het leed dat vakantiehuisje aanbieden heet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-23 08:10

Sellyxx schreef:
Inderdaad de omgekeerde wereld, dat anderen gaan bepalen voor jou wat wel en niet normaal is op jouw erf. :') Gelukkig ben je vrij om toe te laten wie je wilt, leuk dat je er op die manier een extraatje aan kan overhouden en er plezier uit kunt halen om mensen te laten delen in je dieren”verzameling” :)

Ik klikte zojuist even op je linkje, eerste wat ik dacht, hee bekend type huis, lijkt op type huis waar mijn ouders wonen, wat blijkt, mijn ouders wonen in hetzelfde dorp! Zelf woon ik niet in Duitsland, maar als in weer eens bij m’n ouders ben lijkt t me best leuk je eens te bezoeken! Al is het maar om even een kijkje te nemen bij je dierenboederij :)

haha, wat leuk! Kom gerust aanwaaien als je hier bent. Gezellig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 08:35

IHN schreef:
Boras schreef:
Uh, :j

Is dat vreemd dan? :=

ja dat is vreemd. Want dat hoor je uit jezelf te doen. Aan je reactie te lezen denk jij er precies zo over (dat opruimen heel normaal is dus bedoel ik, haha), maar kennelijk vinden sommigen het dus ook normaal om het maar gewoon in iemands tuin te gooien.
Het feit dat ze dat überhaupt aan je vragen zegt toch ook al genoeg over wat voor soort mensen het zijn? :') Het zou idd ook niet in mij opkomen om te vragen of ik iets netjes moet achterlaten, dat zou normaal moeten zijn. Ik doe in hotels altijd al m'n best om de boel netjes achter te laten, want ik weet wat voor verschil het maakt voor de schoonmaakploeg, maar bij plekken die ik van particulieren huur al helemaal. :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 08:40

Zulke mensen wil je zelf ook niet als klant. Ik zou duidelijk melden dat je een rookvrij huis en erf hebt. Dat moet duidelijk genoeg zijn lijkt me.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-23 08:47

Mkango schreef:
IHN schreef:
[quote="Boras"

Is dat vreemd dan? :=

Het feit dat ze dat überhaupt aan je vragen zegt toch ook al genoeg over wat voor soort mensen het zijn? :') Het zou idd ook niet in mij opkomen om te vragen of ik iets netjes moet achterlaten, dat zou normaal moeten zijn. Ik doe in hotels altijd al m'n best om de boel netjes achter te laten, want ik weet wat voor verschil het maakt voor de schoonmaakploeg, maar bij plekken die ik van particulieren huur al helemaal. :=

nieteens vragen zelfs. Gewoon zeggen dat het een strafkamp is. Ik doe dat ook inderdaad. Haal zelfs in hotels de bedden af, en leg handdoeken en beddengoed in 2 stapels bij de deur. Afvalzakjes gooi ik weg in container of zet ik ook dichtgeknoopt bij de deur. Badkamer maak ik ff schoon dat iig de haren eruit zijn, en als er iets staat van veger veeg ik ff. Voor mij jleine moeite en het scherlt de schoonmajers weer, die toch vaak al in razend trmpo moetrn werken.

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 08:50

juniper schreef:
60 euro per nacht en paardrijden, zwembad en sauna? Waar kunnen we boeken?

Ik wil ook wel boeken :

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-23 08:51

SusanH schreef:
Zulke mensen wil je zelf ook niet als klant. Ik zou duidelijk melden dat je een rookvrij huis en erf hebt. Dat moet duidelijk genoeg zijn lijkt me.

duidelijk genoeg was het zeker, haha. Ik had het in de 1e regel gezet:het huis en gehele erf is rookvrij.
en. nee, idd wil ik die niet als klant. Ik weet dat je niet zomaar mag oordelen, maar ik keek ook even op het profiel en dacht:ja, gelukkig maar. Aan de hand van combinatie foto's en hetgeen mensen posten kun je wel enigszins het type mens bepalen en dit was niet het type waar ik mee klik.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-23 08:51

LibertyLucky schreef:
juniper schreef:
60 euro per nacht en paardrijden, zwembad en sauna? Waar kunnen we boeken?

Ik wil ook wel boeken :

mijn site staat in onderschrift met dank aan de tip van een bokker :).

kiki1976

Re: het leed dat vakantiehuisje aanbieden heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 08:58

Mensen zijn soms gewoon asociaal zonder dat ze het zelf blijkbaar doorhebben.
Vrienden op visite, roken buiten op het balkon. Op de tuintafel staat een asbak. Zonder dat ze er zelf erg in hebben gooien ze het as gewoon op de grond.
Ik rook zelf ook, maar dat doe je toch niet?

