Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 06:42

Dat kan, als ze met hem in een relatie zit dan zou ik het met je eens zijn. Maar tijdens de dating fase zou ik echt niet iemand gaan vertellen dat hij meer initiatief moet tonen, het feit dat iemand dat niet doet zou voor mij signaal genoeg zijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 06:59

Met twee uitspraken heeft mijn man mij enorm ontroerd tijdens de dating periode. Het leeftijdsverschil is groot en dat lag gelijk op tafel. Hij was enorm open en zei:" als jij ook mij wil dan zal ik er alles aan doen om je gelukkig te maken".
Dat heeft hij gedaan en doet hij nog. Compleet nieuw voor mij en daar raakte me enorm. Ik doe het omgekeerd ook.

En daarnaast vroeg hij me om eerlijk te zijn met wat ik wilde. Een avontuurtje was prima maar dan ging hij zich niet binden en kwetsbaar opstellen. Liever wilde hij meer maar hij was heel duidelijk dat hij wilde dat ik goed nadacht over het leeftijdsverschil en niet later als hij zich had gehecht daarop af zou haken. Ben elke dag blij dat we een setje zijn geworden.

Geen initiatief tonen in die fase dan kan het imo niets worden. Hoe is dat later dan als de gewoonte in de relatie zit. Enorm saai lijkt me, en dat wil ik in elk geval niet. Bij ons is het nooit saai in elk geval.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 07:54

Amandavd schreef:
Dat kan, als ze met hem in een relatie zit dan zou ik het met je eens zijn. Maar tijdens de dating fase zou ik echt niet iemand gaan vertellen dat hij meer initiatief moet tonen, het feit dat iemand dat niet doet zou voor mij signaal genoeg zijn.

De toon maakt de muziek. Je kunt benoemen dat je het gevoel hebt dat het initiatief voornamelijk vanuit jou komt en dat jij het nodig hebt dat iemand ook initiatief toont. Hij kan het er mee eens zijn of niet. Dan heb je meteen duidelijkheid ipv te gaan afwachten of hij moeite gaat doen. Dat komt anders over dan zeggen je moet meer initiatief tonen.

Maar iedereen doet het op zijn eigen manier. Er is geen goed of fout in deze. Persoonlijk heb ik liever sneller duidelijkheid

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 08:16

Als jij niks stuurt en er komt vanuit de ander ook niks heb je ook snel duidelijkheid. Dan weet je binnen 1 dag al hoe het zit.

Maar klopt, geen goed of fout in deze, doen wat bij je past.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 08:26

Mijn vriend is ook een heel slechte planner en toch deed hij in onze date fase wel alle moeite. Tegenwoordig moet ik gewoon zijn tijd een beetje claimen, anders is hij vooral zijn eigen dingen aan het doen en doen we weinig samen. Ik heb dat echt moeten leren en toch werkt het hartstikke goed zo. Tegenwoordig overlegt hij ook als hij wat wil plannen, vraagt hij of we iets hebben

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 08:31

Precies Chicky, soms als het echt nodig is moeten we elkaar een beetje opvoeden of elkaars gebruiksaanwijzing leren kennen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 08:49

En daar past achteroverleunen en niks doen niet bij. Misschien heeft hij wel zn eigen redenen waarom het dit weekend zo liep. Waren er andere belangrijkere zaken. Zij appte ook pas zaterdag laat.

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 12:18

Bedankt voor jullie adviezen. Ik heb een tijdje zelf wat minder geappt. Ik vond dat hij nu even aan zet was, en ook wilde ik hem wat ruimte geven mocht hij daar behoefte aan hebben. Het bleef toen van zijn kant erg lang stil. Uiteindelijk heb ik toch weer een app gestuurd en toen gaf hij aan dat hij het erg druk had gehad oa op zijn werk en daarom weinig had geappt en dat hij mij miste. Ik zal hem zondag weer zien.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 12:31

En heb jij je al die tijd op zitten vreten ipv volwassen het gesprek aan gaan en de hobbels van het leven bespreekt en er een weg in zoekt met zn tweeen.

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 12:36

Tja. Maar we zijn nog aan het daten nu, dat is nog weer anders dan als je echt al in een relatie zit vind ik.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 12:47

Als ik iets geleerd heb dan is het kijken naar daden ipv woorden. Hij zegt dat hij je mistte. Maar heeft hij iets gedaan dat die woorden ondersteunt?

Vaak zijn mensen in het beginstadium van daten of het begin van de relatie op hun best. Als er nu al zo weinig initiatief in zit dan zou ik me zorgen maken hoeveel minder dat in een later stadium zou zijn. Als hij uit zichzelf meldt van ik app de komende dagen wat minder want ik ben druk dan komt dat anders over dan dat hij het als excuus aandraagt nadat jij er over begonnen bent. Voor mij zou dat een belangrijk nuanceverschil zijn.

