[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 21:25

Qimm schreef:
Soms heb ik wat over voor vriendinnen

Jup. Ik toon interesse en geef aandacht aan dingen die voor hun in het leven belangrijk zijn. En zij andersom. Ligt wel ook aan de vriendschap, hoe dicht ze bij me staan.

Binnenkort ook weer een babyshower van een vriendin. We gaan ergens een high tea doen. Lekker eten word ik ook blij van, en het is een heel lief vriendinnetje, dus het is niet altijd bar, boos of verschrikkelijk. Eigenlijk gewoon een meidenmiddagje. Wel een met een specifiek thema en gespreksonderwerp maar niet iedereen heeft kinders van die groep dus we gaan geheid ook andere gesprekken hebben.

Ps. Overigens hou ik de kadootjes tegenwoordig klein of tweedehands.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 22:19

Wat een verhaal zeg, van Anouk. Ik heb daar echt geen medelijden mee. En zou het een collega zijn, dan ook niet. Wel begrip, heus, maar geen medelijden. En ik neem het werk ook niet over, ook niet met een zwangerschapsverlof. Dar lost de baas maar mooi anders op.

Mars

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 23:05

Zo’n Anouk kan ik ook niet volgen. Als de eerste al zo’n ramp is hoe kom je er dan bij om er nog een uit te kakken?? :\

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 23:19

Mensen zijn masochisten...?

Ik heb afgelopen weekend wat tijd moeten doorbrengen met een kind van 2,5 dat nog geen seconde haar bek kan houden zonder tablet. Dus het is of vastgeplakt aan een tablet of lopen gillen. En laten we niet beginnen over alles wat met stront te maken heeft, wat een ellende is dat :')

Mijn konijnen zijn nog aan het bijkomen van dat gegil en voor mij hartstikke goede anticonceptie weer :+ :=

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 11:01

Dammie schreef:
https://www.rtl.nl/lifestyle/artikel/55 ... slaap-paar
Maar je krijgt er zoveel voor terug.

Kind 1 is een slechte slaper + moeilijke bevalling.
Miskraam 1
Miskraam 2 met grote bloedingen en zware operatie erdoor.

Gaan ze toch nog voor kind 2.

Nu zit ze te huilen dat het allemaal oh zo zwaar is, zoveel ziek, etc (nou, zoek hulp, breng kind naar dagverblijf, kan je overdag wat slaap bijpikken en je weerstand omhoog brengen.)
Maar tegelijk heeft ze wel tijd om een boek te schrijven?

Nee, ik kan er ook geen medelijden mee hebben hoor. Begrip inderdaad wel, maar medelijden zeker niet.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 11:09

Dieuwke_ schreef:
Wat een verhaal zeg, van Anouk. Ik heb daar echt geen medelijden mee. En zou het een collega zijn, dan ook niet. Wel begrip, heus, maar geen medelijden. En ik neem het werk ook niet over, ook niet met een zwangerschapsverlof. Dar lost de baas maar mooi anders op.

Ja op de lange termijn is een werkgever gewoon verantwoordelijk dit op te lossen. Iedereen 4 stappen harder is gewoon uitbuiten van de situatie.

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 11:14

Raineri schreef:
Dieuwke_ schreef:

Ja op de lange termijn is een werkgever gewoon verantwoordelijk dit op te lossen. Iedereen 4 stappen harder is gewoon uitbuiten van de situatie.

Ik zou werk max 3 maanden overnemen. Maar echt niet meer, want dan heb je ook nog die maanden zwangerschapsverlof al gehad die je als collega extra mag werken.

Echt heel sneu voor haar, maar na kind 1 koos ze zelf voor kind 2. Tja dan ga je maar op de blaren zitten hoor.

En mn werkgever mag dan een oplossing vinden :')

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 11:16

Tancreda4 schreef:
Qimm schreef:
Soms heb ik wat over voor vriendinnen

Jup. Ik toon interesse en geef aandacht aan dingen die voor hun in het leven belangrijk zijn. En zij andersom. Ligt wel ook aan de vriendschap, hoe dicht ze bij me staan.

