Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 23:57

Ilsiie schreef:
Musiqolog ik heb echt diep respect voor je dat je Russisch doet, ik kon er echt helemaal niks mee beginnen!

Mijn Italiaans gaat lekker door, over het algemeen doe ik in elk geval dat wat nodig is voor de Daily Quests. Maar eerlijk, vandaag was er weer eentje 'review 15 mistakes' maar dan moet ik eigenlijk expres fouten gaan maken en dat vind ik dom en suf :')

Dankjewel. Zoals je leest, moet ik ook alle zeilen bijzetten om er nog wat mee te kunnen.

En nee, je hoeft niet expres fouten te maken om je dagdoel te halen. "15 fouten beoordelen" kan ook door in het oefenhok (te vinden onder het halter-icoontje) te kiezen voor "review mistakes". Er gaan hele dagen voorbij dat ik daar niet rondhang, maar als er zo'n taak voorbijkomt doe ik dat wel.

Ilsiie

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 06:26

Ahaaaa, makes much more sense!!!! Dankjewel voor de tip!!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 07:14

musiqolog schreef:
Ilsiie schreef:
Musiqolog ik heb echt diep respect voor je dat je Russisch doet, ik kon er echt helemaal niks mee beginnen!

Mijn Italiaans gaat lekker door, over het algemeen doe ik in elk geval dat wat nodig is voor de Daily Quests. Maar eerlijk, vandaag was er weer eentje 'review 15 mistakes' maar dan moet ik eigenlijk expres fouten gaan maken en dat vind ik dom en suf :')

Dankjewel. Zoals je leest, moet ik ook alle zeilen bijzetten om er nog wat mee te kunnen.

En nee, je hoeft niet expres fouten te maken om je dagdoel te halen. "15 fouten beoordelen" kan ook door in het oefenhok (te vinden onder het halter-icoontje) te kiezen voor "review mistakes". Er gaan hele dagen voorbij dat ik daar niet rondhang, maar als er zo'n taak voorbijkomt doe ik dat wel.

Die taak nog nooit gehad en ik wist niet eens dat er een oefenhok is. Ik review dus nooit mistakes.
Ik heb wel eens dat ik 10 of 15 minuten moet 'leren'. Dan doe ik 1 les gewoon heeeel langzaam. Dat werkt prima. Maar ik haal eigenlijk zelden die daily quests, vind dat beetje onzin. Gewoon 1 lesje per dag en door met het leven. En bij een hele lastige les zet ik Google translate op de pc er bij aan en dan kan ik kijken wat het antwoord moet zijn, hoewel Google soms het net even anders vertaalt. Maar zo kom je wel door je les en je leert er ook nog eens van.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 18:33

Indd diep respect dat je Russisch probeert te leren. Het klinkt ook erg ingewikkeld haha. Ik vind de Duitse naamvallen al vervelend xD

Fouten beoordelen ken ik niet, zit in de betaalde versie denk ik?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 09:45

Ik was al een tijdje niet meer actief op duo Lingo ondanks dat ik wel in een family plan zit. Maar ik had gewoon geen reden. Inmiddels moet ik binnenkort aan de bak om medische kennis te gaan leren waar dus ook veel latijn in voor komt. Dus sinds een dag of 3 ben ik nu lesjes latijn aan het doen in de hoop dat ik de logica van de begrippen kan duiden. Stampen ben ik echt slecht in. Maar als ik het kan begrijpen wordt het een ander verhaal. Ik vind het het echt een onwijs lelijke taal trouwens :D

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 10:36

Zowel Italiaans als Latijn staan op mijn "ooit" shortlist. Maar voorlopig concentreer ik me maar uitsluitend op Frans..

Ik heb laatst bij de kringloop twee mooie Prisma woordenboeken N/F en F/N gekocht, en ben nu serieus begonnen met de Franse verhalen in de verzamelbundel van "Le Petit Nicolas" te ontcijferen :P
Ik had mijzelf dit eerste deel (850 pagina's) cadeau gedaan na 1 jaar Duolingo in maart, en nu met een cadeaubon ook deel 2 kunnen bestellen. Dat krijg ik vanavond.
Nogal optimistisch, want ik doe uren over ieder verhaal (ca. 6-8 pagina's), haha! De grote lijnen kan ik goed volgen, maar veel woorden en uitdrukkingen die ik (nog) moet opzoeken. De vertaling schrijf ik er dan piepklein met potlood bij voor een volgende keer.
Ik geloof dat die verhalen voor 9-12 jaar zijn, dus dat niveau heb ik duidelijk nog niet :+

Ik denk erover om misschien het werkboek Frans van Assimil aan te schaffen. Iemand daar toevallig ervaring mee?

