Problemen met de buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ceetje_bokt
Berichten: 5171
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 12:47

Suzanne F. schreef:
Sky_As schreef:
jezus wat een vertoning toch allemaal weer.
Moet wel eerlijk zeggen, dat door dit topic ik nooit in een gedeelde/tweekapper boerderij zou gaan zitten.
Vaak betaal je nog relatief veel geld, en als dit dan het gevolg is, ik zou daar echt ontzettende stress van krijgen.
Ik vind het echt ontzettend knap hoe TS kan blijven reageren naar de buren toe! respect voor jou!


Nou laatst stond hier in de buurt het voorhuis te koop van een boerderij maar mede door dit verhaal besloten het aan me voorbij te laten gaan.

Volgens mij woont TS vrijstaand.

Het is een vreselijk vervolgverhaal. Wat gun ik jullie een einde aan dit gezeik en buren die een te koop bord in hun tuin zetten.

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 12:53

Ceetje_bokt schreef:
Volgens mij woont TS vrijstaand.

Het is een helft van een woonboerderij. Staat in het openingsbericht van TS.
Citaat:
Het is eigenlijk een twee onder één kap situatie.

YvonneV
Berichten: 8783
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 12:55

Moonfight schreef:
Wij kochten het huis van een meneer. Deze meneer heeft het huis geërfd van zijn ouders, samen met zijn broer. Zijn broer heeft tegen het huis een flinke aanbouw gebouwd en woont hierin met zijn gezin. Het waren dus broers, en wij hebben van één van die broers het huis gekocht. Ze hebben nooit andere buren gehad dan elkaar en het huis wat wij kochten was het ouderlijk huis van de buren. Het is eigenlijk een twee onder één kap situatie.

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 13:19

Suzanne F. schreef:
Sky_As schreef:
jezus wat een vertoning toch allemaal weer.
Moet wel eerlijk zeggen, dat door dit topic ik nooit in een gedeelde/tweekapper boerderij zou gaan zitten.
Vaak betaal je nog relatief veel geld, en als dit dan het gevolg is, ik zou daar echt ontzettende stress van krijgen.
Ik vind het echt ontzettend knap hoe TS kan blijven reageren naar de buren toe! respect voor jou!


Nou laatst stond hier in de buurt het voorhuis te koop van een boerderij maar mede door dit verhaal besloten het aan me voorbij te laten gaan.


Ja precies, ik zie soms ook dingen voorbij komen waarbij het best iets zou kunnen zijn, maar dan denk ik ook: laat maar..... ik durf het gewoon niet meer aan mede door dit verhaal. Of helemaal vrijstaand (en dan kun je nog steeds gezeik krijgen met buren, dat snap ik), of we blijven zitten waar we nu zitten.
Beter een goede buur dan een verre vriend is wel echt een statement.

DuoPenotti

Berichten: 29524
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 13:22

En vervolgens verhuizen je fijne buren...

Dat is hier mijn groote angst.
2 naaste buren zijn 70+.
Die gaan een keer weg. 1 heeft al serieuze plannen. Wat krijg je dan terug?

Prairy
Berichten: 9079
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 13:27

Ik zit ook geschakeld, als je het niet weet zou je alleen denken dat de buren dichtbij zijn.

2 keer beetje gezeur gehad, nu gewoon normaal contact over de app als er bijv een pakketje is (via mijn man, niet meer via mij want ik krijg er stress van).

Ik heb wel nu de regel, als ik een nieuw huis zou kopen, dan wil ik minimaal 100m rondom geen buren hebben. Is zeker nog geen garantie voor geen overlast (want dat hebben we nog steeds van een hondenschool die traint met pistolen), maar wel minder.

Ceetje_bokt
Berichten: 5171
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 14:25

Brainless schreef:
Ceetje_bokt schreef:
Volgens mij woont TS vrijstaand.

Het is een helft van een woonboerderij. Staat in het openingsbericht van TS.
Citaat:
Het is eigenlijk een twee onder één kap situatie.

Dan had ik dat verkeerd onthouden. :)*
(Het is helaas al zo lang geleden dat ik het openingsbericht gelezen heb)

foxy80

Berichten: 7871
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 15:00

Onze vorige buren waren zo 'apart' in doen en denken dat ik nu dolblij ben met onze huidige buren en hun 6 honden...

Achterom
Berichten: 23033
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 15:23

Suzanne F. schreef:
Sky_As schreef:
jezus wat een vertoning toch allemaal weer.
Moet wel eerlijk zeggen, dat door dit topic ik nooit in een gedeelde/tweekapper boerderij zou gaan zitten.
Vaak betaal je nog relatief veel geld, en als dit dan het gevolg is, ik zou daar echt ontzettende stress van krijgen.
Ik vind het echt ontzettend knap hoe TS kan blijven reageren naar de buren toe! respect voor jou!


