Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karlijn_dv

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 09:27

Een keer leuke mensen op marktplaats: bed gratis afhalen vrij oude boxspring geen top kwaliteit, niet de illusie dat we dat gingen verkopen en wilde er vanaf. Echtpaar kwam het ophalen voor een vakantie huisje waren er zo blij mee, heel wijn/speciaalbier pakket gekregen en een kaartje gefeliciteerd met je nieuwe huis :)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 10:35

Karlijn_dv schreef:
Een keer leuke mensen op marktplaats: bed gratis afhalen vrij oude boxspring geen top kwaliteit, niet de illusie dat we dat gingen verkopen en wilde er vanaf. Echtpaar kwam het ophalen voor een vakantie huisje waren er zo blij mee, heel wijn/speciaalbier pakket gekregen en een kaartje gefeliciteerd met je nieuwe huis :)

Dat is lief.
Ik maakte afgelopen week een meisje heeel blij met twee dekjes.
Mierzoet!!

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 22:14

Iemand dat eind maart de vraagprijs vroeg en niet meer antwoorden tot vandaag...

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 22:52

Ik heb gisteren iemand binnen een minuut beantwoord en tot op heden is het bericht niet gelezen 8)7

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 22:42

Hier twee keer een reactie gekregen op een rijbroek. Netjes terug geantwoord maar geen reactie meer…

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 14:55

Ik: hallo xxx, ik bied xx voor deze rijlaarzen, ik hoor graag van u. Groet LaDonna75. Ik krijg terug als bericht: goedemorgen dat is akko.
Ik neem aan dat ze akkoord bedoelt?! Hoe dan ook, ik heb ondertussen andere laarzen voor dochterlief gekocht, dus meld ik dit netjes. Krijg ik terug: Geen pr.
Dat je geen perfecte volzinnen typt is nog tot daar aan toe maar dit is toch wel summier :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 18:15

LaDonna75 schreef:
Ik: hallo xxx, ik bied xx voor deze rijlaarzen, ik hoor graag van u. Groet LaDonna75. Ik krijg terug als bericht: goedemorgen dat is akko.
Ik neem aan dat ze akkoord bedoelt?! Hoe dan ook, ik heb ondertussen andere laarzen voor dochterlief gekocht, dus meld ik dit netjes. Krijg ik terug: Geen pr.
Dat je geen perfecte volzinnen typt is nog tot daar aan toe maar dit is toch wel summier :+

Die zegt gewoon op de donderdag tegen haar collega's: Kladieladi en op naar de domibo met de bipla en de bopla :+

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 18:48

Vraagje..

Dit keer heeft een koper mij een verzoek gestuurd. Nu krijg ik alleen een melding dat als ik mijn geld wil ontvangen ik gegevens moet aanvullen. Dit is een melding van marktplaats via idin?

Klopt dit ?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 19:01

_Mir schreef:
Vraagje..

Dit keer heeft een koper mij een verzoek gestuurd. Nu krijg ik alleen een melding dat als ik mijn geld wil ontvangen ik gegevens moet aanvullen. Dit is een melding van marktplaats via idin?

Klopt dit ?

Ik zou er niks van vertrouwen als een koper mij een verzoek stuurt.
Ik wil toch wat van diegene ontvangen, niet andersom?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 19:05

Dat is een betalingsvoorstel
Vrij normaal op marktplaats tegenwoordig

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 19:14

Alja schreef:

Oke en dat verifiëren is zeker omdat het boven de 250 is

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 19:49

purny schreef:
LaDonna75 schreef:

Die zegt gewoon op de donderdag tegen haar collega's: Kladieladi en op naar de domibo met de bipla en de bopla :+

Hoe?!?

Hahahah

Ik heb een singel gescoord voor alleen verzendkosten.
Super nette singel, helemaal blij mee! *\o/*

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 20:57

_Mir schreef:
Alja schreef:

Oke en dat verifiëren is zeker omdat het boven de 250 is

Ik heb dat nog niet gehad.

Ik zou zelf een betaalverzoek sturen..

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 17:04

Ik heb even een vraag.

Ik bied op Marktplaats een redelijk duur artikel te koop aan. Ik krijg gisteren bericht van een geïnteresseerde met een bod dat ik te laag vind, dus ik heb een tegenbod gedaan. Ik krijg van geïnteresseerde terug dat ze daar nog voor moet sparen en dat als het artikel over een tijd nog te koop staat, ze weer een berichtje stuurt. Helemaal prima, natuurlijk.

Enkele uren later stuurt ze een nieuw bericht met de vraag of ik de foto's van de advertentie per e-mail naar haar kan sturen om ze vergroot te kunnen bekijken, omdat ze de foto's van Marktplaats niet kan opslaan? En dan haar anonieme e-mailadres (verzinnaam, zonder haar naam erin).

Wat zouden jullie doen?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 17:09

2 keer mensen die een bod doen.
2 keer geef ik aan zullen we de middenweg doen tussen vraagprijs en bod? En noem een bedrag.
En dan is het stil...

