Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Themba

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 20:56

Super leuke set gekocht voor bruiloft volgende week. Zie ik net dat de naad die aan voorkant broek loopt wat uit elkaar staat. Door de bepaalde stof zie je het ook super goed. Morgen maar even terug. En hopen dat ze er nog 1 hebben hangen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 21:09

Het zit hem in het tweede e nummer bij jouw link. Elk soort gemalen rundvlees heeft naast vitamine c (e300) wel een of meerdere e nummers of andere toevoegingen. -O-

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 21:11

E331 is zout van citroenzuur, zit geen lactose in.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 21:25

Bij E331 zit t m al in de naam ja, natriumcitraten, oftewel zout van citroenzuur. Niks meer dan een antioxidant, ook niet heel anders dan E300

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-25 23:07

Idd, E-nummers zijn niet per definitie slecht.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 23:08

Ik had vandaag een meeloopdag bij een bedrijf dat me altijd zo ontzettend leuk leek. Helaas viel het erg tegen kwa personeel en verwachtingen -O-

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 00:07

Mijn vriend die alleen in slaap valt met een video, maar die video's gaan eindeloos door terwijl hij binnen 2 minuten ligt te tukken. :')

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 00:54

Bruiloft morgen en ik zie er als een berg tegenop ;( Ik versta niks, kan geen gesprekken volgen, kan de ceremonie niet verstaan (al hebben ze daar heel lief iets voor geregeld). Als 's avonds de band gaat spelen moet ik sowieso weg want dat geluid kan mijn hoofd al helemaal niet verwerken.

Het gaat om één van mijn beste vrienden, al meer dan 20 jaar, anders was ik echt niet gegaan. Het wordt gegarandeerd k.ut en ik ben zo oneindig klaar met dat doof zijn.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 02:08

Slapen is voor mietjes. :+

(Vindt mijn brein)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 03:21

MarlindeRooz schreef:
Slapen is voor mietjes. :+

(Vindt mijn brein)

Ik doe helaas mee vandaag

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 06:13

black_kelpie schreef:
Bruiloft morgen en ik zie er als een berg tegenop ;( Ik versta niks, kan geen gesprekken volgen, kan de ceremonie niet verstaan (al hebben ze daar heel lief iets voor geregeld). Als 's avonds de band gaat spelen moet ik sowieso weg want dat geluid kan mijn hoofd al helemaal niet verwerken.

Het gaat om één van mijn beste vrienden, al meer dan 20 jaar, anders was ik echt niet gegaan. Het wordt gegarandeerd k.ut en ik ben zo oneindig klaar met dat doof zijn.

Zou je als beste vriendin het juist wél kunnen accepteren als iemand niet komt vanwege bovenstaande omstandigheden?
Dat zou vriendschap zijn. Begrijpen dat iemand niet zijn eigen "leven" opoffert om bij jou aanwezig te zijn.

Succes en sterkte!
Maar er is een keuze..je kunt ook voor jezelf kiezen. Als beste vriendin zou zij dat moeten accepteren.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 07:31

black_kelpie schreef:

Of kun je er overdag bijzijn voor je vrienden maar de avond naar huis.
De ceremonie is het belangrijkste gedeelte van de dag.

Dat feest heeft hij het vast druk genoeg met dansen enz.

Dan heb jij heel erg je best gedaan maar heb je ook een beetje naar jezelf geluisterd.

:knuffel:
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 23-05-25 07:32, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 07:32

Vakantiegeld binnen, belastingdienst blij _O-.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 07:34

_San87_ schreef:

Ik laat dat per maand uitbetalen, net als de eindejaarsuitkering, dan doet het niet in 1 keer zo'n zeer :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 07:36

prompter schreef:
_San87_ schreef:

Ik laat dat per maand uitbetalen, net als de eindejaarsuitkering, dan doet het niet in 1 keer zo'n zeer :=

Hm, dat is ook nog een idee idd...

Is altijd even slikken, ineens zo'n klap geld. Sowieso vind ik het raar dat vakantiegeld in t bijzonder tarief valt. Maar he.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 07:46

Helaas maar 4,5 uur geslapen. -O-

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 08:00

Mn vrienden die normaal mee gaan in de trein zijn er allebei niet en ik heb 3 grote tassen bij me, want he, kunstopleiding :') nu ga ik die aso zijn die een stoel bezet houdt met zn tassen, want ik hou het niet allemaal op mn schoot en de vloer met hoe veel het is. Normaal zou ik het gewoon bij mn vrienden op schoot dumpen _O-

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 08:08

Dat ik een levensechte droom of nachtmerrie heb gehad.

