Post NL frustratie!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 08:51

Dat is wel ontzettend onhandig ja. :+
In de app is heel logisch.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 10:26

Ik krijg de code van de automaat wel altijd gewoon in de app.
Je moet dan enkel erop klikken, dan krijg je een ander bericht met daarin de pincode

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 11:23

kiki1976 schreef:
Ik krijg de code van de automaat wel altijd gewoon in de app.
Je moet dan enkel erop klikken, dan krijg je een ander bericht met daarin de pincode

Bij DHL wel.

Maar bij post NL staat dat je deze per email krijgt. Ik kon alleen een afhaal code met een streepjescode ophalen, maar daar kun je dus helemaal niets mee bij het automaat.

Ze maken er sowieso een zooitje van. Want in mijn app staat dat het pakket nog steeds onderweg is, terwijl ik het gisteren toch echt bij het pakketpunt heb opgehaald.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 14:49

PostNL heeft vandaag de bezorgtijd niet gered, maar komt ook niet met een update ofzo. Dus nu heb ik helemaal geen idee waar ik aan toe ben. Nou als ik er niet ben, dan hebben ze pech hoor. Dan moeten ze maar een betere indicatie geven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 12:42

Peddler die de bezorging niet af kan leveren tot 2 keer toe.
Adres klopt maar postcode niet. Bij de eerste melding zou ik niet thuis zijn en de buren wel, ben gewoon aan het werk

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 13:04

Ik kwam er dinsdag achter dat de post.nl een aangetekend erg belangrijk document heeft zoekgemaakt. Ik was ergens en zij vroegen heeft u het concept doorgelezen? :? welk concept? Ik heb niks ontvangen. :n Er zwerft dus nu ergens in nederland een stapel papieren waarin al mijn privegegevens staan. Post.nl heeft geen idee waar het is. De verzender is nu bezig met een data lek procedure daardoor. -:(-

Dit is de zoveelste keer dat post.nl het voor elkaar krijgt aangetekende stukken te laten verdwijnen. Zowel ik als ontvanger als ik als verzender. -:(- 8)7 _-:(

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 13:37

Weet iemand hoe het zit met bezorgen van brievenbus pakketjes? Gaan die mee met diegene die ook de normale post rond brengt of is dat met de ronde van de bezorger van de pakketten?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 13:39

Normaal gezien gaan brievenbuspakketjes mee met de postbezorgers die de gewone brievenbuspost bezorgen.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 13:48

Sabbientje schreef:
Het post NL pakket automaat......
De pincode daarvoor sturen ze naar je mail, deze staat dus niet in je ap.
Waarom in hemelsnaam...
Als je het pakket in je app ziet staan, hoe makkelijk zou het zijn om daar (net als bij DHL) gewoon de ophaalcode neer te zetten.

Nu moest ik dus 3 dagen wachten tot mijn pakket doorgestuurd werd naar een ophaalpunt... Want ik had het pakket zelf niet besteld en de mail waar de pincode naar toe gestuurd werd was een Noreply mail van myparcel.

Dit heb ik ook een keer gehad, toen contact opgenomen met de klantenservice (ik geloof via de chat) en die heeft mij na een paar vragen direct de ophaalcode gegeven :j

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 13:59

Bezorger van postnl is een pannenkoek! Ik was niet thuis en dan wordt het pakket bij m'n buren bezorgd, was idd paar deuren verderop. Maar die buurman wist van niks, zei buurman meestal leggen ze het dan in de prullenbak. En daar lag het idd in. Nou lekker dan, je zou dat niet verwachten maar dat ze gewoon aanbellen bij de buurman. Is al de 2e keer dat die bezorger dat doet.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 13:47

Dhl
Vanmorgen bericht we komen tussen 10 - 18.
Rond 11u. We komen tussen 11:45 en 13:45.
Ze zijn er nog niet en eigenlijk moet ik naar de bouwmarkt. Al komt er nu weinig nog van klussen vandaag ben ik bang. Dus maar weer uitstellen tot volgend weekend.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 12:45

Mmm post.nl is weer lekker duidelijk in hun bezorgtijden. En dan raar vinden dat er mensen niet thuis zijn. Het eerste bezorgblok was 1230/1500. Dat was gisteravond en vanmorgen vroeg. Daarna werd het opeens 1030/1230. Vreemd omdat de bezorgers eigenlijk nooit passeren rond die tijd. Maar ik dacht misschien eerder begonnen vanwege de warmte.

En net opeens we hebben het niet gehaald :+ joh we komen ergens voor 2200 uur. -O- Dat is minder tof dan had ik wel gebruik gemaakt van een pakketpunt wat ik de laatste keren liever doe. Maar nu zeker thuis dus liever aan huis bezorgen. Ik moet nog weg vanmiddag ergens na 1500 uur. Dan zou ik dus de hele dag moeten wachten op iets dat komen gaat of niet. >;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 13:13

Het pakje is er, in het eerst aangegeven blok. Maar een andere bezorger dan normaal. Bel gaat, ik loop meteen naar de deur en ik zie de bus al wegrijden. Misschien 10 seconden of zo het deuntje van de bel was net gestopt toen ik de deur al opende. En een pakje op de stoep achtergelaten in de brandende zon. Een eind van de deurbel af ook nog.

