Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Misschien is het jullie niet opgevallen maar er is een echt groot personeelstekort.
Dat, en het feit dat mensen het niet op prijs stellen als de prijzen van restaurants gigantisch stijgen, maakt dat het gewoon heel erg nodig is om te bezuinigen op personeel.
Silvia schreef:verootjoo schreef:Misschien is het jullie niet opgevallen maar er is een echt groot personeelstekort.
Dat, en het feit dat mensen het niet op prijs stellen als de prijzen van restaurants gigantisch stijgen, maakt dat het gewoon heel erg nodig is om te bezuinigen op personeel.
Bij een restaurant bij ons in de buurt staat een tablet op tafel die je kunt gebruiken.
Dan hoef je niet zelf een app te downloaden.
En op zich snap ik dat er apps worden gebruikt om het personeelstekort op te vangen maar investeer er dan er ook in en zorg dat het een gebruiksvriendelijke app is. En die niet alleen laten testen door de (vaak jonge) makers maar ook door toekomstige gebruikers van een andere generatie die op een andere manier een app benaderen en ermee omgaan.
Dat geldt niet alleen voor apps in een restaurant maar alle apps.
verootjoo schreef:Silvia schreef:
En op zich snap ik dat er apps worden gebruikt om het personeelstekort op te vangen maar investeer er dan er ook in en zorg dat het een gebruiksvriendelijke app is. En die niet alleen laten testen door de (vaak jonge) makers maar ook door toekomstige gebruikers van een andere generatie die op een andere manier een app benaderen en ermee omgaan.
Dat geldt niet alleen voor apps in een restaurant maar alle apps.
Werk jij in de zorg?
Juist in de zorg wordt er ongelooflijk geïnvesteerd in werken met AI en andere technologie.
Zijn hele lectoraten voor om dit te onderzoeken en dingen uit te vinden.
Hannanas schreef:Hier geen problemen mee.
Tip: gebruik een wachtwoorden manager. Bitwarden is een fijne. Wat voor telefoon is het? Ja sorry… bitwarden is wel weer een app.. maar je kunt zo instellen dat hij een default wachtwoordenmanager is en dus zelf sterke wachtwoorden aanmaakt bij nieuwe accounts incl opslaan.
https://bitwarden.com/help/auto-fill-ios/
https://bitwarden.com/help/auto-fill-android/
Koper schreef:Dankzij dit topic ben ik meer overtuigd dan ooit dat een baan in de zorg helemaal niets voor mij zou zijn.
Waarom maken ze het zo moeilijk als er toch al veel te weinig mensen in de sector willen werken?
Shiloh schreef:Ik deel je frustraties hoor, maar het opschrijven van je wachtwoorden is écht heel erg onveilig.
Ja. Weer een app.
Maar écht ik raad je een wachtwoord manager aan. 1Password, Lastpass, Bitworden. Dan heb je je wachtwoorden gewoon altijd veilig bij je.
Marjo schreef:Het nadeel is dat je dan dus weer al je accounts koppelt voor nog meer tracking die lekker makkelijk te linken isOveral een app voor moeten hebben kan inderdaad ziekelijk irritant zijn. Ik herken enkele frustraties wel, maar heb inmiddels ook heel wat oplossingen gevonden.
In de Klarna app kun je bijvoorbeeld gemakkelijk al je klantenkaarten zetten, via een widget kun je die op je homescreen kwijt en zo heb je altijd al je klantenkaarten bij de hand, zonder dat je hoeft in te loggen bij de app van de winkel waar je bent. Die hele winkelapp heb je dan niet meer nodig![]()
Daarnaast gebruik ik veel Google met inloggen, dus ergens een account aanmaken? Doe maar inloggen via Google. Hoef ik geen wachtwoord te verzinnen.
Kan dat niet? Dan laat ik Google of Samsung een sterk wachtwoord verzinnen waar ik bij kan door de vingerafdruk te scannen![]()
Er zijn echt heel veel oplossingen te vinden, maar je moet er zelf wel actief achteraan. Ik ben gelukkig redelijk handig met telefoons en apps etc, maar kan me goed voorstellen dat het voor anderen heel lastig kan zijn. Wellicht is het een idee om eens op zoek te gaan naar studenten die je daarbij kunnen helpen?
Cambionn schreef:Marjo schreef:Overal een app voor moeten hebben kan inderdaad ziekelijk irritant zijn. Ik herken enkele frustraties wel, maar heb inmiddels ook heel wat oplossingen gevonden.
In de Klarna app kun je bijvoorbeeld gemakkelijk al je klantenkaarten zetten, via een widget kun je die op je homescreen kwijt en zo heb je altijd al je klantenkaarten bij de hand, zonder dat je hoeft in te loggen bij de app van de winkel waar je bent. Die hele winkelapp heb je dan niet meer nodig![]()
Daarnaast gebruik ik veel Google met inloggen, dus ergens een account aanmaken? Doe maar inloggen via Google. Hoef ik geen wachtwoord te verzinnen.
Kan dat niet? Dan laat ik Google of Samsung een sterk wachtwoord verzinnen waar ik bij kan door de vingerafdruk te scannen![]()
Er zijn echt heel veel oplossingen te vinden, maar je moet er zelf wel actief achteraan. Ik ben gelukkig redelijk handig met telefoons en apps etc, maar kan me goed voorstellen dat het voor anderen heel lastig kan zijn. Wellicht is het een idee om eens op zoek te gaan naar studenten die je daarbij kunnen helpen?
Het nadeel is dat je dan dus weer al je accounts koppelt voor nog meer tracking die lekker makkelijk te linken is. Juist 1 van de redenen dat ik niet zo veel apps wil (en juist een groot deel van de reden dat bedrijven apps zo pushen. Want nee, dat is echt niet voor jouw gemak of omdat het handiger is. En functies worden ook niet uit websites gesloopt met verwijzing naar de app omdat het zo lollig is). Als men nou echt apps maakte om de voordelen van een native applicatie te gebruiken over een website, zou ik helemaal voor zijn. Maar dat is momenteel niet wat er gebeurd met all dat gepush van telefoon apps. En vervolgens klagen we dat iedereen te veel op hun telefoon zit. Ja, omdat het super verslavend wordt gemaakt met algoritmes die gebruik maken van al die data die verzameld is via onder andere all die apps (waarvan het zo moeilijk mogelijk gemaakt wordt ze niet te gebruiken)...
Om nog niet te spreken voor de mensen die geen smartphone willen. Of mensen die dat lastig vinden (mijn oma bijvoorbeeld. Die komt nog niet eens uit een chatapp). Die worden mooi buitengesloten zo.