
Sorry, ik begrijp echt helemaal niks van jullie discussie
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Jij zal zondag ook negatieve prijzen hebben gehad.
Maar het aantal uren met negatieve prijzen per jaar is vaak op één hand te tellen, en kost je hooguit een paar euro, dus het is ook echt niet zo belangrijk om die omvormer uit te zetten.
Achterom schreef:De discussies hier blijven interessant
Wij zijn ondertussen een tijdje onderweg met het handelen op de onbalansmarkt met 2 batterijen. Daar moet je je op zich niet teveel van voorstellen, in dit tempo hebben we ze in ongeveer 15 jaar terugverdiend
Maar ach, misschien komt er ooit nog een windmolen en wordt het toch weer interessanter om de batterijen te gebruiken voor zelfconsumptie. Zeker als de saldering er af gaat, gaat dat spelen natuurlijk.
Weet iemand hoe het er nu eigenlijk voor staat qua ontwikkeling van windmolens voor particulieren?
Overigens: we zitten hier in redelijk bosrijk gebied, dus of het écht een optie is....
8nnemiek schreef:Dan heb je inderdaad een auto nodig die V2H (vehicle to home) of V2G (vehicle to grid) ondersteund, maar ook een laadpaal die dat kan, en beiden zijn nog moeilijk te vinden.
Er zijn wel meer modellen die een simpel 220V stopcontact in de auto hebben(V2L, vehicle to load). Dat zou je bij een stroomstoring kunnen gebruiken om met een verlengsnoer op je koelkast en vriezer aan te sluiten.
8nnemiek schreef:Dan heb je inderdaad een auto nodig die V2H (vehicle to home) of V2G (vehicle to grid) ondersteund, maar ook een laadpaal die dat kan, en beiden zijn nog moeilijk te vinden.