Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 09:53

Ik verbaas me tegenwoordig niet meer over de A9, A10 en A2 :') daar gebeurt zo veel dat ik altijd zo ver mogelijk weg blijf rijden van de uitvoegers tenzij ik er zelf af moet (ik werk langs de A10, afslag RAI). Ik ben wel altijd iets vlotter dan degenen rechts zodat ik niet onnodig links blijf rijden. Maar ook, kom vanaf de A2 (utrecht kant) en dan staat de A9 richting Schiphol vast vanaf Vinkeveen / Abcoude. En dan er om heen rijden he, en dan STIL gaan staan terwijl de vier banen op de A2 gewoon vlotjes door mogen (70 op de matrix). En dan verbaasd zijn als er een vrachtwagen net niet achterop je klapt omdat je stil gaat staan omdat je er last min tussen wil..

Mijn grootste ergernis was de afsluiting van de A27 afgelopen lang weekend. Zo veel file dat ik het dorp niet uit kon :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 17:13

Het verkeer. We willen al ruim 4 uur geleden vertrekken maar het is volstrekt kansloos. Snelweg, binnendoor, links of rechts van de grens maakt niks uit. Over een stuk van 200 km zou ik minstens 20 km file hebben helemaal binnendoor maar een vertraging van > een uur of maximaal 65 km file met een vertraging van >1,5 uur.

ongelukken, volledige afsluitingen op cruciale plekken, of "normale" files. Dat wordt een latertje met stoppen. -O- Nog niet eerder zo erg gehad. Vooral de afsluitingen en werkzaamheden zijn gruwelijk -O-

luuntje

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 17:25

Katuna NS staakt dus veel mensen nemen de auto vandaag.
Balen is het wel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 17:36

En het is lang weekend. The Germans are coming!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 17:50

Het is vooral juist naar de grens vanuit nederland en alle knooppunten rond Arnhem en Nijmegen een zootje. Afsluiting werkzaamheden en omrijders. Het wordt ietsje rustiger via de duitse kant langzaam aan. Nu een hapje eten en hopelijk kunnen we voor 1900 gaan rijden. En dan wel zien hoever we komen, morgen eind van de middag moeten we op bestemming zijn uiterlijk dus dat scheelt wel. Niet heel ver en normaal wel te doen in een dag

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 19:40

Unwritten schreef:
Ik verbaas me tegenwoordig niet meer over de A9, A10 en A2 :') daar gebeurt zo veel dat ik altijd zo ver mogelijk weg blijf rijden van de uitvoegers tenzij ik er zelf af moet (ik werk langs de A10, afslag RAI). Ik ben wel altijd iets vlotter dan degenen rechts zodat ik niet onnodig links blijf rijden. Maar ook, kom vanaf de A2 (utrecht kant) en dan staat de A9 richting Schiphol vast vanaf Vinkeveen / Abcoude. En dan er om heen rijden he, en dan STIL gaan staan terwijl de vier banen op de A2 gewoon vlotjes door mogen (70 op de matrix). En dan verbaasd zijn als er een vrachtwagen net niet achterop je klapt omdat je stil gaat staan omdat je er last min tussen wil..

Mijn grootste ergernis was de afsluiting van de A27 afgelopen lang weekend. Zo veel file dat ik het dorp niet uit kon :+

Vandaag stond het vast richting Schiphol/Amstelveen, en het stond net bij de afrit Abcoude vast.
Beide kant op vanaf Amsterdam en naar Amsterdam. Kwam er niet of nauwelijks door heen,
stond bijna stil en dan zo kijken dat je er misschien nog voor kon om door te kunnen rijden op een baan waar 70 gereden mocht worden.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 17:07

N36 Mariënberg -O-

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 19:09

Pff dat richting aangeven gebeurt niet vaak meer.
Wat een gedoe op de weg.
Mensen die spontaan je baan inkomen vanaf rechts. Of je laten wachten bij rotondes.
Rechts rijden op de snelweg waar knipper naar links laten aanstaan zodat je niet weet of ze echt naar links willen of niet.

