Lichaamsgeur uit was krijgen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

noox

Re: Lichaamsgeur uit was krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 16:24

Wij wassen hier alles op 60 graden, behalve echt fijne stofjes zoals kant en inderdaad wol. Alles komt er prima uit!! Handdoeken en beddengoed standaard op 90 graden tegen vlooien en andere eventuele parasieten. Kleding heeft er niks van.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-25 08:55

Ik schop m even omhoog.

Doe nog steeds de was voor meneer en de dettolwastoevoeding werkt perfect tegen de geurtjes.
Meneer blijkt nu echter een huidschimmel te hebben waarvoor hij wordt behandeld met medicatie en zalf.

De dettol wastoevoeging helpt niet tegen huidschimmel volgens mij.
Hij heeft veel kleding wat volgens het label alleen op 30 of 40 graden gewassen kan worden, en dat doet niks tegen de schimmel.

Ik kan het natuurlijk gewoon op 60c gaan wassen en als het dan krimpt, het maar vervangen. Maar zijn er ook andere opties? Dat zou een kostbaar plaatje voor hem worden namelijk.

Ik wil geen huidschimmel oplopen via mijn wasmachine (die ik wel laat spoelen nadat ik zijn was gedaan heb,maar misschien maar beter ook een 60c was met handdoeken erachteraan doen)

Wat een gedoe. Ik kwam dit tegen:
https://www.123schoon.nl/Sanytol-Ontsme ... 23149.html
Dat zou wel tegen schimmel helpen.
Iemand daar ervarin mee?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 09:23

veneri schreef:
Ik schop m even omhoog.

Doe nog steeds de was voor meneer en de dettolwastoevoeding werkt perfect tegen de geurtjes.
Meneer blijkt nu echter een huidschimmel te hebben waarvoor hij wordt behandeld met medicatie en zalf.

De dettol wastoevoeging helpt niet tegen huidschimmel volgens mij.
Hij heeft veel kleding wat volgens het label alleen op 30 of 40 graden gewassen kan worden, en dat doet niks tegen de schimmel.

Ik kan het natuurlijk gewoon op 60c gaan wassen en als het dan krimpt, het maar vervangen. Maar zijn er ook andere opties? Dat zou een kostbaar plaatje voor hem worden namelijk.

Ik wil geen huidschimmel oplopen via mijn wasmachine (die ik wel laat spoelen nadat ik zijn was gedaan heb,maar misschien maar beter ook een 60c was met handdoeken erachteraan doen)

Wat een gedoe. Ik kwam dit tegen:
https://www.123schoon.nl/Sanytol-Ontsme ... 23149.html
Dat zou wel tegen schimmel helpen.
Iemand daar ervarin mee?

Als ik jou was zou ik dat goedkopere middel van de duitse DM nemen, dat werkt ook tegen schimmels.
Gebruik ik al jaren voor hondenspul werkt prima, vroeger voor de shirt van hondjes (na een operatie) altijd de duurdere dettol genomen voor ontsmetting, maar dit doet de truuk wat geuren aangaat ook.
https://www.dm.de/denkmit-hygiene-spuel ... 90382.html

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 09:38

Zit je waarschijnlijk niet op te wachten (extra werk) maar je zou de was ook kunnen strijken, zolang je het anti-schimmelspul nog niet in huis hebt.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 10:06

Ik heb sanytol een tijd gebruikt, maar ik heb geen ervaring met schimmel. Ik heb net het middel van denkmit gekocht, dat is echt veel goedkoper. Dus dat probeer ik nu eerst uit. Sanytol beviel prima verder, je moet van de geur houden maar ik vond het geen probleem.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-25 10:35

Zoolgangster schreef:
Zit je waarschijnlijk niet op te wachten (extra werk) maar je zou de was ook kunnen strijken, zolang je het anti-schimmelspul nog niet in huis hebt.

Ik heb geen strijkijzer :')
En anders zou ik het nog steeds niet doen.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 11:24

Geen ervaring met de genoemde middelen, maar in het tehuis van mijn moeder zijn wel eens uitbraken geweest van schurft en ook daarbij moest de was apart worden gewassen op minimaal 60 graden. Ik heb, onder het motto 'wat moet, dat moet', alles inclusief truien, dunne bloesjes en t-shirts op die temperatuur gewassen en eigenlijk nooit problemen met krimpen gehad.

Hopelijk is die schimmel snel weg, wordt je niet blij van als patiƫnt, maar ook niet als mantelzorger. Let er trouwens op dat je handschoenen gebruikt bij in de wastrommel stoppen van de kleding.