Amazon bestelling, iets anders ontvangen, wat nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skyla
Berichten: 413
Geregistreerd: 22-08-17

Amazon bestelling, iets anders ontvangen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-25 18:24

Omdat dit mijn eerste keer is dat ik wat bestelde bij Amazon en ik niets verkeerd wil doen waardoor ik mijn geld kan verliezen vraag ik even hier wat ik nu het beste kan doen.

Gisteren 2 kopjes voor op mijn andis scheermachine bij Amazon gekocht. Het product was al 300+ keer verkocht en het was een amazon's choice product. Dus kan niet verkeerd dacht ik. Ging zaterdag toekomen. Kreeg ik deze namiddag al bericht dat het al in de locker klaar lag. Daarnet erheen, springt de locker open en zie ik al dat de verpakking veel te dun is voor die kopjes. Direct in de wagen open gemaakt en ja, de reden waarom ik nog niet eerder bij Amazon durven bestellen heb, een setje simpele oorringen en een kabeltje.

Gewoon terugsturen wil ik niet want dan kunnen zij zeggen dat ik hen scam door geen scheerkopjes terug te sturen en zal ik mijn geld niet terugzien.

Ik heb al zitten zoeken waar ik de verkoper kan contacteren of een probleem met pakket kan melden maar ik vind het niet op de site.
Wel heb ik al een slechte review voor de verkoper nagelaten in de hoop dat daar reactie uit komt maarja zo lang wil ik nu ook niet wachten.

Iemand hier die mij kan vertellen wat ik het beste doe?

zonnebloem18

Berichten: 25281
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Amazon bestelling, iets anders ontvangen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-25 18:28

Amazon heeft over het algemeen een goede service, gewoon via de app even melding maken dat er iets mis is gegaan.

Skyla
Berichten: 413
Geregistreerd: 22-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-25 18:39

zonnebloem18 schreef:
Amazon heeft over het algemeen een goede service, gewoon via de app even melding maken dat er iets mis is gegaan.


Ik werk gewoon via de site maar het probleem is net dat ik niet vind waar ik exact die melding kan maken. :+

manonutjuh

Berichten: 3102
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Amazon bestelling, iets anders ontvangen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-25 18:43

Als je bij bestelling kiest voor retour dan kun je verkeerd product kiezen. En dan retour doen. Desnoods even filmpje maken van de verpakking, producten en de originele labels.

Onali
Berichten: 19071
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-25 19:31

Lekker, verkoper heeft meteen een klacht aan zn broek hangen zonder dat jij eerst de normale stappen onderneemt.

Verkoper is ook gewoon mens en maakt per ongeluk een foutje.
Neem contact op met Amazon en verkoper en leg het uit.

Doe je bij elke andere webshop toch ook?

Evercreek

Berichten: 577
Geregistreerd: 07-04-15

Re: Amazon bestelling, iets anders ontvangen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-25 19:34

Je kunt het gewoon bij Amazon melden, gaan ze echt niet moeilijk over doen ;) Je kan het retour sturen en je geld terug vragen en (als je wil) opnieuw bestellen. Je kan dit aangeven in jouw account bij je bestellingen.

tamary

Berichten: 30525
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Amazon bestelling, iets anders ontvangen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-25 19:37

Zou ook niet de eerste keer zijn dat pakketautomaat verkeerde pakje geeft. Staat jouw naam wel op het etiket?

ingvdh

Berichten: 6517
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-25 19:52

Gewoon contact opnemen met Amazon en het uitleggen.
Ik had een keer wat besteld maar het pakket was open gegaan en het product was eruit gevallen, was geen probleem en binnen een paar dagen geld terug.
Ik bestel er best wel veel en eigenlijk nooit problemen.


Een slechte review werkt niet, bij retourzendingen en bestellingen kan je contact opnemen. Dit staat, als je ingelogd bent rechtsboven naast de winkelwagen.

Suzanne F.

Berichten: 54400
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-25 20:06

zonnebloem18 schreef:
Amazon heeft over het algemeen een goede service, gewoon via de app even melding maken dat er iets mis is gegaan.


Dit. Amazon heeft een hele goede klantenservice.

