Beleggers op het forum?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 16:06

Doubtless schreef:
Pantykous schreef:
Maar beleggen is eigenlijk altijd voor de lange adem

Dat is natuurlijk maar één van de strategieën...

Ik ga zo even kijken wat de Amerikaanse beurs gaat doen en dan evt. bijkopen. Maar verwacht dat het nog veel verder gaat dalen, als ik eerlijk ben.

Natuurlijk maar laten we nou niet doen alsof we hier met een stel marktwonders in dit topic zitten die zich aan gevorderde beleggingsstrategieën moeten wagen.

Zal mijn woordkeuze even aanpassen: voor het gros van de beleggers is lange termijn beleggen de beste optie. Daar horen ook mindere periodes bij.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 17:22

Wij hebben vandaag weer iShares bijgekocht, nog €1,50 lager dan dat we vrijdag hebben bijgekocht.
We zien wel welke kant het opgaat.

tita

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 19:43

Nieuwe actie van trump zal morgen weer een bloeddag worden op de Aziatische beurs en wellicht trekt die de AEX mee

Succes allemaal emoties is slechte raadgever maar toch winst is alleen winst als het incasseer anders is het alleen verlies op papier

Ik heb wel posities afgesloten, niet uit paniek maar hebzucht laat niet alles verdampen. Instappen kan altijd

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 19:47

Ik sta voor het eerst sinds ik begonnen ben nu echt in de min. Ik vertrouw er inderdaad op dat het over 10jaar wel weer beter is :+
Inderdaad nu ook 2y bezig dus herkenbaar dat het altijd positief stond. Ik zat zo'n 30% in de plus ofzo.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 19:58

Wij beleggen al een paar jaar langer. Tot vorige week stonden we nog ruim in de plus (12%) en nu staan we net een paar tientjes positief. Ach ja ik lig er niet wakker van en beleg ook voor de lange termijn.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:08

Wij liggen er ook totaal niet wakker van, al is het wel zuur als je ernaar kijkt haha.. Willen ook gaan aankopen, maar wachten eerst nog even af, verwacht dat t nog wel gaat zakken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:13

Bij ons zijn het vandaag gelukkig alleen de Chinese bedrijven die flink in de min staan. En daar stonden we over de hele looptijd al zo veel in de plus dat ik de daling van deze week niet enorm terug zie.
De rest valt me flink mee vandaag, van een paar procent in de min tot een paar procent in de plus.
We vergelijken onze aandelen meestal met de AEX, en over de hele looptijd liggen we nu zo’n 10% voor op de AEX, dus dat is wel leuk :))

Dit zijn trouwens ook mooie tijden om hoog dividend aandelen te kopen.

Ik ben wel heel benieuwd naar de toekomst. Nu is het even paniek op de stockmarkt, maar als gevolg van de heffingen kunnen zomaar een hoop bedrijven in de problemen komen, wereldwijde faillissementen, en zo’n crisis kan járen lang aanhouden.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:42

Pantykous schreef:
Natuurlijk maar laten we nou niet doen alsof we hier met een stel marktwonders in dit topic zitten die zich aan gevorderde beleggingsstrategieën moeten wagen.

Zal mijn woordkeuze even aanpassen: voor het gros van de beleggers is lange termijn beleggen de beste optie. Daar horen ook mindere periodes bij.

Je hoeft geen marktwonder te zijn om voor een andere strategie dan long term te kiezen… vond je eerste opmerking wat kortzichtig en nu deze sluit weer een boel mogelijkheden uit… maakt mij verder persoonlijk niet uit, maar zonde als mensen die zich oriënteren daarin meegaan.

Terug ontopic: Ik heb begin februari al mijn AEX ETF’s met winst verkocht. Blij toe, nu ik zie dat ze vandaag €14 p.s. minder waard waren. Verder alles aangehouden, dat staat nu diep rood. Ga binnenkort die ETF’s terugkopen en nog een paar aandelen denk ik. Jullie concrete plannen?

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 07:02

Zelf heb ik ook geen last van dat het nu mega gezakt is. - emotioneel zeg maar.
Maar snap wel dat zeker als het de eerste keer is dat het gebeurd, dat er wel gevoelens bij kunnen komen dat je misschien iets moet.