Dat er in het huisje niet gerookt mag worden vind ik echt niet meer dan logisch! Wij hadden ooit eens een huisje waar onze voorgangers (ondanks dat er in het huisje niet gerookt mocht worden) flink gerookt in een van de slaapkamers, nou sorry echt smerig :r

En dat jij niet wilt dat er op jouw terrein niet gerookt word, is jouw goed recht!
Mensen die daar geen respect voor hebben, nou dan boek je toch lekker een huisje ergens anders :wave:

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 09:00

Citaat:
nieteens vragen zelfs. Gewoon zeggen dat het een strafkamp is. Ik doe dat ook inderdaad. Haal zelfs in hotels de bedden af, en leg handdoeken en beddengoed in 2 stapels bij de deur. Afvalzakjes gooi ik weg in container of zet ik ook dichtgeknoopt bij de deur. Badkamer maak ik ff schoon dat iig de haren eruit zijn, en als er iets staat van veger veeg ik ff. Voor mij jleine moeite en het scherlt de schoonmajers weer, die toch vaak al in razend trmpo moetrn werken.

Ook als je een duur hotel boekt? Voor mij is een deel van het plezier van op vakantie gaan juist dat ik niet hoef op te ruimen. Niet dat ik echt rotzooi achterlaat, maar m'n bed afhalen in in een hotel en de badkamer schoon maken zou mij echt te ver gaan.

Bij een vakantiehuisje waarbij het gewoon in de regels staat (vaatwasser leeg, prullenbakken leeg, bedden afgehaald en beddengoed bij de voordeur etc.) doe ik het natuurlijk wel, maar in een chique hotel is het voor mij deel van de beleving...

boemel schreef:
We hebben ook een tijdje een vakantiewoning gehad in ons bescheiden tuintje.

Van hele leuke nette mensen tot hele asociale mensen.
Het was vaak toch wel bijzonder. Nooit saai in ieder geval :D
Waarom vinden mensen het leuk om je huisje compleet te gaan herinrichten?

Waarom hebben 2 mensen in 2 dagen 8 handdoeken verbruiken?

Of 5 kilo aardappelen mee voor 2 dagen.

Waarom gooien ze bleekwater over je handdoeken?

Laten ze schoenen achter van over de eur 300,00? En vinden ze het niet de moeite waard om ze terug te krijgen.

Moesten ze nu echt alle koffiecupjes mee naar huis nemen?

Waarom gooien ze de lege flessen wijn in je papierbak?

Of de mooie woondeken als picknickkleed meenemen naar het bos. :=

Jouw regels zijn jouw regels. En dat is helemaal prima toch?

We zouden er na een paar verbouwingsjaren wel weer een weekend uit willen. Ben stiekem ook wel benieuwd naar je vakantiehuis :o

Een deel van deze dingen vind ik niet zo gek: voor 2 dagen 5 kilo aardappels eten wij met een gezin van 4 ook wel. Als we tenminste twee keer aardappels eten. Het alternatief is een halve zak aardappels meenemen en wat doe je dan met die andere helft? Misschien had de supermarkt waar ze op weg naar vakantie gestopt zijn voor de boodschappen, geen kleinere zakken?

In twee dagen 8 handdoeken snap ik ook wel. Twee keer douchen per persoon en dan 1 handdoek voor je haar en eentje voor je lijf.

Bleekwater, die schoenen en de koffiecupjes en de wijnflessen zijn natuurlijk wel idioot.

Een deken als picknickkkleed meepakken zou ik dan wel weer doen, maar dan zou ik hem daarna wel netjes uitkloppen en zorgen dat hij weer schoon is. Maar goed, ik heb dan ook geen dure 'woondekens' ofzo, maar gewoon van een paar tientjes die in de wasmachine kunnen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 09:39

Je hóeft het ook niet te doen, hè Tink89. :') Maar ik heb als bijbaantje in een hotel gewerkt, dus ik weet onder hoeveel tijdsdruk die mensen staan en hoeveel verschil het maakt als iemand in elk geval de kamer netjes achterlaat, hun afval in de prullenbak gooit en niet overal laat slingeren, en handdoeken op de grond van de badkamer legt, in plaats van op het schone bed, over de stoel of zeiknat half in de wc etc.