Nou laatst stond hier in de buurt het voorhuis te koop van een boerderij maar mede door dit verhaal besloten het aan me voorbij te laten gaan.

Is het heel anders dan een twee onder een kap, rijtjeshuis of appartement dan? Met vervelende buren kun je nu eenmaal altijd raar gezeik krijgen...

Enzo_Ollie

Berichten: 779
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 15:26

Ik kruip even onder m'n meeleessteen vandaag.

@achterom, ik denk van wel. Een 2 onder 1 kap, rijtjeshuis en appartement zjin gebouwd als 2 of meer huizen. Een boerderij is 1 huis die in 2'en gesplitst is. Dus denk dat dat wel anders is, zeker als de tuin net ongunstig ligt. Bij ons in de straat is zo'n gesplitst huis waarbij de ene een hectare heeft en de ander 20m2 als je het redt, in een soort hoekje tegen het andere huis aan. Dat was wss de voortuin. Dus denk zeker dat je dan eerder mot heb dan als je 2 normale huizen en tuinen hebt.

@TS pffff, hoe verzin je het. wat andere idd ook al zeggen, als dit een serie zou zijn zouden mensen het slecht vinden omdat het zo nep/overdreven is ;(

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 15:47

Achterom schreef:
Is het heel anders dan een twee onder een kap, rijtjeshuis of appartement dan? Met vervelende buren kun je nu eenmaal altijd raar gezeik krijgen...


nee, ruzie en ellende kun je overal krijgen. Maar gemiddeld genomen betaal je voor een boerderij ook nog eens flink wat geld en ga je in een boerderij wonen om een beetje vrij te kunnen leven zeg maar.

Natuurlijk is ruzie altijd klote. Maar in een appartementencomplex zul je vaak ergens concessies op moeten doen, en regelmatig gaan mensen in een appartementencomplex wonen, omdat er geen budget voor iets anders is (zal natuurlijk niet altijd zo zijn). Wat natuurlijk heel vervelend is als je dus niet anders kunt.

Maar als je ook nog eens heel veel geld betaald, en dan dit gezeur krijgt, zeker als het "buiten de familie" verkocht wordt, terwijl het huis in eerste instantie waarschijnlijk in de familie zat en zelfs ooit 1 huis was, dan is het natuurlijk helemaal een lastige situatie.

Misschien overheen gelezen, maar ben in dit geval wel benieuwd hoe de oude bewoners uit huis gegaan zijn? Was dit ook vanwege alle ellende (die ze wellicht niet vooraf gemeld hebben), of gewoon verhuisd vanwege bijv. ouderdom.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 17:15

DuoPenotti schreef:
En vervolgens verhuizen je fijne buren...

Dat is hier mijn groote angst.
2 naaste buren zijn 70+.
Die gaan een keer weg. 1 heeft al serieuze plannen. Wat krijg je dan terug?

Dit hebben wij gehad. De buren naast ons waren super fijne mensen, zij is overleden, hij is er nog een poosje blijven wonen, geen kalveren meer waar nog wel voor zijn hobby mooie dikbil koeien en wat kalfjes. Toen hem dat te zwaar werd is de boel uiteindelijk verkocht aan iemand die alles koopt om er wat anders van te maken wat meer geld oplevert, op zich prima, alleen moeten de plannen wel passen binnen het bestemmingsplan, dat was niet het geval, dmv een rechtszaak hebben we dat afgedwongen en heeft de grote zakenman het weer verkocht. Nu zitten er weer andere mensen in, nog niet echt kennis gemaakt. Maar het is altijd afwachten als er weer andere mensen komen wonen hoe het dan gaat.

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-24 20:01

Vandaag opeens allemaal activiteit op het stuk grond. Alle beplanting is er uit en ze hebben lange latten geplaatst om zowel de kadastrale grens als de grens bepaald door de schikkingslandmeter te markeren.
We zijn benieuwd waar dat allemaal voor dient.

Suzanne F.

Berichten: 49228
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 20:03

Moonfight schreef:
Vandaag opeens allemaal activiteit op het stuk grond. Alle beplanting is er uit en ze hebben lange latten geplaatst om zowel de kadastrale grens als de grens bepaald door de schikkingslandmeter te markeren.
We zijn benieuwd waar dat allemaal voor dient.


Oh? Misschien wel positief juist. Al durf ik het niet te denken eigenlijk.

