Auto gekocht. Met 6 weken, doorgebrande schakelaar en3 lekkages.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Butterfly

Re: Auto gekocht. Met 6 weken, doorgebrande schakelaar en3 lekkages.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 18:40

Ik vind wel meer mensen in dit topic reageren met het doel om TS een rotgevoel te geven eigenlijk. Getuige de vele :') en _O- smileys.

TS houdt er een goed gevoel aan over, gelukkig maar. En wat de autohandelaar wel of niet denkt, doet of zegt: TS gaat er niet (meer) anders door handelen en hij ook niet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 18:42

Ts fijn dat het opgelost is.
En als je het gevoel hebt dat de monteur nu alles heeft gemaakt is dat goed.
Veel plezier met je nieuwe auto. :j

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-25 21:17

Bedankt voor de positieve reacties! <3

De negatieve ook welkom. Maar de meeste leg ik langs me neer :Y)

Ik voel me oke bij hoe t is afgelopen!
Monteur heeft me verzekerd dat de auto nu veilig is.
We rijden inmiddels weer rond. Wel nog met een licht gevoel van wat als, maar dat word met de rit minder!

Vandaag weer op pad geweest met de hond. Voelt fijn die vrijheid weer te hebben!

Overigens. Als de auto geen veilig gevoel meer gaat geven, gaat ie er alsnog uit. En komt er "gewoon een andere".

Probleem waarom dit niet direct kan, is niet zozeer geld. Maar dat ik licht autistisch ben. Ik hecht me aan m'n spullen. En zo van de 1 naar de ander, dat gaat niet :knuffel:

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-25 21:18

Butterfly schreef:
Ik vind wel meer mensen in dit topic reageren met het doel om TS een rotgevoel te geven eigenlijk. Getuige de vele :') en _O- smileys.

TS houdt er een goed gevoel aan over, gelukkig maar. En wat de autohandelaar wel of niet denkt, doet of zegt: TS gaat er niet (meer) anders door handelen en hij ook niet.

Dan lag dat dus niet aan mij :o
Ik kan goed negeren, dat scheelt O:)

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 14:06

Ja dat laatste hebben de advies-gevers in dit topic wel gemerkt.
Goed te weten.

Veel veilige km’s gewenst!

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 10:13

Zolang de TS er nu een beter gevoel over heeft is het dan toch prima. Verkoper komt er idd zo makkelijk vanaf maar ik heb in TS haar schoenen gestaan en ik snap het ergens ook wel, je koopt een auto met het idee er jaren plezier van te hebben en dan komen er binnen korte tijd allemaal mankementen bij kijken.

Ik heb hetzelfde gehad, wilde de auto ook de deur uit doen want was er helemaal klaar mee, maar dan weet je weer niet wat je koopt. Ook hier met de verkopende partij 50/50 gedaan aan reparatie kosten en mijn vader de auto laten maken (automonteur en eigen garage) Zo weet ik nu wat er allemaal vervangen is en gaat dat als het goed is de aankomende jaren allemaal niet meer stuk. Weet nu wel wat ik heb en wat er allemaal al aan vervangen is. Zolang je eigen gevoel er oke bij is dan is dat toch helemaal prima.

Hopelijk kan de TS voorlopig nu zonder problemen van haar auto genieten

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 11:21

Ik vind het niet meer dan een wonder hoe dit is opgelost. Ook echt petje af voor de verkoper, dat gaat meestal heel anders.

Dus, gefeliciteerd met je auto!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 11:29

Op naar veel veilige km-ters met veel rijplezier!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 18:07

Keell94 schreef:
Zolang de TS er nu een beter gevoel over heeft is het dan toch prima. Verkoper komt er idd zo makkelijk vanaf maar ik heb in TS haar schoenen gestaan en ik snap het ergens ook wel, je koopt een auto met het idee er jaren plezier van te hebben en dan komen er binnen korte tijd allemaal mankementen bij kijken.

Ik heb hetzelfde gehad, wilde de auto ook de deur uit doen want was er helemaal klaar mee, maar dan weet je weer niet wat je koopt. Ook hier met de verkopende partij 50/50 gedaan aan reparatie kosten en mijn vader de auto laten maken (automonteur en eigen garage) Zo weet ik nu wat er allemaal vervangen is en gaat dat als het goed is de aankomende jaren allemaal niet meer stuk. Weet nu wel wat ik heb en wat er allemaal al aan vervangen is. Zolang je eigen gevoel er oke bij is dan is dat toch helemaal prima.