Saranghea

Berichten: 313
Geregistreerd: 11-04-17

Re: Amazon bestelling, iets anders ontvangen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-25 20:29

Amazon heeft een hele fijne service. Ik heb zelfs na 6 maanden nog geld terug ontvangen omdat er iemand anders over het product heeft geklaagd dat niet het orginele merk verkocht is wat wel aangeboden werd.
Gewoon via het bestellingsmenu aangeven dat je niet het juiste hebt ontvangen en dan kan je het terugsturen/er wordt contact met je opgenomen

ontherun
Berichten: 5166
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Amazon bestelling, iets anders ontvangen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-25 20:35

Inderdaad, gewoon aanklikken verkeerd product ontvangen, eventueel foto erbij als dat kan en klaar. Waarom zo moeilijk en wantrouwend doen? Ik bestel hartstikke veel via Amazon en als er ooit al eens iets mis gaat wordt dat super snel opgelost, net als bij bol bijvoorbeeld. Niks mis met Amazon hoor.

Duhelo

Berichten: 29574
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Amazon bestelling, iets anders ontvangen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 09:37

Ik snap wel als het de eerste keer is dat ze bestelt dat ze even panikeert.

Ik zou persoonlijk even de slechte revieuw weghalen en via retour amazon contacteren, die lossen dat meestal supernetjes op. Dikke kans dat je alsnog het correcte product ontvangt en de andere zelfs mag houden. Vakantie tijd, dus verkoper heeft vast jobstudentjes die misschien het verkeerde label op het pakketje gekleefd heeft.

Laure
Berichten: 667
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Antwerpen

Re: Amazon bestelling, iets anders ontvangen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 09:52

Ik had gisteren hetzelfde voor. Ik vond op de website (wel BE) niet meteen een klantenservice, dus heb even gegoogled naar "Amazon klantenservice" en zo kwam ik bij een chat terecht. Kreeg van de medewerker meteen mijn geld teruggestort. Was heel snel opgelost.

juval

Berichten: 15310
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Amazon bestelling, iets anders ontvangen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 19:03

klantenservice van amazon heb ik ook een prima ervaring mee, ze hadden een verkeerd kastje opgestuurd, binnen no time kreeg ik de goede en ik mocht de verkeerde houden. Echt netjes afgehandeld.

office
Berichten: 1503
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 19:09

Mijn dochter heeft een leuke cap gezien bij Amazon.nl
Hebben die wel een eu keurmerk denken jullie ?

Evercreek

Berichten: 577
Geregistreerd: 07-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 21:43

office schreef:
Mijn dochter heeft een leuke cap gezien bij Amazon.nl
Hebben die wel een eu keurmerk denken jullie ?


Dan moet het worden aangegeven. Je zou het merk ook even kunnen googlen.

office
Berichten: 1503
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 06:39


MarliesR

Berichten: 3480
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 06:44

office schreef:
https://www.amazon.nl/Paardrijhelm-Vers ... =8-12&th=1

Ik zie niks staan .Dacht dat het wel een eu keurmerk moet hebben als het in Nederland verkocht mag worden.Maar neem liever geen risico voor alleen een leuk kleurtje .


Dit zou ik niet doen, komt uit het buitenland.
Als je via een computer kijkt zie je onder de knoppen om te kopen staan door wie het verkocht en verzonden wordt. In dit geval wordt het zowel verkocht als verzonden door een extern bedrijf. Je kan vervolgens op de naam van dat bedrijf klikken. Als je naar beneden scrollt op de pagina die je dan krijgt, zie je wat meer informatie. Dit lijkt uit China te komen.

Pareltjes
Berichten: 2502
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 07:35

Amazon en goede service?

Het ligt aan de verkopende partij en helaas met Amazons “ choice “ producten heb ik de meeste ellende gehad.
Verkeerde kleur, verkeerd product, kapot product etc.. als het door Amazon zelf wordt verkocht is de ellende het grootst en de service het slechts. Regelmatig ontkennen ze of accepteren geen retour zending.

