Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kirrietje
Berichten: 493
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 11:23

CalipsoLover schreef:
Ben ik zuur of niet?

Ik zit wat in een dilemma. Vriendengroep heeft me toegevoegd in een groep om cadeau’s te kopen voor twee mensen. Ik woon sinds kort in het buitenland, dus ik ga ook niet naar het feest. Ik ben een beetje slecht gezind hierover omdat ik van sommige mensen binnen die vriendengroep zelfs geen gelukkige verjaardag gekregen heb een maand geleden, laat staan een cadeau (ik gaf een feest voor mijn verjaardag voor ik vertrok). Ik was hier op mijn verjaardag dus ook wel wat gekwetst door. Zouden jullie dan bijleggen voor hun verjaardag terwijl je ook niet naar het feest gaat?


Zou aangeven dat je er niet bij bent en ze succes wenst met het vinden van een cadeau en dan uit de app stappen :j

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 11:48

Kirrietje schreef:
CalipsoLover schreef:
Ben ik zuur of niet?

Ik zit wat in een dilemma. Vriendengroep heeft me toegevoegd in een groep om cadeau’s te kopen voor twee mensen. Ik woon sinds kort in het buitenland, dus ik ga ook niet naar het feest. Ik ben een beetje slecht gezind hierover omdat ik van sommige mensen binnen die vriendengroep zelfs geen gelukkige verjaardag gekregen heb een maand geleden, laat staan een cadeau (ik gaf een feest voor mijn verjaardag voor ik vertrok). Ik was hier op mijn verjaardag dus ook wel wat gekwetst door. Zouden jullie dan bijleggen voor hun verjaardag terwijl je ook niet naar het feest gaat?


Zou aangeven dat je er niet bij bent en ze succes wenst met het vinden van een cadeau en dan uit de app stappen :j

Dat gaan ze verkeerd opvangen… We zijn allemaal wel heel close. Maar ik vind het een beetje vervelend dat er voor mijn verjaardag helemaal geen moeite gedaan is en ik nu plots moet bijleggen voor een cadeau voor iemand die mij zelfs geen gelukkige verjaardag gewenst heeft. Zou naar degene die alles organiseert wel kunnen sturen dat ik niet ga bijleggen maar nu ben ik alles gewoon tactisch aan het negeren :=

MyWishMax

Berichten: 25326
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 11:51

Dan zijn jullie toch blijkbaar niet zo close als ze voor jou niks doen en jij nu heel voorzichtig moet doen in hoe en wat je schrijft.

Kirrietje
Berichten: 493
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 11:51

Maar wat is er dan mis met aangeven dat je er niet bij kan zijn en niet met het cadeau mee wilt doen?
Hoef je niet eens de reden te noemen maar dat is wellicht beter dan gewoon niet reageren :o

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 11:57

Jullie hebben gelijk. Heb een berichtje gestuurd naar degene die het initiatief neemt voor de cadeau’s ;)

Edit: 2 personen zijn jarig en geven samen een feest. Een daarvan ben ik niet zo heel close mee en heeft mij ook geen gelukkige verjaardag gewenst, de andere wel en daar ben ik dus ook closer mee. Maar vind het een beetje vuil spel als ik bij de ene meebetaal en bij de andere niet.

Sodera

Berichten: 5303
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 11:59

Zeker als je van plan bent om terug te gaan naar je thuisland, is een goede band met je vrienden onderhouden wel belangrijk.
Ik snap dat het heel vervelend is en ook echt niet leuk dat er niks voor jou is georganiseerd. Zou je aan kunnen geven dat je een beetje teleurgesteld bent dat er niks voor jou georganiseerd was, je er niet bij bent maar hier is bijv €2.50/5/... om toch wat bij te dragen?

Ik zou voor wie het cadeau is er even buiten laten geloof ik en het wat algemener houden.

edit; goed van je +:)+

Dit soort dingen zijn en blijven lastig als het via whatsapp oid moet gaan en je elkaar een lange(re) tijd niet in het echt ziet.
Laatst bijgewerkt door Sodera op 02-04-24 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirrietje
Berichten: 493
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 11:59

Wellicht kan je voor degene waar je wel close mee bent zelf nog een cadeautje toesturen?

