Als dromen uitkomen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wortel115

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-25 11:50

Nou ik ben er nog niet helemaal overuit of dit zadel gaat passen bij Atari. Het moet wijder gemaakt maar het lijkt erop dat dit niet helemaal past voor hem. Ik heb inmiddels de zadel maker waar het zadel vandaan komt gecontacteerd en hopelijk kunnen zij er naar kijken en evt passend maken voor hem.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 17:43

Ho, stop de tijd! Atari met een zadel? Waar is dat veulentje gebleven?
En je dochter die al met vriendinnen in een daktent gaat slapen.. time flies!
Wel een gave auto. Hebben jullie nog vakantieplannen, of ligt dat ook aan jouw lijf?

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-25 22:59

Ievie Atari word 3 in oktober en het gaat zo snel. Het baby is er echt af nu. Hij heeft de laatste weken weinig gedaan maar kan al netjes longeren met zadel en hoofdstel. Ik heb een keer over hem gehangen maar echt inrijden ga ik pas in voorjaar/zomer doen.

Ook met de kinderen gaat de tijd zo snel. Liselotte is 11 en is een super hulp in huis op het moment. Ze zijn ook netjes de hele nacht in de daktent gebleven, de auto stond op het gazon dus niet ver van huis. Smorgens brachten ze netjes al het beddengoed binnen en hebben ze ontbijt gemaakt. Dus van mij mogen ze er met warmer weer gewoon weer in.

De wintervakantie is inmiddels klaar, morgen (dinsdag) gaan ze allebei weer naar school. We willen graag nog terug naar Byron Bay of anders als dat niet gaat een paar dagen naar Broken Hill. Voor nu zal het even afwachten zijn tot ik een datum heb voor operatie. Het gaat heel erg op en af met pijn op het moment en ik mag niet zwemmen dus nu gaan is niet zo handig. Hopelijk in de voorjaars vakantie dan maar.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-25 11:18

Ievie voor jou, Atari die geen lief klein veulentje meer is. Hij is nog steeds lief dat wel. Hij zit het liefst in je broekzak als je in de wei bent. En inmiddels de 1.60m gehaald al mag hij van mij nog wel wat groter groeien.

Afbeelding
Afbeelding

Deze week doen de paarden dit iedere dag een paar uur. Krijg is ook gelijk wat beweging. Ok vandaag even niet want de nieuwe pijnstillers maken me duizelig als ik opsta.
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 21:49

Leuke foto update, maar ik hoop dat je zsm onder het mes kan voor die ellende...

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-25 23:31

Dat hoop ik ook Mer. Ik ben er een beetje klaar mee. Ik kan niet sporten, ik ben bijna 5kg afgevallen deze maand en werken lukt zo maar net een paar ochtenden per week. En gelukkig kan ik op mijn werl doen en laten wat ik wil.
Woensdag was ik bij de dokter en vroeg hoe lang het nog ging duren. Het hing volgens hem van het ziekenhuis af maar omdat het category 2 semi urgent is zou het dan toch wel binnen de komende 4 weken zijn. Ik ga ze nu maar gewoon iedere week bellen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 15:58

Stalken net zo lang tot ze je smeken dat je nu komt := pfffff

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-25 11:59

Weinig nieuws hier. Maar ik wilde jullie laten zien hoe Nala opwarmt voor de kachel. Ze was buiten geweest en blijkbaar was het te koud zonder jas.
Afbeelding
Afbeelding

En volgens Davy is het is bad onveilig en mag ik daar niet in. Hij is hier aan het springen en huilen om over de rand te kijken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder nog geen datum. Ik heb deze week naar het ziekenhuis en gynaecoloog gebeld maar er zit nog niet echt vooruitgang in dus ik blijf ze maar stalken.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 17:39

Slimme beesten in ieder geval je zou hem bijna meenemen in bad. :=

Echt K U T dat er nog geen datum is. pfffff

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-25 00:05

Haha ja ik zou hem mee kunnen nemen in bad. Davy is niet zo gek op wassen helaas. Nala zou het geweldig vinden die zwemt in de zomer in waterbakken en baby badjes. En die zwemt ook onder water neus en ogen in.

