Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-25 16:43

Afbeelding

Het eerste topic is volgekletst, dus is het tijd voor deel 2! Hier kunnen alle Vinties verzamelen om hun ervaringen te delen en vragen te stellen.

Enkele veelgestelde vragen:
  • Ik kan niet met Vinted Go verzenden, wat nu?
    • Helaas kun je enkele verzendmethodes niet uitzetten (Mondial Relay, UPS en Vinted Go). Het enige wat je kan doen is in overleg gaan met je koper om aan te geven dat je niet kan verzenden. Je kan de koop zonder gevolgen annuleren, kies hierbij voor de reden dat er geen pakketpunt in de buurt zit.
      Tip: Geef het in je advertentie aan als je een bepaalde verzendmethode niet kan of wil gebruiken. Zo voorkom je frustraties en teleurstellingen
  • Ik heb een beschadigd product ontvangen!
    • Altijd vervelend als je iets binnenkrijgt wat kapot is gegaan. Het is goed om eerst in overleg te gaan met de verkoper. Is het allemaal goed ingepakt, maar tijdens de verzending kapot gegaan? Of is het als nieuw verkocht, terwijl het duidelijk gebruikt is?
      Klik in ieder geval op 'ik heb een probleem' en leg het probleem voor aan de verkoper. Die kan bepalen om je terug te betalen, of een retour te accepteren. Let op! Retour kan ook op jouw kosten zijn, dus bedenk zelf vooraf of de retourkosten het je waard zijn.
      Is het pakket in de verzending kapotgegaan? Dan zal Vinted zelf de zaak onderzoeken en waarschijnlijk je geld teruggeven.
  • Het pakketje is kwijtgeraakt, wat nu?!
    • Als het goed is, geeft de tracker dit zelf aan. Gebeurt dit niet, druk dan weer op 'ik heb een probleem'. Als je pakket langere tijd kwijt is, dan worden jullie beiden (koper & verkoper) vergoedt

Vinted is al lang niet meer enkel voor kleding, ook boeken, elektronica en sinds kort zelfs onze paardenspullen kunnen we erop kopen en verkopen :D
Veel (ver)koopplezier *\o/*

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-25 16:45

Mochten jullie nog meer veelgestelde vragen willen toevoegen, deel ze gerust! Dan plak ik ze er nog bij.

En als iedereen die dat wil deze lijst aanvult, zet ik onze accounts ook in de OP:
Citaat:
Lijst van Bokkers op Vinted:

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 17:45

Leuk *\o/*

Mijn vinted is: Sanneskessa

Desireeeee

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 17:51

Leuk! Ik ben benieuwd. Vandaag voor het eerst wat op Vinted gekocht. Ik zal waarschijnlijk vooral meelezen :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 20:41

Marjo schreef:
Mochten jullie nog meer veelgestelde vragen willen toevoegen, deel ze gerust! Dan plak ik ze er nog bij.

En als iedereen die dat wil deze lijst aanvult, zet ik onze accounts ook in de OP:
Citaat:

Leuk!!

Ik ben ook heel actief op vinted
Al bijna 1500 reviews :)

Alja -> alja112
Alles op maat geselecteerd in mijn profiel ;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 21:19

Tallie1979rotterdam is de mijne! :D

Ik heb weer een rare zeg.

Barbie keurig ingepakt op verzoek van koper. Ik stop altijd nog wat extra’s in de doos erbij, pop in plastic en veel papier. Enfin.

Dus deze dame haar vandaag opgehaald, zeg alles oké en ik stuur nog een berichtje dat ik haar veel plezier wens met haar aankoop.

Krijg ik 1 woord terug: Teleurgesteld

Dus ik vraag “Waarom?”

Ben ik direct geblokkeerd. Ik snap er geen zak van. Ik heb haar precies gestuurd wat ze gekocht heeft en alle bijzonderheden waren keurig gemeld in de advertentie. Schiet mij maar lek. :')

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 15:52

Tallie1979 schreef:
Tallie1979rotterdam is de mijne! :D

Ik heb weer een rare zeg.

Barbie keurig ingepakt op verzoek van koper. Ik stop altijd nog wat extra’s in de doos erbij, pop in plastic en veel papier. Enfin.

Dus deze dame haar vandaag opgehaald, zeg alles oké en ik stuur nog een berichtje dat ik haar veel plezier wens met haar aankoop.

Krijg ik 1 woord terug: Teleurgesteld

Dus ik vraag “Waarom?”

Ben ik direct geblokkeerd. Ik snap er geen zak van. Ik heb haar precies gestuurd wat ze gekocht heeft en alle bijzonderheden waren keurig gemeld in de advertentie. Schiet mij maar lek. :')

Djeez ... sommige mensen.. En dan ook zo laf door meteen te blokkeren.
Sommige mensen bekijken volgens mij ook enkel vlug foto's zonder de tekst te lezen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 15:54

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 16:02

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 20:20

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 20:56

Ik heb mijn kledingkast uitgezocht. Resultaat 1,5 verhuisdoos met kleding wat geschikt is voor de doorverkoop. En een halve verhuisdoos van kleding wat echt niet meer kan.

