Waarom shein evil is! In tegenstelling tot andere bedrijven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Re: Waarom shein evil is! In tegenstelling tot andere bedrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 20:39

Dat zijn tijdstippen dat ik of in de auto zit of op kantoor zit. Dus ik moet het hebben van de zaterdag of de zondag. Net als de Ikea, beide winkels werken voor mij niet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 20:40

Nee dan moet je daar niet zijn.

Soms hadden avonddiensten ook voordelen.

Ikea ook te ver weg. En de keer dat ik er was ook een winkel om te weten dat ik daar ook niet wil zijn.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 18-07-25 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 20:41

Ikea zit bij mij op 20 min, ga ik wel es heen. Op gunstige tijden en ik ga gelijk naar het zelf magazijn want daar moet ik altijd wezen. Dan omzeil ik een zooi mensen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 20:43

[code][/code]
Benzz schreef:
verootjoo schreef:
Het viel mij pas op dat vlees bij de slager praktisch net zo duur is als het bij de supermarkt geworden is.

En dat kaas van mijn kaasboer die het met de hand ambachtelijk maakt, goedkoper is dan fabriekskaas van de supermarkt.

Echt? Ik koop al eeuwen bij de slager en de kaasboer. Vind het uit de supermarkt gewoon niet eetbaar.

Maar de klacht was gisteren dat 300 gram rundergehakt nu 5 euro kost. Dat is toch geen rare prijs als je eerlijk vlees wil en de boer wat gunt? Of ligt dat aan mij?

De snauwende collega riep dat ze daarom half om half gehakt kocht. Wat is dat toch dat mensen perse een kilo gehakt in de pastasaus willen voor 4 personen?

Ja wij idd ook. Maar als we op vakantie zijn, dan ken je je vaste winkels niet dus dan halen we vaak wel alles bij de supermarkt. Maar het vlees leek niet veel te verschillen en supermarkt kaas durven ze zo 20€/kg te vragen terwijl de kaasboer daar 15-18€ de kg rekent.
En die van de supermarkt is niet eens echt lekker.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 20:45

DuoPenotti schreef:
Nee dan moet je daar niet zijn.

Soms hadden avonddiensten ook voordelen.

Ikea ook te ver weg. En de keer dat ik er was ook een winkel om te weten dat ik daar ook niet wil zijn.

Idd. Ik liep een keer in de Ikea en het was me toch een partij druk, bleek het schoolvakantie te zijn.

Action ga ik ook vrijwel nooit heen, de tandpasta enz is wel een stuk goedkoper daar

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 20:46

Benzz schreef:
Dat zijn tijdstippen dat ik of in de auto zit of op kantoor zit. Dus ik moet het hebben van de zaterdag of de zondag. Net als de Ikea, beide winkels werken voor mij niet.

Nou, t scheelt je een hoop meuk :D

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 20:48

Het algoritme werkt wel goed :+
Afbeelding

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 20:49

Cer schreef:
Nou, t scheelt je een hoop meuk :D

Gelukkig ben ik daar ook totaal niet gevoelig voor. Ik heb vriendinnen die inderdaad voor een flesje dreft naar de action gaan en met een kar vol thuiskomen. Heb dat nooit gehad. Ik koop wat ik nodig heb en ga daar doelgericht op af.

Maar goed, krijg ook regelmatig het commentaar dat mijn huis best leeg is :+ En kan op opdrachten heel fel zijn dat we de hele ali express leegkopen om mensen een tas vol troep meegeven die over het algemeen regelrecht de vuilnisbak ik gaan. Onder het motto, het is leuk om mensen wat te geven. Hoezo is het leuk om Pingpongbatje te krijgen in een tas met een vlag van het bedrijf? Of gelukspoppetjes die binnen een minuut uit elkaar vallen? Wat moet je met die meuk?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 20:50

hahaha Roodvos!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 20:55

Het enige waar ik vatbaar voor ben bij de action is garen, maar daar heb ik nu zoveel van dat ik eerst opmaak wat ik heb liggen :=

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 20:56

Haha mijn gedachte benzz.

Mijn moeder is wel van de meuk.
En de rotzooi die bij mij binnenstaat komt van haar.

Denk dan aan kaarsjes enz.

De action meuk die ik wel gekocht heb zijn een paar foto lijstjes.
Maar dat hangt dan ook vrolijk 10 jaar.