Is het zo moeilijk dan te reageren?

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 17:25

Steentje schreef:
Ik heb even een vraag.

Ik bied op Marktplaats een redelijk duur artikel te koop aan. Ik krijg gisteren bericht van een geïnteresseerde met een bod dat ik te laag vind, dus ik heb een tegenbod gedaan. Ik krijg van geïnteresseerde terug dat ze daar nog voor moet sparen en dat als het artikel over een tijd nog te koop staat, ze weer een berichtje stuurt. Helemaal prima, natuurlijk.

Enkele uren later stuurt ze een nieuw bericht met de vraag of ik de foto's van de advertentie per e-mail naar haar kan sturen om ze vergroot te kunnen bekijken, omdat ze de foto's van Marktplaats niet kan opslaan? En dan haar anonieme e-mailadres (verzinnaam, zonder haar naam erin).

Wat zouden jullie doen?

Nee dat zou ik niet doen. Mijn ervaring is dat hoe meer gezeur hoe minder kans dat ze het kopen. Ze kan de advertentie op Marktplaats opslaan en in reallife komen kijken zodra ze genoeg geld heeft.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 17:44

Ik zou dat wel doen.

Maar heb ook zo'n spam account zoals ik het altijd noem. Daar waar je van weet dat er tig mailings van gaan komen.
Die zou ik dan gebruiken.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 17:47

Ik zou vragen waar ze specifiek details van wilt zien, dan zou je daar verduidelijkende fotos van kunnen maken en die via marktplaats sturen

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 18:14

scrabbel schreef:
Steentje schreef:
Ik heb even een vraag.

Wat zouden jullie doen?

Nee dat zou ik niet doen. Mijn ervaring is dat hoe meer gezeur hoe minder kans dat ze het kopen. Ze kan de advertentie op Marktplaats opslaan en in reallife komen kijken zodra ze genoeg geld heeft.

Of gezeur achteraf.

-O-
Ook al eens gehad.
Echt nog tich fotos gestuurd, close up en alles.
Akkoord over de prijs.
En daarna een enorme relaas dat het die prijs volgens de koper absoluut niet waard was.
Ehm, je hebt alle fotos gehad, ging akkoord met de prijs, klaar.

Gelukkig maar één x voor gekomen.
Ook nog maar één x iemand in mn leven geblokkeerd wegens drammend gedrag achteraf.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 18:23

Steentje schreef:
Ik heb even een vraag.

Wat zouden jullie doen?

Zeggen dat ik dat doe zodra ze genoeg gespaard heeft om een serieuze koper te zijn ... }>

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 18:27

Steentje schreef:
Ik heb even een vraag.

Wat zouden jullie doen?

Niet doen. Eerst heeft ze niet genoeg geld en nu wil ze betere foto’s via mail? Zou dat sowieso niet doen, alsof diegene de originele resolutie wil ofzo?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 20:11

Steentje schreef:
Ik heb even een vraag.

Wat zouden jullie doen?

Ze doet de foto's maar op marktplaats open en screenshot maken. Kan ze via daar zo ver ze maar wil vergroten

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 22:02

Ik heb een kast te koop staan die vanwege ruimtegebrek voor een prima prijs weg mag. Hij is al drie keer verkocht geweest maar uiteraard nooit meer wat gehoord.

Nu een nieuwe koper, die wilde hem zooooo graag hebben, of ik hem wilde reserveren. Geantwoord dat dat prima is maar dat ik een kleine aanbetaling vraag als zekerheid. Nou dat was allemaal moeilijk want stel je voor dat ik mijn adres niet zou geven, dan zou zij haar aanbetaling kwijt zijn. Maar ze hield zich altijd aan haar afspraken en moest alleen nog een grotere auto regelen voor vervoer.

Nou vooruit, prima.. Jullie voelen hem al aankomen he? Vanmiddag bericht.. Kan het maandag? Dan kom ik zeker weten!
Ja hoor, kan, hoe laat?
Volgende bericht: ik heb geen auto kunnen regelen dus je mag de reservering laten vervallen en hem aan iemand anders verkopen.

Dan heb ik liever dat mensen maar gewoon niet meer reageren. Nu was ik er echt opgelucht over dat ik de slaapkamer eindelijk in kon richten. Maargoed, niet dus.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 22:06

Heel vervelend Upendo! En redelijk herkenbaar.
Toen wij een nieuwe stalgenoot zochten heb ik ook meerdere keren gehad dat de plek ‘vergeven’ was om dan toch last minute weer een afzegging te krijgen.
Ik was inderdaad ook in staat om te zeggen dat de een aanbetaling moesten doen _O- gelukkig kwamen we toen precies de perfecte mensen tegen en is onze kudde weer compleet :)

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:20

Hebben jullie ook een soort nieuwe lay-out met versturen van een berichtje?
En vervolgens kan ik een verstuurd bericht ook niet meer zien in “ mijn berichten”..