Heb je daar al contact over gehad, Neonlight?
Je kan 'savonds laat, als ze allemaal binnen zitten, het vlieggat van het nestkastje dichtplakken met bv ducttape, dan kunnen ze in ieder geval niet meer vliegen. Als dan je kastje dicht genoeg is en je vriezer groot genoeg, kan je het nestkastje in de vriezer stoppen (minimaal 48u meen ik), daarmee dood je de hoornaars.
Of je wacht op professionele hulp, ook een heel verstandig alternatief

Rauka, wat goed van je!
Roihi, ik weet precies wat je bedoeld ja, dat is inderdaad niet leuk...
Eelmo, wat goed om te weten dat er ook een vleermuis expert aanwezig is hier!
Hier waarschijnlijk toch een wespennest in ons tuinschuurtje, in een gammele kartonnen doos. Onhandig dus. De temperatuur is wat gedaald dus ik wil vanavond eens kijken waar ik precies mee te maken heb (mijn bijen kunnen meer geirriteerd zijn als het warm is, het leek dus verstandig niet dit weekend te kijken).
Misschien is het mogelijk om het nest in een andere doos ofzo te doen, en dan omhoog te verplaatsen zodat ze langs het dak en in uit kunnen vliegen zonder ons verder lastig te vallen.
Mijn man was niet per se happig op ze behouden in onze beperkte nieuwbouwtuin, dus ik heb gezegd dat ze alleen mogelijk blijven als ze zich koest houden

De kinderen stelden voor om ze dan te belonen voor het vangen van muggen ed door ze ergens limonade aan te bieden. Die hebben dus geheel zelfstandig een wespenbuffet bedacht