Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koper

Berichten: 30274
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 22:33

Fair schreef:
Een paar in dit topic zitten ook bij frieslandhuurt toch? Schrikken jullie trouwens ook van je plek op frieslandhuurt sinds het is samengevoegd met woonfriesland? Ik stond recent bij de woningen die ik wou toch vaak rond plek 30 tot 50. Ik ben er nog lang niet maar het gaf toch wat hoop (aangezien ik met 5+ jaar inschrijftijd in Utrecht rustig op plek 1300 kan staan :Y) ). Maar ik zit nu helemaal achterin 128 vd 130 personen bijv. En alle lootwoningen zijn weg. :

Welke lootwoningen? Of bedoel je de direct te huur woningen? Dat is niet met loting maar wie als eerste reageert. Dat is inderdaad erg jammer. Frieslandhuurt heeft nog wel die woningen voor eerste reageerder maar dat zijn allemaal bejaardenwoningen.

Bij WoonFriesland en Frieslandhuurt sta ik ongeveer even lang ingeschreven. Waar ik eindig met mijn reacties is dus niet veel veranderd.

Overigens zagen wij laatst toen we langs Lemmer reden daar een parkeerplaats vol met WoonFrieslandbusjes staan. Die zullen wel overgespoten worden of zoiets. Heel gek gezicht om ze daar met een stuk of honderd allemaal bij elkaar te zien.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 11:56

Ik heb gisteren een woning aangeboden gekregen en geaccepteerd!!! Vindt het zo rete spannend! Eindelijk!!!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101773
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 12:35

Wat goed! Precies wat je wilde?

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 12:48

T is iets verder van wat ik graag wilde maar mag verder echt niet klagen! Kind was zo blij, die heeft bijna hele dag gehuild van blijdschap...ik had voor haar iets dichter bij haar vader en haar school willen wonen maar daar komen we verder wel uit...

Oskarrino
Berichten: 798
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 14:02

Gefeliciteerd! Fantastisch!

Ik ga vanmiddag kijken bij een particuliere woning, vind het spannend en heb er heel veel zin in! :D

Weet ook niet hoeveel er zijn uitgenodigd!

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 14:50

ohhh heel veel succes, ik ga duimen voor je

Urielle

Berichten: 50073
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 15:44

BarbaraNova schreef:
Ik heb gisteren een woning aangeboden gekregen en geaccepteerd!!! Vindt het zo rete spannend! Eindelijk!!!!

Gefeliciteerd!!!

Hier nog geen ontwikkelingen. Paar keer de top 10 gehaald, en dan geaccepteerd door de voorlaatste voor me grrr, maar ook nog 35e of 50e bijvoorbeeld. Momenteel staat er niks geschikts open.

Nou ja, nog 5 maanden de tijd.

tiwi1969

Berichten: 7643
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 17:59

Gefeliciteerd BarbaraNova!

Ik heb gereageerd op een huisje die pas in juli beschikbaar is omdat die eerst compleet gerenoveerd wordt. Ik denk niet dat ik hem krijg, maar nooit geschoten is altijd mis. Ik sta nu rond 45 en er kan nog een dag gereageerd worden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101773
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 18:00

tiwi1969 schreef:
Gefeliciteerd BarbaraNova!

Ik heb gereageerd op een huisje die pas in juli beschikbaar is omdat die eerst compleet gerenoveerd wordt. Ik denk niet dat ik hem krijg, maar nooit geschoten is altijd mis. Ik sta nu rond 45 en er kan nog een dag gereageerd worden.


Ai, dat gaat lastig worden. Maar wel altijd fijn als ze eerst gaan renoveren, heb je tenminste een woning in nette staat.

Oskarrino
Berichten: 798
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 18:09

Huisje waar ik net keek was helemaal leuk! Waren totaal met 7 kijkers. 1 had al geen interesse hehe.

