Ik kwam er achter dat er 1 intel driver niet gedownload was, terwijl ik normaal dit allemaal binnen haal. Dus deze alsnog gedaan.
Er was ook weer een nieuwere versie van de videokaart (ik had april, nu heb ik de nieuwste versie van mei).
Maar als ik naar een AMD Ryzen ga, moet je dan het hoogste nummer nemen of is 1 nummer lager ook nog een optie? Dit omdat de I7 wel als goede optie genoemd wordt.
En zelf in elkaar zetten begin ik niet aan. Ik kan best een geheugenbankje vervangen, maar ga niet helemaal zelf in elkaar zetten. Ik heb wel eens in het verleden gewoon een pc laten samenstellen.
Maar als ik dan nu kijk heb je via Duitse bedrijven via de Mediamarkt site meer waar voor je geld. Er zit alleen 1 maar aan vast, dat zijn dan pc's met alleen een 1TB SSD en ik wil er eigenlijk ook een extra harde schijf in.
Mijn huidige pc heeft een 256GB SSD, die heeft nog zo'n 30gb vrij. Volgens sommigen is dat het probleem en zou ik die simpelweg moeten vervangen door een 1tb. Maar dan zit ik weer met alles opnieuw installeren? Want zelfs als ze de inhoud op de schijf over zetten is mijn ervaring dat het daarna niet meer werkt. En ik heb een hekel aan alles opnieuw installeren, dan kan ik net zo goed nieuw kopen, want dan zit ik ook met die ellende. Je bent zo 3 weken verder voordat alles weer werkt zoals je wilt.
En dan nog een adresje voor een legale office licentie. Want ik zie weer dat bijvoorbeeld de Mediamarkt, maar ook bedrijven die pc's zelf samenstellen wel windows 11 leveren, maar dan niet het officepakket. Dat kun je veelal ergens legaal kopen voor zo'n 30- 40 euro (ik zie dat dan weer staan als optie bij gebruikte bedrijfslaptops en desktops, maar dat bedrijf bouwt weer niet nieuw).
Ik heb 1 keer een licentie gekocht via een bedrijf en die persoon heeft toen uren aan de telefoon met Microsoft gehangen en mijn laptop over moeten nemen omdat het niet werkte zoals het zou moeten werken. De registratiesleutel werkte niet. Ik zie nu dat je een licentie, legaal kunt kopen voor 12 euro bij Groupon. Maar ik heb op dit moment geen computer waar ik dat voor nodig heb. En bij dat bedrijf heb ik in het verleden eens voor 80 euro fotoprodukten besteld en dan moet je bij een derde partij die laten maken. Dat is nooit gelukt. De derde partij wees naar Groupon en Groupon naar dat bedrijf. Ik heb heel veel moeite moeten doen om mijn geld terug te krijgen van Groupon, dus ben niet zo happig op Groupon. En zeker niet om iets in het voren te kopen, maar het niet direct te kunnen testen. Dan krijg je vast als ik het pas over 3 maanden ga gebruiken dat ik het eerder had moeten testen.
Ik zag ook nog ergens een gebruikte, maar z.g.a.n. I9 gaming pc staan. Maar die gaat me ook zo'n 1500 euro kosten. En als ik dan weer lees dat I9 voor koelingsproblemen zorgt, dan ga ik me afvragen of dat niet de reden is waarom die pc die amper gebruikt is tweedehands wordt aangeboden. En ik vind 1500 eigenlijk ook wat te veel op dit moment. Zeker voor gebruikt, ook al zou dat systeem zo'n 2200 euro nieuw gekost hebben.
Laatst bijgewerkt door germie op 13-06-25 08:26, in het totaal 1 keer bewerkt