Secret Santa 2024 - The Dog edition!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Secret Santa 2024 - The Dog edition!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-24 14:28

Afbeelding

Hallo hondenbaasjes!

Sinds 2021 zijn er al een aantal succesvolle edities geweest en ieder jaar werd het beter en leuker, hopelijk zetten we die trend in 2024 weer gewoon door! *\o/*
Let wel, deze editie is er een verandering in spelregels en budget.

2021: 42 Santa's
2022: 50 Santa's
2023: 51 Santa's

Gaan we 2024 verbeteren?

Hoe werkt het?

In principe is het idee hetzelfde als met het normale lootjes trekken alleen dan op afstand. We trekken lootjes via lootjestrekken.nl, daar voer je ook je adres in. Wil je niet dat je adres bij een andere bokker bekend wordt? Doe dan niet mee! De cadeautjes gaan dus ook in een pakketje via de pakketpost, net als je hint(s) zodat de ontvanger kan raden wie je bent. Het lijkt mij wel leuk als alle hints hond gerelateerd zijn! Laat je creativiteit de vrije loop wat betreft de hints!
Wat mij betreft zijn de hints het leukste van alles. :')

:list: Spelregels 2024:

Algemene spelregels:
- Minimum leeftijd is 18 jaar, geboortejaar 2006 of eerder.
- Het budget is €50,- inclusief verzendkosten. Iedereen maakt dus een Secret Santa pakket van rond dat bedrag. Je Secret Santa pakket heeft dus een waarde van +/- €43,- exclusief verzendkosten
Uit de enquête van afgelopen editie is gebleken dat mensen het budget graag (veel) ruimer zagen, daarom kwam een gemiddelde uit van €40,-/€50,- daarom gaan we deze editie een ruim budget proberen maar inclusief verzendkosten aangezien die ook gestegen zijn! Ik wil dan ook iedereen met klem vragen om dit jaar het budget te respecteren en niet veel meer te spenderen dan het gestelde budget.
- Inschrijven kan tot zondag 1 september.
De week daaropvolgend worden lootjes getrokken via lootjestrekken.nl. Ik probeer dat zo snel mogelijk alles klaar te zetten op lootjestrekken! :)
- Aangezien het 'The Dog edition' is houden we het ook bij cadeaus voor de honden. Wil jij er graag iets extra's bij doen voor de baas, als hint, of gewoon als attentie, reken dit dan niet bij het gestelde budget!
- Bovenstaande is eveneens van toepassing voor de kosten van hints, er zijn best wat Santa's die above & beyond gaan met de hints, super leuk en creatief! Maar reken dit niet bij het budget.

Verzendinformatie:
- Het pakket moet verzonden worden tussen 7 december, en uiterlijk 14 december.
Let op: Bij verzenden op 14 december moet het pakket voor 16.00 uur bij het PostNL punt afgegeven zijn zodat deze pakketten ook echt de 14e mee gaan met de verzending. Het is je eigen verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat het pakket daadwerkelijk binnen deze periode op de post gaat! Verzend je niet binnen het gestelde termijn, volgt uitsluiting voor volgende editie. Lukt het écht niet om wat voor reden dan ook, neem dan even contact op, dan zoeken we samen naar een oplossing!
- Na een geniale zet van een Santa afgelopen jaar heb ik besloten het dit jaar verplicht te stellen dat zowel verzend als ontvangstadres hetzelfde zijn! In de PostNL app kan dit worden aangepast en ook op een PostNL punt kan dit worden aangegeven.
- De T&T wordt via lootjestrekken.nl anoniem gedeeld met de ontvanger van het pakket, zodat de ontvanger ook beschikt over de verzendinformatie. Is ontvangen op je thuisadres lastig, kies dan voor een PostNL pakketpunt!
- Het pakket wordt verzonden via PostNL, is dit echt niet mogelijk, neem dan even contact op.

Ontvangen & openen:
- Als je het pakket ontvangt, plaats je even een berichtje in het topic.
- Pakketten worden geopend vanaf 20 december zodat het raden iets lastiger blijft! 8-)
- Maak van je ontvangen pakket een leuk fotoverslag voor in het topic, dit is wel zo respectvol naar je Santa die er veel tijd, moeite & liefde in heeft gestoken.
Ook hier is van toepassing, doe je het niet dan volgt uitsluiting voor de volgende editie.

