Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kookaburra

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 16:59

Heerlijk! <3 *pum*

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 14:01

En dan vind je zomaar een pakje in de brievenbus....... <3
Met daarin 2 pakjes en dit hele lieve versje;
Afbeelding

Uit de pakjes komen een boek wat helemaal niet bij het zomerthema past, LOVE IT!!!
En 4 mooie boekenleggers.
Afbeelding
Afbeelding

Ik denk dat ik in elk geval mijn lootje Daihyo enorm moet bedanken maar mogelijk zitten er meer van jullie in dit complot. Ik elk geval ben ik hier echt heel erg super blij mee, en zoals ik al eerder schreef is er niet veel nodig om me over te halen voor een herfst editie, dit was meer dan genoeg, dus mocht het er van komen, I'm in *\o/*

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-25 14:33

<3

Ik denk dat ik wel een herfst editie wil gaan doen, maar dat ik dan de winter editie oversla (zeg ik nu)

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 17:06

Aww wat een lief gedicht! Wel helemaal waar, je stopt zelf zoveel tijd en aandacht in je pakketjes DWitzel! Geniet van je winterse boek in de zomer! :)

Wij hebben een soort van per ongeluk een huis gekocht, dus ik weet niet waar ik deze herfst woon _O- Hangt af van hoe snel we alles rond hebben. Dus voor de zekerheid sla ik hem toch maar over :')

Spoiler:
We hadden een behoorlijk laag bod gedaan, meer om de biedlogboeken enzo in te mogen zien. Volledig ervan uitgaande dat we overboden zouden worden. Maar ons bod is gewoon stomweg geaccepteerd! Dus nu als de brandweer hypotheek etc regelen, want we hadden er echt totaal niet op gerekend.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 08:53

Ah echt lief!

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 09:49

Eelmo schreef:
Aww wat een lief gedicht! Wel helemaal waar, je stopt zelf zoveel tijd en aandacht in je pakketjes DWitzel! Geniet van je winterse boek in de zomer! :)

Wij hebben een soort van per ongeluk een huis gekocht, dus ik weet niet waar ik deze herfst woon _O- Hangt af van hoe snel we alles rond hebben. Dus voor de zekerheid sla ik hem toch maar over :')

Spoiler:
We hadden een behoorlijk laag bod gedaan, meer om de biedlogboeken enzo in te mogen zien. Volledig ervan uitgaande dat we overboden zouden worden. Maar ons bod is gewoon stomweg geaccepteerd! Dus nu als de brandweer hypotheek etc regelen, want we hadden er echt totaal niet op gerekend.

Wat gaaf, gefeliciteerd Eelmo!!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-25 09:51

Eelmo schreef:

Spoiler:

Heel tof, gefeliciteerd!

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 10:00

Wat ontzettend mooi <3

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-25 10:03

GSBS Herfsteditie 2025
Ja, ik gooi hem er maar gelijk in, dan kunnen we er weer lekker lang over doen :D

Herfst! Ook wel, pumpkinseason *pum* of spooky season }:) of cosy season :9k of nouja, wat je leuk vindt :D

Afbeelding

• Aanmelden
    • Via PB bij Marjo inclusief:
      • Boktnaam & e-mailadres
      • Eventuele uitsluitingen van bepaalde lootjes die je al eerder hebt gehad
    • Vóór 10 augustus 2025
    • Na PB ook in het topic even aanmelden met wat tops en flops
  • Afspraken
    • Inhoud van het pakket:
      • Eén nieuw boek
      • Cadeautjes twv €20-€25 (hier mag ook een tweede boek van gekocht worden)
      • Hint om te raden wie jij bent
    • Verzenden:
      • Tussen 21 september en 3 oktober

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 10:06

Gefeliciteerd Eelmo!

DWitzel: graag gedaan en nee, ik was niet alleen :D

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 10:25

DWitzel was ontzettend lief!

Ik ga mij gelijk aanmelden :D dan kan ik dat niet vergeten.

