Je kan goed merken dat het druk is in de sector zeg maar
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tancreda4 schreef:Ik ben wat aan het rondkijken, omdat ik best veel extra moet betalen omdat ik terug lever en het niet verbruik. ANWB geeft aan dat je geen terugleverkosten hebt ('boetes'), dus ik twijfel of ik (iig met stroom) daar naar toe over te stappen. De vaste kosten zijn gelijk/minder dan mijn huidige contract, en daar won ik vroeger wel wat op, aangezien ik geen groot verbruiker ben. Klopt het dat ANWB niet terugleverkosten hanteert, iemand ervaring met ANWB?
Dees schreef:Zonder thuisbatterij of EV zit je met dynamisch amper goedkoper dan een vast contract. Terwijl je wel al het prijsrisico loopt.
8nnemiek schreef:Dees schreef:Zonder thuisbatterij of EV zit je met dynamisch amper goedkoper dan een vast contract. Terwijl je wel al het prijsrisico loopt.
Toch denk ik dat je met zonnepanelen vrij snel al goedkoper uit bent, ook als je geen stroom stuurt. Die terugleverkosten maken een vast/variabel contract echt behoorlijk duur.
Met een warmtepomp is het een ander verhaal, dan verbruik je vooral veel stroom in de winter als de prijs hoger ligt.
Dees schreef:Als je niet ècht op je verbruik kunt sturen, wordt het verrekte moeilijk om op of onder 25 cent per kwh gemiddeld te komen.
Dan kun je echt beter vast zitten.
Dees schreef:Dat lijkt een mooi grafiekje, maar kijk nou ook even in welke periode je de meeste kWh verbruikt.
Dus focus je beter op het jaargemiddelde.
Dees schreef:Morgen alweer negatieve stroomprijzen... Maw: je moet bijbetalen om de opbrengst van de zonnepanelen terug te mogen leveren.
Ik ga dus maar weer de panelen uitschakelen.