Santa's raden:
- Denk je te weten wie jouw Secret Santa is, gooi het in de groep! Diegene kan dan bevestigen of ontkennen of hij of zij jouw Secret Santa is.
- Na het verdelen van de lootjes is ruilen niet mogelijk.
- Belgen zijn ook welkom maar de pakketlabels van en naar België zijn natuurlijk iets duurder, houd hier rekening mee als je meedoet. (De kosten hiervan zijn €9,70 tot 2kg & €12,- tot 23kg via PostNL)

Ook belangrijk:
- Ik vraag in het aanmeldformulier niet meer naar je adres, je bent dus volledig zelf verantwoordelijk voor het invullen van het correcte adres bij lootjestrekken.nl.
- In voorgaande edities is helaas een pakket verloren gegaan ivm een verhuizing, als je verhuisd of weet dat je gaat verhuizen, geef als adres een PostNL pakketpunt op! Of geef op tijd je nieuwe adres door bij lootjestrekken!
- Gebruik geen dozen met je eigen naam er nog op. :+

Aanmelden:
- Voordat je aanmelding definitief is stel je je voor middels een uitgebreide voorstelpost in dit topic!
Vul dit lijstje in om te beginnen, dan voorzien we iedereen van dezelfde basis informatie. Door als eerste de boktnaam te doen kan een Secret Santa deze informatie makkelijk terugvinden middels een zoekopdracht. Als je dit hebt ingevuld ontvang je van mij per PB de link om aan te melden. *\o/*

Citaat:
Boktnaam:

Naam hond(en):

Ras(sen):

Leeftijd hon(en):

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden:

Top lijst voor mijn hond(en):

Flop lijst voor mijn hond(en):

Leef je uit:
Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en):

Foto? Niet verplicht, wel leuk!
Plaats deze niet ín de quote maar erbuiten! :)

Naar aanleiding van vorige edities:
:list: Als een pakket, om wat voor reden dan ook, nog niet ontvangen is op vrijdag 10 januari, dan zal ik een actie opzetten om ervoor te zorgen dat diegene een vervangend pakket krijgen! :list:

Heb jij nog leuke (honden)vragen voor de Santa's die meedoen, stel ze in het topic! Ik za proberen er een quote lijstje van bij te houden ter inspiratie voor de andere Santa's.

Let the games begin! *\o/* *\o/*

Moderatoropmerking:
Wat enorm leuk dat er al Secret Santa topics zijn. In het verleden is het helaas voorgekomen dat niet iedereen een pakket heeft ontvangen, dit betreuren wij. Toch willen wij jullie er nu al op wijzen dat de verantwoorlijkheid van de pakketten echt bij de deelnemers ligt. Bokt is niet aansprakelijk voor zoekgeraakte of niet verzonden pakketjes en de organisator van het lootjestrekken ook niet, al is dit wel jullie aanspreekpunt. Dit dient dan ook zelf tussen de partijen opgelost te worden.
Veel plezier met de voorpret!
Laatst bijgewerkt door Polly op 19-06-24 12:59, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Op aangepast op verzoek + modopmerking toegevoegd

Mandarijn

Re: Secret Santa 2024 - The Dog edition!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 14:31

Jaaa wij zijn er weer bij! Ik ga zo het formulier invullen. :):) :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-24 14:33

Mandarijn schreef:

Holy oliebol, jij krijgt een extra prijs vanwege aanmeldsnelheid! :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 14:37

Ik denk nog heel even na of ik me ga inschrijven, heb bij andere fora aan Secret Santa gedaan en dat meestal wel leuk gevonden maar vind het verzinnen van goede hints best lastig. :+

Overigens:
Super fijn dat je een paar maanden hebt om een pakket samen te stellen, das met een wat lager inkomen makkelijker te behappen dan in zeer korte tijd, ondanks dat het bestedingsbedrag hoger is hier. :)

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 14:41

Citaat:
Boktnaam: Mandarijn

Naam hond(en): Bailey

Ras(sen): Mixje, Bulgaars straathondje

Leeftijd hon(en): 5 jaar

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: geen allergieën

Top lijst voor mijn hond(en): Bailey houdt van kip, dus kipsnacks zijn altijd goed. De zoekspeeltjes van bijvoorbeeld Zippypaws vindt ze fantastisch (ze heeft een boomstam waar je eekhoorntjes in kunt verstoppen, zulk soort dingen). Behendigheid hebben we een tijdje gedaan en vindt ze ook erg leuk. Qua speelgoed is ze snel tevreden.

