat fijn lynnxtubbie dat jullie dag zo mooi verlopen is! Hahah ik vind man ook zo volwassen klinken :')

Wij hebben nog 2,5 week te gaan. Van de week een gesprek gehad op de locatie. Waar alles eerst zo makkelijk leek zijn er toch wat puntjes waarvan ik nu denk Hmmm okee en hoe gaan we dat dan doen. Zo mogen de tafels binnen absoluut niet verplaatst worden. Er is geen plek om te dansen maar we hebben al besloten dat wordt dan onder de overkapping en de geluidsoverlast tja niet ons probleem het is het een of het ander. De opmerking het is geen houseparty toen we vertelde dat we onze eigen speaker mee gaan nemen ipv de kleine van daar te gebruiken... Tja het is ook geen klaverjas avond. :):) .

En het feit dat ze overdag eerst nog open gaan voor andere gasten dus dat die of met onze tafel decoratie zitten of we moeten het nog terplekke klaar leggen als we aankomen. Ik had het idee iedereen die binnenkomt krijgt een vaasje in de hand geduwd en mag het neerzetten hahaha! Geen idee hoe we het anders moet regelen. _O-

En het feit dat de taart daar waars. Niet in de koeling past.

Omdat we zelf de taart en ijs regelen moeten we ook zelf de bakjes en bordjes en bestek ervoor regelen.

het zal me benieuwen hoe het gaat lopen die dag maar ik laat het los en we zien wel. Denk hoe nuchterder we erin staan hoe makkelijker het wordt. En er zijn ook veel positieve dingen want heb leuke potjes gekregen als aanvulling op de selectie die ik al had om die als vaasjes te gebruiken en het feit dat we ook niet alles via hun hoeven te regelen is natuurlijk ook al iets wat niet altijd mag. Dus het is niet alleen maar negatief hoor! Ben ook dankbaar dat we de locatie zo kunnen gebruiken anders hadden we het in de tuin moeten doen.

Volgende week komt de trouwambtenaar en heb ik mijn proef haar en make up. Dit weekend ga ik starten met de decoratie.

Ik zeg al vanaf het begin in augustus ga ik in quarantaine geen ziek wordt risico en veel rust houden. Ook ik die maandag nog op de kermis liep en bont en blauw de botsautos uitkwam. _/-\o_

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 20:45

Oh wat fijn lynnxtubbie, klinkt als een heerlijke dag.

Wat bijzonder bloementje3 dat ze zo star vast houden aan die tafels etc. Ze weten toch wel dat bij een bruiloft ook gedanst word, apart hoor! Maar ik denk dat loslaten het beste is inderdaad, die dag word toch wel fantastisch!

Ik heb vandaag mijn proefhaar & make-up gehad, helemaal blij mee <3

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 21:26

lynnXtubbie schreef:
Het is helemaal een beetje vreemd dat het nu voorbij is, geen geregel meer en daar moet ik zelfs ook nog een beetje aan wennen, hoe stom het ook klinkt..

Daar heb ik ook last van (maar ik ben best een gevoelig persoon), voelt een beetje gek nu, vind het soms zelfs lastig om foto's te kijken van onze droom-dag. Maar misschien slijt dat met de tijd!

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 15:46

Kan zelf niet wachten tot het ge-regel klaar is haha. Wij trouwen 6 september en ben onwijs nerveus. Hoop vooral dat iedereen het leuk heeft en alles een beetje loopt en mensen niet teveel naar me kijken :')

Tabby123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 11:05

Ik lig hier echt heel verdrietig op de bank. Mijn schoonfamilie had een tweede vrijgezellen feestje voor mij georganiseerd. Maar ik lig ziek op de bank. Dan doen mensen de moeite om helemaal hierheen te komen lig ik ziek op de bank. Ik voel me zo intens schuldig en baal er zo van! Maar toch proberen mee te gaan is geen optie want de :r - teil is mn beste vriend.