Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 18:58

Wow bizar Gowlan zo iemand. Berichten allemaal maar opslaan en melden bij Vinted? Ik zou voet bij stuk houden dat ze het dan maar terug stuurt. Grote kans dat ze daar geen zin in heeft.

Hoe zijn haar reviews? Wellicht kun je daar ook nog wat uit opmaken dat ze dit vaker doet.

Maar verkopers of kopers krijgen je adres toch niet? Dat gaat toch naar het afhaalpunt? Ze zien alleen je voor en achternaam.

Marjo

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 19:19

Ligt eraan welke verzendmethode. Bij UPS staat mijn adres er als afzender op.

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 20:49

MerleSimone schreef:
cocktailtime schreef:
Ik heb echt haat aan dpd! Daar gaat bij mij nooit iets goed. Mijn pakketje is 2 weken onderweg binnnen nederland en nu sinds 3
Mei geen update. Vind het ook irritant dat vinted niks doet. Na 29 mei pas

Ik kwam hier kijken of ik de enige ben met problemen.. 3 pakketjes bij DPD die sinds 27 april al verzonden zijn door verkoper en ik graag voor m'n vakantie (15 mei) binnen had willen hebben :7 Staat levertijd tussen 2 mei en 2 juni, wat belachelijk. Op trackingsite staat wel dat ze op het sorteerpunt zijn alle 3. Mooi zuur.
Bij Vinted staat ook 'mocht het na 2 juni niet geleverd zijn heb je 2 dagen om een probleem te melden' pfff.

Die van mij is vandaag binnen gekomen. (Pakketje is 22 april verzonden) en kwam vanuit iemand hier in Nederland. Belachelijk lang. Zelfs mijn pakketje uit frankrijk is eerder binnen gekomen haha

Cupido B+22 - L1+24 - L2+3

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 20:51

Ik heb ook wat binnen gekregen en ik kan haar geen review geven. Ondanks dat ik de bestelling al geaccepteerd heb.
Ik kan alleen een probleem melden als ik dat wil, maar dat heb ik niet. Nog nooit eerder gehad.
Ze is wel een pro verkoper

Cupido B+22 - L1+24 - L2+3

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 20:57

cocktailtime schreef:
Ik heb ook wat binnen gekregen en ik kan haar geen review geven. Ondanks dat ik de bestelling al geaccepteerd heb.
Ik kan alleen een probleem melden als ik dat wil, maar dat heb ik niet. Nog nooit eerder gehad.
Ze is wel een pro verkoper

Dan kan dat pas na 2 weken, dit had ik pasgeleden ook. Bij pro verkoper kun je ook zonder reden het weer terug sturen als het niet bevalt.

Jeetje Gowlan, heftig. Hopelijk pakt Vinted dit goed op en gaan ze je hierbij helpen.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 23:25

Over het adres: ligt idd aan de verzendmethode, die kon ik overigens niet kiezen en ook kon ik niet kiezen voor een afhaalpunt.
Ik heb haar nu gewoon volledig genegeerd, het is eindelijk stil. Pakket is nog niet retour gestuurd.
Vinted geeft aan dat we nu moeten afwachten op het retour, als ik deze retour heb ontvangen en is bv incompleet of niet in de staat zoals ik het verzonden had, dan kan ik ook weer een probleem melden. Hoop uiteraard dat het heel terug komt. Als ze niet verzend krijg ik m'n geld gewoon uitbetaald. Dus hopelijk is dat deel opgelost.
Denk overigens dat ze het mogelijk niet terugstuurt of echt pas op het allerlaatste moment.
Wat betreft de reviews, het zijn eigenlijk enkel verkoopreviews welke uiteraard goed zijn. Er zitten enkele negatieve reviews in waarin staat dat ze echt onbeschoft is en waarop ze ook op dezelfde manier reageert zoals ze tegen mij spreekt. Ik vermoed dus eigenlijk dat ze in de meeste gevallen gewoon een deel van het geld terugkrijgt van de verkopers. Ze is duidelijk op zoek naar nieuwstaat kleding voor een dubbeltje, als het geen nieuwstaat is of ook maar een lichte verkleuring of haakje erop zit en je hebt dit niet omschreven in de advertentie, dan pakt ze je hierop.
Ik ben altijd echt heel blij als ik met mijn kleding andere mensen voor weinig centjes blij kan maken, maar eigenlijk door deze ervaring ben ik geneigd het er voor meer op te zetten (wat het overigens veelal ook wel gewoon waard is), in de hoop dat ik zoiets niet meer meemaak. Maar ik hecht ook wel waarde aan het stukje dat het opruimt als het verkocht is en ik gewoon echt blije en tevreden reacties krijg, dus vind dat toch ook wel heel dubbel om te moeten overwegen.