Vanavond een wandeldate hier. We hebben minder gechat dan ik normaal doe dus ik vind het best spannend.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 12:52

En als je erover praat kom je vaak wel tot de conclusie of iemand zo is of de omstandigheden. Ik heb het toen bij mn date neergelegd en meerdere keren blabla maar er kwam niks. Dan heb ik het oprecht een kans gegeven. Geen twijfel dat hij zus denkt en zo doet. Of ik dacht dat jij:…..

Mensen vullen het graag voor elkaar in en kunnen gaan handelen waarnaar ze denken dat hoort of iemand van ze verwacht. Als je na een gesprek nog tot dezelfde conclusie komt ben ik het met je eens.

Maar alleen maar achterover leunen en afwachten en dan zeggen hij doet niet wat ik wil/of verwacht blijf ik childish vinden.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 13:41

capopjekop schreef:
Als ik iets geleerd heb dan is het kijken naar daden ipv woorden. Hij zegt dat hij je mistte. Maar heeft hij iets gedaan dat die woorden ondersteunt?

Vaak zijn mensen in het beginstadium van daten of het begin van de relatie op hun best. Als er nu al zo weinig initiatief in zit dan zou ik me zorgen maken hoeveel minder dat in een later stadium zou zijn. Als hij uit zichzelf meldt van ik app de komende dagen wat minder want ik ben druk dan komt dat anders over dan dat hij het als excuus aandraagt nadat jij er over begonnen bent. Voor mij zou dat een belangrijk nuanceverschil zijn.

Vanavond een wandeldate hier. We hebben minder gechat dan ik normaal doe dus ik vind het best spannend.

Maar niet iedereen heeft evenveel behoefte aan bevestiging. Ik stel mij bv niet snel vragen als ik iemand een paar dagen niet hoor. Mijn man denkt echter al dat ik hem niet meer graag zie als ik een halve dag niks gestuurd heb :+ .
Dus bij een eerste "fout" is het wel zaak van dat op een goede manier te communiceren. Voor mij zou dan de doorslag geven hoe hij het de keer erop aanpakt.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 13:44

Ik heb al eerder gezegd dat ik het bespreekbaar zou maken. Dus ik ben het met jullie eens om te communiceren.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 14:14

Zonnetje81 schreef:
En heb jij je al die tijd op zitten vreten ipv volwassen het gesprek aan gaan en de hobbels van het leven bespreekt en er een weg in zoekt met zn tweeen.

Wat maakt het, dat jij altijd zo lomp uit de hoek moet komen en je mening overal moet verkondigen alsof dat de enige waarheid is? Zeker als je dingen ook nog uit zijn verband trekt.

Ik ben het eens met capopjekop, daden zeggen meer dan woorden.
Hij kan wel zeggen dat hij je mist maar nu maar afwachten of dat hij dat ook laat zien.
Overigens vind ik druk op je werk zijn echt een bullshit reden om geen contact met iemand te zoeken en dan nog, kan hij dat communiceren op een simpele manier. Eerlijk? Ik denk niet dat dit wat wordt maar je moet er volledig voor gaan als jij je daarbij goed voelt.

charootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 17:49

Het feit dat altijd iedereen een bevestiging zoekt, vind ik wat van.
Hoe meer je leest hoe meer je ziet dat het altijd aan of bij de ander ligt. Probeer eerst naar jezelf te kijken. Zodra je op een bepaalde leeftijd bent en een leven hebt wat gevuld is met , werk, kinderen, vrienden ect.. kan het toch voorkomen dat je soms ff druk bent. Dat er dan gezegt word, dan moet je niet gaan daten, is wat kinderlijk.
Ik ben van mening dat hoe meer je pushed naar bevestiging hoe harder je iemand wegduwt.

Ik loop nog steeds heerlijk met die collega en het gaat nog steeds ontzettend goed. Laten elkaar in elkaars waarde, hebben heerlijke gesprekken die uren doorgaan en niet over werk gaan. Teasen lekker wat af op de werkvloer en pleasen thuis verder :9

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 17:57

Je kan prima daten als je druk bent, maar dat kun je dan toch gewoon even duidelijk communiceren? Je wil toch geen valse verwachtingen bij een ander creëeren?

Kijk als ik alleen date voor fun dan maakt het me minder uit. Maar als ik met iemand date die zegt serieuze intenties te hebben dan ga ik ervan uit dat de interesse oprecht is. Als je dan een aantal dagen van de radar verdwijnt door een druk gezin of welke reden dan ook dan vind ik dat persoonlijk een stukje respect naar de ander toe om dat even te melden vooraf. Zo'n berichtje sturen kost je 2 minuten van je tijd. Dat hoeft geen heel opstel te zijn. Maar goed communiceren vind ik juist een teken van emotionele volwassenheid. Ik zie dat ook echt niet als pushen naar bevestiging.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 18:48

Amandavd schreef:
Zonnetje81 schreef:

Wat maakt het, dat jij altijd zo lomp uit de hoek moet komen en je mening overal moet verkondigen alsof dat de enige waarheid is? Zeker als je dingen ook nog uit zijn verband trekt.