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 20:40

Zolala schreef:
Ik denk erover om misschien het werkboek Frans van Assimil aan te schaffen. Iemand daar toevallig ervaring mee?

Ik heb wel ervaring met Assimil voor andere talen. Russisch, Spaans en Turks. Geen van drieën heb ik afgemaakt, hoewel ik bij Russisch wel ver kwam. Reden was het ontbreken van een externe prikkel. Wat dat betreft werkt Duolingo goed: dat stimuleert je aan alle kanten om bezig te blijven. Aan de andere kant gaat Assimil bij de meeste talen verder dan Duolingo, en wordt er zijdelings ook wat uitgelegd over de grammatica of de nuances van een betekenis.

Assimil begint wel helemaal bij nul; het is eigenlijk bedoeld voor talen die je nog niet spreekt. Eerst herhaal je alleen wat je ziet (je spreekt het hardop uit), dan, halverwege het boek, moet je les 1 overdoen en ook actieve oefeningen maken. (Je doet dus les 36 passief en les 1 actief, achter elkaar) Het idee is dat je dan tot je eigen verbazing zelf zinnen gaat maken. Misschien werkt dit voor jou ook wel als je een taal al een beetje kent. Ik denk dat ik veel te veel zou overslaan (onder het motto 'dat weet ik nou wel') en dat zodoende het boekje zijn doel weer voorbij zou schieten.

Verder is Assimil net als Duolingo in zijn eentje niet genoeg om een taal van te leren. Daar ben ik met Russisch wel achter gekomen. Niettemin heb ik er jaren geleden wel de basis mee gelegd waar ik nu op voortbouw.

Edit over iets anders: vandaag zijn mijn Zweedse detectives van Camilla Läckberg binnengekomen. Ik been heel benieuwd of ik dit niveau aankan!

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 10:10

musiqolog, dankjewel voor je heldere uitleg!
Maar het gaat mij uitsluitend om het Werkboek van Assimil, een boekwerkje met oefeningen en woordspelletjes, kruiswoordpuzzels, invuloefeningen, e.d.
Het is bestemd voor halfgevorderden, dus met al enige kennis van Frans:
https://www.talendomein.nl/werkboek-fra ... erden.html

Daarom leek het me leuk, juist als aanvulling op Duolingo :)

Veel leesplezier met je nieuwe detectives! *\o/*

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 10:55

Ah sorry. Dat type boek ken ik niet. Dat mag jij dan gaan uitvinden. :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 11:52

Ik doe Russisch Duolingo. Ik heb niet de illusie dat ik daarmee ook echt Russisch leer (aangezien de naamvallen niet echt lekker worden uitgelegd in DuoLingo), maar het is wel handig voor het alfabet en de basis woordenschat.

Wij gaan nog wel op vakantie naar landen waar ze ook Russisch spreken of in elk geval het cyrillische schrift gebruiken en dan is dat best wel handig.

Afgelopen vakantie in Turkmenistan kwam ik een aardig eindje met het ontcijferen van de menukaart in het Russisch en het opvangen van af en toe een woord of deel van zin zodat ik een idee had waar het over ging.

Te paard kon ik dan best verstaanbaar zeggen dat er 'veel vliegen' waren :D. Het ging fout toen ik in mijn beste Russisch vroeg of dit het water voor de paarden was en ik vervolgens een heel antwoord terug kreeg waar ik geen touw aan vast kon knopen :') (maar wat ik deduceerde als 'eerst hooi en krachtvoer en later krijgen ze water') .

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 19:30

Eh help is ons familieplan opeens afgelopen? Wie was ook al weer verantwoordelijk voor de betaling? Het is gestart ergens in januari en zou toch een jaar doorlopen?

Ik heb 5 hartjes, reclame en veel oefendingen zijn foetsie. Erg ergerlijk -O-

En na een bericht krijg ik een ai reactie maar -O- :?

Citaat:
I notice that there is currently no active Family Plan subscription associated with your account.

Your learning progress and impressive 1024-day streak remain completely safe and unaffected by any subscription changes.

To help investigate what happened to your Family Plan from January, could you please share:
1. The username of the Family Manager who manages the plan
2. Whether you were the Family Manager or a member of someone else's plan

This information will help me look into this further and get this resolved for you.

