Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:Onze auto 2008 Peugeot staat altijd op auto. Hij heeft volgens mij het goede licht want als we in de tunnels zijn dan springt hij feller aan en uit de tunnel blijkbaar weer minder. We hebben nog nooit knipperende tegenliggers gehad dus ik ga er van uit dat hij goed is afgestemd.
Het is zelfs zo dat als we met aanhanger rijden, ik verander de stand niet, dat ik aan het controle lampje voor aan de trailer kan zien dat alles het goed doet.
Dus automatisch is voor ons echt werkzaam automatisch.
MyWishMax schreef:En soms nam ik gewoon een andere oprit met een bepaalde auto
Die Oosterhout ken ik wel geloof ik, met scherpe bocht erop en dan invoegen waar de oprit heel snel verdwijnt vanwege brug of iets?
pien_2010 schreef:Vroeger woonde ik in Rijen en kwam dus vaak bij Oosterhout Zuid en heb er zelfs een artikel over gevonden van 2012 en 2016 daar er toch wel een hogere concentratie van ongevallen was. Wellicht dat het nu al aangepast is.
Marije_jiplover schreef:Nadeel van "auto" is dat die dan overdag voor dagrijlampen aan heeft en achter meestal niks.
En als het dan bijvoorbeeld mistig is, dan ben je echt onzichtbaar voor achteropkomend verkeer.
Mijn Kia staat de verlichting altijd op "aan" en die gaan automatisch uit bij uitzetten contact.
Miiej schreef:Miiej schreef:Ik heb de laatste tijd ook veel snellere en zwaardere auto's voor mij op de invoegstrook die het gas pas open gooien als ze op de rijbaan zitten. Mijn auto echter is een klein oudje en heeft tijd nodig om op gang te komen dus het kan lijken alsof ik geen gas geef maar mijn voet kan niet verder op het pedaal. Door de sloompies op de invoegstrook voor mij maakt dat ik met 60/70 moet invoegen en er echt even over doe voordat ik 100 rij. Ik heb geprobeerd in een lagere versnelling nog meer toeren te maken maar ik begon de auto te ruiken dus dat doe ik niet meer. Mijn auto is overigens prima in orde.
Maar zeker op korte invoegstroken mega irritant.
Shadow0 schreef:Ik heb die oprit zelf niet genomen maar hield er wel altijd rekening mee vanaf de hoofdweg, en waarschuwde een paar weken geleden ook: 'let op, die voegt meteen in.'
Als je weet dat die invoegstrook zo kort is, kun je daar vanaf de hoofdbaan goed rekening mee houden, maar het is niet iets wat we goed in onze borden en regels hebben opgenomen.
Bellatrix schreef:Ik heb weinig ergernissen vandaag gehad op mijn route. (Achterveld-Wassenaar) Een paar mensen die onnodig links bleven reden waardoor ik 3 banen op moest schuiven om in te halen. Maar dat was het wel..