Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 12:40

_San87_ schreef:
Exitium schreef:
Waar ik rij hangt er vanaf hoe snel ik rij. Als ik de maximumsnelheid aanhou dan rijd ik zoveel mogelijk rechts, maar ik rij ook regelmatig wat meer door en dan hangt het er vanaf of er sneller verkeer achter me zit. Als ik iemand aan zie komen die er voorbij wil en ik niets voor me heb ga ik naar rechts om diegene er voorbij te laten, maar als er niets achter me zit blijf ik niet zigzaggen

Dan rijd je niemand in de weg. Dat is dan ook meteen het punt, de meeste links- of middenbaanplakkers rijden wel iemand in de weg :)).

Klopt, en in die situatie spiegel ik ook veel vaker, meer dan dat ik bijvoorbeeld zelf al achter iemand rij en achterliggers toch niet voorbij kan laten. Ik zie het een beetje als richting aangeven bij een rotonde; als er iemand staat of aankomt geef ik richting aan, als er niemand anders is niet

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 12:47

Voor alle duidelijkheid. Ik reed op een oprijrot waar je maar 20 km mag rijden vanwege de scherpe bocht erachter waar mensen vol gas kunnen geven. Niemand raasde langs ons want alles passeerde voetje voor voetje. Het was de beste oplossing voor alle partijen en totaal ongevaarlijk!
Dat is precies wat ik bedoel te Zeggen met :" mensen maken rationele goede keuzes die het beste passen bij bepaalde situaties."
Ik ben echt niet achterlijk en sorry voor de onduidelijkheid in mijn verhaal. Mensen waren geërgerd enensen waren vertederd en hadden heel goed door dat ik lekker band had. Ik had het zo opgelost.

xPabloBokt

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 14:12

Dan nog - ook de oprit is de snelweg en als er een berger langs was gereden had je een reprimande gekregen en hadden ze je van de vluchtstrook geplukt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 14:36

xPabloBokt schreef:
Dan nog - ook de oprit is de snelweg en als er een berger langs was gereden had je een reprimande gekregen en hadden ze je van de vluchtstrook geplukt.

Zeker weten van niet _O- maar jij je gelijk!
Ik snap je commentaar want je kent totaal niet die oprit die ik zo voor ogen heb van 36 jaar geleden. Is nu allemaal totaal veranderd om de doorstroming te bevorderen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 14:41

Heel leuk, die anekdotes uit het jaar kruik, maar totaal niet relevant voor de huidige situatie op de Nederlandse wegen. Dus op zich wel handig erbij te zetten dat het om laaaaang geleden ging, mochten mensen rare ideeën krijgen ook op de snelweg banden te wisselen :+, want Pablobokt heeft gewoon gelijk, het is gevaarlijk, ook op een oprit/afrit van/naar de snelweg.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 14:42

_San87_ schreef:
Heel leuk, die anekdotes uit het jaar kruik, maar totaal niet relevant voor de huidige situatie op de Nederlandse wegen. Dus op zich wel handig erbij te zetten dat het om laaaaang geleden ging, mochten mensen rare ideeën krijgen ook op de snelweg banden te wisselen :+, want Pablobokt heeft gewoon gelijk, het is gevaarlijk, ook op een oprit/afrit van/naar de snelweg.
+:)+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-25 12:45

Kunnen we wel lief blijven naar elkaar ajb :)

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 13:12

Om er mee af te trappen: zo was ik laatst naar een tentoonstelling die foto’s van zwart wit naar kleur had gemaakt en kwam een stuk A12 voorbij. Dat leek vroeger bijna op een fietspad zo smal was hij. Nu bijna niet meer voor te stellen.xD die verhouding was wel leuk om te zien. Ook hoe het er mij door omstanders uitgelegd werd.^^

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 13:22

Ik kom op de fiets geregeld mensen tegen die tegen het verkeer in fietsen.
Zwaar irritant

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 18:36

Vanmiddag in Bergeijk: wegwerkzaamheden met aan beide kanten een stoplicht. Aan mijn kant wordt het groen maar ik zie nog een werkbus van de andere kant aankomen dus ik wacht met doorrijden. Komt hij langs me en steekt ie ook nog een middelvinger op en zit duidelijk te schelden terwijl hij vet door rood moet zijn gereden. Ik word daar erg agressief van, maar ik ben al oud en ik houd me maar in en steek mijn duim op: goed gedaan jochie 8)7 :wave:

