Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sychess

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 08:14

Ach jeetje wat schrikken.. wat jong inderdaad zeg.

Ik lijk het 't laatste half jaar elke week te zeggen tegen iemand: leef NU! Later bestaat niet.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 21:06

Niet echt verdrietig verdriet- maar blij verdriet

Ik heb zo lang (5 jaar) gewoond op een plek waar ik doodongelukkig was. Middenin de stad, met elke nacht lawaai, geschreeuw van studenten, met géén uitzicht (alleen op het appartement er tegenover), géén groen of natuur dichtbij etc.

Ik zat er omdat ik destijds uit nood even iets moest hebben, en was in het begin, richting het einde van mijn studietijd wel oké, maar daarna kon ik niks anders vinden.
En daarnaast gewoon mentaal zware tijden doorgemaakt- wat overigens daar ook mee te maken had.

Maar: nu ben ik sinds deze week eindelijk verhuisd naar zo'n fijn appartementje <3 Het is er rustig, verder van de stad af, het is mooi groen; ik kan naar buiten kijken en zie gelijk allemaal mooie bomen en planten- en ik kan de zon zien opkomen en ondergaan... ik zag s' morgens een vogeltje direct vanuit mijn raam op een tak zitten <3

Ik kan voor mijn gevoel weer een beetje gelukkiger gaan worden, hier.

Dus daarover wat tranen..
Laatst bijgewerkt door Fearn op 08-07-25 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 21:10

Dat klinkt toch super? :D
Zo te horen is dit precies wat je nodig had!

Daar mag je best wat tranen om laten, je kan nu weer gelukkig worden. :*

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 21:25

Wat fijn om te horen! Dat mag wel in het ‘waarom ben jij blij vandaag-topic’!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 23:16

Bellatrix schreef:
Dat klinkt toch super? :D
Zo te horen is dit precies wat je nodig had!

Daar mag je best wat tranen om laten, je kan nu weer gelukkig worden. :*

Ja, klopt! Lief, dankjewel! <3

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 23:17

Suzanne F. schreef:
Wat fijn om te horen! Dat mag wel in het ‘waarom ben jij blij vandaag-topic’!

Haha, ik kan wel even kopiëren - plakken :D Inderdaad!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 23:21

Drama op familievakantie. Waarom begin ik er nog aan.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 08:17

Met de kinderen?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 20:35

Zelf hebben we geen kinderen, maar we zijn op cruise met mijn ouders en broer met z'n gezin.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 22:28

Heel veel sterkte.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 08:33

SpikkelFire schreef:
Zelf hebben we geen kinderen, maar we zijn op cruise met mijn ouders en broer met z'n gezin.

Ojee, wij (vriend & ik zonder kids) gaan volgend jaar opp vakantie met zijn familie (wel kids).

Moet ik cancellen? :P

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 09:27

Ik heb drie "stief"kinderen. Super gezellig, geen grote issues.... maar waar ik soms verdrietig om ben is dat je er momenten zijn dat je in een dergelijk gezin aan het randje staat en niet perse tot de innercircle behoort.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 10:38

Wdj, vanuit jou perspectief binnen het gezin snap ik jou gevoel, maar als je vanuit het perspectief kijkt van een buitenstaander die jou met je partner ziet als koppel, ben je juist wel inner cirkel.
Want ik neem aan dat je voor je partner die ene speciale andere bent, diens wederhelft.
En dat is toch heel fijn toch en wellicht een fijne(re) zienswijze om in gedachten te houden op momenten dat je je wat minder verbonden voelt.

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 12:36

Marigold schreef:
Wdj, vanuit jou perspectief binnen het gezin snap ik jou gevoel, maar als je vanuit het perspectief kijkt van een buitenstaander die jou met je partner ziet als koppel, ben je juist wel inner cirkel.
Want ik neem aan dat je voor je partner die ene speciale andere bent, diens wederhelft.
En dat is toch heel fijn toch en wellicht een fijne(re) zienswijze om in gedachten te houden op momenten dat je je wat minder verbonden voelt.