Zo ver als IHN ga ik ook niet, want de meeste schoonmakers hebben hun eigen workflow waarmee ze, in een netjes achtergelaten kamer, binnen no-time de "rommel" eruit kunnen halen, maar ik zorg dus wel dat het schoonmaakteam dat in één moeite door kan doen en dat er inderdaad geen haren o.i.d. in de badkamer zitten.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 10:03

Mag je wel je hond mee nemen? Zie het zo snel niet staan }>

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-23 10:35

Tink 89, ik boek eigenlijk nooit een duur hotel, haha. Maar dan zou ik het ws ook wel doen, of iig de handdoeken in de badkamer neerleggen. Beddegoed afhalen weet ik dan ook niet. Ik snap ook wel je gevoel dat het idd bij de beleving hoort. Maar voor mij is de beleving vooral in een schone kamer komen en niks hoeven. Op moment dat ik ingepakt heb is die beleving al voorbij en krijg ik er juist een goed gevoel van om anderen ook wat werk uit handen te nemen. Weet je. Ik denk dat het er vooral om gaat om respect te hebben voor de mensen waar je te gast bent. Of je nu 5 of 500 euro betaald. En of je dit nu laat zien door de boel gewoon netjes achter te laten, door wat extra te doen of door een fooi. Dat maakt nieteens zoveel uit. Het draait allemaal om respect.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-23 10:37

anca schreef:
Mag je wel je hond mee nemen? Zie het zo snel niet staan }>

nee, beter niet. Ik heb laatst mensen gehad die voor de 2e keer kwamen. Zij kenden mijn honden en wilden graag hun hond meenemen. Dan vind ik het prima. Maar 1 van mijn honden is niet al te makkelijk met andere honden, dus vandaar dat ik het liever niet heb. Ik zou het heel naar vinden als er wel iets gebeurt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 10:59

Achja, dat is altijd het nadeel van mensen op je erf, sommigen zijn niet zo bezig met zich druk maken over de behoeftes van andere mensen :(:) Je hebt een heel begrijpelijke reden waarom je geen rokers op je erf wilt dus daar zullen ze het mee moeten doen. Ik zou het ook liever niet willen.

Mijn eerste huis is een tijd verhuurd geweest toen het te koop stond, ook onder de voorwaarde dat er niet gerookt zou worden. Helaas heeft er een jaar een goorlap in gezeten die alles geel en bruin gepaft heeft, zó smerig :r

En toen er een pootje van de bank af brak heeft hij dat weggegooid zonder te melden en is lekker op de losse schroefdraad verder met die bank over de houten vloer gaan raggen met flinke schade tot gevolg.... en meer van dat soort dingen. Zó aso om zo met andermans huis en spullen om te gaan -O-

Overigens een baby / klein kind zo vlak bij je huis daar zou ik zelf ook niet vrolijk van worden, dat gegil / gejank / gejammer :x Erg lief van je dat je dat dan weer geen probleem vindt. Wij kozen en kiezen met onze lawaaipapegaai daarom ook graag huisjes via AirBnB die lekker los staan, om anderen zo min mogelijk tot last te zijn :=

Even de bedden afhalen en ergste rommel weghalen doen wij eigenlijk ook altijd.
Wel zo netjes toch :)

Vorig jaar hadden we een paar dagen een bungalow / stacaravan gehuurd via AirBnB. In de kledingkast in de slaapkamer stond een wasmand. Dus ik dacht nou mooi dan doen we alle gebruikte beddengoed in die wasmand. Scheelt weer werk voor de verhuurders +:)+ En dekbedden weer netjes opgevouwen neerleggen weet je wel.

Toen werden we een halve dag later gebeld door een beetje boze meneer van het huisje die het beddengoed nergens kon vinden en leek te denken dat we het meegenomen hadden :oo

Die was erg verbaasd dat we de bedden zelf afgehaald hadden, dus blijkbaar is dat niet echt gebruikelijk dat gasten dat doen :=

Toen hij snapte wat er gebeurd was vond hij het juist super fijn en aardig :P De wasmand was blijkbaar nieuw gekocht door zijn vrouw / vriendin dus die zat nog niet in zijn systeem en daar keek hij finaal overheen toen hij op jacht was naar het verdwenen beddengoed :')