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-25 20:08

Morrie schreef:
Vanmiddag in Bergeijk: wegwerkzaamheden met aan beide kanten een stoplicht. Aan mijn kant wordt het groen maar ik zie nog een werkbus van de andere kant aankomen dus ik wacht met doorrijden. Komt hij langs me en steekt ie ook nog een middelvinger op en zit duidelijk te schelden terwijl hij vet door rood moet zijn gereden. Ik word daar erg agressief van, maar ik ben al oud en ik houd me maar in en steek mijn duim op: goed gedaan jochie 8)7 :wave:

Pff wat een lapzwans. Hij zou juist blij moeten zijn dat je hem nog de ruimte gaf…

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 10:59

Morrie wat lief van jou.
Ik had mijn auto ervoor gezet en hem laten terugrijden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 11:54

Ik zat vanochtend bijna onder een vrachtwagen. Reed op de rotonde, voor mij was misschien ruimte voor 1 normale auto, maar dan hadden ze meteen op moeten trekken als de auto voor me langs was. Best krap dus. Die vrachtwagen wachtte tot ik echt al voorbij de afrit was en gooit hem gewoon ervoor. Moest bovenop rem gaan staan, auto vond het niet tof en stond echt net op tijd stil. Scheelde geen halve meter meer. Is ook nog een rotonde buiten de bebouwde kom dus alles rijdt ook harder.
Erge was dat er na mij gewoon alle ruimte was. Het was echt dat ik op zat te letten. Alleen de rijbaan waar ik reed gaat 99 procent vannde tijd rechtuit juist, dus had hij altijd moeten wachten. Voor rechtsaf is er een andere rijbaan. Hart zat echt in mijn keel.

Verder weer hoop mensen die gewoon niet kunnen rijden, omdat ze met andere dingen bezig zijn(tenminste dat hoop ik, dat is nog beter als wel met autorijden bezig zijn ennl zo rijden) en daardoor echt 20 tot 40km te langzaam rijden en op de gekste plekken afremmen uit het niets.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 11:59

Mywish dan klopt je hart ook in je keel.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 12:00

luuntje schreef:
Morrie wat lief van jou.
Ik had mijn auto ervoor gezet en hem laten terugrijden.

Dat had ik vroeger ook gedaan, maar tegenwoordig heb je zo een mes in je lijf of een kogel door je kop

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 15:13

Inderdaad, de mentaliteit in het verkeer wordt er tegenwoordig niet beter op... :roll:

Geldt achter iemand zitten die met een personenauto 80 rijdt op een A-weg waar je 100 mag en deze niet kunnen inhalen, omdat de baan naast je vol is, ook als ergernis?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 16:06

Jpitty dat is een terechte ergernis.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 16:12

Ik reed vanmiddag met de caravan op de 2 e baan tussen den Bosch en Utrecht (rechterbaan ging eraf) met links en rechts verkeer naast en achter me. Zegt mijn ineens :object op de weg. Dat hoort hij in zijn gehoorapparaat via de navigatie op zijn mobiel. Met dat hij het zegt zie ik een aan flarden gereden vrachtwagenband op mijn rijbaan liggen. Op de rem, knippers aan en kleine zwaai en er gelukkig niet overheen (ik bracht de caravan naar zijn nieuwe baasjes, ik heb hem verkocht). Mijn hart zat in mijn keel. Geen vrachtwagen te zien met panne dus ik vermoed dat de band er al een poosje lag

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-25 16:32

Poeh dat is wel even heel spannend dan, Morrie.
Veilig aangekomen op de eindbestemming?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 17:43

Ineke2 schreef:
Poeh dat is wel even heel spannend dan, Morrie.
Veilig aangekomen op de eindbestemming?

ja gelukkig wel en zonder caravan naar huis, heel bizar. Maar het gaat echt niet meer, mijn man kan wegens zijn ziekte niets meer en ik ben ook niet bepaald gezond en jong meer

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 18:32

Morrie dat is schrikken.
Je zou denken dat Rijkswaterstaat dat opruimt als ze het zien.

Jij en man veilig?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 18:40

luuntje schreef:
Morrie dat is schrikken.

Jij en man veilig?

ja wij zijn veilig thuis gekomen, de caravan is ook veilig met zijn nieuwe baasje thuis gekomen

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 19:18

luuntje schreef:
Morrie dat is schrikken.

Jij en man veilig?

Moet wel iemand het melden :+

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 19:26

xPabloBokt schreef:
luuntje schreef:
Morrie dat is schrikken.

Jij en man veilig?

Moet wel iemand het melden :+

het werd via de navigatie van mijn man gemeld, die hoor ik alleen niet, want het komt binnen op zijn gehoorapparaat. Iemand heeft het dus gemeld, maar er was nog geen actie op ondernomen en ik heb nergens een truck met panne zien staan

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 20:22

Dat is Flitsmeister :j maar dan moet het wel apart bij rijkswaterstaat gemeld worden anders blijft het liggen