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 07:32

Het is maar 1 iemand tegenover al je andere positieve ervaringen. Maak haar niet belangrijker dan ze is. Waarschijnlijk is het een heel sneu figuur waar je in het echte leven geen vrienden mee zou zijn als die in je klas zat ofzo.

Het kost energie dat snap ik. Maar laat zo iemand niet je plezier vergallen. Zij is dat niet waard.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 10:17

Gowlan, wat naar zeg! Ik zou zeggen, als je het kwaad krijgt, lees je eigen goede reviews even. Die kreeg je niet voor niks, je geeft hier alvast een super nette indruk. En dat dreigen, gewoon laten overwaaien. Hopelijk grijpt Vinted in.

Ik snap het toch soms niet. Merkkleding voor 10 eur/ stuk vliegt zonder mekkeren direct buiten maar stuks van 3/4 euro die ook perfect qua staat zijn maar geen A merk staan maanden te koop.

Richt je gezicht naar de zon, dan blijven de schaduwen achter je...
&if=1

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 10:23

Wat een onwijs nare ervaring zo Gowlan. Ook met die bedreigingen, pff. Dit gaat wel Echt heel erg ver allemaal, gatver. Benieuwd of ze het retour stuurt - maar zal niet denk ik als ze al iets voor doorverkoop erop had staan ondertussen. Dit schreeuwt gewoon echt oplichter aan alle kanten voor mij ook ja; ze koopt overal goedkoop in, gaat dan doen alsof er vanalles mis is zodat ze haar geld terugkrijgt en alles met nog meer winst kan doorverkopen. En als mensen dan weerwoord geven, word ze agressief ook nog. Idioot.

Hopelijk dat het snel opgelost word voor je, dat je het geld terug krijgt ook als ze niet retour stuurt. En dan zou ik haar erna meteen blokkeren zodat ze nooit meer wat kan kopen bij je.

“She thought a lot about forward movement these days— and standing still. Sometimes, even if you were peddling for all you were worth, it was hard to tell if you were getting anywhere. But every day she told herself she was making this work. She would makes this work. She kept her dreams small, so they were reachable.” — Mary e. Pearson

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 11:30

Dankjullie wel lieve bokkers, dat is ook zo. Inmiddels heeft ze nog 5 andere items geupload (dus nu 6 dingen waarvan zij geen probleem heeft aangemaakt) die dus van mij zijn, terwijl ik nog wacht op m'n retour of m'n geld..
Ik heb er een hard hoofd in dat vinted het oplost:
Citaat:
Hey gowlan,

Bedankt dat je de tijd hebt genomen om een melding te maken van hetgeen waar je je zorgen over maakt. Na zorgvuldige overweging hebben we vastgesteld dat we geen actie konden ondernemen tegen *naam*, omdat de inhoud die je hebt gerapporteerd niet in strijd is met onze community-normen.

Bij elke melding vertrouwen op onze community-normen bij het beoordelen – zo wordt het gedrag van elk lid beoordeeld aan de hand van een reeks duidelijke regels.

Hoewel we geen actie konden ondernemen tegen dit lid, kun je het lid wel blokkeren. Op die manier maakt het lid geen deel meer uit van jouw Vinted-ervaring. Lees meer over het blokkeren van leden.

