Meer eenzame bokkers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Meer eenzame bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-24 10:18

Nu ik ga scheiden en voor het eerst echt alleen ben merk ik pas echt hoe eenzaam ik ben.
De dagen kruipen voorbij ik heb niemand om mee te praten en voel mij erg alleen.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Misschien zijn er mensen die een groepsapp willen? Dan kunnen er gezellig kletsen en elkaar gezelschap houden zodat de dagen wat meer gevuld voelen?

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 10:42

Dikke knuffel! :knuffel:

Het lijkt me gezellig om in een groepsapp te komen :j Ik merk dat het me leuk lijkt om wat vaker dingen te ondernemen, maar ik weet niet zo goed met wie. En ik heb niet altijd zin om alleen te gaan. Mijn vriend heeft niet altijd zin in de dingen waar ik wel zin in heb.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 10:43

Las dat je in Arnhem woont, daar is bijvoorbeeld een Boeken Cafe, daar is meer te doen dan enkel lezen, is vandaag open: https://abc-libertas.nl/
Ga erop uit, zorg dat je onder de mensen komt, heb je iets aan hobby of huisdier?
Denk dat je daar meer uit kunt halen dan enkel via app met mensen te "praten" .

Is maar een goedbedoelde tip btw :(:)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 10:56

Je kunt beter de deur uit gaan. Echt contact maken.
Ga sporten, lid worden van een vereniging o.i.d
Werk je? Dan heb je toch ook contact!?
Anders lekker gaan werken in een winkel of horeca. Daar waar veel mensen zijn.
In je eentje een reis maken is ook best fijn. Je leert dan ook veel mensen kennen. Ook heel goed voor je zelf vertrouwen.

Je moet het zelf doen. Dus hup van de bank af en dingen gaan ondernemen. Niet veilig vanachter een schermpje want daar schiet je niks mee op.
Dikke knuffel. Je kunt het!!

Lau

Re: Meer eenzame bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-24 11:00

Ik werk in een kledingwinkel dus dan ben ik zeker onder de mensen. Maar toch is dat niet genoeg voldoening.
Voor sport of hobby heb ik straks geen budget helaas. Dus dit is voor mij een fijne laagdrempelige optie.

@danielle pb je nummer even dan kan ik je toevoegen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 11:03

Laatst bijgewerkt door Popstra op 21-07-24 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 11:06

De tip van Popstra vind ik een goeie, kijk gewoon eens in dat topic, ideetjes opdoen.
Budget, ja daarmee de leesclub, meer dan een koffietje hoeft je dat niet te kosten.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-24 11:08

Dat is zeker waar ookal lees ik niet maar ga dat topic eens door spitten.

Al vind ik dit topic incl groepsapp nog steeds een goed idee. Dan kunnen we met z’n alle een keer wat ondernemen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 11:09

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 11:18

Popstra schreef:
https://www.meet5.nl/

Hier hebben ze het vaak over. Schijnt leuk te zijn

Ik ben hier ook een naar gaan kijken omdat ik hoopte zo wat activiteiten te kunnen ondernemen met mensen van mijn leeftijd.
Maar bij mij in de buurt worden alleen maar dingen georganiseerd waar mensen van 60+ aan deelnemen :+
En ik krijg berichten van mannen om te daten terwijl ik in mijn profiel had aangegeven dat ik een relatie heb.

Dus voor mij niet zo geslaagd :')

Verder mag je mij toevoegen aan de appgroep! Altijd gezellig.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 11:28

Oh gats dat is wel weer jammer dat mannen daar misbruik van maken. Dat is ook heel de bedoeling van die app niet lijkt mij.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 11:40

Ik heb je andere topic gelezen en heb een andere invalshoek.
In hoeverre ben jij blij met wie je zelf bent? Ook gezien het soms drugsgebruik. Soms kan het ook goed zijn eerst daar naar te kijken.
Helemaal nu je leven zo veranderd.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-24 11:44

nafkedemi schreef:
In hoeverre ben jij blij met wie je zelf bent? Ook gezien het soms drugsgebruik. Soms kan het ook goed zijn eerst daar naar te kijken.

Ik ben helemaal niet blij met de persoon die ik ben en wil dat graag veranderen.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 14:27

Lau schreef:
nafkedemi schreef:

Ik ben helemaal niet blij met de persoon die ik ben en wil dat graag veranderen.

Goed dat je zo eerlijk antwoord!
Zou dan toch daar eens mee aan de slag gaan. Spreek uit ervaring!

Gombal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 15:46

nafkedemi schreef:

heel eerlijk vind ik dit een beetje aparte / nare reactie. hoe goed bedoeld ook, dit is niet waarom ts het topic gestart is. Of ze nu wel of (nog) niet blij is met zichzelf ..
haar vraag is gewoon of iemand net als haar zich eenzaam voelt en behoefte heeft gezellig te kletsen in een app groep.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 15:59

Ik denk dat zodra je meer happy met jezelf bent, je het eenzaam zijn ook makkelijker los kunt laten en zelfs kunt genieten van het alleen zijn. Ik heb gedeeltelijk je andere topic ook gelezen en wil je heel veel sterkte en wijsheid wensen in deze moeilijke tijd :(:)

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 15:59

Wil je wat aan eenzaamheid doen, zal je open moeten staan voor anderen om je heen. Dit is vaak minder als je zelf niet goed in je vel zit.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 23:39

Ze opent dit topic toch om te kijken hoe ze anderen om zich heen kan krijgen, dan staat ze er toch voor open? Ik vind de opmerking in dit topic ook niet helemaal passen.

Maargoed, ben je creatief? Het kan leuk zijn om creatieve workshops te volgen en zo mensen te ontmoeten. Bijvoorbeeld naailes (kan je na een tijdje ook nog je eigen mode maken!). Sportclubs met groepslessen zijn ook altijd goed voor de sociale contacten.

Ik ben zelf helemaal geen burenmens, maar sommige mensen wel. Misschien blijk je superveel gemeen te hebben met je buurtjes ofzo en kunnen jullie wat ondernemen. De tip om op pad te gaan is denk ik sowieso goed. Al is het maar om iemand z'n hond uit te laten ofzo. Aanspraak komt ook vaak vanzelf wel in de buurt (of misschien heb ik altijd aanspraak juist omdat ik er geen zin in heb, dat kan ook :') ).

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 09:30

Kijk eens op NMLK, is een platform/app waar allerlei activiteiten worden ondernomen waarvoor je je kan aanmelden.. Van wandelen, tot escaperooms, festivals, spelletjesavonden.. Ik weet dat er in jouw regio echt veel wordt georganiseerd, vriendin van me doet er veel mee en woont ook in jouw regio :j