Flop lijst voor mijn hond(en): Tennisballen. Die snapt ze niet. :') Frisbee net zo. En knuffels die knisperen vindt ze ook niet zo geslaagd.

Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en): Beetje valsgespeeld en deels gekopieerd van vorig jaar :D Bailey is een middelmaat hondje (zo'n +-35cm gok ik en 8,5kg), komt uit Bulgarije en is daar op straat gevonden toen ze een paar maanden oud was. Ik heb haar bij de stichting opgehaald toen ze bijna een halfjaar oud was, inmiddels alweer bijna 5 jaar geleden. <3
Het is een heel gezellig, lief hondje die stiekem ook wel een beetje een watje is. Ze is gek op mensen (slijmt ook rustig bij wildvreemden om een aai :+ ) en vindt het fantastisch om overal bij te zijn, we doen dan ook heel veel samen. We maken veel lange wandelingen en het plan is om ook eens te gaan kamperen (hopelijk ooit eens met een camper naar Scandinavië). Ze kan enorm genieten van in het zonnetje liggen of kuilen graven in het zand. Of heel hard rennen samen met haar vriendinnetjes op het losloopveld.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 14:42

Citaat:
Boktnaam: NorwayFjord

Naam hond(en): Mulan

Ras(sen): Geen idee, ze komt uit Bulgarije van de straat

Leeftijd hond(en): 5 jaar

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Nee

Speelgoed (ZippyPaws en Kong zijn merken die het lang uit houden hier), snacks (geen varkensoren en dingen met huid en haar), bandana, zelfgemaakte spullen vind ik ook super tof! Ook voerspellen vind ze leuk, moet wel moeilijk zijn want ze is slimmer dan goed voor haar is. Oh en ze is echt gek op haar Fringe dino knuffel van vorig jaar (en ik als Jurassic Park fan ook haha)

Flop lijst voor mijn hond(en): Varkensoren, kluifspul met huid en haar, halsbanden (ze heeft er al 30, niet overdreven)

Leef je uit:
Mulan is inmiddels 5 jaar oud en woont sinds ze 6 maanden was samen met mij en mijn 3 Maine Coon katten. Ze komt oorspronkelijk uit Bulgarije. We hebben in het verleden gehoorzaamheid cursussen afgerond en een tijdje behendigheid gedaan maar inmiddels loopt ze elke dag lekker lang op stal rond als ik bij mijn 1 jarige Fjord ruin Olaf ben en ligt ze dan de rest van de dag knock-out :P Haar halsmaat is 39cm.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 14:43

Wij doen natuurlijk ook graag weer mee dit jaar!

Citaat:
Boktnaam:
love_mandy

Naam hond(en):
Odin

Ras(sen):
Schotse collie (korthaar)

Leeftijd hon(en):
Nu 10 maanden

We voeren zo natuurlijk mogelijk, dus hier graag rekening mee houden met eventuele snacks! We voeren geen varken. Verder mag hij alles hebben, alleen runderkophuid platen en runderkophuid rollen gaan niet goed. De staven wel :')

Natuurlijke snacks
Ballen met touw
Zippy paws/andere burrow speeltjes
Food enrichment dingen

Tennisballen, ballen die te klein zijn.
Rawhide/andere niet natuurlijke snacks

Leef je uit:
We zijn gek op food enrichment, een gewone voerbak is maar saai. Ik heb dus veel slowfeeders, likmatten en toppers en onze collectie groeit nog steeds. Daarnaast zijn we ook regelmatig bezig met hersenwerk.
Verder is zijn favoriete ding het rond slingeren van ballen en touwen of andere speeltjes.
Hij ligt ook graag bij je en is eigenlijk in voor alles. We gaan ook graag aan de wandel, ontdekken elke week weer nieuwe plekjes waar we heerlijk kunnen wandelen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door love_mandy op 17-06-24 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 14:45