Dus ik ga er binnenkort ook aan geloven :) Hoe bepalen jullie de prijs? Is het net zoiets als met marktplaats en kan de dan de prijs bepalen?

Zat een beetje te denken aan 1 euro per shirt en 5 euro voor een blazer.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 21:14

Sinds ik zwanger ben heb ik heel vinted leeg gekocht denk ik :')

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 21:37

Leuk een nieuw topic! :D
Citaat:

Ik had vorige week een puckababy slaapzak voor 1,50 gekocht (5,23 incl verzending etc). Zijn nieuw 135 euro, dus ik verwachtte er niet veel van. Maar ziet er super uit :D
En 10 nieuwe Mamflessen voor 7,50 (11,73 incl verzending etc). 1 fles is normaal al die prijs. Dus ik heb weer goed bespaard :D

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 08:38

Mijn pakketje is opgehaald door iemand anders -O- . Blijkbaar zat er op mijn pakketje nog een andere sticker van Vinted. Dus die mevrouw heeft mijn pakketje opgehaald. In mijn status staat dus dat het opgehaald is.

Zij heeft hem teruggebracht en het pakketpunt heeft het pakketje teruggestuurd naar Vinted Go. Maar de status is niet veranderd, dus ik ben bang dat zowel haar pakketje (zonder sticker) als die van mij nu kwijt zijn -O- . Anders zou de status toch naar “retour” ofzo moeten wijzigen?

Ik heb het gemeld bij Vinted. Ben benieuwd wat zij ermee gaan doen. Het is geen enorm bedrag, maar toch.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 17:19

Afbeelding

Ik had van de week deze... Hij was vrijdag einde middag uiteindelijk bezorgd! Heb het ook meteen opgehaald. Zaten echt 3 stickers ofzo op, dus was vast iets misgegaan... Maaaarr het is er :D . Super blij mee. Het ging om speelgoed maar het ziet er nog uit als nieuw! En dat voor n kleine prijsje.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 22:32

Hier helaas nog geen nieuws wat betreft mijn nooit aangekomen pakket. Korte sv: heb een maand of 2-3 geleden een bundel van ruim €200 gekocht, heb een paar oude broeken opgestuurd gekregen en vinted reageert nergens op. Verkoper wilde ook niet meewerken dus ik snap niet waarom de betaling vrijgegeven is. Hoe veel mails en berichten ik heb gestuurd weet ik inmiddels niet meer, op mijn laatste berichten aan ze gewoon helemaal niet gereageerd. Het laatste wat ik van ze gehoord heb (week of 6 geleden?) Is dat ze 'ermee bezig waren' en dat ik 'geduld moest hebben". Dat was in het vinted gesprek en dat is inmiddels gesloten, ik kan er niet meer op reageren. Iemand nog een tip voor mij? Kan wel wekelijks blijven mailen maar er komt geen reactie op. Misschien dreigen met een jurist? Gaat toch om best wat geld

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 22:53

Heb je een rechtsbijstandverzekering? :o die dan zsm inschakelen

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 06:49

Wat waardeloos zeg, kun je niet een nieuw probleem melden? Zo heb ik dat toen een keer gedaan en kwam het uiteindelijk nog wel goed

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-25 09:08

CastaMickey schreef:
Hier helaas nog geen nieuws wat betreft mijn nooit aangekomen pakket. Korte sv: heb een maand of 2-3 geleden een bundel van ruim €200 gekocht, heb een paar oude broeken opgestuurd gekregen en vinted reageert nergens op. Verkoper wilde ook niet meewerken dus ik snap niet waarom de betaling vrijgegeven is. Hoe veel mails en berichten ik heb gestuurd weet ik inmiddels niet meer, op mijn laatste berichten aan ze gewoon helemaal niet gereageerd. Het laatste wat ik van ze gehoord heb (week of 6 geleden?) Is dat ze 'ermee bezig waren' en dat ik 'geduld moest hebben". Dat was in het vinted gesprek en dat is inmiddels gesloten, ik kan er niet meer op reageren. Iemand nog een tip voor mij? Kan wel wekelijks blijven mailen maar er komt geen reactie op. Misschien dreigen met een jurist? Gaat toch om best wat geld

Heb je gemaild met legal@vinted.nl?
Anders zou ik inderdaad even contact opnemen met je rechtsbijstand :)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 09:20

Wat irritant CastaMickey. Ik hoop dat er nog een oplossing komt.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 10:15

Stipje! Sinds kort ook op Vinted.

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 10:32

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 10:47

Citaat:

Sta nu nog in vakantiemodus, maar heb mijzelf er ook op gezet. Ik verkoop af en toe (ski)kleding en heb er altijd boeken op staan.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 14:47

Ik ben Citroen111 op Vinted. Heb nu vooral schoenen en paardenspullen erop staan.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 21:30

Marjo schreef:
CastaMickey schreef:

Heb je gemaild met legal@vinted.nl?
Anders zou ik inderdaad even contact opnemen met je rechtsbijstand :)

Ja meerdere keren, inmiddels krijg ik geen reactie meer. Heb geen rechtsbijstand helaas :( probeer nu opnieuw contact op te nemen via vinted zelf maar dat is nogal lastig