Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 20:45

Heel mooi Letizia! Wat knap van je vader ook!

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 10:01

Ik schop het topic even weer een beetje omhoog. Hopelijk zijn er nog wat meer recentere ervaringen :D

Mijn man en ik hebben vorig jaar een huis gekocht en eigenlijk moet sindsdien de badkamer ook gedaan worden. Vorig jaar zijn we 1 keer naar een badkamerzaak gegaan, maar daar kwam het er eigenlijk op neer dat ze ons vierkant uitlachten omdat we dachten dat we met 10.000 euro wel een aardig eindje kwamen. Dus nu hebben we het voor ons uitgeschoven, zijn we in de tussentijd getrouwd etc. Maar nu is het toch wel tijd om aan te pakken. Het bouwdepot verdwijnt ook vorig jaar ergens, dus het moet voor die tijd wel gebruikt zijn.

Maar wat raden jullie aan; zelf materialen kopen en een klusjesman zoeken of toch een badkamerzaak benaderen? Ik zie een beetje door de bomen het bos niet meer. Het gaat om een badkamer van 1.24 bij 2.45. De indeling willen we niet veranderen, het zou echt gaan om tegelen, douchedeur en een wastafel + spiegelkast. Meer ruimte hebben we ook niet :')

Zelf zijn we helaas echt niet handig, dus dat is geen optie. Slopen kunnen we zelf nog wel, maar opbouwen dat gaat hem niet worden :Y)

Cemlys

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 13:03

Wij hebben best een grote badkamer 5.50x3 of 4 volgens mij dus om wat op de kosten te letten hebben wij zelf alles aangeschaft, bad bv bij Bauhaus gekocht, kranen bij X2o, douchebak en scherm ook, wastafels en kommen bij Ikea. Wij hadden een vrij dure tegel op de vloer en de douchewand (natte gedeelte dus), de rest hebben we laten stucen en geverfd (wel goede verf en geschikt voor badkamer), goed ventilatiesysteem en radiator nog weg bij X2o. Hoeveel de badkamer exact gekost heeft durf ik niet zeggen aangezien die onderdeel was van een grotere aanbouw etc. Er zat dus bv ook een raam in en vloerverwarming, isolatiemateriaal etc. Dat is natuurlijk niet bij elke badkamer nodig. Of we onder de 10.000 zaten, net niet denk ik, maar we hebben bv ook 2 wastafels wat Al niet helemaal standaard is