Het leed dat wandelschoenen heet. (Ervaringen Skecher wandelschoenen?)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 10:48

SansaS schreef:
En trail schoenen? Die zijn er ook gewoon waterdicht

Nee hoor, niet per definitie.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-25 10:48

Nee maar dat vind ik ook niet meer dan logisch. Maar de schoenen die ik retour ga brengen zien er gewoon nieuw uit. Nu zijn ze dat ook nog min of meer want ik kwam er al heel snel achter.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 10:55

Goof schreef:
SansaS schreef:
En trail schoenen? Die zijn er ook gewoon waterdicht

Dat zeg ook niet toch?

Ik zeg die zijn er ook waterdicht, niet dat ze allemaal waterdicht zijn.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 11:00

SansaS schreef:
Goof schreef:

Dat zeg ook niet toch?

Ik zeg die zijn er ook waterdicht, niet dat ze allemaal waterdicht zijn.

Excuus, ik las over de 'er' heen!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 11:06

Ik heb nu niet het hele topic doorgelezen, maar ja, ook lastige voeten, loop veel op skechers.
Als het geregend heeft moet ik hier ook iets aantrekken wat niet glad is en waarmee ik ook over heuvelachtig terrein met veel los gesteente kan.

Bij heet droog weer wandel ik dus op mijn skechers, en voor nat weer lage waterdichte wandelschoenen van Decathlon. Daar hebben ze een soort van "hellingbaan" met verschillende ondergronden, die test ik daar dus uit, als ik daar al onderuit ga hoef ik ze om te wandelen in de omgeving waar wij wonen al niet aan te trekken.

Mijn laatste aanwinst van daar:
https://www.decathlon.nl/sporten/wandel ... pEQAvD_BwE

Ga ik tenminste niet mee onderuit op een stijl gravelpad :=

Helaas, hoge of zware schoenen als bijv. Meindls kan ik niet op lopen, wel al eens advies gevraagd in een sportzaak. Maar nee, dat gaat hem voor mij niet worden.

Petrichor

Re: Het leed dat wandelschoenen heet. (Ervaringen Skecher wandelschoenen?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-25 11:08

Grappig weetje: ik hou van flink de pas erin bij meindl haal ik maximaal 5.2km/pu op mijn Skechers haal ik 5.8km/pu zoveel doet dat nog zware schoenen vergeleken met lichte schoenen.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 11:52

Petrichor schreef:
Ik heb dus de schoenen na recherche terug gebracht naar de Scapino ik durfde het toch niet aan. En daarna heb ik deze schoenen opgehaald bij Decathlon: https://www.decathlon.nl/p/waterdichte- ... rijs_Groen ik had er veel goeds over gelezen dus ik dacht ik ga ze passen en proberen. In de winkel liepen ze heel fijn, daarna thuis gewandeld maar helaas de verkeerde wandelsokken aangetrokken dus terug naar huis voor dunnere wandelsokken maar toen waren mijn voeten al iets geïrriteerd. :+ Maar ik denk dat het wel goed zit, ik merkte wel duidelijk verschil toen ik dunnere wandelsokken aan deed.

Deze heb ik ook en de afgelopen dagen aangehad op IJsland. Heel wat km gelopen, geklommen en geklauterd, wat een fijne schoenen!! Zitten als een huis, licht, stabiel én waterdicht. Ik draag ze met wandelsokken, ook van de Decatlon en steunzooltjes.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-25 12:02

suffie schreef:
Petrichor schreef:
Ik heb dus de schoenen na recherche terug gebracht naar de Scapino ik durfde het toch niet aan. En daarna heb ik deze schoenen opgehaald bij Decathlon: https://www.decathlon.nl/p/waterdichte- ... rijs_Groen ik had er veel goeds over gelezen dus ik dacht ik ga ze passen en proberen. In de winkel liepen ze heel fijn, daarna thuis gewandeld maar helaas de verkeerde wandelsokken aangetrokken dus terug naar huis voor dunnere wandelsokken maar toen waren mijn voeten al iets geïrriteerd. :+ Maar ik denk dat het wel goed zit, ik merkte wel duidelijk verschil toen ik dunnere wandelsokken aan deed.