Binnenkort ook weer een babyshower van een vriendin. We gaan ergens een high tea doen. Lekker eten word ik ook blij van, en het is een heel lief vriendinnetje, dus het is niet altijd bar, boos of verschrikkelijk. Eigenlijk gewoon een meidenmiddagje. Wel een met een specifiek thema en gespreksonderwerp maar niet iedereen heeft kinders van die groep dus we gaan geheid ook andere gesprekken hebben.

Ps. Overigens hou ik de kadootjes tegenwoordig klein of tweedehands.

Zo sta ik er ook in idd.

Maar goed ik heb gelukkig weinig babyshowers.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 11:18

Dat verhaal van Anouk! En dan ook nog een tweede nemen!

Babyshowers praat me er niet van. Mijn schoonzus is zwanger van de tweede :')
En over hen gesproken. Hun oudste gaat binnenkort twee worden en ze willen alleen maar houten cadeaus (want plastic is slecht bladiebla).
Wij vragen om ideeën, sturen ze even een speelset voor in de tuin door ala 600 euro. DOE EVEN NORMAAL!
Mijn schoonouders overwegen het serieus en vroegen om het samen met ons door tweeën te delen.
"Dan krijgen ze voorlopig geen cadeaus meer hoor.".
Geloof je het zelf? :Y)

Er is ook een plastic variant ala 250 euro, maar die is niet goed genoeg want ja, plastic :+

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 11:25

Dat meen je niet :wow: de baby shower van mijn nichtje met wie ik close ben is heel vriendelijk. We gaan wat leuks doen en thuis wat gezellig eten. Dat moment samen delen vind ik dan wel weer leuk en aandoenlijk. En ik steun mijn naasten graag, ook al doen kinderen me niets. Maar sommige versies/cadeaus die gevraagd worden :=

Vind aandelen openen voor de toekomst nog steeds beste idee _O-

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 12:05

Gewoon een klein houten autootje kopen.Of kijk eens bij de kringloop, ligt zoveel.Goed sopje erover en klaar.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 12:22

Wow, iets van 600 euro op het verlanglijstje zetten, wat een lef. Maar toont ook wel weer dat sommige mensen zo vol van hun kind zijn (prima) en er dan vanuit gaan dat anderen dat ook zijn (niet prima).

Zeg dan 'we willen in de toekomst een mooie set voor in de tuin, dus geld voor dat spaarpotje zou top zijn als kadootje'.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 17:10

Pleur op zeg, 600 euro voor een cadeau.
Die zijn echt de weg kwijt.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 17:30

Voor een partner prima maar een kind van twee jaar? Doe normaal man. :') Dat kind is net zo blij met een stronk brocolli leuk verpakt.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 17:30

Dammie schreef:
Pleur op zeg, 600 euro voor een cadeau.
Die zijn echt de weg kwijt.

Ik kan het niet beter zeggen

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 17:39

En dan op jouw verjaardag zeker met een envelopje met een tientje komen aan kakken. :))

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 17:50

We zijn op vakantie, en zaten vandaag 15 minuutjes in het (truttige) toeristentreintje naar boven op de berg. Best wel wat kinderen aan boord, maar het enige kind wat je overal bovenuit hoorde krijsen was het Nederlandse kind. Niet zo gek trouwens, want zijn ouders waren ook behoorlijk luid...

