Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gr_roos schreef:Of het waar is weet ik niet, maar ze zeggen dat als je wat bladluizen dood maakt, daar een lucht bij vrijkomt die lieveheersbeestjes aantrekt. Mensen ruiken dat niet.
Judass schreef:Prachtig! Laat je het weten als je van de winter nog een puttertje op bezoek krijgt bij je kaardebol
black_kelpie schreef:Helaas nog niet goed op de foto gekregen, maar een frequente bezoeker van mijn vogelbad is een ontzettend dikke houtduif. Hij past er echt precies in en zit dan een tijdje in dat water te klooien, beetje flapperen met z'n vleugels, maar omdat ie zo groot is wordt alleen z'n onderkant echt nat. En met een beetje pech lazert ie met bad en al van de sokkel af
Noeps schreef:[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Hier worden m’n niet-inheemse dahlia’s overwoekerd door, ik gok, perzikkruidhet gedeelte achter het krentenboompje (waar geen mulchlaag van stro ligt), heb ik ingezaaid met een mengsel van wat inheemse bio bloemen om een pluktuin te creëeren, maar ook daar lijkt alleen maar onkruid op te komen. Ik vrees dat dit stuk tuin dit jaar gruwelijk mislukt is
mocht iemand nog tips hebben… we doen alleen aan onkruid plukken/uitsteken, schoffelen en spitten niet om de bodem zoveel mogelijk met rust te laten. Maar hier is niet tegenaan te plukken.
Miriam91 schreef:Hé wat leuk van die egels. Daar zou ik me best voor willen aanmelden, ware het niet dat wij in Noord-Brabant zittenEnig idee of er meer van dit soort projecten zijn in het land?