Deze heb ik ook en de afgelopen dagen aangehad op IJsland. Heel wat km gelopen, geklommen en geklauterd, wat een fijne schoenen!! Zitten als een huis, licht, stabiel én waterdicht. Ik draag ze met wandelsokken, ook van de Decatlon en steunzooltjes.

Hier dus helaas geen succes.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 12:22

Hier de schoenen die ik heb in de test door hikers, in de praktijk dus echt 6 uur waterdicht.
https://www.thehike.nl/mh500-review/

@TS, daar staan heel veel merken schoenen in de test, daar heb ik nu niet meteen verder naar gekeken.
Misschien kun je daar voor jezelf nog iets uithalen?

De lage die ik heb vind ik persoonlijk van gewicht echt meevallen en toch voldoende steun.
Zool is natuurlijk wat stugger dan de skechers, maar voor een bergwandelschoen goed.
Goede sokken zijn uiteraard altijd belangrijk, ongeacht welke schoenen.
Liefst katoen of bamboe...

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 13:14

Tinka schreef:
Kan iemand zeggen hoe die skechers trego vallen kwa maat? Ik heb maat 38,5, maar van die instap skechers heb ik maat 38. Draag ik wel met dunnere sokken. Ik vind skeckers sowieso groot vallen, heb zelfs 1 paar maar 37,5. Ik kon dan wel altijd passen, gaat nu niet lukken, woon in Frankrijk, geen winkel in de buurt.

Vallen groot, net als andere Skechers schoenen eigenlijk. Ik heb ze en ze lopen wel heel fijn! Enkel zijn ze wel erg warm.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 14:50

HopeDreamer schreef:
Tinka schreef:
Kan iemand zeggen hoe die skechers trego vallen kwa maat? Ik heb maat 38,5, maar van die instap skechers heb ik maat 38. Draag ik wel met dunnere sokken. Ik vind skeckers sowieso groot vallen, heb zelfs 1 paar maar 37,5. Ik kon dan wel altijd passen, gaat nu niet lukken, woon in Frankrijk, geen winkel in de buurt.

Vallen groot, net als andere Skechers schoenen eigenlijk. Ik heb ze en ze lopen wel heel fijn! Enkel zijn ze wel erg warm.

Dit! Ik heb normaal maat 41 maar van deze maat 40. Ik kan er uren op lopen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 19:59

Ik heb lage wandelschoenen van Lowa, volgens mij model Innox. Niet waterdicht maar wel heerlijke schoenen die je niet hoeft in te lopen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 20:17

Ik heb ze bij de ANWB besteld. In de winkel opgehaald, daar gepast en over dat bruggetje net verschillende ondergronden geprobeerd.
Kon ik ze ook meteen terugsturen als ze niet goed zaten.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 20:32

Ik loop ook heel fijn op lowa's! Heb hoge (renegades) en lage (gorgons).

Ik heb vrij smalle voeten en kom steeds op lowa's uit.

Ik loop heel veel en ook graag in de bergen als dat uitkomt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 11:44

Wij hebben in mijn woonplaats een Skechers winkel. Heeft die zulke schoenen niet staan?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-25 16:24

Ik ben vandaag naar Ochtrup geweest, daar hebben ze een Skecher winkel met heel veel keuze in waterdichte Skechers. Die hogere wandelschoenen van hier boven hadden ze helaas niet. Ik had eigenlijk een modelletje uitgezocht die heel lekker zat maar mijn partner zei ach we hebben alle tijd zullen we even verder kijken? Dus dat gedaan en bij de Asics terrecht gekomen en daar uiteindelijk deze schoenen gekocht: https://www.zalando.nl/asics-gel-trabuc ... 6-q13.html