Tijd voor een nieuwe glazen bol.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 22:31

Mee eens luuntje... Iedereen is bang dat zijn richtingaanwijzer slijt, denk ik. :n

En jezelf voor een andere verkeersdeelnemer gooien, schijnt ook een nieuwe hype te zijn. :=

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 11:33

JPitty schreef:
Mee eens luuntje... Iedereen is bang dat zijn richtingaanwijzer slijt, denk ik. :n

En jezelf voor een andere verkeersdeelnemer gooien, schijnt ook een nieuwe hype te zijn. :=

Ja dat laatste gebeurt bij mij ook af en toe.

Mensen lijken zich niet te realiseren dat ik met een camper uit 1990 een langere remweg heb dan zij met hun kleine moderne autos met allerlei rem-ondersteuning.

Ik denk er serieus aan om een dashcam te gaan aanschaffen.
Want vroeger of later gaat het een keer fout, en ben ik de sjaak omdat ik de ander aan de achterkant raak...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 13:03

Jpitty slijten en kost €1 per knipper denk ik.

Femke ben je mooi klaar mee.
Mijn Ford heeft een dashcam voor en achter.

Reed net op het fietspad had voorrang was op een rotonde.
Ik als fossiel gaf richting aan.
Bestuurder die mij kruiste was te druk met bellen (niet handsfree) dus reed mij bijna aan. Sukkel.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 15:51

Ik en mijn broer reden gisteren in Duitsland (Wuppertal) terug naar Nederland (Arnhem)
we werken door een Duitser rechts ingehaald en was echt 5 cm speling tussen hem en ons..

Wij reden gewoon op de goede baan en die andere had een of andere manier haast.
En waar stond deze persoon kort daarna? Op een rood stoplicht te wachten. :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 19:14

Siggislief dat is wel heel krap inhalen. Zeker van rechts.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 20:40

luuntje schreef:

Het eerste wat ik ook zei was van kijk uit, want er stond iets verder op een bus op de weg stil.
En dan heb je denk ik nog 1 a 1,5 auto breed tussen ons en de bus en daar wurmde Duitser ook nog even door.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 08:30

Siggislief schreef:
luuntje schreef:

Het eerste wat ik ook zei was van kijk uit, want er stond iets verder op een bus op de weg stil.
En dan heb je denk ik nog 1 a 1,5 auto breed tussen ons en de bus en daar wurmde Duitser ook nog even door.

Dan krijg je het toch even benauwd.

Het volgende is geen ergernis van mezelf (wel mijn woonplaats) naar k heb gr tekst even gekopieerd van fb.
""Let op‼️Vanwege werkzaamheden is onze straat Statenweg Boekel, eenrichtingsweg.
Fietsers moeten op de weg rijden tussen afgezette palen.
Deze palen worden continue omgegooit op het fiets gedeelte en wegdek.
(Ze liggen elk uur om)
Het is ‘s avonds pikke donker.
Er rijden gemiddeld 15 auto’s per uur met (meestal) hoge snelheid tegen de richting in. Ofwel spookrijden.
Je mag hier nu 30 rijden. De meeste auto’s rijden hier met een snelheid niet onder de 80 km voorbij.
Het is een levensgevaarlijke situatie dus.
Het is wachten tot het echt fout gaat.
Helaas doen Gemeente Boekel en
Politie Maashorst & Boekel niks. Al vaak gemeld!""

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 17:55

FrNo ik zou daar in het donker niet meer gaan fietsen.
Bizar zo gevaarlijk.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 22:03

Het is wel mijn dorp, maar daar kom ik niet vaak.
Ik wist niet eens dat ze daar met de weg bezig zijn.
(ps en het is zonder beperking een 60 km/uur weg. Dus schandalig dat er zo hard gereden wordt.)

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 22:15

Ook al mag je er 30 rijden, er word vaak harder gereden.

