Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 10:19

PostNL:
Heeft een pakket aangemeld staan, stond vorige week maandag op bezoeging voor dinsdag maar nog niet ontvangen door PostNL.
Rekende dus al niet op dinsdag, maar je houdt er toch rekening mee.
Dinsdag stond er ineens 'bezorgtijd nog niet bekend' en daar staat hij nu nog steeds op, met een vrolijke oranje melding eronder dat het shopping seizoen is begonnen en je pakketje daarom vertraagd kan zijn.
Inmiddels gecheckt bij de verzenderen daar staat al meer dan een week de melding dat het pakketje wordt overhandigd door de douane, dus ergens daar is het blijven hangen en/of kwijtgeraakt. -O-
Alsnog fokking irritant dat je dan eerst de ene melding krijgt en vervolgens de andere, al kan PostNL er wsl niet zoveel aan doen. :+

DHL:
Heeft een pakketje wat naar een pakketpunt om de hoek gestuurd zou worden niet naar een ander pakketpunt dichtbij gestuurd maar naar die op ruim een uur(!) loopafstand en zegt vervolgens 'wij kunnen dit niet veranderen of deze fout terugdraaien, u moet uw pakketje daar ophalen, veel succes' (niet letterlijk zo gezegd maar de boodschap komt daarop neer).
Hoe ik het regel mag ik zelf uitzoeken, dat zij die fout hebben gemaakt boeit niet, pakket ligt nu op locatie x en daar blijft het liggen tot ik het ophaal of de ophaaltijd verstreken is. :roll:
Top, fiets is kapot en vanaf de dichtstbijzijnde mogelijkheid met het ov is het alsnog ruim 20 minuten lopen, wat de heenweg nog wel gaat lukken maar de terugweg niet zonder in te storten, heb ook zo gauw geen mensen in de buurt die ik met mijn ID vertrouw om dat pakketje voor me op te halen.

Wordt vd week alsnog met het ov en vanaf daar lopen vrees ik, maar ik vind het gewoon verdomd makkelijk van DHL dat zij die fout maken onder het mom van 'levering op het aangegeven pakketpunt was niet mogelijk' en dan doodleuk zeggen 'niet ons probleem' (maar dan klantvriendelijker verwoord).

xSagan

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 18:19

Brievenbus pakket wat afgelopen donderdag er eigenlijk al had moeten zijn volgens de post nl app, maar steeds wordt uitgesteld, terwijl brieven van hun wel direct komen.xD

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 19:19

lor1_1984 schreef:
PostNL:
Heeft een pakket aangemeld staan, stond vorige week maandag op bezoeging voor dinsdag maar nog niet ontvangen door PostNL.
Rekende dus al niet op dinsdag, maar je houdt er toch rekening mee.
Dinsdag stond er ineens 'bezorgtijd nog niet bekend' en daar staat hij nu nog steeds op, met een vrolijke oranje melding eronder dat het shopping seizoen is begonnen en je pakketje daarom vertraagd kan zijn.
Inmiddels gecheckt bij de verzenderen daar staat al meer dan een week de melding dat het pakketje wordt overhandigd door de douane, dus ergens daar is het blijven hangen en/of kwijtgeraakt. -O-
Alsnog fokking irritant dat je dan eerst de ene melding krijgt en vervolgens de andere, al kan PostNL er wsl niet zoveel aan doen. :+

DHL:
Heeft een pakketje wat naar een pakketpunt om de hoek gestuurd zou worden niet naar een ander pakketpunt dichtbij gestuurd maar naar die op ruim een uur(!) loopafstand en zegt vervolgens 'wij kunnen dit niet veranderen of deze fout terugdraaien, u moet uw pakketje daar ophalen, veel succes' (niet letterlijk zo gezegd maar de boodschap komt daarop neer).
Hoe ik het regel mag ik zelf uitzoeken, dat zij die fout hebben gemaakt boeit niet, pakket ligt nu op locatie x en daar blijft het liggen tot ik het ophaal of de ophaaltijd verstreken is. :roll:
Top, fiets is kapot en vanaf de dichtstbijzijnde mogelijkheid met het ov is het alsnog ruim 20 minuten lopen, wat de heenweg nog wel gaat lukken maar de terugweg niet zonder in te storten, heb ook zo gauw geen mensen in de buurt die ik met mijn ID vertrouw om dat pakketje voor me op te halen.