Moest een mail sturen bij interesse dus dit zojuist gedaan. Beetje origineel om een beetje op te vallen, nu heel hard duimen! Het is alles wat ik
Zoek! Perfecte buurt, klein maar fijn huisje

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101773
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 18:16

Waarom had die ene geen interesse dan?

Oskarrino
Berichten: 798
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 20:47

Bellatrix schreef:
Waarom had die ene geen interesse dan?


Vond het te klein, tsja het is 40m2 dus groot is het niet nee. Voor mij groot genoeg, ik neem niet zoveel ruimte in beslag en vind klein wonen wel knus in m’n eentje.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101773
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 20:59

Ik woonde hiervoor op 42m2 en vond dat ook prima alleen. :j

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 07:05

Ik ga zo naar 60 m2 met mijn dochter samen, helemaal goed gewoon...wel gewoon echt een huisje met tuintje, daar ben ik heel blij mee, ben geen balkon mens..

Steenbok12
Berichten: 7844
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 07:18

BarbaraNova schreef:
T is iets verder van wat ik graag wilde maar mag verder echt niet klagen! Kind was zo blij, die heeft bijna hele dag gehuild van blijdschap...ik had voor haar iets dichter bij haar vader en haar school willen wonen maar daar komen we verder wel uit...

Gefeliciteerd!! Wat een opluchting. Ik hield mezelf er ook aan vast maar nu ik weet waar ik ga wonen vind ik een nieuwe start en omgeving ook wel fijn. Los van de herinneringen hier. Het is wel meer op en neer rijden dan ik zou gaan willen mocht mijn man in het huis kunnen blijven maar kriebelt wel om alles in de buurt al te ontdekken nu.
Veel plezier met alles inrichten! :):)

Steenbok12
Berichten: 7844
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 07:20

En jeetje voor sommige zijn die samen vorigngen dus heen ongunstig. Voor mij is dat achteraf denk ik juist mijn redding nu geweest maar als je ineens weer achterin de de 100 eindigt..

En 42m2 is alleen ook best fijn toch? Hier had ik 60m2 met 2 slaapkamers en een hele grote woonkamer. Eigenlijk al best groot voor mezelf vond ik toen. Je leeft naar de ruimte denk ik. Dan zet je er een 4 persoons tafeltje neer ipv 6 enzo. Vaak heb je met een flat ook een berging. Scheelt ook vaak.

Koper

Berichten: 30274
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 08:07

Gefeliciteerd BarbaraNova *\o/*

Steenbok ik zou het gepieker en het geleef naar je ex proberen los te laten. Je benoemt nogal vaak dat hij mogelijk in het huidige huis kan blijven wonen, en afstand, enz. Is allemaal nog niet zeker. Je gaat niet ergens wonen vanwege waar je ex eventueel gaat/blijft wonen. Je gaat ergens wonen om het daar prettig te hebben en op eigen benen te staan. Maak je los van hem. Ik heb te vaak gezien dat vrouwen veel te veel gefocust blijven op hun ex en ik gun je beter dan dat :)

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 08:14

Nu nog het ouderschapsplan aangepast krijgen, dus nog niet uitgestreden...

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 10:37

Koper, het is nog allemaal ontzettend vers voor steenbok. Dus niet raar dat je daar mee bezig bent. Er is ook een kind in het spel, hè?

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 12:11

pfff wachten duurt echt lang, ze zijn de papieren aan t nakijken sinds afgelopen woensdag, in principe kan t niet verkeerd want ze zijn soepel met dingen aanleveren, enige wat moet kloppen is mijn jaarsalaris dat dat niet te hoog is, dat is dus in orde. Maar wil graag de bevestiging....

Steenbok12
Berichten: 7844
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 12:32

Fitzroy schreef:
Koper, het is nog allemaal ontzettend vers voor steenbok. Dus niet raar dat je daar mee bezig bent. Er is ook een kind in het spel, hè?