Ik ga nog even een keer zitten voor mijn post met tops en flops en mijn Goodreads moet nog even bijgewerkt worden.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 10:36

Ik sluit helaas eventjes niet aan. Puur omdat ik nog zoveel op mijn TBR heb staan :=

Maar ik ga wel weer meevolgen *pum* <3

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 10:55

Ik doe ook mee.
Absolute tops: magic realism, historische romans (maar wel actie en rauwe historie zeg maar, Weesmeisje vond ik bijvoorbeeld saai. Simone vd Vlugt, Ken Follet zijn het betere werk). Fantasy ook wel.

Flops: science fiction met robotten en ruimteschepen. Series als Hunger games en Divergent of the 100 vind ik wel weer goed.

Ik lees alleen Nederlands. Oh en ik doe ook mee met de advent. Ynskek heeft mijn lootje. Maar ik maak voor de herfsteditie een kortere verlanglijst met boeken die niet op de lijst van kerst staan. Dus dat hoeft elkaar niet te bijten.

Voor het niet boeken gebeuren:
Geen roze of glitters.
Wel chocola, groene thee met fruit (behalve sinaasappel), leuke boekenleggers, katten, vlinders.
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 19-07-25 11:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-25 11:09

Toch leuk dat er altijd enthousiasme blijft *\o/*
Ik doe ook zeker weer mee :D

Voor wie mijn lootje krijgt:
Ik doe mee met de adventskalender voor zowel 12 als 24 dagen. Deze worden gemaakt door Cynn en Lau07

Op GoodReads heb ik verschillende lijsten gemaakt, in totaal 6 met de titel 'wishlist'. De wishlist-bokt is gemaakt voor de adventskalenders, daar blijf ik zelf dus af. Zelfde geldt voor de 'passive'. Boeken uit een serie staan op 'series' maar het hoeft niet te betekenen dat ik het eerste boek al heb gelezen, dit is puur gedaan om mijn andere lijsten niet te vervuilen met series. De 'audio' spreekt voor zich, net als de 'coloringbooks'. De gewone, algemene wishlist heb ik boeken op staan die ik mogelijk zelf ook ga kopen, mocht het fijn zijn voor mijn lootje wil ik hier best vanaf blijven tot ik mijn pakketje heb. Sommige boeken die hier op staan heb ik al in mijn bezit, maar omdat dit dan vaak de e-book of de audio versie is, vind ik het leuk om er ook een fysieke kopie van te hebben. Zolang ze nog geen rating hebben, heb ik ze niet gelezen. Boeken die ik wel gelezen heb, maar niet fysiek heb die staan dan op de 'passive' lijst.

Voor een actueel beeld van de boeken die ik in mijn bezit heb, verwijs ik je graag door naar TheStoryGraph, die houd ik beter bij namelijk.

Ik lees voornamelijk fantasy, romance en historic fiction, en altijd in het Engels.
Als je mij twee boeken geeft, vind ik het wel leuk om iets onbekends erbij te krijgen, zoals een genre waar ik nog weinig van gelezen heb. Science-Fiction is echter écht niks voor mij, en over horror ben ik ook niet al te enthousiast. Vroeger las ik wel veel van Karin Slaughter, dus soortgelijke boeken zijn misschien best wel leuk!
Een goede memoir van een interessant persoon of gebeurtenis vind ik ook erg leuk, al zal ik daar ook de audioversie bijpakken (pluspunten als die door de persoon zelf is ingesproken)

Dan nog wat tops voor het niet-boeken verhaal:
<3 Pompoenen
<3 Vossen
<3 Oranje
<3 Herfstthee
<3 Boekenleggers
<3 Postcards (voor Postcrossing)
Liever geen roze items, vruchten- of rooibosthee of sterk zoete geuren.

