Een uurtje in de koelkast en daarna in de vriezer, dan is het heel snel gedaan en relatief humaan.
Sting
Geplaatst: 18-06-25 14:43
De heg moest nodig een opfrisbeurt. Na 5 jaar alleen bijknippen met de hand-heggenschaar, nu de elektrische van schoonmoeder eroverheen gehaald. M'n armen bibberen nog na
Klopt! Maar ja, je kan zoiets alleen snoeien door er een boel vanaf te knippen . Als ik me goed ingelezen heb, loopt hij snel weer uit en is dus weer vol.
Klopt idd, geadviseerd wordt om een beukenhaag niet vóór mei en niet ná voor de langste dag van het jaar te snoeien, dan groeit hij het mooiste dicht het jaar erop
Laatst bijgewerkt door _Karlijn op 19-06-25 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Mijn beukenhaag wordt bijgehouden door de woningbouw die een hovenier inhuurt. Die zou al weken geleden geweest zijn maar helaas. Maar jij zegt dat het dus eigenlijk rond vandaag gesnoeid zou moeten worden?
Ik denk niet dat ze in de komende 2 dagen nog komen.
Ik ben altijd zooooooo blij dat ik geen heggen en hagen (meer) heb als ik die foto's zie van al dat werk... Niet alleen het snoeien maar zeker ook de opkuis erna pf
Maaaarije
Geplaatst: 19-06-25 18:39
Little_Gift schreef:
Ik ben altijd zooooooo blij dat ik geen heggen en hagen (meer) heb als ik die foto's zie van al dat werk... Niet alleen het snoeien maar zeker ook de opkuis erna pf
Wij laten het doen. Met 47 meter heg in totaal heb ik daar zelf ook geen zin in
Ik wou, geïnspireerd op jullie berichten de beukhaag ook doen vandaag. En toen bleek de electrische heggenschaar kapot En ik weiger het met de hand te doen want daar heb ik GEEN energie voor
Wij hebben hier ook een zwaar verwaarloosde heg staan. Maar die gaan we niet dit weekend nog gesnoeid krijgen. Zeker niet met die 35 graden die ze voorspellen. Maar ik ga er vanuit dat hij er de komende tijd niet zo mooi uit zal zien, jammer dan. Hij is iets van 3 meter hoog en enorm breed. We wonen hier net 2 weken, en ik vermoed dat de heg al even niet gesnoeid is
denisesilver
Geplaatst: 20-06-25 00:04
Ik wil van het najaar een meidoornhaag aanplanten op de wei, circa 100 meter lang
Golden retriever blijven toch wel het schattigste ras