Precies, zo ben ik ook gevaren met mijn auto. Dus ik snap best dat TS het ook zo heeft gedaan. Ook hier uiteindelijk de helft van de reparatiekosten terug gekregen maar dat ging niet zo makkelijk als bij TS :D

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 19:39

Fijn dat het opgelost is! En volgende x gewoon toch even gas op de krukas over de snelweg in proefrit :')

Ik ga vanaf mijn eerste auto naar dezelfde garage waar ook mijn ouders komen. Ook hier beperkt budget, dus ik heb een x keuze gehad uit 2 auto's, verder altijd maar 1. Die keuze was dan eigenlijk al gemaakt voordat ik instapte, maar voor de sier toch maar even rondje snelweg gedaan :+

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 18:33

Schuur_ schreef:
Keell94 schreef:

Precies, zo ben ik ook gevaren met mijn auto. Dus ik snap best dat TS het ook zo heeft gedaan. Ook hier uiteindelijk de helft van de reparatiekosten terug gekregen maar dat ging niet zo makkelijk als bij TS :D

Hier ook niet helaas, na een hoop heen en weer geapp en gedreig gaf meneer toch toe.
Die dacht blonde jonge griet, die snapt er toch niks van. Jammer joh, want ik ben een volhouder, helemaal als het om geld gaat en eerlijkheid, want ik wist dat ik in mijn recht stond :j :')

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-25 14:43

Keell94 schreef:

Ik heb begrepen dat de auto is nagekeken en gerepareerd door een neutrale partij, dan kan ze net zo goed die auto zelf houden, het geld is toch al weg, ook al heeft ze een deel teruggekregen..
En anders heeft TS geen geld meer over voor een andere auto, ook daarom beter zelf die auto houden.

Oh ja, en sommige smileys waren niet bedoeld om TS een lekker puh rotgevoel te geven, maar om te laten zien hoe absurd het is een kapotte auto eerst te repareren en terug te brengen naar degene die je dat ding verkocht heeft.
Ik raad een volgende keer een anwb keuring aan, voordat je een auto koopt, want juist mensen die niets van autotechniek weten, worden makkelijk bedrogen, daar helpt repareren en terugbrengen niet aan mee, dan beloon je de louche handelaar. Die man stopt echt niet met het verkopen van schade-auto's omdat jij er eentje gerepareerd terugbrengt.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-25 14:48

Pfft, had een heel verhaal getypt, poef weg.

Wil ff duidelijk hebben dat ik bepaalde smileys niet gebruik om iemand een lekker puh rotgevoel te geven, maar om aan te geven hoe absurd en not done het is, om een kapotte auto te willen repareren en daarna terug te brengen.
Verder mooi dat je nu toch een auto hebt, hij is gerepareerd nu, dus veel plezier er mee!

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-25 21:21

Bedankt voor jullie reacties! *D

We rijden inmiddels weer een goede week met Ernie.
Ik was in het begin zeer voorzichtig. En nog steeds wel.

Ik merk nu dat ik bij elk geluidje bang ben dat ie stuk is of gaat :knuffel:

We (ik en hulp) zijn met andere velgen bezig. De velg die niet rond is is door de monteur naar linksachter gelegd, zodat het trillen en speling in het stuur weg was. Maar je voelt het nu linksachter. Vooral als je rond de 40km rijd.

Ik heb een leuke set metalen velgen gevonden. Die gaan we vd week erop zetten.

Verder gaat ie binnenkort naar de garage voor een nieuwe antenne. Die miste al bij aankoop (wisten we, zo gekocht). Ik laat hem dan een kleine beurt geven, en nogmaals checken of er niks is teruggekomen. Zit toch een beetje tussen m'n oren nu, ondanks dat Ernie het prima doet :knuffel:

Monteur had me ook plechtig beloofd, dat er niks gevaarlijks kon gebeuren op die lekkage. En dat de remmen en alles echt echt goed is. :Y)

Stukje angst zit er nog wel in. Maar dat zal moeten slijten.
Als ik met Ernie onderweg ben samen met dochters heb ik nergens last van. Enkel als ik alleen op pad ben en tijd heb om te denken. Maar nu dochters vakantie heeft gebeurt dat weinig. Dus dat zal slijten!