Gelukkig staan mijn kerstboom en perenboom zonder problemen in mijn tuin.

Droom ging dus over dat kerstboom uitgegraven was, perenboom gezaagd en de rest van planten eruit lagen. Meerdere tegels eruit en dan direct 2m diepe kuil..

Echt hoe ik erbij kom, geen idee. Fijn was het niet.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 09:26

Verbouwing van de flat, prima.
Maar dat ze nu al weken de containers (groen, grijs, pmd) voor ons huis laten staan, no go.
Sociale huursector doet niks met de klacht. Dus door naar de gemeente.

Pleuren vuilnismannen ook nog die containers dwars op onze Dam, omdat zij de containers uit elkaar moeten halen.
Stickers met huisnummers staan er op, val ons daar niet mee lastig.

Als ze er niks mee gaan doen, pak ik de trailer en zet ik de containers op de stoep van het kantoor van de sociale huurwoningen.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 09:30

Jolliegirl schreef:
Zou je als beste vriendin het juist wél kunnen accepteren als iemand niet komt vanwege bovenstaande omstandigheden?
Dat zou vriendschap zijn. Begrijpen dat iemand niet zijn eigen "leven" opoffert om bij jou aanwezig te zijn.

Succes en sterkte!
Maar er is een keuze..je kunt ook voor jezelf kiezen. Als beste vriendin zou zij dat moeten accepteren.

Ja hoor, niet gaan had hij absoluut geaccepteerd. Het wisselt nogal hoe ik hiermee om kan gaan, de ene dag kom ik mijn bed niet uit en de andere gaat het wel redelijk. Ik heb de keuze om wel te gaan gemaakt in een periode dat het wat beter ging en daarop hebben zij onder andere een tolk geregeld die voor mij mee kan typen zodat ik de boel kan volgen. Ik mis al letterlijk alles tegenwoordig, ik kom nergens meer, aan de ene kant wil ik dit niet ook missen maar dat wil niet zeggen dat ik er niet tegenop zie.

DuoPenotti schreef:
Of kun je er overdag bijzijn voor je vrienden maar de avond naar huis.
De ceremonie is het belangrijkste gedeelte van de dag.

Dat feest heeft hij het vast druk genoeg met dansen enz.

Dan heb jij heel erg je best gedaan maar heb je ook een beetje naar jezelf geluisterd.

:knuffel:

Dat is het plan inderdaad, en ik kan ook gewoon elk moment weg als ik het niet trek. Zelfs met oordoppen in zou ik er niet bij kunnen zijn, dat is echt geen optie. Het is gewoon ontzettend pijnlijk, ik ben enorm muziekliefhebber en ging maandelijks, soms wekelijks naar concerten en nu moet ik weg bij een bruiloft omdat ik de muziek niet trek ;(

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 10:19

Black_Kelpie, niet leuk :(:)

Ik dacht dat de katten over de vlonder aan het racen waren, maar het is een ekster :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 10:58

Black-kelpie sterkte.
Hopelijk kan je toch een klein beetje genieten van de bruiloft.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 11:04

Pony heeft pech en is naar binnen gebonjourd. Was door de draad heen gegaan de bak in. Jammer, maar dan mag je naar stal. Zou fijn zijn als onderhand eens mijn stroomkastje binnenkomt. Had een mail gedaan naar het bedrijf, maar DHL was mijn pakketje schijnbaar kwijt, dus nu wordt deze opnieuw gestuurd :roll:

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 11:18

karuna schreef:
Ik mag geen rundergehakt producten meer van de jumbo. Lidl mocht al niet, aldi ook al niet en de jumbo is nu ook weggevallen. Paprika erin of als conserveermiddel een product op melkbasis verstopt in een e nummer. Of beiden. -O- Boodschappen doen is nu gewapend met een mobiele telefoon alle e nummers opzoeken. ;( Ben je een uur bezig en kom je naar buiten met een bakje champignons en lenteuitjes.

Wij halen altijd vlees bij de boer. Gewoon puur, zonder water of andere toeters en bellen en echt lekker.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 11:23

Ik normaal ook maar die waren er doorheen. Wat betreft dat e nummer, mijn lijf is er niet blij mee. Branderige mond en darmklachten. Bij anderen zit er dan paprika doorheen of een lactaat afkomstig van lactose enz. Gewoon stom, hoort er niet in thuis