Disclaimer: uiteraard is alles hierboven bedoeld om het wat makkelijker te maken om een pakket samen te stellen. Zie het asjeblieft niet als een eisen- of boodschappenlijst! Ik denk dat er al prachtige pakketten zijn samengesteld en dat iedereen goed weet wat wel of niet werkt <3

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 11:57

Nog niet eerder meegedaan, en iedere keer twijfel ik. Wat mij tegenhoud is het budget.. aan het begin was dit 10-20,- en alleen een boek, inmiddels is het een boek + nog 25,- erbij. Dat vind ik gewoon te veel omdat ik ook altijd meedoe met de SS editie en je weet nooit zo goed of de cadeautjes die worden uitgekozen ook echt bij je passen en nuttig zijn.
Ik zou wel (een of twee keer, voor structureel lees ik nog te weinig) meedoen als het weer terug gaat naar 1 boek met een hint. Misschien is dat voor meerdere zo en weer een idee voor 2026?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-25 12:20

boeflover schreef:
Nog niet eerder meegedaan, en iedere keer twijfel ik. Wat mij tegenhoud is het budget.. aan het begin was dit 10-20,- en alleen een boek, inmiddels is het een boek + nog 25,- erbij. Dat vind ik gewoon te veel omdat ik ook altijd meedoe met de SS editie en je weet nooit zo goed of de cadeautjes die worden uitgekozen ook echt bij je passen en nuttig zijn.
Ik zou wel (een of twee keer, voor structureel lees ik nog te weinig) meedoen als het weer terug gaat naar 1 boek met een hint. Misschien is dat voor meerdere zo en weer een idee voor 2026?

Het staat je vrij om zelf ook wat te organiseren natuurlijk :D
Ik vind het met de herfst editie zelf gewoon wel leuk om extra cadeautjes te geven en te ontvangen :)

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 12:53

Ik heb elke keer meegelezen en nu meld ik mij ook *\o/* Ik zal mij dan ook kort even voorstellen

Arianne, 31 jaar, lees in het Nederlands en voornamelijk thrillers. Boeken die zich afspelen in de (tweede) wereldoorlog spreken mij vaak ook aan. Fantasy trekt mij minder. Ik zal voor 10 augustus mijn goodreads updaten wat betreft mijn wishlish en boeken die ik in bezit heb. Hierbij mij goodreads linkje alvast.

Qua extra's ben ik niet al te moeilijk. Ik drink alleen geen tea of koffie. :o

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 17:04

Dank, dank :D Voelt nog heel surrealistisch haha.

Veel plezier met de herfst editie! Ik volg trouw mee. Leuk ook dat er wat nieuwe aanwas is *pum*

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 17:21

Nog niet aangemeld, maar tuurlijk doe ik ook weer mee :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 21:04

DWitzel schreef:
En dan vind je zomaar een pakje in de brievenbus....... <3
Met daarin 2 pakjes en dit hele lieve versje;
[ Afbeelding ]

Uit de pakjes komen een boek wat helemaal niet bij het zomerthema past, LOVE IT!!!
En 4 mooie boekenleggers.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ik denk dat ik in elk geval mijn lootje Daihyo enorm moet bedanken maar mogelijk zitten er meer van jullie in dit complot. Ik elk geval ben ik hier echt heel erg super blij mee, en zoals ik al eerder schreef is er niet veel nodig om me over te halen voor een herfst editie, dit was meer dan genoeg, dus mocht het er van komen, I'm in *\o/*

Kak. Ik bedenk me nu pas dat ik dat boek juist speciaal voor de wintereditie had gekocht en een andere had moeten sturen _O-
Nou ja, dan kun je een beetje afkoelen met deze warme dagen ofzo :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-25 23:18

Aanmeldingen
  • Daihyo
  • Biebz
  • Marjo
  • Detroit
  • LWDaisy (stuur je nog een PB met je emailadres?)

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 08:38

Yes, doe ook weer mee. Later wat meer over mij :D

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 13:59

Ik heb me ondertussen ook officieel aangemeld bij Marjo, dus vul nu hier even aan :)

Als het goed is, werkt de link van mijn CLZ account en zijn daar zo goed als alle boeken te vinden die ik fysiek bezit. Ik ben nog steeds niet helemaal mee met de app haha, en ik moet ook nog steeds een paar kasten inscannen, maar het genre waar ik het meeste van hou qua "herfst" is wel volledig compleet :)

Binnen het thema "herfst" hou ik vooral van horror. Helaas ben ik kieskeurig, en hou ik enkel van paranormale horror :') Denk aan Ed & Lorraine Warren, Darcy Coates, The exorcist, Ring, ... Ik ben ook fan van YA Horror: De Griezelbus, Fear Street, Kippenvel/Goosebumps (ik verzamel zowel de NL als de Engelse), ...