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-23 17:15

vraagje voor de mensen die zelf ook verhuren: hebben jullie ook zulke andere ervaringen met booking.com dan met air bnb en rechtstreekse boekers?
Ik heb nu aantal gasten via air bnb gehad. Leuk contact, laten netjes weten wanneer ze aankomen etc.
Booking.com eerst 4 kroaten die dus flesjes bier neergooiden en toch rookten. En de pellets niet hebben betaald (maar degene die voor hen geboekt had heeft dat alsnog gedaan)Wilden nog een maand bijboeken, maar daar heb ik stokje voor gestoken.
Nu hele aardige mensen. Maar, ik merk dan dat ik toch vooroordelen heb, arabisch als voorkeurstaal. En mijn 1e gedachte was: hoe moet dat met de dieren? Enfin: heb ze 2 keer gemaild met de vraag hoelaat ze aan dachten te komen, ook gezegd dat ik nog even wegmoest en het daarom graag wilde weten. Geprobeerd te bellen, maar het telefoonnummer bestond niet. Via booking.com geprobeerd, maar die hebben me ook niet meer teruggebeld, dus tja..pech dan. Ik ben weggegaan, en kort daarna belden ze me dat ze er waren. Gezegd dat ze even 20 minuten geduld moesten hebben. Toen ik aankwam niks aan de hand, echt vriendelijke mensen ,maar mijn vooroordeel bleek dus wel te kloppen. 1e vraag: mijn man is bang voor honden. Zou je die binnen kunnen houden? Ik: uh, nee. Dat kan niet. De honden wonen hier en lopen dus ook over het erf. Ik kan er rekening mee proberen te houden, maar kan geen garanties geven, want, zoals ik ook duidelijk vermeld heb in de advertentie, trekken mijn dieren zich weinig van hekken aan, en er staat ook duidelijk in dat ik 3 honden heb die hier over het erf lopen. Enfin...aangezien ze wel heel vriendelijk zijn hou ik er wel wat rekening mee, maar ik ga ze niet hysterisch binnen houden ofzo. Ik snap ook niet hoe je het verzint, want hij bleek ook niet bang, maar vond honden vies. En dan boek je dus een appartement op een boerderij, waar duidelijk gezegd wordt dat alle dieren overal rondlopen. En vraag je of de eigenaar de dieren binnen kan houden. Hoe dan? 8-) :D
ik heb booking.com nu op gesloten gezet. Liever minder boekingen, maar waar ik zelf ook plezier in heb, dan dit gezeur de hele tijd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 08:09

Ja dat is wel weer apart... ik denk dat ze dan puur op basis van de prijs geboekt hebben misschien.
En niet goed gelezen hebben / gedacht "de klant is koning" en dat je je wel aan zou passen.

Maar daar kan je natuurlijk helemaal niks mee.
Misschien nog iets duidelijker neerzetten "niet voor rokers" en "niet voor mensen die last hebben van overal los rondlopende vul-dierenstapel-in".

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 08:36

Ik snap je helemaal. Sommige mensen zijn gewoon aso. Als jij bepaalde zaken niet op je erf wilt is dat je goed recht. Zijn ze het er niet mee eens dan zoeken ze maar verder.

En je honden binnen houden omdat de klant dat wilt, nou echt niet. Ik heb er met mijn man over nagedacht toen we nog beide een woning hadden om anders één woning te verhuren en de ander te verkopen. Maar uiteindelijk ook niet gedaan, je weet nooit wat je in je huis krijgt.

Als het ooit een keer lukt om te stoppen met roken komen we een keer een paar dagen langs :D Ziet er heel leuk uit!

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-23 08:59

Lieszje, haha.. goede reden om te stoppen dus :).
Maar goed. Ik had gezegd dat ik er rekening mee zou proberen te houden. Doe ik dus ook niet meer. Heb de honden vanochtend om 7 uur naar buitrn gegooid. Zoek het uit. In mijn voorwaarden staat dat je binnen moet zijn voor 23 uur. Dit hebben ze ook ondertekend. Gisteren ook nogmaals gezegd en uitgelegd dat mijn slaapkamer aan het pad lag, en de honden aanslaan als daar ienand langsloopt, waardoor ik dan niet aan mijn slaap toekom. Ja, was helemaal goed. Half 4 kwamen ze terug. honden in rep en roer. gaat die kerel (ws dronken) ze ook nog lopen opfokken vd andere kant van het raam. Dus ik had herl veel lil vanochtend im 6 toen alle kippen besloten een conceet te geven met de haan als dirigent. Mijn golden besloot een blafconcert te geven voir hun deur, en de schapen er ook nog ff een schepje bovenop deden. En vanavond om 23 uur gaat er een fietsketting om het hek. Kunnen ze de auto aan de straat laten staan en zelf klimmen. Punt is dat ik ecgt best soepel ben als mensen overleggen. Mijn vorige airbnb gast belde op en gaf aan dat zijn collega niet goed gekeken had en niet had gezien dat alles niet roken was. En hij rookte wel. Met hem afgesproken dat het dan ok was op het terras als hij maar echt zorgde dat hij geen peuken liet rondslingeren. Hij heeft dat ook keurig gedaan. Maar respect.. daar draait het om. Ik las gisteren ook weer dat mensen bij Norma Miedema over het hek klommen om er te picknicken. Steeds minder mensen lijken grenzen van anderen te respecteren.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-23 09:07

