Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 11:22

Onze auto 2008 Peugeot staat altijd op auto. Hij heeft volgens mij het goede licht want als we in de tunnels zijn dan springt hij feller aan en uit de tunnel blijkbaar weer minder. We hebben nog nooit knipperende tegenliggers gehad dus ik ga er van uit dat hij goed is afgestemd.
Het is zelfs zo dat als we met aanhanger rijden, ik verander de stand niet, dat ik aan het controle lampje voor aan de trailer kan zien dat alles het goed doet.
Dus automatisch is voor ons echt werkzaam automatisch.

Marije_jiplover

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 11:26

Nadeel van "auto" is dat die dan overdag voor dagrijlampen aan heeft en achter meestal niks.
En als het dan bijvoorbeeld mistig is, dan ben je echt onzichtbaar voor achteropkomend verkeer.

Mijn Kia staat de verlichting altijd op "aan" en die gaan automatisch uit bij uitzetten contact.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 11:28

pien_2010 schreef:
Onze auto 2008 Peugeot staat altijd op auto. Hij heeft volgens mij het goede licht want als we in de tunnels zijn dan springt hij feller aan en uit de tunnel blijkbaar weer minder. We hebben nog nooit knipperende tegenliggers gehad dus ik ga er van uit dat hij goed is afgestemd.
Het is zelfs zo dat als we met aanhanger rijden, ik verander de stand niet, dat ik aan het controle lampje voor aan de trailer kan zien dat alles het goed doet.
Dus automatisch is voor ons echt werkzaam automatisch.

Dat is niet de meest veilige stand. Vaak idd geen licht achter. Je kan beter gewoon het dimlicht aanzetten voor betere zichtbaarheid.

Vriendin van me heeft overdag niks aan staan. Vindt ze irritant want ze is bang dat ze het uit zetten vergeet. Ik ga de discussie niet eens aan. :+

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 11:43

MyWishMax schreef:
En soms nam ik gewoon een andere oprit met een bepaalde auto :')

Die Oosterhout ken ik wel geloof ik, met scherpe bocht erop en dan invoegen waar de oprit heel snel verdwijnt vanwege brug of iets?

Geen scherpe bocht, maar de invoegstrook begint lager dan de snelweg (snelweg gaat over de weg waar de invoegstrook begint heen), dus je kan pas heel laat zien wat er op de snelweg rijdt en hebt dan 60 meter om in te voegen. Daarna een brug inderdaad

pien_2010 schreef:
Vroeger woonde ik in Rijen en kwam dus vaak bij Oosterhout Zuid en heb er zelfs een artikel over gevonden van 2012 en 2016 daar er toch wel een hogere concentratie van ongevallen was. Wellicht dat het nu al aangepast is.

Nope, nog steeds hetzelfde drama. Om het aan te passen zouden ze de brug moeten verbreden zodat de invoegstrook door kan lopen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 11:47

Marije_jiplover schreef:
Nadeel van "auto" is dat die dan overdag voor dagrijlampen aan heeft en achter meestal niks.
En als het dan bijvoorbeeld mistig is, dan ben je echt onzichtbaar voor achteropkomend verkeer.

Mijn Kia staat de verlichting altijd op "aan" en die gaan automatisch uit bij uitzetten contact.

Geldt niet voor ons. Wij hebben altijd licht achter. Het is een auto in Frankrijk gekocht misschien dat dit anders is afgesteld
Ik heb hem net gestart en gelijk voor en achter licht.

Wouw exitum nog steeds niet begonnen met aanpassen. Bizar.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 14:05

Miiej schreef:
Miiej schreef:
Ik heb de laatste tijd ook veel snellere en zwaardere auto's voor mij op de invoegstrook die het gas pas open gooien als ze op de rijbaan zitten. Mijn auto echter is een klein oudje en heeft tijd nodig om op gang te komen dus het kan lijken alsof ik geen gas geef maar mijn voet kan niet verder op het pedaal. Door de sloompies op de invoegstrook voor mij maakt dat ik met 60/70 moet invoegen en er echt even over doe voordat ik 100 rij. Ik heb geprobeerd in een lagere versnelling nog meer toeren te maken maar ik begon de auto te ruiken dus dat doe ik niet meer. Mijn auto is overigens prima in orde.