Inderdaad k u t ik blijf ze stalken. En bel ze ook maar gewoon allemaal.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-25 08:20

We zijn gisteren naar het circus geweest! We zaten vooraan dus dat was al leuk. De dinosaurus kwam recht in Noah zn gezicht en hij kreeg ook nog een poster. Ik heb niet zo veel foto’s maar we hadden een leuke dag.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb ook eindelijk van het weekend ook Jazz en Atari weer eens gelongeerd. Dat was fijn om even wat tijd met ze door te brengen.
Afbeelding

O en Aldi heeft deze week Dutch week. Dus wij hebben hagelslag, stroopwafels en beschuit. Ik wacht op Oktober fest want dan is er paprika chips lol.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 09:13

Klinkt als een hele leuke week! scherpe foto's trouwens van het circus! Hihi en Dutch week hoe blij dat je dan kan zijn met stroopwafels enzo :D

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-25 13:05

We zaten eerste rij echt op minder dan een meter van het podium dus dat was top voor de kinderen. Fotos maken zonder flits mocht, geen videos.

Ja heerlijk stroopwafels helemaal als ze opgewarmd zijn door de koffie of even in de magnetron.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 13:54

Ja die foto's zijn echt scherp en mooi, leuk dat jullie zo lekker dichtbij zaten, geeft toch iets extra's!.

Warme stroopwafels <3

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-25 08:27

Davy Jones had vandaag het trauma van zn leven. Ik had hem en Nala meegenomen naar de dierenwinkel. Nala vond dat erg leuk en heeft speeltjes uitgezocht. Davy daarintegen vond dat verschrikkelijk. De vrouw die in de winkel werkte noemde hem schattig en wilde hem aaien. Toen werd hij meegenomen naar de katten speeltjes en werd hij ook nog op de grond gezet. Davy wil niet meer winkelen! Na het winkelen moest hij ook nog mee maar de coffee shop. Gelukkig was daar eten. Nala had een super dag gehad, vooral de mensen die hallo zeiden en haar wilden aaien. Davy is nu gelukkig blij met zn nieuwe speeltjes.
Afbeelding
Afbeelding

Nog meer Davy avonturen deze week. Liselotte was niet thuis en weer vond Davy dat ik niet in bad kon. Dus ik had Davy op mn schouder gezet in bad zodat hij me daar kon beschermen. 2 minuten later zat hij zo met zn ogen dicht.

Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 23:21

Ach wat een scheetje ik snap dat ze hem schattig vinden. Alleen hij heeft een groter ego dan zijn lijf aangeeft.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-25 07:11

En hij deed niet grommen of bijten hoor maar vind het gewoon niks als andere mensen hem willen aaien.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 08:17

Is ook helemaal prima, zolang hij maar lief is voor jullie!

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-25 09:19

Dat is ie zeker. Ik denk dat het ook een beetje chi eigen is om andere mensen niet zo leuk tw vinden. En zolang hij niet gromt of bijt is dat prima. Ik vind ook niet iedereen leuk.
Afbeelding
Afbeelding

Het is hier winter maar op het moment heerlijk weer. Liselotte was maandag thuis en ging zo Nikki naar het gras brengen. Normaal mag ze niet zonder helm rijden maar ze bleef achter om Nikki haar deken af te doen en kwam er zo aan. Gelukkig is Nikki braaf.
Afbeelding

Ik heb maandag ook een klein rondje met Jazz gedaan. Ok we hebben naar de silos en rond de bomen gestapt. En 10 minuten was lang genoeg maar wel fijn even tijd met haar doorgebracht. Jazz vind gelukkig alles prima of ze nu rijd of niet ze is meer lui als ze niet in het werk staat.

En geen foto helaas maar ik heb in het weekend ook over Atari gehangen terwijl ml een rondje met hem gewandeld heeft.
Afbeelding

Ik ben waarschijnlijk iets te enthousiast geweest met het mooie weer in het weekend en moest het doen met koorts maandag en dinsdag. Ook een mooie nieuwe blauwe plek op mijn hand.
Afbeelding

Vandaag bij de dokter geweest. Heb een bloedtest gehad. Ze vermoed dat mijn ijzer steeds lager blijft gaan wat logisch is ook. En dat verklaart ook de blauwe plekken en duizeligheid.
Ik heb ook maar weer het zh gebeld en nu toch een datum gekregen voor 11 sept. Komende dinsdag pre op afspraak met de verpleegkundige dus zal dan duidelijk maken dat als er eerder plek is dat beter is. Donderdag weer terug naar de dokter voor uitslag bloed.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 14:44

Leuke foto's en fijn dat je weer even hebt kunnen rijden.

EN een datum, ja dat werd tijd ik duim dat het eerder kan, maar je hebt in ieder geval een datum.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-25 09:02

Ik weet niet of er behalve Mer nog iemand meeleest maar dat is prima.