Dit vooral. Mierlo is heel gemoedelijk en rustig veilig opgroeien. Plus het is net 1.5e maand bekend. Liefst had ik hard gezegd zet een bord in de tuin maar mijn zoon wil ik ook een fijne basis bieden ivm co ouderschap dat gaat komen. Dus vooral afwegen daarin.

Hier gisteren de buurvrouw gesproken. Heel aparte vrouw, half doof en ook niet helemaal snugger. Ze stapte meteen mijn voordeur in, zei dat ze toch even kwijt wilde dat de vorige bewoner weg was gegaan vanwege problemen met de stadsverwarming en het niet kon betalen omdat de teller door bleef lopen en hij met een rechts zaak zat nu. Daar werd ik heel zenuwachtig van... heeft er 2 jaar gezeten en woont nu in Limburg. Had ook een uitkering. Maar bij door vragen kwam er niet veel uit, verstond de vragen niet en begon steeds erna over een ander onderwerp. Woningbouw/stadswarmte even nabellen hoor. Stadswarmte js wel duurder maar echt gezeik zo geen zin in. Had een heel positief gevoel maar nu toch wel buikpijn van. Tellers goed noteren sowieso en Just in case dubbel checken of rechtsbijstand echt aan staat bij financieel adviseur :')

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 13:42

Steenbok12 schreef:
Fitzroy schreef:
Koper, het is nog allemaal ontzettend vers voor steenbok. Dus niet raar dat je daar mee bezig bent. Er is ook een kind in het spel, hè?

Dit vooral. Mierlo is heel gemoedelijk en rustig veilig opgroeien. Plus het is net 1.5e maand bekend. Liefst had ik hard gezegd zet een bord in de tuin maar mijn zoon wil ik ook een fijne basis bieden ivm co ouderschap dat gaat komen. Dus vooral afwegen daarin.

Hier gisteren de buurvrouw gesproken. Heel aparte vrouw, half doof en ook niet helemaal snugger. Ze stapte meteen mijn voordeur in, zei dat ze toch even kwijt wilde dat de vorige bewoner weg was gegaan vanwege problemen met de stadsverwarming en het niet kon betalen omdat de teller door bleef lopen en hij met een rechts zaak zat nu. Daar werd ik heel zenuwachtig van... heeft er 2 jaar gezeten en woont nu in Limburg. Had ook een uitkering. Maar bij door vragen kwam er niet veel uit, verstond de vragen niet en begon steeds erna over een ander onderwerp. Woningbouw/stadswarmte even nabellen hoor. Stadswarmte js wel duurder maar echt gezeik zo geen zin in. Had een heel positief gevoel maar nu toch wel buikpijn van. Tellers goed noteren sowieso en Just in case dubbel checken of rechtsbijstand echt aan staat bij financieel adviseur :')


Goed fotos maken er van inderdaad, dan staat vaak de datum er wel bij van je tellers. T is ook niet niks, ik maak me ook heel erg zorgen om mijn dochter, probeer rust te creeeren in huis maar ja, er is ook een vader, die werkt daar totaal niet aan mee, die veroorzaakt juist erge onrust, heel verdrietig...

Steenbok12
Berichten: 7844
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 06:41

Heftig. Hoe gaat de ouderschaps verdeling erbij jullie uitzien?

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 07:56

Wij gaan dinsdag naar een mediator, dochter is 12 dus mag zelf beslissen en vindt het niet heel fijn bij haar vader...dus heel benieuwd wat er uit gaat komen...

Suzanne F.

Berichten: 49240
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 08:51

BarbaraNova schreef:
Wij gaan dinsdag naar een mediator, dochter is 12 dus mag zelf beslissen en vindt het niet heel fijn bij haar vader...dus heel benieuwd wat er uit gaat komen...


Nou met 12 hebben ze inspraak. Maar ze mogen niet zelf beslissen. Ik dacht dat dit op 16 lag. Staat ergens in ieder geval.