Maar zeker op korte invoegstroken mega irritant.

Ruzie met bokt maar goed wat ik wilde zeggen dank voor het advies maar ik dacht dat ik in het deel je ergernis topic zat :p. Was niet opzoek naar advies wilde gewoon mn ergernis delen.
Laatst bijgewerkt door Miiej op 11-05-25 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 14:15

Ik heb die oprit zelf niet genomen maar hield er wel altijd rekening mee vanaf de hoofdweg, en waarschuwde een paar weken geleden ook: 'let op, die voegt meteen in.'

Als je weet dat die invoegstrook zo kort is, kun je daar vanaf de hoofdbaan goed rekening mee houden, maar het is niet iets wat we goed in onze borden en regels hebben opgenomen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 14:23

Klopt Shadow.

De vakantie komt eraan. Even een waarschuwing voor iedereen die rond Parijs moet naar het zuiden.
Alles dat de autobaan/ peripherique opmoet mag zo de baan op denderen. Wij Nederlanders zijn gewend dat alles op de autobaan voorrang heeft.
Wij zien te vaak dat buitenlanders (geen Fransen of residence mensen) dat niet weten. Dus pak net als wij gewoon de tweede baan (of derde baan als je heel snel wil) en dan hoef je nooit op de rem of naar links. Dat laatste lukt vaak niet vanwege de drukte.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 14:25

Shadow0 schreef:
Ik heb die oprit zelf niet genomen maar hield er wel altijd rekening mee vanaf de hoofdweg, en waarschuwde een paar weken geleden ook: 'let op, die voegt meteen in.'

Als je weet dat die invoegstrook zo kort is, kun je daar vanaf de hoofdbaan goed rekening mee houden, maar het is niet iets wat we goed in onze borden en regels hebben opgenomen.

Eerste keer wist ik het niet en had ik er bijna een aanrijding :x Nu rij ik daar altijd links als ik op de A27 rij, gisteravond ook gedaan

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 14:43

Klopt Exitum. Iedereen doet het die deze oprit kent. Ik deed het ook altijd.

Saranghea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 17:06

Zondagsrijders en nooddienst hebben :Y)
Een auto of 8 die 70 rijden terwijl we 100 mogen en een ikke die ergens ook echt moet zijn. Ik heb niemand afgesneden of te dicht erop gereden maar kreeg van 1 toch een middelvinger :') het spijt me zeer maar hier is 100 en er komt geen tegenligger dus ik ga dan ook zeker wel 100 rijden.
En mijn peugeot 2008 heeft ook achter verlichting op auto daarom mag die bij haar ook altijd aanblijven. Alleen met mistig en zonnig moet ik de verlichting zelf nog een keer bijstellen.

emtb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 21:35

Dit is nou het perfecte topic voor mij aangezien ik me elke seconde in het verkeer erger.

Om naar stal te rijden moet ik over een stukje snelweg, je mag hier 130. Wat doen mensen? 60 rijden op de invoegstrook. Mind you, de invoegstrook is echt ellendig lang hier dus waarom zou je dit doen? Levensgevaarlijk om in te voegen, auto's vliegen me dan om de oren

Meestal ga ik ook wat harder dan toegestaan maar ik vind dat iedereen dat lekker voor zichzelf kan bepalen. Had ik dus laatst ruzie met een omdat ik hem inhaalde, niet afgesneden of niks maar ging gewoon een stuk harder. Hij heeft me wel 10 minuten naar de winkel gevolgd om even te melden dat dat echt niet oké was. Ik was echt stomverbaasd

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 20:40

Ik heb vandaag wel iemand geirriteerd geloof ik. Op een heel smal sluipweggetje door het achterland, met grote borden 30 en een e-bike voor me ben ik maar rustig gaan rijden. Dat was natuurlijk niet de bedoeling, dus een achterligger is er na een tijdje flink drammen maar voorbij gegaan. Op een heel smal weggetje met fietsers en onoverzichtelijke zijweggetjes...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 21:18

Dat hadden wij ook vandaag. We kennen de weg en weten waar je op moet passen voor boetes. Dus op die weg waar je 80 mag terwijl buitenstaanders denken 90 km, reden wij 80 (te vaak bekeuringen gehad). Een vrachtwagen was het er niet mee eens en duwde. In de dorpen reden we 50 of 70 precies volgens de borden. Wetende dat je bekeuringen kunt verzamelen. We waren zeker de ergenis van de vrachtwagen chauffeur. Dankzij ons heeft hij op dat stuk geen bekeuringen. Dat is echt nl 100%. Tja.....