pmarena schreef:
Ja dat is wel weer apart... ik denk dat ze dan puur op basis van de prijs geboekt hebben misschien.
En niet goed gelezen hebben / gedacht "de klant is koning" en dat je je wel aan zou passen.

Maar daar kan je natuurlijk helemaal niks mee.
Misschien nog iets duidelijker neerzetten "niet voor rokers" en "niet voor mensen die last hebben van overal los rondlopende vul-dierenstapel-in".

het kan echt niet duidelijker, hoor. Mensrn lezen gewoon niet en zullen idd puur om de prijs geboekt hebben. Ik had op booking mijn prijs verdubveld. Gelijk weer een boeking, maar ander slag. heeft gelijk check in en check out tijd doorgegeven. Dus denk dat de prijs ook een bepaalde groep tokkies aantrekt op booking dan. Heb booking eruit gegooid. Airbnb geeft leuke gasten, website ook en heb me aangemeld bij vrienden op de fiets en natuurhuisje. Booking is gewoon niet geschikt voor mij.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 09:11

IHN schreef:
Maar goed. Ik had gezegd dat ik er rekening mee zou proberen te houden. Doe ik dus ook niet meer. Heb de honden vanochtend om 7 uur naar buitrn gegooid. Zoek het uit. In mijn voorwaarden staat dat je binnen moet zijn voor 23 uur. Dit hebben ze ook ondertekend. Gisteren ook nogmaals gezegd en uitgelegd dat mijn slaapkamer aan het pad lag, en de honden aanslaan als daar ienand langsloopt, waardoor ik dan niet aan mijn slaap toekom. Ja, was helemaal goed. Half 4 kwamen ze terug. honden in rep en roer. gaat die kerel (ws dronken) ze ook nog lopen opfokken vd andere kant van het raam. Dus ik had herl veel lil vanochtend im 6 toen alle kippen besloten een conceet te geven met de haan als dirigent. Mijn golden besloot een blafconcert te geven voir hun deur, en de schapen er ook nog ff een schepje bovenop deden. En vanavond om 23 uur gaat er een fietsketting om het hek. Kunnen ze de auto aan de straat laten staan en zelf klimmen. Punt is dat ik ecgt best soepel ben als mensen overleggen. Mijn vorige airbnb gast belde op en gaf aan dat zijn collega niet goed gekeken had en niet had gezien dat alles niet roken was. En hij rookte wel. Met hem afgesproken dat het dan ok was op het terras als hij maar echt zorgde dat hij geen peuken liet rondslingeren. Hij heeft dat ook keurig gedaan. Maar respect.. daar draait het om. Ik las gisteren ook weer dat mensen bij Norma Miedema over het hek klommen om er te picknicken. Steeds minder mensen lijken grenzen van anderen te respecteren.

:n O wat erg zeg. Hoop dat ze niet te lang geboekt hebben...en ja, als duidelijk, ook op papier is afgesproken dat ze om 23u binnen moeten zijn dan ging er bij mij ook een slot op de poort om 23u.

Zou ze dat nog een allerlaatste keer duidelijk vertellen, en dan is het "doe er je voordeel mee" ;)

Of ik was misschien niet eens zo geduldig en zou ze vandaag meteen per direkt verzoeken om te vertrekken, wat een aso's.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-23 09:28

Sansevieria schreef:
IHN schreef:

:n O wat erg zeg. Hoop dat ze niet te lang geboekt hebben...en ja, als duidelijk, ook op papier is afgesproken dat ze om 23u binnen moeten zijn dan ging er bij mij ook een slot op de poort om 23u.