Hij kan wel zeggen dat hij je mist maar nu maar afwachten of dat hij dat ook laat zien.
Overigens vind ik druk op je werk zijn echt een bullshit reden om geen contact met iemand te zoeken en dan nog, kan hij dat communiceren op een simpele manier. Eerlijk? Ik denk niet dat dit wat wordt maar je moet er volledig voor gaan als jij je daarbij goed voelt.

Jouw zienswijze en de mijne stroken niet met elkaar. Dat kan en dat mag. Jouw houding van als iemand 1 dag niet appt dan weet je genoeg vind ik onvolwassen gedrag en dat mag ik vinden. Dat is toch ook jouw enige (lompe) waarheid…?

Het leven is juist niet zo zwart wit, het leven is meer dan elkaar continu appen en dat je elkaars gedachten en verwachtingen kan aanvoelen en lezen. Die bevestigingsdrang en dan daarover niet communiceren is juist lomp.

Zie je eigen quote:

Amandavd schreef:
Als jij niks stuurt en er komt vanuit de ander ook niks heb je ook snel duidelijkheid. Dan weet je binnen 1 dag al hoe het zit.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 18:51

Nou... Als iemand zegt dat hij me mist, maar dagen niet appt, dan kloppen zijn woorden niet met zijn daden. Een appje is binnen 30 seconden verstuurd.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 18:54

Ik denk dat we ook niet uit het oog moeten verliezen dat het een niet nederlander is. Ik weet niet of andere culturen daarin anders omgaan/verwachtingen hebben. Dit was toch de jongen die uit syrie komt?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 19:07

Zonnetje81 schreef:
Amandavd schreef:

Jouw zienswijze en de mijne stroken niet met elkaar. Dat kan en dat mag. Jouw houding van als iemand 1 dag niet appt dan weet je genoeg vind ik onvolwassen gedrag en dat mag ik vinden. Dat is toch ook jouw enige (lompe) waarheid…?

Het leven is juist niet zo zwart wit, het leven is meer dan elkaar continu appen en dat je elkaars gedachten en verwachtingen kan aanvoelen en lezen. Die bevestigingsdrang en dan daarover niet communiceren is juist lomp.

Zie je eigen quote:

Amandavd schreef:

Dat heeft niks met bevestigingsgedrag te maken maar met emotionele volwassenheid, precies zoals Zertab zegt. Als je druk bent dan communiceer je dat, in welke fase je van het daten ook zit, dat kan zelfs terwijl je op de wc zit te poepen.

Jij mag je mening hebben maar ik vind de manier waarop je die uit nogal denigrerend, alleen maar omdat je het niet met iemand eens bent.

Daten is een wisselwerking en als alle energie en inzet vanuit 1 iemand komt dan is dat een scheve balans. Iemand kan heel veel zeggen maar dat zijn gewoon woorden.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 19:44

Je doet alsof ik het op jou gemunt heb maar ik heb terug moeten kijken want je naam blijft bij mij niet specifiek hangen.

Scheefgang is niet goed maar een advies als: stuur maar even niks terug en dan weet je het na 1 dag wel vind ik juist onvolwassen gedrag.

En als je het hebt besproken en de woorden komen niet overeen met de daden of het is nog niet bevredigend genoeg is het tijd om afscheid te nemen.

Ik ben hier niet degene met het kort door de bocht advies. Ik was degene met communiceer met elkaar.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 19:57

Jij vind dat kort door de bocht advies, het is geen bewezen feit dat dat zo is.

Wat mensen doen/laten zien zegt veel meer dan hun woorden, dus als jij steeds degene bent die appt en dat dan even niet doet, en er komt niks uit terug, dan weet je ook genoeg, ik had het over 1 dag, pak er dan 3 als je 1 dag te kort vindt, weet je, niemand is te druk om een appje te sturen, al is het maar 1 appje van joh ik ben druk, ik app/bel je later. Dan ga ik niet de moeite nog investeren in een gesprek of aan mensen lopen trekken.

Ik denk overigens niet dat je het op mij gemunt hebt, ik vind jouw manier van communicatie gewoon ronduit bot en lomp.

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 20:07

Zonnetje81 schreef:
Ik denk dat we ook niet uit het oog moeten verliezen dat het een niet nederlander is. Ik weet niet of andere culturen daarin anders omgaan/verwachtingen hebben. Dit was toch de jongen die uit syrie komt?

Klopt ja. Inderdaad een andere cultuur, dus dat kan zeker meespelen.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 20:31

Zertab schreef:
Nou... Als iemand zegt dat hij me mist, maar dagen niet appt, dan kloppen zijn woorden niet met zijn daden. Een appje is binnen 30 seconden verstuurd.

Precies.. :j