Fijne "omdenker'.... dank je!!!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 15:22

Sychess schreef:
SpikkelFire schreef:

Ojee, wij (vriend & ik zonder kids) gaan volgend jaar opp vakantie met zijn familie (wel kids).

Moet ik cancellen? :P

Haha het is gelukkig uitgepraat! Mijn broer kan erg moeilijk zijn, gelukkig beseft ie dat wel steeds meer.

Dus we genieten nog een paar dagen :)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 19:11

Wdj schreef:
Ik heb drie "stief"kinderen. Super gezellig, geen grote issues.... maar waar ik soms verdrietig om ben is dat je er momenten zijn dat je in een dergelijk gezin aan het randje staat en niet perse tot de innercircle behoort.

Nou ik kom uit zo’n gezin. Wel met de nodige issues.. maar ik heb mijn stiefouders wel gewaardeerd. Maar veel zag ik later pas in.

Ik zou zeggen. Volhouden. Stabiel blijven.
En als jij het al als gezellig bestempeld,… dan kan ik me niet voorstellen dat jij aan het randje staat.
Dan hoor je ongemerkt meer tot de inner cirkel dan jij denkt.

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 05:55

Ik werd net wakker, te vroeg m'n menstruatie. 5 dagen dit keer. Vorige maand ook al 7 dagen en de maand ervoor iets van 4. Normaal gezien zit er altijd een maand en wat dagen tussen. Waar t vandaan komt? Geen idee. Ik merk ook aan heel mn lijf dat er iets niet goed zit. De dagen ervoor zijn weer intenser in gemoedstoestand en ik voel het gewoon dat mn lijf niet lekker loopt.
Ik ben nu ook meteen weer boos en huilerig. Dat word de huisarts bellen straks. En ook net deze maanden dat ik op een goede fijne stageplek zit en ik wil nu geen medische drama! Gatver. Ik ben er zo klaar mee :(

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 07:23

PotjeMayo schreef:
Ik werd net wakker, te vroeg m'n menstruatie. 5 dagen dit keer. Vorige maand ook al 7 dagen en de maand ervoor iets van 4. Normaal gezien zit er altijd een maand en wat dagen tussen. Waar t vandaan komt? Geen idee. Ik merk ook aan heel mn lijf dat er iets niet goed zit. De dagen ervoor zijn weer intenser in gemoedstoestand en ik voel het gewoon dat mn lijf niet lekker loopt.
Ik ben nu ook meteen weer boos en huilerig. Dat word de huisarts bellen straks. En ook net deze maanden dat ik op een goede fijne stageplek zit en ik wil nu geen medische drama! Gatver. Ik ben er zo klaar mee :(

Ahw daar word je verdrietig van ja, als je lijf raar doet
Idd niet te lang mee blijven lopen en dus de ha bellen. Laat je doorsturen naar de gyn

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 18:07

Huisarts gebeld. Eerste plekje was begin augustus. Dus nog even wachten, maar het gaat alweer wat beter gelukkig :)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 22:27

PotjeMayo schreef:

Sterkte, ik leef met je mee. Ik ben nu voor de derde keer ongesteld in 3 weken -O-

Ik duim dat er een simpele oplossing wordt gevonden bij de huisarts

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 10:06

SpikkelFire schreef:
Haha het is gelukkig uitgepraat! Mijn broer kan erg moeilijk zijn, gelukkig beseft ie dat wel steeds meer.

Dus we genieten nog een paar dagen :)

Dat is fijn!

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 20:54

Amber_anne schreef:
PotjeMayo schreef:

Sterkte, ik leef met je mee. Ik ben nu voor de derde keer ongesteld in 3 weken -O-

Ik duim dat er een simpele oplossing wordt gevonden bij de huisarts

He wat oliebol, dat is ook veel! Ik hoop voor jou dat het binnenkort over is :knuffel:
En dankjewel, heb begin augustus een afspraak staan bij de huisarts

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 21:22

PotjeMayo schreef:
Huisarts gebeld. Eerste plekje was begin augustus. Dus nog even wachten, maar het gaat alweer wat beter gelukkig :)

Begin augustus pas???