Zou ze dat nog een allerlaatste keer duidelijk vertellen, en dan is het "doe er je voordeel mee" ;)

Of ik was misschien niet eens zo geduldig en zou ze vandaag meteen per direkt verzoeken om te vertrekken, wat een aso's.

ze blijven alleen vannacht nog. Ik heb erover nagedacht im ze te laten vertrekken, maar dat is me teveel gedoe voor die ene nacht. Waarschuwen doe ik echter ook niet meer. Ondertekend en nog gezegd gisteren, waarin ze zelfs al zelf daarvoor aangaven dat ze rond 23 uur terug zouden komen. 24 uur was nog acceptabel. Het kan natuurlijk gezellig zijn, en dan vergeet je de tijd misschien. Maar half 4. dan was je echt al niet van plan om om 23 uur binnen te zijn. Dus ik zeg niks, en als ze te laat zijn zien ze het vanavond wel. Ik ben geen kleuterjuf die 3 waarschuwingen moet geven.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 09:36

Ik snap je gedachte om het hek dan maar op slot te doen, maar ik denk dat je dan meer problemen krijgt met deze mensen. Hun spullen liggen op jouw erf. Ik zou ze er gewoon vriendelijk op aanspreken en de keuze geven: op tijd terug of spullen pakken en geld van komende nacht terug.

Houdt de eer aan jezelf, met sommige gasten wil je op je eigen erf geen ruzie :)

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-23 09:47

Blue_flower schreef:
Ik snap je gedachte om het hek dan maar op slot te doen, maar ik denk dat je dan meer problemen krijgt met deze mensen. Hun spullen liggen op jouw erf. Ik zou ze er gewoon vriendelijk op aanspreken en de keuze geven: op tijd terug of spullen pakken en geld van komende nacht terug.

Houdt de eer aan jezelf, met sommige gasten wil je op je eigen erf geen ruzie :)

ze kunnen gewoon op het erf dan, hoor. Ofwel klimmen of even door de rijbak. Alleen de auto kan niet meer het terrein op. Mensen buitensluiten voor de nacht doe ik sws niet hoe boos ik ook zou zijn. Dat vind ik namelijk evengoed asociaal. Maar vannacht had ik er de ellende van. Doen ze het komende nacht weer hebben zij die. Maar mss heb je ook gelijk en moet ik er nog even over nadenken.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 09:54

IHN schreef:
Blue_flower schreef:

ze kunnen gewoon op het erf dan, hoor. Ofwel klimmen of even door de rijbak. Alleen de auto kan niet meer het terrein op. Mensen buitensluiten voor de nacht doe ik sws niet hoe boos ik ook zou zijn. Dat vind ik namelijk evengoed asociaal. Maar vannacht had ik er de ellende van. Doen ze het komende nacht weer hebben zij die. Maar mss heb je ook gelijk en moet ik er nog even over nadenken.

Ik zou als gast niet blij zijn als ik over een hek moet klimmen, ondanks dat het mijn eigen schuld zou zijn. Is de doorgang via de rijbak voor hun goed zichtbaar? Dan zou je dat hun kunnen aanbieden als alternatief. Auto niet meer terrein op snap ik heel goed :)

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 10:02

Wij hebben ook veel verschillende gasten gehad. Sommigen leuk en geinteresseerd, maar anderen onverschillig of veel uitzonderingen op regels vragen. Wij hebben inmiddels de ervaring dat wanneer ze iets, wat dan ook vragen, het daar vaak niet bij blijft en ze alles op willen rekken. Wij hebben bijvoorbeeld een inchecktijd van tussen 3 en 7 uur. Wanneer het gevraagd wordt met een reden, wil ik wel mensen tegemoed komen. Maar dat pakt niet altijd goed uit. "iets later" , het was inmiddels 11 uur en nog niemand gekomen. Op het mailtje reageerden ze dat ze nu bij Utrecht waren, ik mailde dat ze dan echt maar moesten annuleren, dat ik daar niet op ging wachten. Maar toch nog gewacht en om half 1 was ik er flauw van. Hek dicht en naar bed gegaan en dat mailde ik ook. De volgende ochtend een verontwaardigd mailtje dat ze de nacht in hun auto hebben doorgebracht, dat ze hier om 12 uur voor het hek hadden gestaan... Nou, echt niet. Dit was via airb&b trouwens. We hebben nu een max ingesteld van vier dagen. Je krijgt dan niet vakantievierende hele gezinnen die hier op het erf blijven plakken, was onze gedachte. Als het niet leuke mensen zijn, is dat te overzien. Meestal gaat het wel prettig hoor gelukkig. En het lijkt wel of het in de loop van het seizoen meer gedoe geeft. Maar misschien kan ik dan na X ervaringen minder hebben, dat zou ook kunnen natuurlijk.