KimD schreef:
Mandarijn schreef:

Holy oliebol, jij krijgt een extra prijs vanwege aanmeldsnelheid! :+

Yes! *\o/*

Ik zag 'm staan en dacht gelijk doen, voor ik het vergeet. :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 14:47

Dat is lekker op tijd :D
Ik denk dat ik met Faizah dit jaar niet mee doe, ik zou niet weten wat ik moet vragen voor 50 euro voor mijn oma die niet meer speelt en niks lekker vindt :') Maar ik blijf wel gezellig mee lezen :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 14:48

Stipje, aanmelding volgt later - denk ik…. hahaha

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 14:52

Ja!!! Ringel & Molly doen ook weer mee! Hopelijk is het snel kerstmis! *\o/*

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-24 14:52

Momo94 schreef:

Met het huidige weer zou het zomaar kunnen sneeuwen in Augustus, kerstboom erbij, lampjes aan, heb je kerst. {:) <|-

:')

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 14:53

Whoopwhoop *\%/* zoo leuk, editie 3 voor ons na 2 jaar met veel plezier te hebben meegedaan!

Citaat:
Boktnaam: Leo

Naam hond(en): Fitz

Ras(sen): Australian Shepherd

Leeftijd hon(en): 2 jaar

Gedroogde vissnacks zijn niet zijn idee van lekker snacken en laat hij links liggen. Qua snacks en koekjes: graanvrij is een must en we voeren ook geen rawhide producten.

* Alles waar je trekspelletjes mee kunt doen
* Alles wat je in het rond kunt slingeren
* Burrow speeltjes (speeltjes waar je iets uit kunt halen zijn geniaal aldus Fitz
* Gedroogde snacks geschikt voor stevige kauwer
* kleine gedroogde snacks als trainers
* Enrichment
* Ik heb een tag-verslaving :+

* Te kleine ballen / tennisballen
* Likmatten (we hebben er al echt veel)
* Rawhide snacks
* Koekjes (met graan)

Leef je uit:

Fitz is een fanatieke clown, altijd in voor actie, altijd in voor spelen, en een enorme knuffelbeer. Samen zijn we dol op de natuur in gaan voor lange wandelingen, canitrailen (hardlopen), obstakelparcours, puzzelen/hersenwerken, SUPpen, kamperen... kortom alles waar je actief samen mee bezig bent zijn wij voor in. Fitz is slim, leergierig en bovenal verschrikkelijk lief. Als het hem uitkomt heerlijk lui, maar zodra ik het vraag staat hij klaar en is niets te gek.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onze insta pagina waar ook veel te vinden is: @travels.of.fitz.the.aussie

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 14:57

KimD schreef:
Momo94 schreef:

Met het huidige weer zou het zomaar kunnen sneeuwen in Augustus, kerstboom erbij, lampjes aan, heb je kerst. {:) <|-

:')

Haha, bijna wel hé? Zal straks even aanmeld formulier invullen.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 14:57

Ohja insta, die hebben wij ook :D @straypuppy.bailey

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 15:05

Ik denk nog even na of ik mee ga doen, altijd heel geslaagd geweest tot nu toe… maar ik ben de 20ste op vakantie en weet nog even niet of ik ruimte heb in mijn auto om het pakket mee te nemen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-24 15:10

StonedRomy schreef:
Ik denk nog even na of ik mee ga doen, altijd heel geslaagd geweest tot nu toe… maar ik ben de 20ste op vakantie en weet nog even niet of ik ruimte heb in mijn auto om het pakket mee te nemen.