Ik heb richting het werk een weg waar je 60 mag, maar soms word ik ingehaald door een andere
auto die gerust 80-90 proberen te rijden op een weg waar het 1,5 auto breed is. :=

En daarom kom ik daar nooit terug de andere kant op richting huis.
Ik vertik het om die weg te nemen, ook al ben ik via deze route wel in 15min thuis.
Rij nog het liefste om, dan ben ik vaak 30-45min onderweg (terug)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-25 17:13

Ik reed eerder vanmiddag naar huis op een 2 baans snelweg. Kom langs een lange invoegstrook en op die strook reed 1 auto. Die precies toen ik naast hem reed zijn knipperlicht aandeed en naar links kwam.
Er reden links naast mij al auto’s dus ik kon niet opschuiven, maar ik vind ook; Je hebt alle ruimte zoek je plek gewoon zonder hem af te dwingen. Toen ik niet opzij ging kreeg ik nog een toeter erbij ook :')

Ik reed overigens gewoon 100-105 km p/u.

Geef of gas bij als je voor mij wil invoegen of laat iets gas los en voeg achter mij in waar alle ruimte was.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 19:04

Nou ik had er vandaag ook weer een paar.
Theekransje houden met stilstaande auto midden op de weg.
Kruis op de weg niet vrijhouden.

Ik ben blij dat ik daar bijna nooit rij.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 19:12

Heel irritant die dingen Ineke! Met invoegen ben jij degene die een plekje moet zoeken en daarop aanpassen. Niet degene die al op de weg zit. Gelukkig houden we vaak rekening met elkaar maar dit was dus zo’n situatie dat zo’n persoon niet anticipeerde.. En die persoon beseft zich dat niet eens wanneer ie jou ook nog een toeter geeft (ws keek ie op dat moment in de spiegel en toeterde ie daarnaar 8-) :') )

Vandaag ook zo’n achterlijke: ik reed op de snelweg en er werden wegen samengevoegd. Rechts van mij kwam er een baan bij (vanaf een andere snelweg dus). Ik reed dus op mijn snelweg rechts en 105/110, zag een auto van de andere snelweg aankomen die erg snel reed. Die wilde mij dus rechts inhalen terwijl achter me alle ruimte was. Tja, op het moment dat ik naar rechts mocht ben ik ook gegaan, dus gooide hem ervoor en kon diegene toch achter me langs naar links en dan inhalen..

Echt zo achterlijk om zo hard aan te komen rijden en rechts te willen inhalen. Dit was absoluut niet om een statement te maken want ik mocht niet eerder naar rechts (doorgetrokken streep). Maar die had dus ook het verkeersinzicht van een goudvis.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 20:02

Daar kan ik over meepraten Ineke2 en Marocje.
Afgelopen zaterdag was het druk richting Utrecht en heel veel mensen die gewoon zonder te kijken hem er voor gooiden inderdaad. Ik schrok er gewoon oprecht van dat het nog net goed in, maar ook zo vaak met hoge snelheden rechts inhalen terwijl het dus al zo druk is. Ik kom gewoon ogen te kort dan. Ik zat niet lekker die rit en o ja met kers op de taart, vlak voor mijn neus fietsers die oversteken terwijl zij haaientanden hadden. Die gelden ook niet meer. Dat krijg je er ook van als men Jan en alleman voor laat gaan natuurlijk waar het op dat moment niet kan. Vandaag de auto maar laten staan, was het even zat. xD

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 20:06

Vandaag op de snelweg. Rechterrijstrook werd afgesloten, en je mocht nog maar 80. Dus wij rustig naar links, en naar de 80. Kwam vrij vlot iemand heel dicht achter die het te langzaam vond gaan, en dus rechts ging inhalen, onder het rode Kruis door, en was precies op tijd terug op de linkerbaan om niet tegen de wegafzetting aan te rijden .. echt een debiel

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 20:34

Die kan een prent verwachten en die zijn niet mals…. Toch leren ze er nog steeds niet van..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 00:42

Ik verbaas me elke dag weer over hoe slecht borden gelezen worden bij de werkzaamheden op de A28. Daardoor ontstaat onnodig file en duurt het dus veel langer voor ik thuis ben.