DuoPenotti schreef:Eigenlijk vind ik dat een opmerking waar vol schaamte juist bij zou passen...
Heb ik dan ook minder gevoel voor karma?

@Tallie, ook weer pareltjes van voorbeelden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yavanna schreef:Die orenpiep ken ik ook. De jeukende handen weer niet.
En zo kende ik vroeger iemand die als ze een zwarte kat zag, 3x een rondje om haar as draaide en aan een van de oorlellen trok. Daar had ik zeer mijn vraagtekens bij.
En Verootje, nee het is ook geen vaststaand feit, maar, dus ook Kaka, ik noemde het als voorbeeld, het kan ook net zo goed de positieve kant opdraaien.
Maar feit is wel dat het vaak voorkomt dat er 3 vliegtuigen/helicopters in een relatief kort tijdsbestek na elkaar gaan.
office schreef:Mijn moeder geloofde in jeukende hand palmen.Hoe linker hoe flinker hoe rechter hoe slechter ..dan ging je dus geld kwijt raken binnenkort.
Onzin natuurlijk wel grappig als je iemand aan zijn hand ziet jeuken
verootjoo schreef:Yavanna schreef:Die orenpiep ken ik ook. De jeukende handen weer niet.
En zo kende ik vroeger iemand die als ze een zwarte kat zag, 3x een rondje om haar as draaide en aan een van de oorlellen trok. Daar had ik zeer mijn vraagtekens bij.
En Verootje, nee het is ook geen vaststaand feit, maar, dus ook Kaka, ik noemde het als voorbeeld, het kan ook net zo goed de positieve kant opdraaien.
Maar feit is wel dat het vaak voorkomt dat er 3 vliegtuigen/helicopters in een relatief kort tijdsbestek na elkaar gaan.
Wat is dat relatieve korte tijdsbestek dan?
Als je de lijst van luchtvaartongevallen bekijkt is er gewoon geen peil op te trekken en klopt het gewoon echt niet wat je zegt.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijst_v ... ongevallen
Soms zijn het er 3 per jaar. Maar vaker zijn het er minder per jaar of juist veel meer.
Ik probeer het echt te begrijpen maar ik begrijp gewoon niet hoe mensen echt kunnen geloven dat alles per 3 komt…
Roodvos schreef:Niet onder een ladder doorlopen heeft niets te maken met bijgeloof maar met veiligheid. Als iemand die op de ladder staat wat laat vallen krijg je het op je hoofd.
En dat is dan een ongeluk.
daantjuhhh schreef:verootjoo schreef:
Wat is dat relatieve korte tijdsbestek dan?
Als je de lijst van luchtvaartongevallen bekijkt is er gewoon geen peil op te trekken en klopt het gewoon echt niet wat je zegt.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijst_v ... ongevallen
Soms zijn het er 3 per jaar. Maar vaker zijn het er minder per jaar of juist veel meer.
Ik probeer het echt te begrijpen maar ik begrijp gewoon niet hoe mensen echt kunnen geloven dat alles per 3 komt…
Maar een ramp hoeft toch niet het zelfde te zijn?
Jij praat over 3 vliegtuig rampen.
Maar het kan toch ook 1 vliegtuig ramp zijn, 1 overstroming en 1 aardbeving.
Dat zijn toch nog steeds 3 rampen.
Yavanna schreef:Maar feit is wel dat het vaak voorkomt dat er 3 vliegtuigen/helicopters in een relatief kort tijdsbestek na elkaar gaan.
Roodvos schreef:Ik heb net een keer te vaak gezien dat de automobilist die mij (veel) te hard rijdend en asociaal voorbij kwam nog net wel het groene licht had, over het spoor of de brug kwam of net voor die tractor kon invoegen.
En ik met mijn goede gedrag stond te wachten.
Is dat dan negatieve karma?
speedfiets_2 schreef:Ik heb er nog een paar:
Hoed op de kroon leggen zodat het geluk er niet uitvalt(al is het meer om de vorm goed vast te houden) en niet op bed leggen
Dit rijmpje gebruik ik zelf niet maar weet dat veel oude paarden mannen deze nog gebruiken:
"One white foot buy him,
Two white feet, try him,
Three white feet, leave him alone!”
Four white feet, go on home"
Komt oorspronkelijk van de gedachten dat witte hoeven minder sterk waren. Zelf vind ik 4 hoge witte sokken gaaf.
Bij elke verkoop en aankoop doe ik nog zegegeld bij een paard. Of geef ik het ontvangen zegegeld door naar de volgende eigenaar. Ook bij een castratie moet er een beetje zegegeld bij.
Desty schreef:Zullen mensen met minder schaamte en gevoel voor normen en waarde ook minder voelen voor karma en bijgeloof?
meggiemeg schreef:Desty schreef:Zullen mensen met minder schaamte en gevoel voor normen en waarde ook minder voelen voor karma en bijgeloof?
Vind dat ook wel interessant om te weten eigenlijk.
Kan zijn dat mensen dan daar te nuchter voor zijn en er daardoor niet bij stilstaan of er helemaal niet in geloven. Maar ik ken wel weer mensen die zich niet snel schamen maar wel weer in karma geloven.
Shenavallie schreef:marleen_usar schreef:@suzanne F een pijnlijk oor wil zeggen dat wat je hoort of hoorde erg pijnlijk is.
Volgens mij gaat het bij Suzanne F om een oorontsteking, die al een aantal dagen aanhoudt. Niet om zomaar een pijntje tussendoor.
IlonavL schreef:Ik geloof vooral in 'wie goed doet, goed ontmoet'. Of meer: ik wil dat heel erg geloven en nastreven (ook zo opgevoed). Extra dankbaar zijn dat er in deze soms écht verrotte wereld nog eerlijke mensen zijn met normen en waarden die naar elkaar omkijken. Ik hoop dat ik daar zelf een steentje aan mag bijdragen
DuoPenotti schreef:office schreef:Mijn moeder geloofde in jeukende hand palmen.Hoe linker hoe flinker hoe rechter hoe slechter ..dan ging je dus geld kwijt raken binnenkort.
Onzin natuurlijk wel grappig als je iemand aan zijn hand ziet jeuken
Die ken ik van een piep in de oren.
Piepte deze links was er iemand goed over je aan het spreken.
Rechts roddelde er iemand over je.