Goof schreef:Veraaaaah schreef:Ik zit momenteel wel in een project met een psycholoog maar zou dit niet zomaar via het werk regelen. Met name omdat ze betaald / ingehuurd worden door het bedrijf, dus als er werkgerelateerde dingen spelen ze dan vaak toch de kant van het bedrijf zullen kiezen.
Ik quote jou even, maar reageer eigenlijk op meerdere mensen in dit topic.
Ik snap het wantrouwen eigenlijk niet zo. Het feit dat psychologen/coaches ingehuurd en betaald worden door een bedrijf betekent niet dat zij 'de kant van het bedrijf' kiezen, het is gewoon een losstaande, derde partij.
Onze overkoepelende organisatie heeft ook meerdere coaches 'in de aanbieding'. Toen ik anderhalf jaar geleden thuis kwam te zitten met een burnout heb ik daar meteen gebruik van gemaakt en ik heb daar ontzettend veel uitgehaald. Heel fijn persoon. Na de zomervakantie ga ik weer volle bak aan de slag en ik denk dat ik dan weer een paar afspraken maak puur ter preventie en om te kijken of het me nu wel lukt om een goede balans te bewaren.
Ik vind het echt heel goed dat deze personen er zijn.
Ik vind het ook jammer om te lezen. Natuurlijk mag je eraan twijfelen, maar goed om te weten dat er hele strenge eisen zijn aan vertrouwelijkheid en als je GZ-psycholoog bent, leg je zelfs een eed af. Daarnaast is er ook tuchtrecht