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 12:05

Voor degene met wie ik closer ben ga ik zelf iets kleins meenemen, heb aangegeven bij degene die het initiatief neemt dat ik het een beetje betreur dat ik zelfs geen felicitatie gehad heb van sommige en alles hier duur is waardoor ik even wat krapper bij kas zit en zelf iets voorzie voor wanneer ik terug ben.

MyWishMax

Berichten: 25326
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 12:17

CalipsoLover schreef:
Jullie hebben gelijk. Heb een berichtje gestuurd naar degene die het initiatief neemt voor de cadeau’s ;)

Edit: 2 personen zijn jarig en geven samen een feest. Een daarvan ben ik niet zo heel close mee en heeft mij ook geen gelukkige verjaardag gewenst, de andere wel en daar ben ik dus ook closer mee. Maar vind het een beetje vuil spel als ik bij de ene meebetaal en bij de andere niet.


Goede oplossing. Ik zou het als jarige leuker vinden om een cadeau van jou zelf te krijgen als je terug bent en dus erbij bent. Want het gaat mij ook om de persoon.

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 12:31

MyWishMax schreef:
CalipsoLover schreef:
Jullie hebben gelijk. Heb een berichtje gestuurd naar degene die het initiatief neemt voor de cadeau’s ;)

Edit: 2 personen zijn jarig en geven samen een feest. Een daarvan ben ik niet zo heel close mee en heeft mij ook geen gelukkige verjaardag gewenst, de andere wel en daar ben ik dus ook closer mee. Maar vind het een beetje vuil spel als ik bij de ene meebetaal en bij de andere niet.


Goede oplossing. Ik zou het als jarige leuker vinden om een cadeau van jou zelf te krijgen als je terug bent en dus erbij bent. Want het gaat mij ook om de persoon.

Dat vind ik dus ook. Persoon die het initiatief neemt heeft intussen ook geantwoord dat ze het (gelukkig) volledig begrijpt en ze mijn gevoel ook kan beamen dat er regelmatig door dezelfde mensen in de groep weinig moeite wordt gedaan. Dus ben blij dat ik er wel iets van gezegd heb.

Justme_Lisaa

Berichten: 2171
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 13:05

purny schreef:
Justme_Lisaa schreef:
Dat ik eindelijk een verzwaringsdeken heb besteld en überhaupt nog niet is meegegeven aan de pakketdienst. Mag wel wat meer verwachten van Bol.com

Misschien heeft het elkaar gekruist?
Gisteren was het Pasen dus geen werkdag


Oh dat is een goeie, daar heb ik niet aan gedacht :o . Maar zet dat er dan bij ipv voor 23:59 bestekken morgen in huis :j -O-

MyWishMax

Berichten: 25326
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 13:30

Justme_Lisaa schreef:
Oh dat is een goeie, daar heb ik niet aan gedacht :o . Maar zet dat er dan bij ipv voor 23:59 bestekken morgen in huis :j -O-


Dat is een standaard ding wat geldt voor werkdagen, niet voor weekend of feestdagen. Dat veranderen ze niet elke keer in het weekend of met een feestdag. Daarnaast is bol afhankelijk van de pakketbezorgers. Dan kunnen zij op tijd zijn maar postnl niet. Of het is een verkoper en niet bol zelf.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33800
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 13:33

Ik loop vast in mijn letterkundige onderzoek. Een hele hoop werk verzet maar wat moet ik met mijn resultaten. :=

Ben ook vast de enige van dit vak die twee tabellen opneemt in haar onderzoek. Maar I love structuur en tabellen. 8-)

wyoming

Berichten: 2505
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 13:36

Ik word helemaal gek van dat gevoel in mijn oren, krijg er hoofdpijn van en loop erbij alsof ik te diep in het glaasje heb gekeken maar kan niet eerder dan donderdag bij de huisarts terecht. Of eigenlijk bij de assistent die eerst wil kijken voor ze met de huisarts gaat overleggen.