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 20:05

Moonfight schreef:
Vandaag opeens allemaal activiteit op het stuk grond. Alle beplanting is er uit en ze hebben lange latten geplaatst om zowel de kadastrale grens als de grens bepaald door de schikkingslandmeter te markeren.
We zijn benieuwd waar dat allemaal voor dient.

Zit er veel (m2) verschil tussen die 2 grenzen ??

Lon
Berichten: 886
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 20:06

Zal je zien dat jullie morgen een aanbod dat je niet kunt weigeren (naar mening van de buren) krijgt, een stuk grond tot halverwege de twee grenzen, in ruil voor het laten vallen van het hoger beroep én het aanvragen van een bouwvergunning om hun uitbouw te legaliseren. Die mensen hopen gewoon op een paaswonder.

Aanvulling: ik hoop op een paaswonder voor TS in de vorm van een verkoopbord in de voortuin van de buren.
Laatst bijgewerkt door Lon op 29-03-24 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Berichten: 32971
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 20:08

Haha dat paaswonder zal er niet komen denk ik...

Ceetje_bokt
Berichten: 5171
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 20:58

Moonfight schreef:
Vandaag opeens allemaal activiteit op het stuk grond. Alle beplanting is er uit en ze hebben lange latten geplaatst om zowel de kadastrale grens als de grens bepaald door de schikkingslandmeter te markeren.
We zijn benieuwd waar dat allemaal voor dient.

Ze.zouden.toch.niet.geschrokken.zijn.van.de.controle.van.de.gemeente? :):)

Zappa

Berichten: 2740
Geregistreerd: 10-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 21:11

Lon schreef:
Zal je zien dat jullie morgen een aanbod dat je niet kunt weigeren (naar mening van de buren) krijgt, een stuk grond tot halverwege de twee grenzen, in ruil voor het laten vallen van het hoger beroep én het aanvragen van een bouwvergunning om hun uitbouw te legaliseren. Die mensen hopen gewoon op een paaswonder.

Aanvulling: ik hoop op een paaswonder voor TS in de vorm van een verkoopbord in de voortuin van de buren.


@TS long time lurker hier maar hou je dit even goed in de gaten dit is volgens mij een scenario (of iets soortgelijks) wat erg reëel is . denk hier vast over na

Storm

Berichten: 20841
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 22:11

DubbelFun schreef:
Moonfight schreef:
Vandaag opeens allemaal activiteit op het stuk grond. Alle beplanting is er uit en ze hebben lange latten geplaatst om zowel de kadastrale grens als de grens bepaald door de schikkingslandmeter te markeren.
We zijn benieuwd waar dat allemaal voor dient.

Zit er veel (m2) verschil tussen die 2 grenzen ??


Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar.

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-24 22:18

DubbelFun schreef:
Moonfight schreef:
Vandaag opeens allemaal activiteit op het stuk grond. Alle beplanting is er uit en ze hebben lange latten geplaatst om zowel de kadastrale grens als de grens bepaald door de schikkingslandmeter te markeren.
We zijn benieuwd waar dat allemaal voor dient.

Zit er veel (m2) verschil tussen die 2 grenzen ??

Die ligt op ongeveer de helft van de strook die ze moeten inleveren.

Storm

Berichten: 20841
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 22:20

Nou := ben ook wel benieuwd wat de volgende stap van de buurman is. Hij maakt er wel een potje van. Zou hij al spijt hebben?

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 22:43

Storm schreef:
Nou := ben ook wel benieuwd wat de volgende stap van de buurman is. Hij maakt er wel een potje van. Zou hij al spijt hebben?


Daar lijkt ie me te eigenwijs voor. Maar wellicht ziet ie wel aankomen dat ie voor de ratten gaat.

DuoPenotti

Berichten: 29524
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 09:08

Wel raar dat die 2 grenzen niet geliik zijn.

Word dan toch bij de rechtbank die van het kadaster aangehouden?

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 09:11

Ik vind het an sich wel positief klinken dat ze met die latten bezig zijn en de boel vrij gemaakt hebben.
Zou er inderdaad maar even goed over nadenken wat jullie bereid zijn om te accepteren.

Waarom wil de rechtbank een uitspraak "voorkomen" eigenlijk....?

Moonfight schreef:
De rechtbank heeft laten weten een zitting in te willen plannen. Wij vermoeden om toch proberen de schikking aan te passen dat deze wel uitvoerbaar is en met alle partijen face to face om tafel in de hoop dat ze een uitspraak kunnen voorkomen. Dus even afwachten welke datum dat word.