2025 Bookish Adventskalender & 12 Days of Bookmas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesHJ

Re: 2025 Bookish Adventskalender & 12 Days of Bookmas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 13:23

Ik heb nog niets, komt wel, het is pas maart. Vorig jaar ben ik ook pas laat begonnen met verzamelen. Er komt door het jaar heen ook nog zoveel voorbij aan nieuwe boeken (en dan is de kans toch iets kleiner dat iemand hem al heeft gelezen)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 14:41

Ja dat is wel weer waar. Ik weet van mezelf dat ik beter op tijd en gespreid kan beginnen. Anders bewaar ik alles (niet alleen van deze kalender) tot het eind van het jaar en de ervaring leert dat het dan nooit goed uit komt :+

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 17:38

Ik heb ondertussen al 5 boeken en een niet shorte shortlist :')

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 21:17

jenne schreef:
Ik heb ondertussen al 5 boeken en een niet shorte shortlist :')

Haha, heel herkenbaar :')

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 21:21

Dat is de long-shortlist :Y)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 16:40

Ik heb ook al wat liggen en ook al wat extra's naast de boeken. :j Moet uitkijken dat ik niet te hard ga, maar misschien dat ik dan nog wat switch later in 't jaar en wat voor mezelf houd. Nog maar even kijken hoe alles loopt en idd ook een leuke lijst nog met ideeën staan. :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-25 12:59

Vraag van de week

Zojuist heb ik in onze community ook een aparte app aangemaakt, maar we bieden jullie ook de mogelijkheid om hier te reageren!

Citaat:
Wat is jouw ultieme drankje voor tijdens het lezen?

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 14:59

*Schopt omhoog*

Uit nieuwsgierigheid.. gezien jullie in de app soms heel snel gaan, vraag ik 't hier :Y) . Hoeveel boeken hebben de deelnemers van de kalender van vorig jaar inmiddels gelezen? En wat zijn tot nu toe jullie favorieten hiervan? :D

Ik zit op 7 gelezen boeken, wil binnenkort aan nr 8 beginnen en tot nu toe zijn beide boeken van Kristin Hannah die erin zaten favoriet :j Al zijn t tot nu toe allemaal toppers van boeken, dus ben zeer benieuwd naar de rest!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-25 15:25

Uit de kalender van 2023 heb ik 8 boeken gelezen, waarvan ik er helaas wel 2 ge-DNF'd heb.
The Invisible Life of Addie LaRue was favoriet uit die kalender :)

Van de kalender van vorig jaar heb ik eerlijk gezegd nog geen een boek gelezen :o . Komt voornamelijk omdat ik veel series heb gekregen, en ik niet direct een nieuwe serie wilde gaan starten :) Ik kijk wel enorm uit naar de boeken, ze stonden allemaal op mijn verlanglijst :D

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 15:30

Ik heb nu 7 boeken van de kalender gelezen. Heeft nog geen slecht boek tussen gezeten. Mijn favorieten tot nu toe zijn De holws moving castle serie en the green rider. Van de green rider ben ik nu met boek 2 bezig

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 19:00

Ik ben nu met het vijfde boek uit de kalender bezig.

Qua sterren heb ik The Wishing Game de hoogste rating tot nu toe gegeven van deze boeken.

Wel merk ik meer en meer dat mijn voorkeur wel echt ligt bij (historical) romance :j en mistery of magic realism

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 09:08

*negeert rode letters*

Vraag die ik ook aan DWitzel heb gesteld (in een lange vragenlijst :+ ), maar die hier misschien ook leuk is voor kleine cadeautjes: wat is de stijl van de inrichting van je huis? Houd je van kleur of juist niet? Alles strak en opgeruimd of toch wat rommelig en gezellig?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-25 09:32

Oeh leuke vraag! Mijn huis is zeer georganiseerd, maar kan ook wel rommelig zijn door de decoratie die ik graag neerzet :')
Hoofdkleuren zijn aards; donkergroen op de muur, bruine bank, gele en beige accenten. Ik zet graag 'meuk' neer :D
Zal binnenkort nog eens foto's maken, maar dan moet ik eerst even poetsen :Y)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 10:33

Mijn huis is altijd rommelig :') Verder vind ik houten meubels heel mooi, zeker gecombineerd met zwart stalen details. Momenteel is het echt nog niet ingericht zoals ik zou willen, maar dat komt omdat we veel klussen hebben aan de buitenkant van de boerderij. Binnen komt nog wel. Maar ik hou wel van accentmuren (in de slaapkamer hebben we bijvoorbeeld donkergroen op 1 muur).