Oh ja vorig jaar van die led oplaadbare fakkels voor in de tuin.
We hadden een bbq voor mijn 50e verjaardag. En bezoek parkeerde in de wei.
Maar in het donker de wei poort vinden leek me voor sommige een bijzondere opgave..

Dus had ik weerszijde zo'n fakkel gezet en een paar in de goede rij richting.

Die stomme dingen doen het nog steeds en staan nu op het terras.

Eerlijk.. Best gezellig :o

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 21:01

DuoPenotti schreef:
Haha mijn gedachte benzz.

Mijn moeder is wel van de meuk.
En de rotzooi die bij mij binnenstaat komt van haar.

Denk dan aan kaarsjes enz.

De action meuk die ik wel gekocht heb zijn een paar foto lijstjes.
Maar dat hangt dan ook vrolijk 10 jaar.

Oh ja vorig jaar van die led oplaadbare fakkels voor in de tuin.
We hadden een bbq voor mijn 50e verjaardag. En bezoek parkeerde in de wei.
Maar in het donker de wei poort vinden leek me voor sommige een bijzondere opgave..

Dus had ik weerszijde zo'n fakkel gezet en een paar in de goede rij richting.

Die stomme dingen doen het nog steeds en staan nu op het terras.

Eerlijk.. Best gezellig :o

Ik weet niet of dat perse meuk is. Want die fakkels waren functioneel ergens voor nodig. Die fotolijstjes zitten vast dierbare fotoś in. En ze gaan 10 jaar mee.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 21:04

denisesilver schreef:
Het enige waar ik vatbaar voor ben bij de action is garen, maar daar heb ik nu zoveel van dat ik eerst opmaak wat ik heb liggen :=

Ik ben er vanaf gestapt. Ze pillen zo enorm :(

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 21:05

Voor mij is het geen meuk.
Die lijstjes dan.

Die lantaarns wel. Mensen kunnen ook groot licht aanzetten. :+

Maar zo kun je heel veel gebruiken. Als wegwerp artikel of voor langere tijd.

Van zo'n lijstje weet je wel dat dat lang mee gaat.

Maar eerlijk, die fakkels gaf ik een week of 6.
En dan doe je behoorlijk mee met de wegwerp maatschappij.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 17:51

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 20:17

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 07:32

Ik koop niet bij Shein, en omdat wij niet op vliegvakantie gaan :P hebben we dus budget voor wat meer verantwoorde kleding (wel veel in de sale en via Vinted) en eten zoveel mogelijk biologisch / lokaal spul.

Maar ik heb er eerlijk gezegd grote twijfels over hoe zeker je nou kan zijn van 'gifstof-vrij' kopen bij Nederlandse (of EU) merken / winkels.

Dat een shirtje via Shein of Ali of Temu of wat dan ook, geen controles krijgt maar die andere wel.... het lijkt mij toch behoorlijk sterk dat elk ander kledingstuk of stuk speelgoed of keukenspul getest werd....

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 07:39

Ze worden niet stuk voor stuk getest, maar de fabrikant wordt gecontroleerd. Niet dat er dan nooit wat tussendoor kan glippen. Maar als je op de Europese markt wil verkopen moet je aan strenge eisen voldoen waarop gecontroleerd wordt.
Dat zie je ook bij voedsel bijvoorbeeld. Veel dingen die in de VS verkocht worden mogen hier de markt niet op. Andersom gaat dat alleen maar op voor het kindersurprise ei, dat heeft de Amerikaanse voedsel en Warenautoriteit als gevaarlijk bestempeld :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 07:43

Nou ja, wat ik al aangaf, als ik op een markt loop, vraag ik me af waar al die spullen vandaan komen, bijvoorbeeld :)

En dus, als je bij Hema, Action, Euroknaller (of hoe heten die winkeltjes die vol staan met euro spulletjes), telefoonaccesoirewinkels, Ibizakledingwinkeltjes, Primarkt etc koopt, dan is het in ieder geval wel veilig want in Europa ingevoerd.. nou ja, ik weet het niet hoor :+ maar ik weet ook niet dat het niet zo is

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 07:48

DuoPenotti schreef:
Mijn dieseltje uit 2005.
Loopt 1 op 23.
Die wil de regering ook kwijt gezien het feit hoeveel roet belasting ik betaal.

Maar naar de sloop, nee dat gaat hij niet. Pas nog een bod gehad bij eventuele inruil van 800 en dan gaat hij naar Marokko.