Ik wil jullie allen bedanken voor jullie input! Zowel de positieve als negatievere reacties! Beide waren welkom. Ik reageerde niet op alles, maar heb overal wat aan gehad!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 08:57

Zit de ovale velg er nog op?
Ik zou dit echt zsm vervangen, je hebt veel meer risico op een klapband en schade aan de rest van je auto met niet ronde velgen. Ik zou er zelf niet meer mee rijden tot dat vervangen is.

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 09:36

Is die velg echt ovaal of zit er een slag in?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 09:39

Eretria schreef:
Is die velg echt ovaal of zit er een slag in?

Met beide zou ik persoonlijk niet door rijden :P

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-25 09:55

Wat de monteur exact zei weet ik niet meer. De velg had een tik gehad en was niet meer rond.
Of dat een slag was of ovaal durf ik niet exact te zeggen.

T wiel ligt nu linksachter. Je voelt de auto boven de 40 linksachter trillen.

We zijn sindsdien aan t zoeken naar velgen.
Gister weggeweest voor een setje aluminium. Maar de bouten paste niet. Ze hadden er de bouten niet meer bij. Hele lieve mensen! Ze gaan kijken of ze de bouten nog vinden. En gaan navraag doen welke er anders bijhoren. Dus die gaan we tzt alsnog ophalen!

Morgenavond ga ik 4 stalen velgen halen. 2 met zomerband, 2 met winterband.
De 2 zomerbanden leggen we dan achter eronder voor voorlopig.

Uiteindelijk word het dan de alliminium velg met zomerbanden. En stalen velg met winterbanden. En dan wisselen 2x per jaar. (Wonen randje Duitsland. In Duitsland beter rijden met winterband is mij verteld. Niet alle banden mogen daar word gezegt).

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 10:10

Had je dan niet beter het geld voor al die sets velgen en de kleine beurt kunnen steken in een betrouwbaardere auto? Een kleine beurt is qua geld echt geen grapje.

Winterbanden zijn in Dld idd verplicht vanaf 1 oktober elk jaar, meen ik. Kan je zo op internet vinden per wanneer dat elk jaar ingaat.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 10:12

EvaC schreef:
Had je dan niet beter het geld voor al die sets velgen en de kleine beurt kunnen steken in een betrouwbaardere auto? Een kleine beurt is qua geld echt geen grapje.

Winterbanden zijn in Dld idd verplicht vanaf 1 oktober elk jaar, meen ik. Kan je zo op internet vinden per wanneer dat elk jaar ingaat.

Hoe zie je dat voor je? :')

TS heeft nu een auto die volledig is nagelopen, het enige dat ze nog nodig heeft is een setje goede velgen.
Als ze in plaats daarvan weer geld achter een 'nieuwe' auto aan gaat doen, waar mogelijk ook weer allerlei verborgen gebreken aantreft... kost het haar nóg meer geld. Doodzonde.

Ze weet nu precies wat ze aan de auto heeft.

TS, als je nu ergens een set kan vinden van allseason banden met het beruchte sneeuwvlokje er op, ben je helemaal spekkoper! Daarmee kan je ook prima Duitsland in in de winter! *\o/*

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-25 10:16

De auto is nu goed volgens de monteur. Op dat wiel na zijn er verder geen gekke dingen meer. (Ja er mag een nieuw setje ruitenwissers op).

1 oktober, dat werd me inderdaad verteld! Daarom dus 2 sets velgen. Dan kan ik ze makkelijk wisselen.
Zowieso wel zo veilig om met passende banden te rijden. Veel heuvels hier.

Wat ik in dit topic niet vermeld heb, is dat de monteur familie van mijn werkgever is. En ik een aardige korting bij deze man krijg. Deze man heeft me echt verzekerd dat ze auto goed is. Heeft hem van top tot teen nagelopen.

Deze man werkt zelf al jaren als monteur. En heeft mijn auto mee naar zijn werk genomen en hem daar op de brug gehad en gerepareerd.