Waarom mag TS het niet als klacht melden? Ze heeft toch een klacht nl. het verkeerde product.

office
Berichten: 1503
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 07:41

MarliesR schreef:
office schreef:
https://www.amazon.nl/Paardrijhelm-Vers ... =8-12&th=1

Ik zie niks staan .Dacht dat het wel een eu keurmerk moet hebben als het in Nederland verkocht mag worden.Maar neem liever geen risico voor alleen een leuk kleurtje .


Dit zou ik niet doen, komt uit het buitenland.
Als je via een computer kijkt zie je onder de knoppen om te kopen staan door wie het verkocht en verzonden wordt. In dit geval wordt het zowel verkocht als verzonden door een extern bedrijf. Je kan vervolgens op de naam van dat bedrijf klikken. Als je naar beneden scrollt op de pagina die je dan krijgt, zie je wat meer informatie. Dit lijkt uit China te komen.


Ja je heb gelijk bedankt doen we niet.

bloementje3

Berichten: 453
Geregistreerd: 01-04-12

Re: Amazon bestelling, iets anders ontvangen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 19:18

Gewoon contact opnemen met Amazon zij regelen dat heel goed! Je zegt dat je het uit een locker gehaald hebt. Is het wel echt jou pakketje? Hier worden wel eens verkeerde pakketjes in verkeerde lockers gelegd.

ingvdh

Berichten: 6517
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 13:04

Pareltjes schreef:
Amazon en goede service?

Het ligt aan de verkopende partij en helaas met Amazons “ choice “ producten heb ik de meeste ellende gehad.
Verkeerde kleur, verkeerd product, kapot product etc.. als het door Amazon zelf wordt verkocht is de ellende het grootst en de service het slechts. Regelmatig ontkennen ze of accepteren geen retour zending.

Waarom mag TS het niet als klacht melden? Ze heeft toch een klacht nl. het verkeerde product.



Ze heeft het niet als klacht gemeld, ze heeft een slechte review achtergelaten.
Klagen, prima, maar een slechte review omdat ze niet weet hoe te klagen is niet de juiste weg

Roosje01

Berichten: 11077
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Amazon bestelling, iets anders ontvangen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 14:34

Amazon is niet zo lastig met retourneren wij hebben ook 2x iets verkeerds ontvangen gewoon retour aanmaken en terug sturen vaak heb je al binnen 2 dagen je geld terug. 1x hoefde we zelfs het foute product niet terug te sturen. Bestel regelmatig bij amazon en vind ze heel fijn als iets kapot of fout is. Zelfs toen mijn pakketje fout bezorgd was en die persoon het niet wilde afgeven kreeg ik mijn geld terug.

Pareltjes
Berichten: 2502
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 00:10

ingvdh schreef:
Pareltjes schreef:
Amazon en goede service?

Het ligt aan de verkopende partij en helaas met Amazons “ choice “ producten heb ik de meeste ellende gehad.
Verkeerde kleur, verkeerd product, kapot product etc.. als het door Amazon zelf wordt verkocht is de ellende het grootst en de service het slechts. Regelmatig ontkennen ze of accepteren geen retour zending.

Waarom mag TS het niet als klacht melden? Ze heeft toch een klacht nl. het verkeerde product.



Ze heeft het niet als klacht gemeld, ze heeft een slechte review achtergelaten.
Klagen, prima, maar een slechte review omdat ze niet weet hoe te klagen is niet de juiste weg


Tja dat review gedoe…
In haar ogen terecht, ze kreeg niet wat ze wilde. Maar reviews zijn aan “ regeltjes “ onderhevig. Althans volgens verkopende partijen. Of in Amazon’s case worden ze glashard verwijderd als het Amazon niet aanstaat ( in geval dat ZIJ de verkopende partij zijn) en daarom wordt de koper in het ootje genomen met de reviews.

Een review plaatsen staat los van een klachten afhandeling. De koper bepaalt wanneer ze de review plaatst voor of nadat de klacht is opgelost. En zelfs als er een vervangend of juist product of geld retour wordt gestuurd mag die review blijven staan. Want als er 50 klanten eenzelfde ervaring met de verkopende partij hebben zou ik dat als volgende klant toch weten. Kan ik misschien beter bij een ander bestellen.