Oscar AI Support

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 20:10

Ons familie plan is in ene gestopt.
En ik kan niet iedereen opnieuw uitnodigen.
1 iemand is me net gelukt, de rest krijg ik een foutmelding & bij me vriend staat dat die een abbo heeft dus die mag ik niet eens uitnodigen.
Terwijl die ook de melding heeft gehad dat het familie plan gestopt is

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 20:12

Zit jij in onze groep ook? Of hebben jullie een andere groep? Britt is bij ons familyplan manager, maar al een paar weken niet meer online -O-

Foutje in duolingo? Ik krijg zo een stomme ai automatische reactie en geen reactie vaneen mens, daar heb je dus niks aan. -:(-

Ik heb de mail en de screenshot van de link doorgestuurd per mail. Aanklikken geeft uiteraard een verlopen link -O-

Hopelijk wordt het gefixt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 20:26

Even een gekke vraag, kijk eens of er een app update is? Ik heb geupdate. Heb wel opeens weer onbeperkte fouten maar geen idee of ik nu weer familyplan heb of mijn school weer is hersteld? Ik kan alle soorten plannen kiezen namelijk en ik zie geen familyplan actief maar heb wel weer onbeperkt ipv 5 fouten

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 20:34

Van de week was er een app update geloof ik. Maar ik zit in een andere family plan en bij mij klopt ie ook niet. Ik heb inmiddels ook al drie keer dezelfde les gedaan, hij heeft mijn streak bijgewerkt, maar hij springt niet naar het volgende lesje. Zal wel ergens een bug zitten! Komt heus weer goed :D

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 20:53

Bij mij geeft DuoLingo aan dat er onderhoud is en dat mijn streak voor vandaag bevroren wordt. Hopelijk mijn vriendenreeks ook, want die zit ook boven de 200 dagen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 20:58

Ik had van de week al een update gedaan maar nu was er weer een

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 21:02

Ik kan momenteel helemaal niet Duolingo meer in.
Ik krijg een foutmelding. Niks over een update ofzo. Beetje Bale ik moest nog een lesje doen

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 21:03

daffieduck83 schreef:
Bij mij geeft DuoLingo aan dat er onderhoud is en dat mijn streak voor vandaag bevroren wordt. Hopelijk mijn vriendenreeks ook, want die zit ook boven de 200 dagen.

Hoe werkt dat eigenlijk met vriendenreeks? :o

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 21:03

karuna schreef:
Zit jij in onze groep ook? Of hebben jullie een andere groep? Britt is bij ons familyplan manager, maar al een paar weken niet meer online -O-

Foutje in duolingo? Ik krijg zo een stomme ai automatische reactie en geen reactie vaneen mens, daar heb je dus niks aan. -:(-

Ik heb de mail en de screenshot van de link doorgestuurd per mail. Aanklikken geeft uiteraard een verlopen link -O-

Hopelijk wordt het gefixt

Wij hebben de 2e groep die toen aangemaakt is via hier.
Ik ben daar zelf manager van namelijk :)

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 21:06

Ik zie op storing melden dat er de afgelopen uren veel storing gemeld is bij Duolingo.
En op de Facebook van Duolingo onder een bericht ook allemaal mensen waarvan de familie plannen niet meer werken.
Dus ik denk inderdaad of een update/onderhoud of storing

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 21:11

Ik ben net even gaan spelen. Er werkte een en ander niet: zo kon ik het klassement niet zien en - o gruwel - geen legendarische lesjes maken. Wel bleef ik verschoond van reclames en had ik oneindige hartjes. Het zag eruit als de previews van Super Duolingo die ik vóór ons familiepakket nog weleens kreeg.

Na een paar minuten kreeg ik een onderhoudsmelding en ben ik eruit gegaan. Deel van die melding is ook dat mijn streak wordt beschermd (niet nodig, want ik had vanochtend ook al geleerd). Ik denk dat ik het voor vanavond hierbij laat; dan ga ik wel lezen.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 21:14

Ja ik gok ook dat er storing is, wij hebben family en max en hier steeds melding dat ik offline ben, en maar 5 levens ipv onbeperkt.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-25 21:21

Duo heeft allerlei vage hickups vandaag.

Blijkbaar bij heel veel mensen.
Bij mij klopt er ook geen jota van.

Zal wel weer hersteld worden :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 21:24

Ik had dus vanavond opeens een update klaar staan. Een ander spel (het enige dat ik doe) had vandaag ook opeens kuren en onbereikbaar.

Als alles maar hersteld wordt een keer op de juiste plek in een cursus vind ik het best

Edit even gekeken ik had eerst opeens 5 hartjes toen een kwart seconde onbeperkt en nu niks meer staan :+

En de onbeperkte hartjes zijn er weer 5 geworden gedurende mijn schaaklesje en de vraag of ik een familyplan wil hebben. Kortom stuk. :j