Hier gaan weer 2 grote stukken gras/tegels (in totaal 39m2) plaatsmaken voor borders. Voor wat inspiratie ben ik wel benieuwd...
Wat zijn jullie favoriete inheemse planten/heesters en waarom?
Zolala
Geplaatst: 26-07-25 16:46
Hier komt het vogelbalkon na de eerste voorjaars- en zomerexplosies weer wat tot rust Ik heb nu het idee dat alles zich wat aan het settelen is, beter verbonden met, en gewend aan hun standplaats. Er zijn intussen wat hittegolfjes gepasseerd, wat stortbuien en windhozen, en wat oprukkende hordes 'ongedierte'. Sommigen konden daar wat beter tegen dan anderen en zo weet -ik- dan weer wat hier op het oosten gedijt en wat niet zo best.
Richting het zuiden:
De 'voerboom' (oude Plataan tak) van de vogels raakt al aardig begroeid met Klimop:
Vogelbad met bloeiende Wilde marjolein. Rechts een stek van Wilde liguster die het ook prima doet.
Richting het noorden. De mini-zonnebloemen die ik in de yoghurtpotten zaaide hebben erg geleden tijdens de hitte, maar komen toch nog dapper in bloei:
Wilde lijsterbes, Meidoorn (met steuntje tegen de wind) en Sleedoorn:
Niet-inheemse, maar wel vogelvriendelijke Druifjes, en in de zinken afvalemmer een jonge Struikklimop:
Maar het is voornamelijk genieten, voor zowel mijzelf als allerlei buurtvogels - voor wie 'mijn' boompjes en struiken inmiddels gewoon deel uitmaken van hun leefgebied. En dat is natuurlijk het allerleukste compliment.
black_kelpie
Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-25 16:54
Hey, daar hebben we Rogier weer! Leuk!
Krijg je wel eens opmerkingen van buren over je balkon? Ik vind het er echt geweldig uitzien
Krijg je wel eens opmerkingen van buren over je balkon? Ik vind het er echt geweldig uitzien
Rogier was denk ik een poosje druk met een nest, want ik zag hem niet meer. Gelukkig dook hij vorige week weer op! Zelfs met een lachje voor me
De naaste buren hebben nog niets gezegd, maar mensen uit het blok hier haaks op (dat van de foto hierboven) vertelden me hoe leuk ze alle vogels vonden Die hebben er dus ook plezier van.