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 20:16

Vorige week ging ik naar Gaustatoppen,best een lange wandeling naar 1883m
Hoor ik een koter krijsen, natuurlijk waren dat Nederlanders die hun 2 koters in draagzakken naar boven moesten sleuren (er is ook een kabelbaan naar boven)

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 20:33

Dat is mij vaker opgevallen dat vaak de Nederlandse kinderen toch het hardst krijsen en gigantisch verwend zijn. Ik ga wel eens ergens uit eten waar ook veel Aziatische mensen komen. Er zijn vaak ook (kleine) kinderen. Maar van die kinderen, nee daar heb je geen last van. Je hoort ze niet en merkt niet eens dat ze er zijn. Er zullen vast uitzonderingen zijn hoor maar zo is mijn ervaring.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 20:54

Ja, je hebt (gelukkig) ook uitzonderingen van Nederlandse kinderen, vanmorgen in de wachtkamer in het ziekenhuis een vader met een zoontje (ca 5 jaar schat ik) Kind was de meeste tijd aan het fluisteren. (Toen hij enthousiast zag dat hij ook het paspoort stond en ze over vakanties begonnen te praten, werd hij enthousiaster, en praatte hij op een normaal volume. Geen last van gehad.

En vandaag bij de Aldi was een mevrouw (ik denk de oma) en een denk ik 2 jarig kind verse broodjes aan het pakken.
Kind wilde broodjes pakken, mevrouw zegt dat hij dat niet mag. Kind zeurt niet , en wacht netjes op afstand. Zonder te zeuren of broodjes aan te raken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 22:48

Vorige week bij de huisarts zat een vader met een kind van een jaar of 5 in de wachtkamer. Verbazend genoeg was de koter rustig maar die vader stookte hem lekker op >;)
‘Heee kijk Dylan er zijn autootjes in de speelhoek!! En die tafel (leestafel) lijkt wel een racebaan hé! ‘ uiteindelijk liep kind dus stuiterend rond tafel te racen met de auto’s |o

Zulke ouders mogen ook de eeuwige jeuk krijgen, niet elke ruimte waar je komt met je larf hoeft een binnenspeeltuin te worden :\

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 23:52

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 07:40

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 09:24

https://www.nieuwsblad.be/binnenland/va ... 93147.html

https://www.nieuwsblad.be/regio/oost-vl ... 34008.html

Een greep uit het nieuws vandaag. Wat een ergernis. Het eerste artikel gaat over de loonkloof tussen mannen met en zonder kinderen. Dat kan tot 500 euro per maand schelen voor hetzelfde werk en het tweede artikel gaat over een vrouw (nee, een mama van 2 jonge kinderen) die snachts is aangerand. Net alsof dat er wat toe doet? Dus als ik als kindervrije vrouw om 23u30 van mijn fiets wordt gesleurd is dat minder erg? Wat een gekleurde berichtgeving, zum kotsen vind ik dat.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 10:33

Ik vind het aantal kinderen er inderdaad alleen toe doen als ze ook bij het voorval betrokken waren.
Verder maakt het imo niet uit of het een kinderloze of vrouw met kinderen is die het ondergaan heeft, voor mij in ieder geval. Beide even erg.

Qua salarissen, ik heb dit zelf nooit mee gemaakt. Ook in mijn management functies en adviseur functie kreeg ik hetzelfde of meer betaald dan mijn mannelijke collega's. Wel ben ik heel scherp in mijn onderhandelingen.
Wat ik wel kan zeggen vanuit mijn management functie waarbij ik ook de sollicitaties en arbeidsvoorwaarde gesprekken deed. Merendeel van de vrouwen onderhandeld helemaal niet.
Je kwam met een aanbod en de meeste zeiden meteen ja.
Terwijl de mannen toch vaak wat meer in de onderhandelingen het naar boven probeerden te trekken, dus nog even wat tredes er bij, een oplage oid.
Ik probeerde zelf altijd de lonen redelijk gelijk te houden, en alleen omhoog nav ervaring of competenties.
Maar vond het altijd in die jaren wel opvallend dat daarin een duidelijk verschil zat tussen mannen en vrouwen, daardoor durf ik het ook niet geheel bij de bedrijven neer te leggen :P

Dus dames, onderhandel! Er zit vaak best wel wat rek in :Y) :+