Garantie hoe ver gaat dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Garantie hoe ver gaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-24 20:12

Misschien dat jullie weten hoe nu verder?

Het gaat niet om klappen met geld maar vind het toch apart.
10 mei jl hebben wij via een tuinwinkel een grasschaar van Stihl gekocht.
https://www.detuinmachineshop.nl/stihl- ... gJKpfD_BwE
Wij hebben best een grote tuin en hebben meer van Stihl. Voldoet helemaal prima.

Braaf en goed gebruikt maar nu is het hele zaagblad afgebroken. Niet door het zagen van takken o.i.d. gewoon gras rondom de planten in de tuin. Ik denk dat het met 10 keer intensief gebruik al gedaan is.
En na het gras knippen braaf met de Sthil reinigingsspray ingespoten en schoon gemaakt.

Dus contact met het bedrijf opgenomen. Deze geven nu aan dat dit onder slijtage valt en dat het zaagblad (wat los kan van de machine) een vervangingsartikel is. Wanneer ik een nieuwe moet bestellen zal dat rond de 40 euro kosten.
Weet iemand wat mijn rechten hierin zijn?

_Rosanna

Re: Garantie hoe ver gaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 20:18

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 20:51

Coby schreef:
Misschien dat jullie weten hoe nu verder?

Het gaat niet om klappen met geld maar vind het toch apart.
10 mei jl hebben wij via een tuinwinkel een grasschaar van Stihl gekocht.
https://www.detuinmachineshop.nl/stihl- ... gJKpfD_BwE
Wij hebben best een grote tuin en hebben meer van Stihl. Voldoet helemaal prima.

Braaf en goed gebruikt maar nu is het hele zaagblad afgebroken. Niet door het zagen van takken o.i.d. gewoon gras rondom de planten in de tuin. Ik denk dat het met 10 keer intensief gebruik al gedaan is.
En na het gras knippen braaf met de Sthil reinigingsspray ingespoten en schoon gemaakt.

Dus contact met het bedrijf opgenomen. Deze geven nu aan dat dit onder slijtage valt en dat het zaagblad (wat los kan van de machine) een vervangingsartikel is. Wanneer ik een nieuwe moet bestellen zal dat rond de 40 euro kosten.
Weet iemand wat mijn rechten hierin zijn?

Correct me if I’m wrong, maar je mag er redelijkerwijs van uit gaan dat je langer dan 5 maanden met een apparaat doet. Wat staat er in je garantievoorwaarden? Volgens mij is er nog niet zo lang een rechtszaak over geweest, over een consumenten product die binnen een redelijke termijn al kapot was gegaan

Hier kun je wel eea terugvinden
https://www.consuwijzer.nl/garantie-rep ... jn-rechten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 21:05

Vind deze moeilijk.
Bij veel gebruik door een grote tuin kan ik mij wel voorstellen dat het een keer "op" is.
Dat afgebroken wat jij noemt is dus gewoon het vervangbare deel als ik het goed begrijp?

Hoe lang een zaagblad meegaat ligt er natuurlijk wel aan hoeveel meter het al gebruikt is.
Geen idee wat daar voor staat wat hij moet halen. Maar tuin van 10*10 gras bijhouden zal dubbel zo lang mee gaan als dezelfde tuin van 20*20 in dezelfde aantal weken.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-24 21:21

Dank! Inmiddels contact mail gestuurd naar Stihl! Ik vind het ook zelf een lastige. Maar denk bij Stihl en onze andere producten das goed spul.
Onze tuin is inderdaad wat groter. Maar denk dat ik vier keer de accu heb gevuld over alles. Het is niet mijn hobby zeg maar ;)

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 21:21

DuoPenotti schreef:
Maar tuin van 10*10 gras bijhouden zal dubbel zo lang mee gaan als dezelfde tuin van 20*20 in dezelfde aantal weken.

Een tuin van 20x20 is 4x zo groot als een tuin van 10x10 ;)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 21:28

Ja das waar. Te snel voorbeeld getypt. :D
Maar je snapt wat ik bedoel.

TS ben benieuwd naar het antwoord.

Wij hadden pas bij een ander merk de bosmaaier stuk en die werd zo omgeruild naar een nieuwe.
Nu was dat wel een onderdeel die in principe niet vervangen hoeft te worden.
Maar vond de service wel heel top.

Hoop bij jou ook

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 21:37

Naar mijn idee zou dit onder de garantie moeten kunnen vallen. En zo niet, dan toch wel coulance.

Zelf hebben wij begin vorig jaar diverse parkside tuinmachines met accu aangeschaft. Maar een paar keer gebruikt, omdat de tuin toch te groot was voor wat we aan apparatuur hadden. Deze zomer wilden we het van de hand doen en bleken van de negen accu’s er zeven defect te zijn. Buiten de garantie. Heb er toch een (vriendelijke) mail aan gewaagd en binnen drie weken hadden we allemaal nieuwe accu’s! Stihl heeft toch ook een naam hoog te houden lijkt me en zou hier wel iets mee moeten doen. Zeker als iets afbreekt, dat is geen normale slijtage.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 21:42

Moska schreef:
Stihl heeft toch ook een naam hoog te houden lijkt me en zou hier wel iets mee moeten doen. Zeker als iets afbreekt, dat is geen normale slijtage.

Dat klopt, maar ik merk dat de goedkopere merken qua garantie vaak beter zijn dan de duurdere, al is het soms relatief.

Mijn buurman had ook een bosmaaier van een goedkoop werk, en had op korte tijd 3x een nieuwe ter vervanging omdat er iets stuk ging aan de oude. Uiteindelijk heeft hij toch een Stihl gekocht, omdat hij meer tijd besteedde aan nieuwe bosmaaiers halen in de winkel dan aan het bosmaaien zelf :D

(Ikzelf zweer trouwens bij Black en Decker, zowel prijs/kwaliteit als qua garantie en herstelmogelijkheden)

Maar ik vind ook wel dat dat inderdaad onder garantie zou moeten vallen na zo'n korte periode.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 21:44

Slijtage na vijf maanden ? Ook al gebruik je het dagelijks, je hebt gewoon een jaar garantie.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-24 16:12

En bericht terug van Stihl waar je verder niks mee opschiet.. het gaat maar om 40 euro.. maar wordt zo wel irritant.

Graag informeren wij u dat alleen de STIHL dealer de mogelijkheid heeft om het probleem te onderzoeken, en kan beoordelen of het defect door slijtage is veroorzaakt of dat het een andere oorzaak zou hebben.

Wij hopen op uw begrip dat wij geen oordeel kunnen geven over het defect, omdat wij uw machine op afstand niet kunnen onderzoeken.

Wij willen u vriendelijk adviseren om uw STIHL nogmaals te contacteren om via hen te informeren of de ervaren slijtage van uw HSA 26 bij normaal gebruik zo snel zou zijn.

Mocht iemand nog tips hebben?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 16:18

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-24 16:21

DuoPenotti schreef:
https://www.deboerdrachten.nl/product/s ... 44QAvD_BwE

maar het gaat om dit wat nu kapot is?

Dat is grappig :+
Net een minuut geleden besteld!

Maar blijf het heel erg stom vinden. Wil er wel iets mee. Denk je iets kwalitatiefs goed te kopen.. Kan ik beter weer verder met mijn ouderwetse handmatige grasschaar :+

En blijkbaar gaan die dingen snel kapot. Levertijd is langer omdat deze in nabestelling zitten ivm geen voorraad :+