Daar gaat zijn roet niet de lucht in... Blijkbaar...

Ik rij veeeeel te weinig kilometers voor wat hij aan belasting kost.
Maar koop eens een andere 2e handse die met vorst na 3 weken stilstaan gewoon start...
Zie enkel de topics op bokt maar over de aankoop van een auto.

En ik vervuil geen drol met mijn 5000 km per jaar.
Toch word ik eigenlijk wel gedwongen een nog goed lopende auto weg te doen.. Ja ik vind daar wat van..

Maar dan telt dat ineens niet.

Dat dus. Vind het wel triest ja, want wees eerlijk, een goede auto wegdoen omdat die te vervuilend zou zijn is nog veel vervuilender dan pas een andere kopen als er een auto echt op is.

Over kinderarbeid: gisteren haalde ik patat bij de snackbar en daar zitten tegenwoordig Chinezen in. Ik werd geholpen door een meisje achter de kassa die ook gewoon de telefonische bestellingen opname die duidelijk nog naar de lagere school ging. Heel netjes aangesproken, geheel correct, ouders stonden te bakken er achter.
Ze leek er lol in te hebben, maar ze was wel degelijk 'aan het werk' in de snackbar.
En had duidelijk geleerd hoe het moest en deed het echt niet voor het eerst.
Daarmee praat ik kinderarbeid niet goed overigens, maar ik wil er mee aangeven dat het soms ook een dunne scheidslijn is. Soms is er echt een moeten, maar er zijn ook kinderen (in andere landen) die na schooltijd nog een paar uur de ouders meehelpen. Er zijn natuurlijk ook echt wel kinderen die niet naar school gaan en altijd maar moeten werken, maar wat vind je dan wel acceptabel en wat niet? In mijn ogen moet een kind wel naar school gaan natuurlijk. En dan na schooltijd nog een paar uur meehelpen? Notdone of kan dat wel?

Action heeft ook wel eens terugroepacties gehad omdat er ergens te veel cadmium ofzo in zat, of er wat anders mee aan de hand was. Dan is het toch er doorheen geglipt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 07:53

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 08:25

Ik vind werken in een snackbar door een 13-jarige tijdens de openingstijden toch iets anders dan 16uur per dag blootgesteld worden aan zware chemicaliën en zwaar fysiek werk als 8-jarige toch niet helemaal vergelijkbaar ofzo :=

En na school wat meehelpen is idd niet meer dan normaal voor kinderen bv op een boerderij.
Maar dat zijn ook de lichte klusjes; eieren rapen, koeien binnenhalen etc deden wij vroeger.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 12:26

Dat is ook helemaal de vraag niet die germie stelt.

Germie vraagt wat er wel of niet done is in het algemeen.
Vinden mensen het kunnen dat een kind meehelpt met papa of mama bijvoorbeeld na school of op vrije dagen?

Bijvoorbeeld, je bent pakjesleveraar en maakt je bus klaar voor je dagelijkse rit. Kind wilde mee met papa naar het werk want vrije dag en op stap met papa altijd fijn.
Kind helpt pakjes aangeven om in de bus te laden.
Kind helpt pakjes uit de bus naar de huizen brengen...

Kinderarbeid en not done? Of acceptabel want het is wel samen dingen doen met papa...?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 12:41

Officieel kan dat niet, en als iemand die ook jong in de zaak meedraaide, onderstreep ik het nog eens dat dat niet zou moeten worden gedaan.

Heb ik er veel van geleerd? Ja. Leerde ik waar het geld vandaan moest komen? Ja. Leerde ik me op een jonge leeftijd druk te maken over geld? Ook ja. Daarnaast stond ik met mijn goed gedrag in de keuken, en mijn zus mocht na een hoop stampij elke keer gewoon haar eigen ding gaan doen, want die wilden mijn ouders dan liever de keuken uit hebben. Mensen moeten al zoveel jaren werken. Laat kinderen lekker kinderen zijn. Een keer een handje toesteken tot daaraantoe, maar structureel werken, daar krijgen ze later genoeg kansen voor.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 13:56

Ik kom uit een dorp grenzend aan de biblebelt waar vooral meisjes inderdaad veel moesten helpen. Het ging me soms aan het hart hoe ze hun hobbies moesten opgeven omdat ze verplicht huishoud taken en kinderopvang moesten doen op jonge leeftijd.