Nachtdienst - Deel 2! De nachtvlinders fladderen vrolijk verder.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eloya

Re: Nachtdienst - Deel 2! De nachtvlinders fladderen vrolijk verder.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-25 01:45

hier 3/3

Sinds de 2e nacht niet fit. Verkouden en blegh.
Maar ook niet echt ziek dus we modderen beetje door tot het einde van de dienst ^^

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 00:51

2/3 :wave:

Goed geslapen dus kan er tegenaan :D

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 23:39

Succes vannacht mede nachtvlinders !! Ik ben ook weer begonnen aan mijn reeks van 7 :j

Nog 13 totaal, voor mijn vakantie, zin in :o

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 01:08

Hier nu 3/3 en dan een weekje vrij. Dat ik erna op 12 nachten er 10 moet werken denken we nog even niet aan :+
Daarna wel vakantie.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 16:17

Heb ik een keer nachtdienst, vergeet ik te posten. De eerste op mijn nieuwe werkplek (in een ziekenhuis), ik viel in wegens zieke collega. Het was erg rustig, maar supergezellig, want ik zat samen met twee hele leuke collega's. Dit was de leukste nachtdienst die ik in tijden heb gedraaid.

Wel te weinig slaap, het wilde niet echt, maar gelukkig was het er maar eentje. Eind van de maand weer.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-25 16:43

Oh fijn dat die eerste nachtdienst wel positief was! zet hopelijk de toon voor toekomstige.

Ik heb om het weekend nacht maar helemaal vergeten om te posten.
Maar weer eens oppaken, vind het altijd wel gezellig in de nachtdienst hier beetje kletsen.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 17:07

Ik zit nu ook midden in mij nachtdiensten en ook vergeten te posten.

Ik heb inmiddels ook een andere baan

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 18:50

Ik ga vandaag de nacht in voor 4 nachten. Niet mijn favo dienst. Gelukkig mijn laatste blok voor dit jaar. Ik heb vorige maand ook een blok van 4 gehad ( overgenomen ivm overlijden van collega). Wij hoeven maar 12-13 nachten per jaar te doen. Dus die heb ik er dan opzitten voor dit jaar.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 08:35

@fannetje, ik kan je de hand schudden, ook niet mijn favoriet. Ik hoorde gisteren dat wij er minstens vier per maand zouden moeten doen, dat hadden ze me niet verteld. Dat haal ik dit jaar absoluut niet (wij doen aan zelfroosteren). Nou ja, aan de andere kant ben ik altijd bereid om tekorten op te lossen, dus ik zie wel hoe het loopt.

@nardxash, wat ga je nu doen? Wanneer begin je?

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 16:25

miereneter schreef:
@fannetje, ik kan je de hand schudden, ook niet mijn favoriet. Ik hoorde gisteren dat wij er minstens vier per maand zouden moeten doen, dat hadden ze me niet verteld. Dat haal ik dit jaar absoluut niet (wij doen aan zelfroosteren). Nou ja, aan de andere kant ben ik altijd bereid om tekorten op te lossen, dus ik zie wel hoe het loopt.

@nardxash, wat ga je nu doen? Wanneer begin je?

Ik blijf als VIG werken alleen in in een verzorgingshuis wat kleinschalig is waarbij ik per 15-10 begin

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-25 05:29

Nacht 1/4
En een hele zware :')
Moe!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 15:02

Eloya schreef:
Nacht 1/4
En een hele zware :')
Moe!

Sterkte!
Ik ben blij dat ik er voorlopig van af ben ;)

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 18:45

Ik ben er straks weer met 2, na 3 weken vakantie gehad te hebben.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 20:48

Oef Eloya, hopelijk volgende nachten wat minder zwaar.

Is soms even omschakelen, Shaya, weer aan het werk na de vakantie. Daar hadden sommige collega's het vandaag in de dagdienst ook zwaar mee := .