Nyaleti

Berichten: 6188
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 13:44

Gesprek over mijn overleden hond die alles voor me betekende en me als enige nog op de been hield.
Ik: ik stop m'n verdriet weg / krop het op.
*Later in het gesprek*
Psycholoog: hoe lang ga je jezelf de tijd geven? Uiteindelijk moet je door.
VRIEND het is nog geen 3 weken geleden dat m'n hond overleden? Ik zeg net dat ik het weg prop, zeg jij dat ik maar door moet gaan? Nee fiets fantastisch advies!

xPabloBokt

Berichten: 9408
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-24 14:00

Ik probeer braaf mijn operationaliseringstabel te maken.

Mijn hoofd be like: je theoretisch kader is vast niet goed, dus we gaan er nu compleet op vastlopen.

Ok then. Ga wel weer wat anders aan mijn onderzoek doen totdat ik feedback van mijn stagebeleidster en docentcoach terug heb. Zucht.

MoniekJ

Berichten: 3592
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 14:39

Voor een standaard afspraak naar het ziekenhuis, vervolgens mag ik niet meer weg.

Siggislief

Berichten: 13995
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 15:36

Vanmorgen/Vanmiddag een migraine aanval gekregen op de ZB, het is niet doorgezet maar voel mezelf wel nu belabberd.

Molly1230

Berichten: 419
Geregistreerd: 04-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 15:57

Moe, somber en op vandaag

Meliaforever

Berichten: 12038
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 16:11

Afspraken die kort voor de afspraak afgezegd worden.. -O-

Cambionn

Berichten: 775
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 16:22

Dat ik een ongeduldige troela ben, en DHL technische storing heeft waardoor mijn pakket langer duurt. Ik kan het vrijdag pas gebruiken, maar toch wil ik het nu. En dan ook nog "bedankt voor je begrip". Wie zegt dat ik begrip heb, duurt al lang genoeg met pasen ertussen :+ .

In verlengde ervan, dat ik mijn nieuwe telefoon niet op verlengingsdatum kan krijgen maar een dag later, ondanks dat die op voorraad is bij de winkel (ze willen namelijk perse een nieuwe sturen vanuit hoofdkantoor). En de dag erna ben ik niet thuis, dus wordt het nog een dag later. En ook hier heb ik niet een nieuwe telefoon nodig, mijn oude doet het prima. Maar ik wil hem gewoon.

Waarom ben ik zo 8)7 .

Niobe

Berichten: 7987
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 16:23

Cambionn schreef:
Dat ik een ongeduldige troela ben, en DHL technische storing heeft waardoor mijn pakket langer duurt. Ik kan het vrijdag pas gebruiken, maar toch wil ik het nu. En dan ook nog "bedankt voor je begrip". Wie zegt dat ik begrip heb, duurt al lang genoeg met pasen ertussen :+ .

In verlengde ervan, dat ik mijn nieuwe telefoon niet op verlengingsdatum kan krijgen maar een dag later, ondanks dat die op voorraad is bij de winkel (ze willen namelijk perse een nieuwe sturen vanuit hoofdkantoor). En de dag erna ben ik niet thuis, dus wordt het nog een dag later. En ook hier heb ik niet een nieuwe telefoon nodig, mijn oude doet het prima. Maar ik wil hem gewoon.

Waarom ben ik zo 8)7 .


Mocht het helpen: ik ben ook zo

Roosch

Berichten: 36666
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 16:36

Ik ook! :))

En m'n ongeduld zit me deze week flink in de weg kan ik je zeggen. :')

Coco4life
Berichten: 1217
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 16:52

Ik ben ook zo hoor!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33800
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 17:11

Ik ging net al avondeten omdat ik zulke erge honger had. Nu heb ik buikpijn omdat ik het naar binnen heb lopen schrokken. :=