fokfanaat schreef:De woningbouwcorporaties worden gecompenseerd voor de bevriezing
Maar waarom zouden particuliere verhuurders ook gecompenseerd moeten worden?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretta schreef:fokfanaat schreef:De woningbouwcorporaties worden gecompenseerd voor de bevriezing
Loretta schreef:cocktailtime schreef:Nog niets bekend over de huurbevriezing
Ja alleen coorperatiewoningen.
Huurverhoging voor alle sociale woningbouw van de baan, particuliere huur wel omhoog - https://nos.nl/l/2567550
Ik vind het om eerlijk te zijn een vreemd verhaal dat je particuliere huurders hun inkomen iet af kunt pakken.
Waarom niet? Hoe zit dat juridisch dan? Je kunt toch ook het inkomen van lage en middeninkomens continu beperken. Waarom dan niet van huisjesmelkers.
Is het nu niet kunnen of niet willen? Ik wil wel eens weten hoe dat juridisch precies zit?
_San87_ schreef:Loretta schreef:
Waarom niet? Zij stellen hun woningen tegen sociale huurprijzen beschikbaar. Dat hoeven ze niet te doen. Voor hun stijgen de kosten ook gewoon verder.
Ik vind het ook raar dat de ene sociale huurwoningbewoner wel huurbevriezing krijgt, en de ander niet.
prompter schreef:Het is nog steeds niet zeker hoor. Keijzer wil nogmaals met de coalitie om de tafel over die bevriezing, daarnaast twijfelt ze of het wel haalbaar is voor dit jaar omdat het 30 juni gepubliceerd moet zijn in de Staatscourant, als dat niet lukt gaat het voor dit jaar niet meer door.
MyWishMax schreef:Eh sorry maar mijn huur gaat al meer omhoog als wat er in dat artikel staat... Ik ga al 30 euro omhoog en mijn uitkering is geen 30 euro hoger geworden. Plus dat dit geen geleidelijke stijging is, normaal was het maximaal 12 euro ofzo per jaar. Ga ze dan verplichten om de huizen die ze al hebben eindelijk eens te verduurzamen, ik heb nog steeds enkel glas op aantal plekken in huis en de isolatie die er is heb ik grotendeels zelf aangebracht