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-25 00:02

Herkenbaar dat schakelen na vakantie. en idd ook het zien van collega's die het zichtbaar zwaar hebben haha.

Hier 2/4
Niet super geslapen en ook gestress overdag gehad.
Ben tegelijkertijd ook aan het verhuizen dus nog niet echt goede combinatie.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 18:10

Kon wel rustig terug wennen want is momenteel heel rustig op werk ;)
Straks nog een 2e nacht en heb gewoon tot 17u geslapen. Gebeurt maar zelden :+

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 18:51

Ik mag zo ook weer, na 3 weken vakantie. Zo geen zin nog, haha :o

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 19:10

Ik volgende week, wel maar twee nachtjes. Niet dat ik moet omschakelen, want nog niet echt vakantie gehad. Mijn afgelopen dagdiensten waren wel dusdanig intensief dat ik zowaar niet opkijk tegen de nachten. Ik verwacht en hoop dat ze iets rustiger zullen zijn *klopt af*.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 19:46

Hallo nachtvlinders, hopelijk mag ik jullie een vraag stellen!

Zitten er hier ook zorgmedewerkers die bewust alleen/vooral nachtdiensten draaien? En wat doe je dan precies en hoe ziet het rooster er dan uit?

Ik ben werkzaam in een andere sector (zonder nachtdiensten) en ben hier wel benieuwd naar!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 20:21

Ik werk op de radiologie, bij ons mag dat niet. Ik weet wel dat sommigen 1 x per maand een blok doen. Maar om bekwaam te blijven, moet je ook dagdienst draaien. Ik kan me voorstellen dat sommige zorgsectoren dat wel kan.

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 21:46

Hallo allemaal wat een leuk topic, ik meld me ook dan maar, niet mijn favoriete onderdeel maar moet er 4 per maand draaien.
Hier nu in de 2/2 nacht van 19-7 uur, dus hopelijk blijft het een beetje rustig :D

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-25 01:06

Ik werk de helft van mijn contract uren in de nachtdienst, dit komt neer op 7 nachten per maand.
In mijn team zitten ook 2 collega's die alleen nachtdiensten werken.
Ik werk in de GGZ op een woonafdeling. Maar ook op andere afdelingen in de GGZ komen vaste nachtdiensten nog wel regelmatig voor.

Mijn rooster is om het weekend een blokje nachtdiensten van 3 of 4 nachtdiensten. En tussendoor dan nog dag of avond diensten.
Mijn vaste nachtdienst collega's, 1 heeft 3x3 nachten in blokjes en andere collega wat meer wisselende lengtes van blokjes en die werkt er volgens mij 10 of 11 in de maand.

waarom ik er voor gekozen heb is omdat er ORT bovenop komt, deze diensten 9 uur zijn ipv 8 uur en dat ze qua prikkels minder intens zijn. Ook heb ik dan voldoende tijd voor extra taken die ik heb binnen mijn werkzaamheden voor bijvoorbeeld werkgroepen of administratieve taken. En mijn natuurlijke bio ritme is ook dat ik veel fijner werk in de avonden en nachten dan in de vroege ochtenden en overdag.
Ook vind ik het contact met de cliënten fijner in de nacht want ik heb meestal alle tijd voor ze. Iets wat overdag vaak niet zo is. Ook als mensen op sterven liggen is dat een hele bijzondere zorg om te mogen geven in de nacht.

Ik ben verantwoordelijk in de nacht voor 25 eigen cliënten en ongeveer nog 60 cliënten buiten onze locatie die op afroep onze hulp kunnen vragen, wat weinig gebeurd.
We werken met zijn 2 in de nacht of 1 wakkere en 1 slapende dienst.
Wat ik van andere collega's hoor die vaste nachtdienst werken is bijvoorbeeld, meer loon voor minder uren werken, meer vrije tijd, goed te combineren met kinderen/gezin, parttime functie, meer eigen verantwoordelijkheid in de nacht, zelfstandig werken, het "gevoel" wat de nacht geeft, etc.