(Volgende keer dat ik een auto koop vraag ik deze man mee. Maar ik wist voorheen niet dat deze monteur was. Daar kwam m'n werkgever mee, dat wist ik voorheen niet.

Dus nee, reparaties en beurten zijn niet goedkoop. Maar hij zou nu goed zijn. Dus.. wegdoen, en weer een ander kopen.. en als die dan weer verborgen dingen heeft?
Ik weet nu wat deze auto heeft. En er is me verzekerd dat ie goed en veilig is.

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-25 10:18

Janine1990 schreef:
EvaC schreef:

TS heeft nu een auto die volledig is nagelopen, het enige dat ze nog nodig heeft is een setje goede velgen.
Als ze in plaats daarvan weer geld achter een 'nieuwe' auto aan gaat doen, waar mogelijk ook weer allerlei verborgen gebreken aantreft... kost het haar nóg meer geld. Doodzonde.

TS, als je nu ergens een set kan vinden van allseason banden met het beruchte sneeuwvlokje er op, ben je helemaal spekkoper! Daarmee kan je ook prima Duitsland in in de winter! *\o/*

Dit inderdaad. Deze auto is me nu verzekerd goed te zijn :D

De set aluminium velgen heeft 4 winterbanden met iets meer dan 5mm profiel, met sneeuwvlokje erop. En ... stond iets op, wat in Duitsland verplicht was. (Banden en velgen gezien! En gereserveerd onder behoud van bijpassende bouten te vinden!)

Morgenavond haal ik stalen velgen op. Met ook 4 banden. Waarvan 2 goede zomerbanden (4mm profiel aldus verkoper, nog niet gezien).

Worden dan 2 sets velgen, met op de stalen de winterbanden.

Als die 4 banden op zijn, dan worden het miss al season. Maar dan zijn we een paar jaar verder denk ik.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 10:28

Janine1990 schreef:
EvaC schreef:

Simpel, die auto had terug gemoeten naar de verkoper en ergens anders een betrouwbare wagen weer kopen. Want het geldprobleem valt kennelijk toch wel mee als er 2 sets velgen, een kleine beurt en de eerdere kosten (al dan niet gedeeld) vanaf kunnen. Als ze dat geld besteedbaar heeft, had dat bovenop het budget voor het aanschaffen van een auto gekund.

En wat weet ze dan precies wat ze eraan heeft? Ze vertrouwt het ding nog steeds niet en staat daarom om de haverklap bij een garage/monteur.

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-25 10:32

Om de haverklap? Hij is er niet meer geweest?

Hij moet erheen voor een nieuwe antenne. En dan wil ik hem vragen even controle te doen naar de lekkages of dat allemaal nog goed is. Er nog voldoende olie e alles inzit.

Daarbij heb ik nooit gezegt blut te zijn :+

Ik heb gezegt het heel veel geld te vinden.

Ook hen ik nergens in dit topic genoemd wat de aanschafprijs vd auto was. Jullie zijn ervanuit gegaan dat het een barrel is van lage prijsklasse. Maar waar heb ik dat zelf benoemd?

Ik heb specifiek een auto gezocht met lage km stand. Zuinig, goedkoop in belasting, en die volgens internet goedkoop is in onderhoud.
Vervolgens weken gezocht naar de juiste auto.

Dat er een hoop gezeik mee was had ik zelf niet verwacht..
Iets waar mijn pap zich ontzettend banketstaaf over gevoeld heeft.

Maar de auto is nu goed verklaard.
Ik zie nu op dit moment geen noodzaak een andere te kopen?

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-25 10:35

Daarbij heb ik geen geldproblemen. Ik ben alleenstaand moeder en voorzichtig in wat ik uitgeef.

Ik wil niet mn complete spaargeld eruit gooien.

Echter heb ik t budget dat voor vakantie was nu aan de auto toegewezen. Dat geeft ruimte tor die wielen netjes in orde maken.

Ik heb reserves. Maar dat ga ik echt niet geheel in een auto stoppen. Wat als de wasmachine stuk gaat? Of m'n paard wat krijgt? Of een andere tegenslag?

Budget wat ik appart heb staan is gewoonweg niet voor de auto. Niet voor deze, niet voor een ander :D