Wordt vd week alsnog met het ov en vanaf daar lopen vrees ik, maar ik vind het gewoon verdomd makkelijk van DHL dat zij die fout maken onder het mom van 'levering op het aangegeven pakketpunt was niet mogelijk' en dan doodleuk zeggen 'niet ons probleem' (maar dan klantvriendelijker verwoord).

is het geen optie om het pakket retour te laten gaan en opnieuw te bestellen, in de hoop dat het dan wel goed bezorgd wordt?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 20:00

Das een optie idd, maar dan moet ik weer een week of langer wachten voor het überhaupt teruggestuurd wordt.
Pakketje is geen spoed ofzo gelukkig maar baal er alsnog van.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 21:26

Ja dat hele 'het ligt bij het dichtstbijzijnde volgende pakketpunt' gaat nergens over. Ik had er toen eentje ruim 100km rijden verderop, geloof dat die frustratie nog wel ergens in dit topic staat. De verzender was een stuk minder ver rijden. Dan moet je idd wachten tot het teruggaat en dan een nieuwe poging.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 21:57

lor1_1984 schreef:
Das een optie idd, maar dan moet ik weer een week of langer wachten voor het überhaupt teruggestuurd wordt.
Pakketje is geen spoed ofzo gelukkig maar baal er alsnog van.

Volgens mij mag iemand anders jouw pakketje ophalen met zijn/haar eigen legitimatie en een schriftelijke toestemming van jou. ( en track en trace nummer moet bekend zijn.) als er geen handtekening vereist is.

Ik weet niet of je hier iets aan hebt.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 22:37

Die optie ken ik idd, is alleen geen optie hier.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 22:42

Het wordt alleen nog leuker, ik had een andere locatie in mijn hoofd, maar dat blijkt een PostNL punt te zijn (geweest?).
Het DHL pakketpunt blijkt in Bornerbroek te zitten ipv in Almelo, volgens maps 1:45u lopen.
Pakketje gaat dus terug naar de verzender na deze week want hier ga ik niet eens aan beginnen om het op te halen. :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 06:31

Zou wel ff contact opnemen met de winkel hierover want ze kunnen kosten in rekening brengen als je het retour laat gaan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 11:46

De hele week hier nog geen brievenbus post gezien. De app is inmiddels ontploft met alles dat moest komen deze week waarvan deels belangrijk. Zeker 8 brieven die nog moeten komen Maar geen brief gezien. Belastingdienst uwv credit card verzekering bank. Niks online te lezen. Maar ook geen post -O-

Meer dan wachten kan denk ik niet. Volgens gv is er sinds vorige week dinsdag de donald duck geen enkel poststuk meer bezorgd :n maar heeft hij ook de bezorgster niet meer gezien in de straat. Een trouwe weer en wind dame :j maar dit is echt niet tof.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 12:00

karuna schreef:
Belastingdienst uwv credit card verzekering bank.

Al deze bedrijven werken ook digitaal. Je kunt inloggen met je DigiD.
Sterker nog, het UWV doet volgens mij helemaal niks meer per post.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 12:06

Ik had ook hierboven geschreven, helaas de info of de brieven is niet online te lezen of terug te vinden. Dat had ik er juist bijgezet om deze opmerking te voorkomen :list: . En uwv doet bij mij alles per fysieke brief.

Los daarvan het is een post ergernis, dat er gewoon al een week geen brievenbus post is bezorgd -O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 12:15

karuna schreef:
Ik had ook hierboven geschreven, helaas de info of de brieven is niet online te lezen of terug te vinden. Dat had ik er juist bijgezet om deze opmerking te voorkomen :list: . En uwv doet bij mij alles per fysieke brief.

Los daarvan het is een post ergernis, dat er gewoon al een week geen brievenbus post is bezorgd -O-

Apart... ik zou dan als ik jou was daar eens achter aan gaan. Dan bedoel ik dat je je brieven ook Digitaal krijgt.
Laatst bijgewerkt door purny op 19-06-25 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 12:19

UWV fysiek krijgen is ook een fijne extra inderdaad, doen wij hier ook.
Inderdaad zoals Purny aangaf, even achteraan gaan.

Bij mij kwam het pakketje dinsdag, vijf dagen na datum en dacht qua grootte: oké, dat was blijkbaar moeilijk genoeg. XD Al is het vakantie seizoen natuurlijk ook begonnen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 12:38

Ik quote even de reactie

Citaat:
De melding in de app wordt aangemaakt op het moment dat het poststuk voor de eerste keer wordt gesorteerd. Dus in het sorteercentrum waar het poststuk voor de eerste keer aankomt.