Atari heeft vandaag in de regen een rondje in de trailer gereden. Hij liep er braaf in en vond het prima dat Nikki naast hem kwam staan. We zijn naar de buren gereden (5km) en daar op de oprit omgedraaid. Thuis Atari eruit, rondje gewandeld en hij liep zo weer de trailer op. Volgende keer gaan we ergens wandelen/longeren en een stapje verder. Nikki was blij dat ze uit eindelijk ook uit de trailer mocht.
Afbeelding
Afbeelding
Dit was op de oprit Noah had daarna zn gordel aan.

Komende week vol met afspraken dus druk. Dinsdag een afspraak in het ziekenhuis voor een pre op met de verpleegkundige. Waarschijnlijk is het niet nodig om ook the anesthesist te zien. Ik ga wel vragen of als er een cancelation is of ik dan eerder mag komen.

Woensdag een pedicure nadat Noah naar de ergo therapeut is geweest voor zn school readiness program. Dat vind hij super leuk want er zijn nog 4 jongens in zn groep. Hij rent iedere week naar binnen. Ik ga meestal een koffie halen en dan kletsen met andere ouders. Ik mag binnen om te kijken en ik krijg een verslag in de mail maar er word gevraagd om zonder ouders te gaan want op school zijn we er straks ook niet bij. Nu maakt het voor Noah weinig uit hij gaat graag genoeg naar preschool en in de bus zonder mij.

En dan donderdag terug naar de dokter voor uitslag bloed en overleg.

Ik sta op het rooster om volgend weekend in het verzorgings te huis een morning short te doeb dat is een dienst van 8-12 omdat er in het weekend geen kok of schoonmaker is. Dan is er een extra verzorgende voor die uren. Dat ga ik nog even overleggen met de manager. Gelukkig denken ze wel mee om alleen de morning short aan te bieden.

Edit ik zit nog eens naar de fotos te kijken en de trailer moet denk ik ook maar eens gewassen worden. Ml maar even lief aankijken volgend weekend.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 12:03

Ik lees ook mee hoor! Geniet van je verhalen en hoop steeds te lezen dat je lichamelijk ook weer top gaat.
In Nederland klagen we over de wachttijden maar dat is bij jou nog heftiger. Dit klinkt als redelijke spoed gewenst...

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 13:05

Lees ook nog steeds mee….heel interessant om een leven te volgen
ergens anders en zeker met paarden.
Leuk dat de kinderen het er ook zo naar hun zin hebben ondanks natuurlijk de afstanden naar alles toe.
Wens je heel veel sterkte en hopelijk wordt je snel geholpen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 17:30

Oh at fijn dat Atari zo braaf op de trailer staat <3 zeker met de afstanden die jullie moeten afleggen...

Wat knap van Noah en zo top dat hij het zo naar zijn zin heeft op school.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-25 22:57

Dank je Muga. Helaas inderdaad lange wachttijden. En ondanks dat ik zei dat ik slecht slaap, pijn niet minder word en ik gewicht verlies is het blijkbaar niet urgent genoeg.

Kally de afstanden wennen hoor. Ik kan me nog herinneren dat we toen ik jong was aan het einde van de zomer vakantie naar Rotterdam gingen voor schoolspullen en nieuwe kleren. Dat was 45 minuten rijden en werd maanden van te voren gepland. Nu rijd ik 3x per week naar Swan Hill boodschappen/zwemles/afspraken en een uur rijden voelt helemaal zover niet meer. De kinderen vinden in de auto ook helemaal niet erg. Gaan we naar Melbourne dan maken ze zich gemakkelijk met een waterfles, snack en iets te doen en ze zijn prima.

Mer voor de paarden is de afstand wat lastiger inderdaad. We gaan dit nog een paar keer doen en dan zal Atari gewoon mee gaan naar ponyclub daar zijn andere paarden en faciliteiten dan kan hij gelijk andere paarden zien en is hij veilig in een omheinde omgeviging. Maar ook de paarden lijken er aan te wennen dat ze soms een paar uur op de trailer staan. En als het een langere reis is stop ik ook gewoon ergens om eten te halen. Voordeel is wel op locatie zijn er nagenoeg altijd yards dus dan kunnen ze eruit met hooi en water. Bij de rijvereniging waar ik me weer wil inschrijven aan het einde van het jaar zijn de yards zelfs overdekt. Staan ze nog uit de zon ook.