Snap ik dit nog? :? dus pakje op de stoep, doorrennen naar de deurbel 8 meter verderop en voor ik bij de deur ben terugrennen en in de bus al kunnen wegrijden in pakweg 10 seconden? Ik vind dat best een prestatie. :') Maar niet zo als het hoort :n

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 20:53

Vriendin stuurt iets via de post met PostNL naar me op. Zondag op de bus gedaan, is er nog steeds niet.

Bij DHL ligt mijn bestelling al vast sinds 8 augustus. Op 8 augustus ‘klaar voor verzending’. Gebeurt helemaal niks.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 16:29

Meestal heb ik weinig te klagen over post nl, maar vandaag helaas wel. Pakket dag vanmiddag zou worden bezorgd is volgens app rond 14.00 uur bezorgd. Bijzonder want ik heb geen bezorger gezien en ben vrij en dus thuis. Loop op dagen als deze ook veel rond huis, dus zie het als een bezorger de oprit op rijdt.
Via app dit gemeld, dan kan je ook contact op laten nemen met de bezorger. Die beweert dat het op ons adres is bezorgd…. :+
Advies van post nl: wacht 2 dagen want het wordt meestal alsnog bezorgd.
In dat geval klopt de informatie van de bezorger niet. Ik heb eerder het idee dat het verkeerd bezorgd is. Hopelijk dat degene waar het is bezorgd (vermoed een dorp verder) het pakketke langs brengt.

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 08:31

Gls wat een rotbedrijf is dat zeg, eerst zouden ze komen tussen 10:35 en 11:05 konden ook het wagentje volgen op de kaart gewacht tot 12 uur geen gls.

S'middags een mail we hebben u gemist maak een nieuwe bezorgafspraak ik op die button in de mail klikken staat er over dit pakket zijn geen gegevens bekend.
Straks maar even naar de buren kijken of die daar toevallig ligt en anders maar gaan mailen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 09:05

Hier nu al verschillende keren dat er in de post.nl app staat dat er post onderweg is maar gewoon niet bezorgd wordt.
Krijg bv op vrijdagochtend melding, kan ook zien welke. Maar mag dan blij zijn dat het dinsdag/woensdag bezorgd wordt. Als het dan uiteindelijk bezorgd us veranderd de datum naar de dag dat het bezorgd is.
Dit is nu al enkele weken zo.
En is gewoon de vaste bezorger welke wel gewoon haar route loopt/fietst

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 11:32

karuna schreef:
Het pakje is er, in het eerst aangegeven blok. Maar een andere bezorger dan normaal. Bel gaat, ik loop meteen naar de deur en ik zie de bus al wegrijden. Misschien 10 seconden of zo het deuntje van de bel was net gestopt toen ik de deur al opende. En een pakje op de stoep achtergelaten in de brandende zon. Een eind van de deurbel af ook nog.

Snap ik dit nog? :? dus pakje op de stoep, doorrennen naar de deurbel 8 meter verderop en voor ik bij de deur ben terugrennen en in de bus al kunnen wegrijden in pakweg 10 seconden? Ik vind dat best een prestatie. :') Maar niet zo als het hoort :n

Hier vandaag ook, busje UPS stopt, belt aan, legt pakketje op de vloeren is weer weg. (Terwijl ze volgens mijn laatste update pas na 12 uur zouden komen)

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 17:18

kiki1976 schreef:
Hier nu al verschillende keren dat er in de post.nl app staat dat er post onderweg is maar gewoon niet bezorgd wordt.
Krijg bv op vrijdagochtend melding, kan ook zien welke. Maar mag dan blij zijn dat het dinsdag/woensdag bezorgd wordt. Als het dan uiteindelijk bezorgd us veranderd de datum naar de dag dat het bezorgd is.

Ik werk voor postnl . Meestal als dit gebeurt dan wordt de loop waar jouw adres in ligt niet gelopen dat kan verschillende redenen hebben .
Ziek of niemand die die loop kan doen omdat de vaste bezorger ineens een andere loop moet lopen . En dan wordt die post doorgeschoven naar de volgende dag .
Dat is uiteraard heel vervelend dat dit dan gebeurt , de bezorgers kunnen hier niks aan doen . Dit probleem wordt veroorzaakt door de planner omdat hij niet voldoende bezorgers heeft om alles weg te lopen .

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 19:16

amigamia schreef:
kiki1976 schreef:

Ik werk voor postnl . Meestal als dit gebeurt dan wordt de loop waar jouw adres in ligt niet gelopen dat kan verschillende redenen hebben .
Ziek of niemand die die loop kan doen omdat de vaste bezorger ineens een andere loop moet lopen . En dan wordt die post doorgeschoven naar de volgende dag .
Dat is uiteraard heel vervelend dat dit dan gebeurt , de bezorgers kunnen hier niks aan doen . Dit probleem wordt veroorzaakt door de planner omdat hij niet voldoende bezorgers heeft om alles weg te lopen .

Als dit klopt wat je zegt, dan houd het in dat er bij ons in het dorp maar 1x per week post bezorgd word..... enkel op woensdag de laatste weken.