Kan het zwembad al op?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 18:29

Hier de dome weer over het zwembad gezet. Zwembadbodem eerst goed gezogen, ondanks het winterzeil krijg je altijd wel iets rommel in het zwembad tijdens de winter. Water was nu 22 graden, hopelijk eind volgende week warm genoeg om te zwemmen. Jaloers op iedereen die er vandaag al in kon haha.
Afbeelding

opisop_shop

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 18:51

Dat lijkt me heel gaaf! Helaas heb ik zoiets voor ons bad (549) niet kunnen vinden.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 19:08

opisop_shop schreef:
Dat lijkt me heel gaaf! Helaas heb ik zoiets voor ons bad (549) niet kunnen vinden.

Ons bad is ook die maat. Ik heb 1,5 jaar geleden het zwembad tweedehands gekocht met de dome erbij. :D Was een goede deal haha.
Mochten we ooit voor een echt zwembad gaan wil ik een rechthoekige.. daar is veel makkelijker een overkapping voor te vinden.

Als we geen dome hadden gehad had ik deze kas gekocht. Minder hoog dus ook minder last van de wind. Je kan hem alleen niet makkelijk helemaal open zetten.
https://www.vidaxl.nl/e/vidaxl-tuinkas- ... 91923.html

Afbeelding

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 03:34

Wij hebben ook vorige week het zwembad weer opgezet. Met warmtepomp, bubbeltjesplastic en Sunny-tent was hij vrijdag al 39 graden. We hebben hem dus eerst moeten koelen voordat we er in konden. Gisteren was hij 35 graden. Dat was beter, maar voor zo’n warme dag als gisteren ook te warm. Gelukkig wordt het de rest van de week niet meer zó warm, dan is 35 graden wel lekker.

We hebben ook een groot, rond bad, maar we vinden deze makkelijker en net zo prima.

Afbeelding
Afbeelding

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 06:16

Mariska_28 schreef:
opisop_shop schreef:

Ons bad is ook die maat. Ik heb 1,5 jaar geleden het zwembad tweedehands gekocht met de dome erbij. :D Was een goede deal haha.
Mochten we ooit voor een echt zwembad gaan wil ik een rechthoekige.. daar is veel makkelijker een overkapping voor te vinden.

Als we geen dome hadden gehad had ik deze kas gekocht. Minder hoog dus ook minder last van de wind. Je kan hem alleen niet makkelijk helemaal open zetten.
https://www.vidaxl.nl/e/vidaxl-tuinkas- ... 91923.html

[ Afbeelding ]

Zoiets heb ik ook gezien inderdaad.
Staat er geen merk op jullie Dome?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 08:23

opisop_shop schreef:
Zoiets heb ik ook gezien inderdaad.
Staat er geen merk op jullie Dome?

Jawel, is een sunnytent, xl volgens mij.

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 14:47

Wat leuk om al die foto's te zien. Bij mij is het water in mijn bad nu zo'n 25 graden. komend weekend geven ze hier weer 29 graden af, dus blij dat ie nu al staat.

@Celebi, wat voor bad heb jij precies? :o
Toevallig zat ik van het weekend ook te denken om eens te gaan kijken voor een opblaas jacuzzi voor volgend jaar om het eens te proberen. En voor hoeveel personen heb je? :o

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 14:54

Wij hebben een Intex Pure Spa Greystone Deluxe geloof ik. Ik weet niet meer of dit de 4 of 6 persoons is. Heeft alleen bubbel functie, geen jets (vind ik achteraf wel jammer!). Echt een heerlijk ding en op zoutbasis waardoor ik geen gedoe heb met chloor tabletten of iets en het systeem zelf het zout omzet naar chloor.

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 15:01

Dank je wel. Toevallig viel mijn oog afgelopen weekend op de Intex Pure Spa Greywood Deluxe opblaasbare spa. Dat van die zoutbasis klinkt ook wel interessant, eens goed over inlezen. Ik heb nog alle tijd gelukkig.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 15:08

Staat ook zo! Wij hebben er van die foam tegels van de action onder zitten. Half dagje vullen, zout erin, bubbels aan en na een uurtje de klep dicht, zoutsysteem aan voor een paar uur en daarna verwarmen maar. Vorige week maandag opgezet en woensdag was ie klaar voor gebruik. Uiteindelijk vanaf donderdag erin gegaan. Maar gaat dus heel rap. Je kunt er nog de hele zomer van genieten hoor als je er nu nog eentje aan zou schaffen. :j

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 15:11

Dank je wel.... Nee dit jaar ga ik er niet meer aan beginnen, ik heb mijn bad net een week staan, en die blijft voorlopig nog wel even staan. Maar voor volgend jaar is het misschien wel een idee, dat kan ik nu ook een beetje inlezen en prijzen in de gaten houden.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 17:19

Ah nee dan heeft het niet zoveel nut meer. Geeft inderdaad wel goed de mogelijkheid om op een fijne deal te wachten.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 18:01

meniekske schreef:
Dank je wel. Toevallig viel mijn oog afgelopen weekend op de Intex Pure Spa Greywood Deluxe opblaasbare spa. Dat van die zoutbasis klinkt ook wel interessant, eens goed over inlezen. Ik heb nog alle tijd gelukkig.