Hopelijk gaat dit een succes worden. :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 06:20

Ik loop daar zelf meer dan 40 km mee, en vorig jaar een huttentocht in de Alpen. Ik heb wel de niet waterdichte variant. Bij een laag model loopt het water snel je schoenen in, je zou een gaiter kunnen overwegen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 08:18

germie schreef:
Petrichor schreef:
Nou inmiddels ik weet niet hoeveel schoenen gepast en deze waren veruit het comfortabelste icm mijn fijnste wandelsokken en zooltjes. :) Hopelijk zijn ze dat ook als ik straks echt ga wandelen.

https://www.scapino.nl/p/mountain-peak- ... Y1EALw_wcB

Bij mijn vriend vielen met de Mountain Peak schoenen tot 2 keer toe de zolen er af binnen 15km wandelen. Hopelijk heb jij dat niet. Maar ik zou ze dus echt niet durven kopen.

Ik heb mijn Mountain peak al meer dan 10 jaar en gaan elk jaar mee op vakantie wandelen op ruig terrein :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 08:23

De waterdichte wandelschoenen van Decathlon waren bij mij trouwens alles behalve waterdicht :') maar omdat je meestal loopt als het droog is kwam ik er helaas pas laat achter

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 14:44

Zo! Het leed is geleden, Zwerfkei en ik zijn blij!
Voortreffelijk geholpen door de zeer vriendelijke en buitengewoon deskundige medewerkster van Zwerfkei, waardoor ik 4 paar schoenen voor mijn neus kreeg en eigenlijk het eerste paar al helemaal perfect was.
Voor de proef het 2e paar ook aan gehad, maar 3e en 4e paar al niet eens meer. Binnen een kwartier (waarvan 10 minuten rondwandelen) met schoenen naar buiten.

Het is een onbekend merk voor mij, maar met een heel natuurlijke pasvorm. Smal aan de hak en wat wijder bij de tenen en ook nog helemaal waterdicht;
https://www.zwerfkei.nl/product/la-sportiva-ultra-raptor-ii-leather-woman-gtx?srsltid=AfmBOopgjZj82ZD-11b2g4BA4rg5yYHoIeCLnei9XBmitwIUf_C34tJF

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 14:47

La sportiva is in Nederland minder bekend maar is een top merk hoor.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 15:02

Ja dat hoorde ik bij Zwerkei inderdaad ook. Ze zitten echt gigantisch lekker. Zelfs nu na boodschappen doen, spullen uit en weer in de auto laden, korte wandeling van een half uur en nu lunch met de voeten netjes onder tafel heb ik nog steeds niet de neiging de schoenen uit te trekken. Ongekend! *\%/*

[Even off topic; Jammer dat la sportiva geen nette 'kantoorproof' schoenen maakt. Als iemand daar ook nog een tip voor heeft, dan zou dat helemaal perfect zijn]

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 15:14

Jammer dat die voor ons te ver weg zitten, en online bestellen is voor wandelschoenen een nogo.
Maar die van Zwerfkei ziet er ook uit als een fijne schoen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 15:50

Ik loop veel en had eerder altijd Lowa Renegrade, maar die zijn glad op natte klinkers ed. Nu al een tijd Grisport. Ik heb 2 paar Stelvio en Sherpa en ze zijn beide geweldig. Helemaal van leer, waterdicht en stevig en 100 euro goedkoper dan Lowa. Te koop bij de Welkoop.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-25 17:11

Ik heb vandaag een lange wandeling gemaakt met mijn Asics en ik ben oprecht super blij!! *\o/* Ik had gewoon echt helemaal nergens last van, geen pijntjes of wat dan ook. Gewoon heel soepel en in vlot tempo gewandeld, geen steentjes die vast zitten in de zool etc! Schoenen zijn ook echt 100% waterdicht maar wel goed ademend, ik had zelfs geen last meer van zweetvoeten en dat had ik wel in mijn meindls.