Tips voor een fijn slaapmasker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Tips voor een fijn slaapmasker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-25 07:47

Zodra het in de ochtend licht wordt, wordt ik wakker en dat is nu nogal vroeg :') ik wil wel graag het raam een stukje open kunnen houden. Nu ben ik op zoek naar een goed slaapmasker. Er staan er op bol heel veel met goede reviews dus ik kan niet kiezen. Heb jullie misschien ervaring? Ik slaap ook best vaak op mijn buik waarbij er best wat druk op de zijkant van het hoofd is dus graag een zonder stevige ovegangsranden en het liefst ook geen band met hard plastic erin
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 18-06-25 07:50, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 07:49

Nou een masker weet ik niet,maar ik ben wel benieuwd of je dan niks voor dat raam hebt hangen wat je open zet?
Hier ook raam open, maar verduisterende gordijnen er voor dus het blijft donker.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-25 07:51

Vekuxraam met verduisterend raamding maar dat werkt niet als je het raam open hebt :P daarnaast wordt ik wakker van het kleinste licht dus ook o van het beetje licht onder de deur van de slaapkamer kan ik al wakker worden.

Daarbij mag ik ook graag kamperen in een tent, dan is een slaapmasker ook wellicht fijn.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 07:56

Mijn man wordt wakker van het minste licht en zelfs lampjes :')
Thuis is alles zwart in de nacht velux verduistering in het hele huis en een airco met goede nachtstand zonder lampjes en geluid op de slaapkamer :')

Maar voor zijn werk zit hij vaak in hotels, doet altijd een ronde lampjes afplakken _O-
Maar als het te licht is heeft het Rezt slaapmasker. Die is heel zacht en heeft geen druk op je ogen e.d.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Tips voor een fijn slaapmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 08:03

Ik lees even mee, hier ook ochtendzon doordat de raam op de kiepstand staat waar ik wakker van word. Mijn huidige slaapmasker glijd elke keer af waardoor het niet helpt.

Hannanasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 08:04

Manta sleep mask! Echt goed. Zit lekker, is af te stellen en sluit echt helemaal het licht af.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 08:57

Ik heb de goedkoopst mogelijke vanwege mijn nachtdiensten en allemaal zitten ze even prima :')

Gewoon her en der gekocht als ik ze bij de reisspullen zag staan. Merkloos, vaak satijn met een elastiek bandje.
Simpel en effectief.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 09:09

Hannanasjuh schreef:
Manta sleep mask! Echt goed. Zit lekker, is af te stellen en sluit echt helemaal het licht af.

Deze is totaal ongeschikt voor buikslapers. Ik heb hun maskers ook geprobeerd maar voor buik- en zijslapers werkt dat totaal niet. Dat gaat zo ontzettend pijn doen aan je gezicht.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 09:09

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-25 09:11

Onali schreef:
Ik heb de goedkoopst mogelijke vanwege mijn nachtdiensten en allemaal zitten ze even prima :')

Gewoon her en der gekocht als ik ze bij de reisspullen zag staan. Merkloos, vaak satijn met een elastiek bandje.
Simpel en effectief.

Bij mij zakken de simpele steeds af of misschien schuif ik ze zelf af zonder dat ik het door heb

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 09:11

c_alsemgeest schreef:
Thuis is alles zwart in de nacht velux verduistering in het hele huis en een airco met goede nachtstand zonder lampjes en geluid op de slaapkamer :')

Maar voor zijn werk zit hij vaak in hotels, doet altijd een ronde lampjes afplakken _O-
Maar als het te licht is heeft het Rezt slaapmasker. Die is heel zacht en heeft geen druk op je ogen e.d.

Dat Rezt masker komt van een dropshipper. Het zijn inderdaad fijne maskers, mijn man gebruikt ze ook alleen die haalt ze op Ali voor amper €5 per stuk.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 09:28

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 10:16

Ik heb (als buikslaper) een slaapmasker van Dore en Rose. Erg fijn en glijdt ook niet af.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 12:41

_CS_ schreef:
Mijn man heeft de ohropax van etos en die werkt prima, sluit goed af, ogen zelf vrij en blijft goed zitten (en hij is echt een behoorlijke draaikont in zijn slaap).

Deze:
https://www.etos.nl/producten/ohropax-slaapmasker-blue-120330901.html

Ik heb deze ook gekocht laatst, wel wat goedkoper over de grens maar mijn neus is blijkbaar klein of m'n wangen niet dik genoeg ofzo, dus ik heb een streep licht daarlangs :(

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 13:02

Ik heb zo een verkoelend migrainemasker. omvat wel een groot deel van je hoofd, maar geen dikke randen, lekker verkoelend op je ogen (wel handig om er twee te hebben, als het warm is komt het wel soms te warm en dan kan je gewoon wisselen als je er van wakker wordt.)
Ding is niet wasmachineproof trouwens :+

https://www.bol.com/be/nl/p/migraine-mu ... oductTitle

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 13:18

Tazzey schreef:
c_alsemgeest schreef:

Dat Rezt masker komt van een dropshipper. Het zijn inderdaad fijne maskers, mijn man gebruikt ze ook alleen die haalt ze op Ali voor amper €5 per stuk.

Dat gaat ik even aan hem doorgeven voor wanneer hij een nieuwe nodig heeft :+

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 13:31

Ik heb heel wat sites afgestruind op zoek naar een perfect slaapmasker. Maar bleef treuzelen welke het beste zou zijn. Toen kwam ik voor 3 euro een 3D slaapmasker bij de action tegen en vind het helemaal fantastisch

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 15:56

c_alsemgeest schreef:
Dat gaat ik even aan hem doorgeven voor wanneer hij een nieuwe nodig heeft :+

Die winst kun je beter zelf in je zak steken :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 15:59

Ik weet niet of je een partner hebt en wat die er eventueel van vind, maar ik zag laatst iemand met een soort 'hoofdtent' voor in bed. :+

Die draaide teveel voor een slaapmasker en wilde het toch graag donker hebben. :D

Hannanasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 16:03

Tazzey schreef:
Hannanasjuh schreef:

Deze is totaal ongeschikt voor buikslapers. Ik heb hun maskers ook geprobeerd maar voor buik- en zijslapers werkt dat totaal niet. Dat gaat zo ontzettend pijn doen aan je gezicht.

Ow daar heb ik zelf geen last van juist. Ik slaap dan wel zonder kussen en mijn hoofd opzij. Ik weet ook niet zo goed hoe je anders je hoofd moet houden :')