Als ik ooit nog een opblaasjacuzzi zou komen zou ik gaan voor bestway

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 21:33

Ik heb toch een kleiner badje besteld :+ de 3.66 zetten we wel weer op als de jongste iets ouder is...pomp van de 3.66 past ook gewoon op de nieuwe zal alleen wel iets te "groot" zijn of teveel capaciteit hebben maar dat maakt denk ik niet heel veel uit

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 07:56

Ons tripje Cranenbroek liep gisteren uit de hand :+
Afbeelding

Nu gaan wij voor het eerst werken met een zandfilterpomp omdat we een solarkoepel op het plattedak van onze bijkeuken gaan leggen om het bad zo warm mogelijk te krijgen gezien we geen tuin op het zuiden hebben dus hij ook niet veel uren zon zal kunnen vangen helaas.

Maar nu zat ik mij vannacht dus ineens af te vragen.. kan deze pomp wel buiten staan in de regen? Of moeten wij hier een afdakje boven knutselen? Stom dat deze vraag mij gisteren in de winkel niet omhoog is gekomen..

En wat doen jullie met een zandfilterpomp als je in het zwembad zit? Uit zetten? Of gewoon laten draaien?

Als het aan mij had gelegen hadden we een nog veel groter bad gekocht maar de tuin laat het niet toe helaas en ik ben al lang blij dat ik tóch water in de tuin heb deze zomer. Ik ben zwanger dus het afkoelen is wel heel erg gewenst, en half september ben ik uitgerekend dus ik heb de warmste weken van het jaar hoogzwanger te pakken :')

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 09:00

Onze zandfilterpomp staat gewoon buiten, in de winter zet ik hem leeg/open onder de overkapping.
Onze pomp draait in de avond 3 uurtjes. En sochtends zet ik hem vaak even een uurtje aan als ik weet dat ik erin ga :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 00:03

Anouk_H schreef:
Ons tripje Cranenbroek liep gisteren uit de hand :+
[ Afbeelding ]

Nu gaan wij voor het eerst werken met een zandfilterpomp omdat we een solarkoepel op het plattedak van onze bijkeuken gaan leggen om het bad zo warm mogelijk te krijgen gezien we geen tuin op het zuiden hebben dus hij ook niet veel uren zon zal kunnen vangen helaas.

Maar nu zat ik mij vannacht dus ineens af te vragen.. kan deze pomp wel buiten staan in de regen? Of moeten wij hier een afdakje boven knutselen? Stom dat deze vraag mij gisteren in de winkel niet omhoog is gekomen..

En wat doen jullie met een zandfilterpomp als je in het zwembad zit? Uit zetten? Of gewoon laten draaien?

Als het aan mij had gelegen hadden we een nog veel groter bad gekocht maar de tuin laat het niet toe helaas en ik ben al lang blij dat ik tóch water in de tuin heb deze zomer. Ik ben zwanger dus het afkoelen is wel heel erg gewenst, en half september ben ik uitgerekend dus ik heb de warmste weken van het jaar hoogzwanger te pakken :')

Van cranenbroek is goud!

Wij hebben een zandfilterpomp besteld en die van ons kan eem regenbuitje hebben maar bij zeer slecht weer raden ze aan hem af te dekken dus bijv een zeiltje erover.

Wat heb je voor erin? Zand of bollen? Wij hebben die bollen maar dat schijnt ook wel beter te zijn, beter filteren, beter voor je pomp en langere levensduur.

Ik heb net nog even lopen prutsen (ja zo laat) met de chloorshock en de tabletten. Want ph was goed maar chloor te laag. Maar volgend mij had ik de chloorshock veel te laag gedaan eerder, nu echt de info van interline even opgezocht.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 07:21

Bedankt voor je antwoord! We hebben glas erin gedaan, dat zou iig al beter zijn dan zand zei die meneer daar. Filterbollen heb ik niet zien liggen. Alles installeren is gisteren gelukt, ben benieuwd wat de temperatuur gaat doen, de koepel is niet op de bijkeuken gekomen maar op de overkapping achter in de tuin, dus in totaal hebben we 39 meter slang gebruikt :') maar nu pakt ie wel het grootste deel van de dag zon daar. Op de bijkeuken draait de zon toch te snel weg vonden we.
Afbeelding

Links op de foto zie je hem liggen

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 08:34

Ons noppenfolie heeft iets te goed z'n werk gedaan, ons zwembadwater was gisteren gewoon lauw met 28 graden. Gisteravond dus maar eraf gehaald, hopelijk zakt de temperatuur vandaag weer een beetje. Het water moet wat ons betreft niet koud zijn, maar wel verfrissend.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 09:07

Ik ben het tegenovergestelde, hoe warmer hoe beter :+ 30 graden in het zwembad vind ik heerlijk! :D ik wil niet hoeven wennen aan het water maar er gelijk in kunnen stappen :)

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 12:47

Anouk_H schreef:
Ik ben het tegenovergestelde, hoe warmer hoe beter :+ 30 graden in het zwembad vind ik heerlijk! :D ik wil niet hoeven wennen aan het water maar er gelijk in kunnen stappen :)

Hier ook hoor met 28 is het mij nog te koud...( zit zelf dus ook bijna niet in het water..)de kinderen wel veel

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 12:51

Anouk_H schreef:

30 graden, holy cow wat warm! Dat vind ik lekker in een bubbelbad, in m'n zwembad wil ik juist een beetje koelte kunnen zoeken. Maar goed, ieder z'n ding :D

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-25 13:27

Hier is het bad nu ook 28-29 graden. Zalig!

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 13:35

Hier is het bad nu zo'n 25 graden. Maar vaak moet het buiten toch wel tegen de 30 graden zijn voor dat ik er in wil stappen, en dan vind ik 27 a 28 graden altijd wel lekker.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 11:03

30 graden in een bubbelbad is koud hoor. Hier verwarmt het bad elke dag naar 38, maar de bubbels zijn koud dus als je er lang in zit zakt ie wel eens naar 35 en dat is eigenlijk al te fris. :+