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 22:19

Ik heb de laatste tijd best vaak fietsers die zo over steken soms niet soms wel achter om kijken en hoppa we gaan naar links. Ik moet dan ook echt weleens remmen… hebben jullie daar ook weleens last van?

Ook auto’s die geen knipperlicht aan doen bij een rotonde als ze er af gaan onwijs irritant… ben ik nu een zeurpiet of herkennen meer mensen dit?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 22:21

Geen knipperlicht gebruiken is één van de grootste ergernissen hier in het topic.
Ik zie het dagelijks.

Ik moet morgen naar Wassenaar, ik ben heel benieuwd wat ik onderweg allemaal tegenkom.

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 22:27

Bellatrix schreef:
Geen knipperlicht gebruiken is één van de grootste ergernissen hier in het topic.
Ik zie het dagelijks.

Ik moet morgen naar Wassenaar, ik ben heel benieuwd wat ik onderweg allemaal tegenkom.

Ik lees graag morgen hier ergernissen bellatrix hihi

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 22:47

Hier begin ik een hekel te krijgen aan verkeersdeelnemers die niet opletten... Voetgangers die ineens van de stoep op het zebrapad stappen zonder even te kijken of er iets aan komt, automobilisten die willen afslaan zonder even te kijken of er tegenovergesteld verkeer aankomt of fietsers die andere fietsers inhalen zonder te kijken of er niet heel toevallig net een andere fietser uit tegengestelde richting komt... En zo kan ik ook nog wel even doorgaan... Mensen, kijk uit je doppen in het verkeer!!!!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 09:57

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 20:04

Leuk stukje miereneter.

Net terug van vakantie.
Leuk slingerwegen in Zwitserland .
Sommige tegenliggers snijden bochten af en rijden dan op jouw stuk.
Zo niet handig.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 20:45

Ik heb weinig ergernissen vandaag gehad op mijn route. (Achterveld-Wassenaar) Een paar mensen die onnodig links bleven reden waardoor ik 3 banen op moest schuiven om in te halen. Maar dat was het wel..

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 13:03

Bellatrix schreef:
Ik heb weinig ergernissen vandaag gehad op mijn route. (Achterveld-Wassenaar) Een paar mensen die onnodig links bleven reden waardoor ik 3 banen op moest schuiven om in te halen. Maar dat was het wel..

Dat is ook wel eens fijn! :D

Hier valt het ook redelijk mee, laatst wel een fietser die een gevaarlijke situatie creëerde. Stak over op een plek waar hij geen voorrang had terwijl ik hard op de rem moest, en vervolgens heel boos kijken naar me. :')

En mensen die afslaan op een 80-weg, zonder knipperlicht, en vervolgens mensen achter me te hebben die op hun telefoon lopen te koekeloeren. Ook niet erg handig.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 16:19

Er staken gisteren 2 voetgangers inclusief 2 backpack rugzakken een 2 baans 100 km weg over ( voor hun 2 banen, voor het verkeer is het 1 baan ).
Dan ben je ook levensmoe hoor.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 17:23

Komt wel steeds meer in het nieuws dat soort dingen, valt mij op. Dan denk ik altijd: hoe krijg je het voor elkaar?

Door dit topic is het mij ook opgevallen dat het inderdaad 50/50 is qua verlichting aan. Vooral als ze al grijs zijn, zijn ze laat zichtbaar.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 17:52

Gister ergerde ik me echt aan een aantal bestuurders. Het welbekende middenbaanklevers.. Echt hoor, driebaansweg en dan op de middelste baan blijven rijden terwijl je niet inhaalt? Uiteindelijk ben ik er zelf ook maar voorbij gegaan. 2 banen naar links om in te halen en weer naar de rechterbeen.