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 13:41

Geen idee, ik ben niet zo thuis in stijlen en zet gewoon neer wat ik leuk vind en bij elkaar vind passen. De houten meubels zijn in basis donker teak, decoratie heb ik niet veel en is meestal nogal random.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 13:54

Leuke vraag! Wij hebben goud en donkergroen als accentkleuren in huis :) En we hebben in principe een strak en opgeruimd huis (babyspeelgoed op de grond op dit moment :+ )

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 15:02

Ik zal 'm zelf ook nog even beantwoorden. Wij hebben meubels van hout met zwart staal. Wat industrieel, maar niet dat hele grove. Met daarnaast een grijze stoffe bank, camel en grijze suede stoelen, grijze en turqoise accenten. En bij ons is het wel opgeruimd, maar niet strak met wat rommel. Geen bende, maar ook niet heel opgeruimd.
Ik hou van kaarsen en heb overal wel wat staan, tot grote ergernis van mijn man die al die frutsels maar niks vindt :+
Oh en er liggen overal wel boeken die ik lees (daarna ruim ik ze wel op) en de boekenkast is vol.

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 15:18

Beetje laat maar mijn (ons) huis is over het algemeen redelijk opgeruimd, we zijn samen en werken fulltime, dus niet veel tijd om er een rommeltje van te maken, haha. Met uitzondering van onze bibliotheek en rariteitenkabinet, daar staat het helemaal vol en is het best een rommeltje. Mijn man is daar de baas en heeft toestemming er daar een rommeltje van te maken als ie de rest van het huis maar netjes houdt.... Volgens mij heb ik al eens wat foto's gedeeld. maar hier nogmaals...
De bieb;Afbeelding
Afbeelding

De benedenverdieping, wel foto's van vorig najaar als ik het zo bekijk;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 11:59

Daihyo schreef:
*negeert rode letters*

Vraag die ik ook aan DWitzel heb gesteld (in een lange vragenlijst :+ ), maar die hier misschien ook leuk is voor kleine cadeautjes: wat is de stijl van de inrichting van je huis? Houd je van kleur of juist niet? Alles strak en opgeruimd of toch wat rommelig en gezellig?

Als mijn hoofd rustig is, is het strak opgeruimd en geordend. Hoe chaotischer mijn hoofd, hoe erger het huis ervoor staat. _O-

We hebben de muren en meubels in neutrale kleuren (grijs en wit, maar ook wel industrieel er wat tussen) zodat ik los kan met accessoires. De kussenslopen, dekentjes etc heb ik het liefste in pastelkleuren en wissel ik ook per seizoen af.

Ben niet van tierelantijntjes maar heb wel een zwak voor geurkaarsjes. :+:

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 16:13

Houden jullie van puzzelboeken? Ik vind het op zijn tijd wel leuk, maar niet de standaard Varia.
Ik heb nu deze liggen. Eens kijken wat dat is :D
Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 17:13

Ik had voor mijn operatie in december eentje gekocht en heb daar precies 1 pagina van ingevuld. Tot zover mijn interesse. := :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 17:53

_O- _O-

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 19:48

Hier ook niet zo'n puzzelaar :o

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 21:36

Ik heb wel eens zo’n Japans tekenen boekje en vroeger wat sudoku boekjes, maar verder doe ik eigenlijk niet zoveel met puzzelboekjes.
Ik leg liever een legpuzzel.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-25 10:39

Misschien kunnen we ook wat lijstjes delen met dingen die we leuk zouden vinden, die geen boeken zijn? :D

<3 Vosjes
<3 Boekenleggers
<3 Geurkaarsen; natuurgeuren, geen zoete fruitgeuren
<3 Thee; kruidenthee, zwarte thee, groene thee. Geen fruitthee/rooibos etc
<3 Flessen/ Tumblers/ bekers
<3 Spellen/ puzzels (1000 stukjes)
<3 Grappige sokken
<3 Merch van mijn favoriete boekenseries
<3 Tote bags