Werkgevers en zieke dieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 16:04

Ik sta voor de klas dus ik kan niet zomaar zeggen ik kom niet want mijn paard is ziek of onder werktijd een dierenartsafspraak maken.
Maar in noodgevallen is er bij ons wel altijd wat te regelen.
Kan het echt niet buiten werktijd omdat er spoed bij is zal er niet gezegd worden dat dat echt niet mag, als je maar zorgt dat er iemand voor je klas staat en je er zelf zo snel mogelijk weer bent.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 16:30

Lieser schreef:
Ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt. Het is logisch dat je weg kunt (vrij kunt nemen) van je werk als je dier met spoed zorg nodig heeft. Maar het is niet persé nodig dat je werkgever daarvoor financieel moet opdraaien. Calamiteitenverlof is doorbetaald, dat hoeft toch niet? Je kunt zelf je verlofuren opnemen (of onbetaald verlof nemen).

Omdat je, net als bij ziek zijn of bij zieke kinderen, geen keus hebt dat je weg moet van je werk? Uren opnemen is een keuze, met spoed met een dier naar de DA moeten (of hekwerk moeten repareren omdat er een boom op gevallen is), is dat niet.

Daarnaast is het ook gewoon goed werkgeverschap. Even de menselijke maat nemen in plaats van sec te kijken 'wie ervoor op moet draaien'.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 16:49

Lieser schreef:
Omdat een huisdier geen kind is ...
Ik ben dol op mijn paard. En mijn werkgever is flexibel dus ik kan altijd weg als er iets mis is. Maar ik verwacht niet van mijn werkgever dat die uren doorbetaald worden.

Mijn werkgever denkt er anders over en gaf mij wel calamiteitenverlof toen ik met spoed naar de kliniek moest met de hond :). Wat ik niet verwachtte, maar wel kreeg.

De ene is de andere niet, gelukkig. Die menselijke maat maakt mijn werkgever een hele fijne.

raket

Re: Werkgevers en zieke dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 18:26

Ik kan het ook makkelijk regelen. Gelukkig geen bloedspoed gehad, maar wel een paard met straalkanker, hoefzweer of andere dingen die niet kunnen wachten.

Ik plan dan voor of na mijn werk in of schuif mijn werkdag.
Dieren laat je niet lijden, ik ben ook heel flexibel als collegas lastig zitten door privézaken met kinderen if ouders, lekkages, kapotte autos.
Wij zorgen als team best goed voor elkaar.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Werkgevers en zieke dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 19:08

Ik kan ook altijd gaan mocht er iets met de dieren zijn. Mijn teamleider is ook een dierenliefhebber en heeft zelf ook wat spoedjes met zijn hond gehad. De keren dat ik het nodig had is dit van overuren gegaan, heb die eigenlijk altijd wel staan.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 20:26

Dorine92 schreef:
Azmay schreef:
In duitsland is dat ook zo, wachtruimtes vol mensen die even moeten "bewijzen" dat ze ziek zijn >;)

Handig, dan is de rest van het dorp ook meteen ziek

Dat laatste dacht ik ook al. :')