En verder via support:
Citaat:
Hello gowlan,

Thank you for being patient while we were investigating your dispute with the buyer.

I can see that you have already confirmed the item(s) return.

Once the return is requested, the buyer has 5 business days to ship the item(s) to you.

If, within this time period, the order isn’t returned, it’ll be automatically completed, and the payment will be released to you.

When the buyer returns the order, you’ll have 2 days (48 hours) to confirm that you’ve received the returned item(s) in the original condition by clicking the "Everything is OK" button or you can come back to us if there is any issue, so we can help you.

If you don’t click “Everything is OK” or raise an issue within 2 days (48 hours) after the parcel is marked as delivered in our system, the buyer will receive a refund.

We recommend including all details related to your item, such as flaws or irregularities, in the listing description to avoid similar situations in the future.
Check out our Help Centre for more information on how to best describe your items: https://www.vinted.nl/help/49

All the best,

*naam* || Team Vinted

En ja, als er gebreken zijn beschrijf ik die ook zeker. Dus dat is hier ook het probleem.. Maar we gaan het zien. Ze heeft nog niets geretourneerd.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 11:34

Ik neem aan dat ze niet de hele bundel moet retourneren maar alleen de items waar ze een probleem mee heeft?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 11:45

Vervelend dat je koper zo naar doet....

Maar op zich hoeft Vinted nu niet zoveel te doen volgens mij. Kans is groot dat je niks meer van koper hoort en je over een paar dagen gewoon je geld krijgt omdat ze niks teruggestuurd heeft. En dan is het ook opgelost :)

Vinted zal ook wel denken 90% kans dat het zo gaat. We gaan ons pas weer druk maken als jij meldt dat de retour niet klopt, en dan duiken we er verder in maar op dit moment is dat nog niet per-sé nodig.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 11:59

Ik vind het wel bizar dat Vinted niet instapt als iemand zo ontzettend onbeschoft doet tegen een ander. Zijn er dan geen community richtlijnen waarin staat dat je netjes en vriendelijk communiceert?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 12:16

Van mij zou dat ook mogen ja :j

Maar dat soort dingen is wel vaker een probleem bij sites als Vinted / Facebook / Marktplaats helaas.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 13:31

upendo schreef:
Ik neem aan dat ze niet de hele bundel moet retourneren maar alleen de items waar ze een probleem mee heeft?

Dat denk ik ook, maar vind het gewoon bizar als je weet dat je in een conflict zit en het nog niet "opgelost" is, dat je dit gewoon zomaar online knalt voor 3-7 euro meer per item. :')
Ik ga er vanuit dat het vanaf hier wel goed komt, maar wel heel jammer en sfeerbepalend zo. Ook wel bizar met de berichten waarin ze echt mij bedreigt (en welke ik gerapporteerd heb), dat dit door vinted niet gezien wordt als haatdragende taal, want dat mag volgens hun richtlijnen niet.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 13:45

Mbt die dreigingen e.d. zouden ze wel Echt actief mogen optreden vind ik. Echt bizar.
Benieuwd of ze dan toch nog wat doen met die rapportage. Mja goed, wat dan? Bannen? Dan maakt iemand wel weer een nieuw account aan, helaas.

Op dit punt zou het iig al fijn zijn als je je geld terug hebt en dan kun je haar blokken en vergeten }>

“She thought a lot about forward movement these days— and standing still. Sometimes, even if you were peddling for all you were worth, it was hard to tell if you were getting anywhere. But every day she told herself she was making this work. She would makes this work. She kept her dreams small, so they were reachable.” — Mary e. Pearson

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 22:46

Voorheen kon je zien of je bericht gelezen was maar ik zie dat niet meer.
Jullie wel?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 00:51

HorsePassion schreef:
Voorheen kon je zien of je bericht gelezen was maar ik zie dat niet meer.
Jullie wel?

Gisteren nog wel gezien. Geen reactie terug maar wel gelezen.