Voor mij inderdaad ook, lange termijn.
Als ik ooit een groter portfolio heb wil ik daar wel wat meer mee dan ik nu doe.
Maar voor wat ik nu heb vind ik dat nog niet interessant.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 21:22

M.i. doet 80-90 procent vd amateur beleggers aan long term dus ik snap pantykous haar opmerking wel. Maar die 80 procent heb ik geen bron van hoor.. Gewoon een inschatting als ik om me heen hoor.

Er staan al jaren allerlei indicatoren die een crisis voorspellen op rood en wij denken ondertussen al die tijd al dat ie komt. Wie weet dit keer wel..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 21:31

Onze etf ging ineens weer flink omhoog vandaag, volgens mij +6% ofzo.
Benieuwd wat er nu weer gaat gebeuren.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 11:28

Ladyson schreef:
M.i. doet 80-90 procent vd amateur beleggers aan long term dus ik snap pantykous haar opmerking wel. Maar die 80 procent heb ik geen bron van hoor.. Gewoon een inschatting als ik om me heen hoor.

Ik volg zelf een andere strategie en schrijf actief mee in dit topic. Daarom sla ik erop aan.

Hier ook alles stijgend, interessant. Ben benieuwd.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 11:36

Ook wel logisch toch na de aangekondigde pauze v gisteren?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 09:45

Zeker. Ik ben vooral benieuwd naar de opvolging van de 'market manipulation' aantijgingen. Zag al wat artikelen voorbij komen in de sferen van "Let's see which billionaires earned a lot of money thanks to Trump". Je zou toch denken dat dit soort idiote initiatieven niet zomaar toegestaan worden :+ (wishful thinking, ik weet het)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 09:49

Doubtless schreef:
Zeker. Ik ben vooral benieuwd naar de opvolging van de 'market manipulation' aantijgingen. Zag al wat artikelen voorbij komen in de sferen van "Let's see which billionaires earned a lot of money thanks to Trump". Je zou toch denken dat dit soort idiote initiatieven niet zomaar toegestaan worden :+ (wishful thinking, ik weet het)

Daar komt helemaal geen opvolging aan met deze administratie. Zeer groot volume call options 10 minuten voor de aankondiging dus er is veel geld verdiend door de mensen met voorkennis.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 09:51

Dat denk ik ook. Moet toch lekker zijn, als je op dit soort momenten een seintje krijgt dat het tijd is om te handelen.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 16:24

Zo eindelijk weer lekker groene cijfers !
Bij jullie ook weer een beetje bijgetrokken ?

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 16:27

Ja, gelukkig wel.
Hier op dit moment +7%

Maar het gaat zo hard op en neer.

Paardjes83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 17:11

Mijn all time high is het nog lang niet maar prima zo. Een nadeel nog wat goedkoop bijkopen gaat mij nu niet meer lukken

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 18:39

Hier gaat de etf ook lekker

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 08:55

Hier een mooie plus en veel dividend kunnen incasseren de afgelopen weken. Op dit moment niks te klagen.
Hopelijk houdt die oranje clown aan de andere kant van de oceaan zich een beetje gedeisd.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 21:16

Hebben er meer een mail gehad over just eat?

Is voor mij voor het eerst dat ik zo iets krijg.
Er staan wat stapjes bij om je aandelen aan te melden.
Zorg je daarmee ervoor dat de aandelen voor die €20.30 dan verkocht/overgenomen worden door het bedrijf wat Just Eat overneemt?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 09:03

ja ik heb hem ook gehad en ga het denk ik gewoon doen. Ik heb ze gekocht voor 20,60.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 10:16

leonie87 schreef:
ja ik heb hem ook gehad en ga het denk ik gewoon doen. Ik heb ze gekocht voor 20,60.

IK heb ze gekocht voor 18 nog wat.
Dus het zou winst zijn als ze voor 20,30 overgenomen worden.
Ik moet alleen nog even kijken hoe dat werkt

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 10:26

Ik denk dat het gelukt is.
ze zijn verkocht en gemeld als gekocht via het Tender aandeel.
Ze staan nu ook als non tradeable in mijn lijst.