Stalen neuzen schoenen. Welke zijn nu echt fijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 19:35

Op het werk heeft bijna iedereen redbrick mannen en vrouwen.
Afbeelding

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-25 23:42

ikke schreef:
PaulSimonFan schreef:
Ts had inmiddels andere schoenen geprobeerd. Van Kofra. Ook niet 100% helaas.

De eis is "stalen neuzen". Verder niks bijgezegt :o?

Nou, daar kun je wat mee, not.
Los van het feit dat een beetje werkgever gewoon werkkleding beschikbaar stelt, is de eis zo ook weinig inhoudelijk.

Persoonlijk ben ik fan van Bata, maar zoals met veel dingen is dat persoonlijk.
Ik zou gewoon naar een fysieke winkel gaan waar je tig modellen kunt proberen.

Mijn baas betaald ze ook gewoon. Waar zeg ik dat dat niet zo is?

Ik heb de fijnste baas die er is. *\o/*

PaulSimonFan

Re: Stalen neuzen schoenen. Welke zijn nu echt fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-25 23:50

Ik heb voor nu kofra (cofra.. c of k weet t niet meer). En inmiddels in bezit van een auto.
Volgende paar wil ik fysiek in een winkel gaan uitzoeken. Evt in combi met weer een andere inlegzool.

Deze schoenen die ik nu heb geven geen last! Maar vind ze enorm zwaar.

De "eis" voor profiel is vanwege het mulle zand waar wij door lopen naar de weides. Zijn echt van die strandzand paden bij droogte. Beetje grip is dan fijn.

Op dit moment wissel ik 2 paar schoenen af. Mn eerste paar grisport (daarna hebben ze de schoenen veranderd, en daarna liepen ze ruk) en de kofras. Die laatste vind ik zwaarder dan de grisport.

Volgende paar wil ik dus ter plekke kunnen uitzoeken.

Tips voor winkels met ruim assortiment zijn welkom
Ik woon nabij Nijmegen. Wil er best een halfuur voor rijden.

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-25 23:54

Schoenen die ik tot nu toe heb gehad waren idd s3.
Ik kreeg voorheen altijd grisport. Daar ik die ruk vind kreeg ik de keuze zelf rond te kijken. Wat ik online vind bestel hij voor me.

Schoenen zonder stalen neus keurt ie af.

Kwa werk, ik zet paarden binnen/buiten. En mest stallen. Ik denk dat een stalen neus de minimale eis is. Ondoordringbare zolen is mooi meegenomen maar vermoed ik geen eis.
Gaat er hem vooral om dat paarden op je tenen kunnen staan :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 13:50

JoukjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 19:38

Redback, super lichte schoen met een zeer fijne draagcomfort.
Heb een uitstapje gemaakt naar grisport, maar mijn volgende worden zeker weer redbacks....

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 16:51

Voor mij is het tijd weer eens nieuwe werkschoenen aan te schaffen.
Ik loop vaak tegen het probleem aan dat de verharde neus op de bal van mijn voet drukt.
Met Lowa hier weinig problemen mee, Haix voel ik wel na een lange werkdag.
Kan iemand mij vertellen of Redbricks breed of smal vallen?
Alvast bedankt.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 17:37

PaulSimonFan schreef:
Ik heb voor nu kofra (cofra.. c of k weet t niet meer). En inmiddels in bezit van een auto.
Volgende paar wil ik fysiek in een winkel gaan uitzoeken. Evt in combi met weer een andere inlegzool.

Deze schoenen die ik nu heb geven geen last! Maar vind ze enorm zwaar.

De "eis" voor profiel is vanwege het mulle zand waar wij door lopen naar de weides. Zijn echt van die strandzand paden bij droogte. Beetje grip is dan fijn.

Op dit moment wissel ik 2 paar schoenen af. Mn eerste paar grisport (daarna hebben ze de schoenen veranderd, en daarna liepen ze ruk) en de kofras. Die laatste vind ik zwaarder dan de grisport.

Volgende paar wil ik dus ter plekke kunnen uitzoeken.

Tips voor winkels met ruim assortiment zijn welkom
Ik woon nabij Nijmegen. Wil er best een halfuur voor rijden.

Bowork in Bunschoten-Spakenburg heeft een grote winkel met ruime assortiment.
https://www.bowork.nl/stores/bowork-bun ... spakenburg

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 18:06

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 18:51

Ik zweer bij het steel blue vrouwen model. Ik werk in de bouw maar gebruik altijd mijn oude paar nog bij de paarden dus loop er dan vaak een werk dag + paar uur in de avond op. Wie weet ook geschikt voor jou :j

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 18:58

Ik woon het liefst in mijn grisport Serena’s met daarin mysole zooltjes. Speciaal model voor vrouwen en totaal niet zwaar. Ze lopen heerlijk en gaan relatief lang mee bij mij. Nadeel is wel dat ze gedeeltelijk stof zijn dus ze zijn niet waterdicht. Bij paarden is dat toch lastig. Bij werk in nattigheid en blubber wissel ik ze met werk laarzen (Sixton vind ik de fijnste) of legerkisten (hebben veel grip in drek en lopen daardoor heerlijk stabiel maar ik blijf er blaren van krijgen). Maak wel eens uitstapjes naar andere merken met name als ik weer eens natte poten heb gehad maar kom altijd weer terug op Serena’s. Inmiddels bezig aan mn derde paar denk ik. Net weer een ander merk aangeschaft maar die gaan op marktplaats en ik ga weer voor Serena’s ;)

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 18:58

Capriootje schreef:
Ik zweer bij het steel blue vrouwen model. Ik werk in de bouw maar gebruik altijd mijn oude paar nog bij de paarden dus loop er dan vaak een werk dag + paar uur in de avond op. Wie weet ook geschikt voor jou :j

Zit ook zeker naar deze te kijken, helaas kan ik ze hier in de omgeving niet passen.
Vallen de schoenen breed aan de voorzijde (is er van binnen bij de tenen veel ruimte)?

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 18:59

pluisje88 schreef:
Ik woon het liefst in mijn grisport Serena’s met daarin mysole zooltjes. Speciaal model voor vrouwen en totaal niet zwaar. Ze lopen heerlijk en gaan relatief lang mee bij mij. Nadeel is wel dat ze gedeeltelijk stof zijn dus ze zijn niet waterdicht. Bij paarden is dat toch lastig. Bij werk in nattigheid en blubber wissel ik ze met werk laarzen (Sixton vind ik de fijnste) of legerkisten (hebben veel grip in drek en lopen daardoor heerlijk stabiel maar ik blijf er blaren van krijgen). Maak wel eens uitstapjes naar andere merken met name als ik weer eens natte poten heb gehad maar kom altijd weer terug op Serena’s. Inmiddels bezig aan mn derde paar denk ik. Net weer een ander merk aangeschaft maar die gaan op marktplaats en ik ga weer voor Serena’s ;)

Mooie schoen, maar wil enkelhoog, moet zwart zijn en S3

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 19:29

chazzie schreef:
Capriootje schreef:

Zit ook zeker naar deze te kijken, helaas kan ik ze hier in de omgeving niet passen.
Vallen de schoenen breed aan de voorzijde (is er van binnen bij de tenen veel ruimte)?

Ik vind van wel, heb zelf ook vrij brede voeten. Draag altijd 38 en van deze ook maar zijn fijn ruim zonder echt te groot te zijn. Ik bestel ze altijd bij werkschoenen baas

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 19:50

Bedankt voor je snelle antwoord, ik ga ze ook maar bestellen, geen zin meer in pijnlijke voeten.