veneri schreef:Je gebruikt nu dus de nieuwe versie uit de link die ik plaatste?
Is dat uitwringen (losmaken en vastmaken) van de dweil een beetje handig te doen ?
Ik gebruik de oude in mijn Nederlandse huis en de nieuwe in ons Griekse huis
De dweil klik je op dezelfde manier vast: De haakjes van de dweil klik je vast aan het vaste deel van de dweilhouder, dus niet aan het losse deel met traphaak. Dat gaat makkelijk. Het loshalen doe ik intussen wat voorzichtiger. Je kunt hem snel lostrekken, maar dan gaat de dweil eerder kapot. Er zitten namelijk plastic vierkantjes (versteviging) achter die haakjes en als je daar vaak genoeg hard aan trekt (jaren), dan scheurt dat uiteindelijk uit.
Het uitwringen van de dweil gaat makkelijk. Je maakt de dweil los, door met je voet op de traphaak van de dweilhouder te trappen. Je drukt hem in het emmerdeel van de wringpers om uit te spoelen. Dan laat je de dweil in plooien bovenin de dweilpers vallen. Zodat je een zigzag krijgt die goed in het bovenste bakje past. Daar word je snel handig in. Een nieuwe dweil is nog een beetje stug, een oude veel soepeler, die gaat nog makkelijker. Dan één of twee keer trappen op het bovenste deel van de pers om uit te wringen. Vervolgens zet je de dweil op de grond, andere kant in de hoes, duw aan en hij klikt weer vast. Je hoeft bij dit alles dus niet te bukken, of de dweil aan te raken als die eenmaal vastzit.
En na gebruik trek je de dweil eraf en gaat die in de wasmachine. Ik spoel hem altijd één keer, om de ergste viezigheid eruit te halen (dat gaat toch beter dan in de dweilemmer). Daarna stop ik het spoelprogramma. Ik laat de dweil opdrogen tot ik een witte was ga doen. De dweil gaat in een waszakje bij de witte was op 60 graden.
Je kunt op Youtube filmpjes vinden over het gebruik van de Profi XL.
Oh ja, de bovenkant (het persgedeeltje) kan wel van de onderkant (het emmerdeel) afgehaald worden. Sommige mensen hebben niet door hoe dat moet en zetten dan rustig in een review dat de bovenkant er niet vanaf kan. Dus wel!