Ik lees ook heel graag historische romans en uiteraard oorlogsromans.

Ik heb te veel favoriete auteurs om die te benoemen :')

Ik lees zowel in het Nederlands als in het Engels. NL heeft mijn voorkeur, maar paranormale horror is vooral in het Engels verkrijgbaar, en dat is helemaal prima :)

Misschien een leuke top: ik ga eind november een week naar de Algarve (Albufeira). Ik ben er nog nooit geweest, en vind reisgidsen altijd heel leuk :D

Tops & Flops: k heb katten en kippen, en wordt altijd blij als er aan hen gedacht wordt.
Verder: ik eet graag zout en zuur, en lust heel veel. Uiteraard eet ik ook chocolade, favo is puur.
Ik drink veel koffie en thee, qua thee zga alle smaken, maar voor munt moet je me echt niet bellen. Munt hoort in tandpasta en kauwgom, en verder kom ik het liever niet tegen.
Ik heb niets tegen alcohol, maar lust maar heel weinig - het is een risico :) Vorig jaar bij de gewone SS heb ik een likeurtje/stroop voor bij de koffie gekregen, en is vond ik wel heel lekker!
Ik ben ook een ontzettende fan van Dille & Kamille, en Oil & Vinegar.

Ik zal later via lootje-trekken nog een lijstje maken, maar deze is een indicatie en zeker geen verplichting!

Edit - ik wil nog even inpikken op wat Boeflover zei, over het budget.
Ik ben akkoord met het huidige idee, maar snap de opmerking wel over een lager budget, zoals we dat oorspronkelijk deden.
Ik snap ook de insteek van Marjo: leuk om met de herfst extra te doen; maar deden we dat in de zomer ook al niet? En in de winter/kerst/nieuwjaar doen we het waarschijnlijk weer :') En als we dan toch bezig zijn, volgt de lente ook vast.

Ik kan het wel trekken hoor - als dat niet zou lukken, zou ik een keer overslaan.
Maar ik zou het ook niet erg vinden om 2 seizoenen "1 nieuw boek + (pakweg) 15 euro" te doen, en de 2 tussenliggende seizoenen "1 nieuw boek + (pakweg) 25 euro".

Ik weet niet hoeveel verzendkosten jullie betalen, maar voor mij komt dat altijd op 21,5 euro.
Reken daar een nieuw boek + de huidige 25 euro bij, en dan zit ik eigenlijk altijd aan minstens 60 euro.
En dat weet ik natuurlijk op voorhand, en daar kies ik ook zelf voor; maar ik bedoel maar: ik zou het niet heel erg vinden als we 2 seizoenen wat kleiner houden :)
Als het blijft zoals het is blijf ik waarschijnlijk alsnog gewoon meedoen hoor, tenzij ik natuurlijk een financiële optater krijg :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-25 14:19

Misschien ben ik een beetje egoïstisch geweest voor de herfsteditie, ik heb voor mezelf namelijk een beetje afgesproken dat ik niet mee ga doen met de winter editie. Ik wil voor jullie best een wintereditie opzetten met enkel een boek en geen extra cadeaus, als daar behoefte naar is.

Toen ik dit begon was dat inderdaad de opzet, maar al gauw bleek dat bijna niemand zich daaraan hield en er toch extra's bij deed of zelfs een extra boek. Hartstikke leuk voor die ontvanger, maar niet voor anderen natuurlijk :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 15:05

Voor mij ook prima om 1 nieuw boek en 10 euro voor leuke items erbij te doen. Dan wordt het geen 2e boek, maar passende andere dingen. En blijft het betaalbaar.