Als de melding de app steeds op schuift, betekent dit dat de post nog in het eerste sorteercentrum ligt.
Op dit moment is het erg druk en is veel post langer onderweg. Soms wel 7 of 8 dagen.

Je mag er dus vanuit gaan dat bezorgen nog gewoon gaat lukken. Graag nog even geduld.

Natuurlijk maak ik wel een registratie van de vertraging. Zo krijgen we inzicht waar post te lang onderweg is en waar extra maatregelen nodig zijn

Oftewel de standaard reactie druk omdat het maandag dinsdag woensdag donderdag vrijdsg zaterdag of zondag is 8)7

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 14:14

Hier ook weer wat met post.nl.
Zoon had wat besteld en zou als de brievenbus pakket komen aldus de app. Nou dat konden we een dorp verderop op gaan halen ( had ook in de kluis gekund van post.nl zoals ingesteld in de app).
Pakket nummer 2 (1 bestelling in 2 delen verzonden).
Wij wonen op 1b en pakket zou bezorgd zijn op 1. Leuke ervan is, dat huis staat leeg. Ook niks in de brievenbus.
1a, heeft niks, en alle andere nummers t/m 1g hebben niks.
Post.nl zegt, ga maar bij je buren vragen

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 19:52

Een pakketje bij post.nl wat al sinds maandag verzonden is, maar nog steeds niet is verwerkt. Denk je mooi op tijd te zijn met bestellen :roll: -O-

Correctie: staat nu eindelijk op ontvangen door postnl! Hopelijk toch nog op tijd!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 15:30

de ophaalservice van bol.... gister zouden ze iets ophalen, en iets bezorgen. Dat kwam mooi uit dacht ik. Helaas pakje wel bezorgd (brievenbus) maar de bezorger heeft niet aangebeld en reed snel door. Ik was al onderweg, maar was te langzaam.
Nieuwe afspraak voor vandaag gemaakt. Zou tussen 11.35 en 13.25 worden opgehaald... ik kreeg om 11.06 al de melding dat ik niet thuis was (leugenaars!! :) ) .. dus weer geannuleerd. :(
Nieuwe afspraak voor maandag gemaakt..

Ik had het al lang naar een postpunt kunnen brengen, maar het is een principe dingetje. Bol biedt aan om het op te halen, dan moeten ze dat ook doen vind ik.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 21:07

Wij hadden woensdagochtend rouwkaarten op de post gedaan.
Zelfs nog €70 extra betaald zodat het met een speciale koerier werd opgehaald en dus op tijd bezorgd zou worden maar sommige mensen hadden de kaart pas zaterdag.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 16:37

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 10:43

Goedemorgen,

Iemand enig idee?
Al mijn pakketjes ziet mijn moeder ook in haar postnl app, terwijl we op verschillende adres wonen. Plus nergens gekoppeld als pakketje maatje of haar adres.

Ik vind dit eigenlijk niet kunnen, weet iemand dit?
Contact is ook waardeloos met de chat hierover, want krijg steeds alleen maar standaard antwoorden….

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 10:49

PostNL app staat vaak gekoppeld aan je mailadres.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 08:31

Dat ik al een paar dagen van PostNL een melding krijg dat de bezorgers 'vanwege de hitte vaker pauze nemen' en de bezorging daardoor wat langer op zich kan laten wachten. Ondertussen bezorgen DHL en DPD gewoon netjes door. Ik wil niet meer bestellen bij bedrijven die met PostNL werken of die geen keuze voor een andere bezorgdienst hebben.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 08:46

Die melding stond er bij mij ook maar mijn pakketje kwam gisteravond keurig op tijd. :D

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 08:53

Dat geldt voor de postbezorgers op hun fietsje..
Als het voor die mensen al niet meer terecht is om extra pauze te houden met deze temperaturen wordt het denk ik tijd om jezelf even op je hoofd te krabben.

Als postbezorger ben ik heel blij dat ik dit jaar de gehele zomer thuis zit net bevallingsverlof en pas in september weer hoef te beginnen.
Vorig jaar ergens halverwege de route gestopt wegens oververhitting, toen was het ook zo warm. Dat is echt niet grappig.
Laatst bijgewerkt door Froukje op 02-07-25 08:55, in het totaal 1 keer bewerkt