Ik zou mijn eigen rooster niet perse aanraden omdat het soms net niet handig is dat ik wel als vaste nachtdienst gezien word maar daarnaast ook nog alle taken en verantwoordelijkheden heb van de taken van overdag XD zoals leerlingen begeleiden, examineren, EVV taken (eerst verantwoordelijke verpleegkundige), werkgroepen, vergaderingen en cursussen. Dus dat is soms beetje dubbel.

Misschien kan je wat met dit antwoord!
De meeste van mijn collega's vinden nachtdiensten niks en werken er 2 of 3 per maand.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 01:08

Wijslander schreef:
Hallo nachtvlinders, hopelijk mag ik jullie een vraag stellen!

Zitten er hier ook zorgmedewerkers die bewust alleen/vooral nachtdiensten draaien? En wat doe je dan precies en hoe ziet het rooster er dan uit?

Ik ben werkzaam in een andere sector (zonder nachtdiensten) en ben hier wel benieuwd naar!

Jep ik werk alleen nachtdiensten :j
Vaak werk ik in een blok van 5-7 nachtdiensten en dan een week vrij erna. Ik werk op papier 28 uur en komt dan prima uit. (ene keer een blok van 5 of 6 en de andere keer een blok van 7) Dus totaal 12-16 nachtdiensten ish per maand.

Ook eerder geprobeerd om 3 of 4 elke week te doen maar dat vond ik niet prettig.

Ik heb zelf weinig slaap nodig over het algemeen. Ben vaak tegen half 8 in de ochtend thuis, dan slaap ik tot 12 uur/12:30u. Dan 's avonds voor mijn dienst van 20:00-22:00u ook even nog. Dat werkte voor mij het prettigste.

Ik werk in het verzorgingshuis met mensen met dementie gemengd met thuiszorg binnen het huis zegmaar. Kleinschalig (50 bewoners totaal) Ik merkte dat de hectiek van de dag en het niet de tijd kunnen nemen voor bewoners mij echt tegen begon te zitten, in de nacht kun je in principe prima even rustig de tijd nemen voor mensen. Daarnaast is elke nacht weer anders en dat is ook leuk, afwisselend :j

Het voordeel privé vind ik dat ik zo gewoon de hele middag op stal kan zijn of andere dingen kan doen. Eerder werkte ik alle diensten, dus dan weer dag, dan avond, dan nacht en dan liepen vriendlief en ik elkaar geregeld mis. Ook zijn zo onze honden in principe niet langer dan 3 uur alleen overdag :j Wat ik ook prettig vind.

Voor mij werkt het super, maar merk dat heel veel mensen gruwelen bij het idee van alleen nachtdiensten. Ik moet dus echt niet meer denken aan weer terug naar alle 3 zegmaar, doe mij maar lekker stabiel zo de nachten :j

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 02:49

Ik werk ook 28u p.w. alleen nachtdiensten :j
ELV Zorg met 13 cliënten.
Bewuste keuze ivm de kinderen. Krijg het anders simpelweg niet gecombineerd met school/sport/opvang.

Ik plan zelf mijn rooster. Heb daarbij nog 1 vaste nachtdienst collega en dan nog 1 iemand die de overgebleven diensten draait.

Ik slaap gemiddeld tot 14u. als Kids op school zijn. Ma-di en vrij.
Woensdags ben ik vrij en op donderdag gaan ze naar de bso zodat ik uit kan slapen na mijn dienst.

Ik persoonlijk vind alleen nachtdiensten minder zwaar, dan telkens met vroege en late diensten te moeten switchen.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-25 04:59

Ik zit sinds deze nacht wel weer een stuk fijner "in the game".
Altijd fijn als dat nog gebeurd voor je laatste nacht XD want die is morgen.
Dit is 3/4.