Hier zouden we wel een oplossing voor kunnen bedenken, aangezien je het pakket eerder hebt zou je wat mij betreft dan ook vóór je vakantie al mogen openen en het verslag klaarzetten. Als je maar wacht met posten tot de 20e, dan is er eigenlijk geen verschil. :)

Ik kan ook zien wie jouw Santa is en dan dus even met die Santa schakelen of zo vroeg mogelijk verzenden in de week een optie is.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 15:11

Nu al winter??? Hier schijnt de zon vol op en is het super warm }:0

Maaar wij doen ook weer mee! Elke editie een hond extra :') *\o/*

Citaat:
Boktnaam: TheJokerr

Naam hond(en): Eve, Harvey & Ace

Ras(sen): Welsh Corgi Cardigans

Leeftijd hond(en): Eve 2 mei 2018, Harvey 5 Juli 2023 & Ace 5 Februari 2024

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Eve is allergisch voor granen en varkenvlees (snacks oren etc. gaan wel goed)

Top lijst voor mijn hond(en): speelgoed waar ze samen mee spelen en een beetje hufterproof is :D Eve is geen sloper, de jongens echter vinden het maar wat leuk om te opereren :')

Verder zijn het echt ontzettende knagers en snacken er vooral op los; natuurlijke snacks zijn dus wel echt een top!

Food enrichment zijn wij ook druk mee, we hebben al een aardige collectie, ingrediënten daarvoor zijn van harte welkom.

Flop lijst voor mijn hond(en): Flostouwen, ballen, rawhide/gebleekte snacks.

Leef je uit:
Over Eve is inmiddels wel genoeg te vinden in vorige topics maar uitgepraat over haar raak ik nooit, ze houdt zich super goed staande tussen het reuen geweld en is een super lieve hond die alles voor mij doet <3

Harvey is een maandagochtend-model, wij hebben helaas ontzettend veel pech met hem, we grappen wel eens dat hij een hersencelletje mist (of chromosoompje extra heeft) maar neemt het leven vooral niet te serieus. Hij is alles wat een corgi niet is }:0

Ace is onze kleinste nieuwe telg, een man met een mening en dat mag gehoord worden :7 hij is heel leergierig en mag binnenkort zich vertonen in de showring <3

Meer over ons/ foto's ook op insta: DutchCardiganBunch

Foto's;

Harvey en Ace
Afbeelding

Eve
Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 15:17

Jaaaa leuk! In vul straks het formulier ook invullen!

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 15:21

Ohja wij hebben ook Instagram!
@odinthechubbysmoothie

Zo leuk alle aanmeldingen al *\o/*

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 15:21

Ik zet voor nu even een stipje. Mochten we meer duidelijkheid hebben meld ik Jip ook aan. :) :Y)

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 15:22

CupCakes_ schreef:
Ik zet voor nu even een stipje. Mochten we meer duidelijkheid hebben meld ik Jip ook aan. :) :Y)

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen, echt K nieuws!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 15:27

Boktnaam: StonedRomy

Naam hond(en):
Olivia
Rinoka
Gintora
Jasper
Ras(sen):
Akita akita akita, Griekse straathond
Leeftijd hon(en):
Jasper en Olivia 9, gintora is dan bijna 2 en rinoka is dan bijna 3

Gluten allergie voor een hond, rest zijn prullenbakken

Voer verrijking

Iets wat niet ‘ hun ‘ kleur is ( voor hun geen flop, mijn gekte kan dat gewoon niet aan )

Leef je uit:

Rinoka: oranje als kleur. Heeft graag speeltjes in haar bekje. ( sushi ) is officieel niet mijn hond maar ik heb haar geclaimd en ze is daar happy mee.

Gintora: (olijf)groen is haar kleur. Slopertje en mijn klein prinsesje.

Olivia: paars/roze is haar kleur. Ze is altijd een zorgen kindje geweest met haar vacht. Zij heeft een gluten allergie, speelt niet graag maar heeft ineens een liefde gekregen voor voer verrijking.

Jasper: kleur is (azure)blauw. Officieel niet mijn hond maar hij slaapt iedere nacht op mijn kamer dus hij mag ook wel iets krijgen hoor.

5e hond? Niet op de planning, 2025 pas een uitbreiding met 2 honden *\o/* ( wil een pup van beide jonge akitas houden ) maar zeg nooit nooit en wie weet heb ik volgende week een nieuwe akita hoor _O-

Dichter bij de datum zal ik mijn pdf bestand met al hun enrichment spullen ( op kleur gesorteerd ) doorgeven. Als je het eerder wilt kan dat ook hoor!

Afbeelding
Hier een foto van een jaar geleden tijdens gintora haar eerste dag bij mij.
Jasper-rinoka-Olivia-gintora

Afbeelding
Olivia

Afbeelding
Gintora

Afbeelding
Rinoka

Instagram is rinoka_olivia , zodra ik een betere naam heb waar gintora ook in voor komt laat ik uiteindelijk wel iets weten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 15:35

Citaat:
Boktnaam: Lor1_1984

Naam hond(en): Mahdu, Dívka en (oppashond) Joep

Ras(sen): Shih Tzu, middenslag Keeshond, Roemeens mixje

Leeftijd hond(en): M: 7, D: 7 (eind oktober 8), J: bijna/net 7

M: blikvoer, J: granen

Knuffels, maakt niet uit wat voor zolang er geen knoop-oogjes en neus op zitten ivm eraf slopen en opeten (Mahdu >;)).
Sokken/eierdoosjes/wc-rolletjes oid waar lekkers in verstopt zit (verzoek van Dívka :)))
Gedroogde nekken
Kippen voetjes
Aventuros nuggets en wild chew
Pedigree tasty minis kaas
Van die wafeltjes die je in 4 kunt breken (liggen bij sommige dierenwinkels in het losse snacks schap)
Egel/krokodil/tandenborstel kauwsnacks
Canibits/caniland hert/struisvogel/paard
J: graanvrij, kleine/makkelijk te splitsen snackjes, de wortel/spinazie kluifvormige snackjes/trainertjes van een Duits merk vindt hij heel lekker, qua speelgoed wil hij vooral spul wat gesloopt mag worden.

Alle speelgoed behalve knuffels. :+
Rawhide kluiven
Kophuidplaten (te hard)
M: lam, kerstboomkauwstaven van Alsa Nature en de grotere/dikkere koekjes uit hun kerstkoekjes pakketten (te hard).

Leef je uit:
Mahdutje is een ontzettende clown, heel erg will to please himself en als je iets wilt wat hij niet wil moet je van zeer goede huize komen en je creativiteit gebruiken om het alsnog voor elkaar te krijgen.
Inmiddels kan ik aan zijn ogen zien wanneer hij wat van plan is en hem stoppen nog voor hij begint, gewoon door te zeggen 'doe maar niet ventje' maar bij anderen heeft hij alsnog de tijd van zijn leven omdat hij ze 3 stappen voor is in het uithalen van boevenstreken.
En als je dan boos wordt kijkt hij je aan met grote bolle puppyoogjes omdat hij weet dat hij ermee weg komt. :')

Dívka is vooral zeer extreem: hyperdepieper blij, super bang etc.
Ze komt inmiddels aardig tot rust maar mén, daar heeft aardig wat tijd en geduld in gezeten.
Buiten dat is ze ontzettend lief, wil graag voor je werken en vooral dat jij blij bent dat ze zo haar best doet.
En omdat ze de enige teef is, heeft ze ook de regerende en regelende rol op zich genomen; zij bepaalt wat de mannen wel en vooral niet mogen. ~~}>
Ze vindt onbekende honden erg spannend tot ronduit eng maar ziet aan de mannen dat er niets aan de hand is en ik heb haar geleerd dat ze niets hoeft met andere honden.
Ik bepaal of en met welke honden ze contact heeft en vanaf dat punt bepaalt ze zelf of ze interessant zijn, ermee gespeeld wordt of dat ze ze tolereert.

Joep is altijd vrolijk, altijd superblij dat hij hier komt maar ook weer ontzettend blij wanneer zijn eigenaar hem weer komt ophalen.
Hij heeft gewoon 2 huizen vindt hij. :')
Hij en Mahdutje zijn brothers from other mothers: knettergek met elkaar, de hele tijd samen bezig met stoeien, slapen, kluiven, Dívka plagen, lopen meestal naast elkaar met wandelen etc.

Mahdu, Dívka, Joep:
Afbeelding

Dívka, Mahdu:
Afbeelding

Joep:
Afbeelding

Joep, Mahdu:
Afbeelding

Mahdu, Dívka:
Afbeelding

Joep:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 15:35

Ook hier alvast even een reactie zodat ik straks niet vergeet het formulier in te vullen :D