Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 10:25

Iets na willen meten vind ik dan weer niet raar. De ene full is de andere niet. (of welke maat dan ook)
En als het niet past moet je het ook maar kwijt zien te raken.
Ik denk dan juist vaak:blijkbaar wil de verkoper niet verkopen.
En haal dan idd wel nieuw.

Syberdepiep

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 12:00

Nou dat nameten is inderdaad een dingetje. Zeker met kleding valt de ene maat weer heel anders.
Betaal meestal gewoon netjes de vraagprijs, en als ik twijfel aan de maat vraag ik nog wel eens of de afstand van oksel tot oksel even nagemeten zou kunnen worden zodat ik een indicatie heb hoe de maat ongeveer valt. Hoe vaak het dan ineens radiostilte is vanuit de verkoper... schijnbaar teveel moeite -O-
Zet zelf met kleding deze maten er wel bij in de advertentie, verkoopt veel sneller.

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 12:30

Vraagje: weet iemand van jullie hoe je via marktplaats aangetekend met postnl kan versturen. Zodat de koper ook de kopersbescherming van marktplaats heeft. Het gaat om een switch die verzonden moet worden.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 14:18

boyca schreef:
Vraagje: weet iemand van jullie hoe je via marktplaats aangetekend met postnl kan versturen. Zodat de koper ook de kopersbescherming van marktplaats heeft. Het gaat om een switch die verzonden moet worden.

Via mp heb je eigenlijk altijd een track&trace ... of ook echt aangetekend ,geen idee.
En anders dit dus met koper goed communiceren.
Ik heb bvb ook de Post NL app.
Laatst moest ik wat echt angetekend voor mp versturen.
Had niet eens in de mp app gezocht maar via ons gesprek kenbaar gemaakt en dan ook de dan ingezet....

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 18:19

Even een vraagje. Ik heb een aantal dingen te koop staan en ben zeer geliefd bij oplichters. Hebben jullie enig idee wat ik er aan kan doen? Heb er inmiddels al 6 aangegeven sinds 16u. Begin het een beetje zat te worden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 19:19

poetser schreef:
Even een vraagje. Ik heb een aantal dingen te koop staan en ben zeer geliefd bij oplichters. Hebben jullie enig idee wat ik er aan kan doen? Heb er inmiddels al 6 aangegeven sinds 16u. Begin het een beetje zat te worden.

Ze bezig houden. Heb ik laatst ook gedaan en mezelf helemaal zitten bescheuren. :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 19:27

Vanmiddag iemand gehad die graag mijn mentuig full wou hebben. Afgesproken voor 1,5 uur later. Komt ze aan en alles nameten want ze was al eerder opgelicht en toen zat ze met extra tuig maat cob terwijl ze full moet hebben. Cob had ze al bij haar paard mee gekregen van vorige eigenaar maar is net te klein.
Ik voelde hem al hangen na mijn eigen stommiteit en jawel mijn full was dezelfde maat als haar cob.... we hebben er beiden geen probleem van gemaakt maar gezien beide tuigen ideal zijn moet haar cob tuig dus wel full zijn. Die maten worden echt veel met elkaar verward kennelijk.
Mijne is echt full gezien het full tuig wat ik wou kopen aanschafbon bon bij zat en echt dezelfde maat was als mijn tuig. Achteraf logisch dat trekpaard van 3 wel full pastte (nu niet meer) maar cob had nooit gepast

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 19:31

Tallie1979 schreef:
poetser schreef:

Ze bezig houden. Heb ik laatst ook gedaan en mezelf helemaal zitten bescheuren. :D

Bij de eerste 2 is dat leuk, maar daarna is de lol er vanaf -O-

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 19:50

poetser schreef:

Wat kan helpen is de zin ' geen koeriersdiensten!' Maar beste oplossing is niet op Facebook groepen zetten.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 09:41

Hier ook weer eens iets.. Zadel verkocht en verzonden via Postnl. Verzonden voor 7 euro, in een doos die niet groter was dan toegestaan en max. 8,5 kg (dus onder de toegestane 10 kg). Nu krijg ik een melding dat de doos te groot en/of te zwaar was en dat ik moet bijbetalen. Ga ik niet doen, maar kan nu natuurlijk nooit meer bewijzen dat het niet zo is. Heel irritant...

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 10:12

Cardy schreef:
Hier ook weer eens iets.. Zadel verkocht en verzonden via Postnl. Verzonden voor 7 euro, in een doos die niet groter was dan toegestaan en max. 8,5 kg (dus onder de toegestane 10 kg). Nu krijg ik een melding dat de doos te groot en/of te zwaar was en dat ik moet bijbetalen. Ga ik niet doen, maar kan nu natuurlijk nooit meer bewijzen dat het niet zo is. Heel irritant...

Volgens mij moet je dat betalen omdat het anders niet aangeboden wordt bij de ontvanger. Herkenbaar hoor, ik had het een tijdje terug ook. Ging om een paar schoenen. Maar de doos was blijkbaar 0,5 cm te lang… -O-

Gee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 10:23

Is mij ook een keer gebeurd. Toen bleef de doos in een sorteercentrum liggen, toen ik het bericht kreeg. Ik heb met de klantenservice gebeld en het pakket werd retour gestuurd. Daarna heb ik het opnieuw aangeboden en ging het wel goed. De maten en het gewicht zouden ook boven maximale waarden liggen, wat zeker niet zo was. Het geld van de eerste poging om te verzenden kreeg ik trouwens terug gestort.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 10:26

Voor 7 euro een zadel versturen? Ik heb paar weken geleden een lambar (emmer) verzonden met post nl in een doos die nog geen kilo woog. Dat koste ik meen 7,95.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 10:35

Het scheelt of je online de 'postzegel' regelt.

Ik heb hier ook weer eens iets op MP staan, loopt 4/4 af en 47x bekeken. Eindelijk een bod en binnen 30 min. gereageerd dat het bedrag accoord is en of het opgehaald of verzonden moet worden. Ben benieuwd of en wanneer ik nog een reactie krijg.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 10:38

Cardy schreef:

Dat is lastig idd. Heb ik op vinted wel eens. Dan kiezen ze een verzender die hele kleine maten houdt.

Als je het via een postkantoor doet gaat het op een weegschaal. Dan staat het gewicht ook op je verzendbevestiging

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 10:38

Volgens de melding wordt ie wel geleverd en ook even uitgezocht waar het probleem ligt:

Afbeelding

Gewicht had ik iig goed gewogen haha, alleen zou de doos 3 en 1,5 cm te groot zijn (mag max. 50 x 50 x 100 zijn), maar ook 23 cm binnen de max. Dat klopt niet want heb het nagemeten en zou onder die 50 x 50 gekomen.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 10:39

Ik heb nu nog 2 PS dekjes erop staan. Bij beide het bod geaccepteerd en nu stilte

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 10:55

tammiebels schreef:
Ik heb nu nog 2 PS dekjes erop staan. Bij beide het bod geaccepteerd en nu stilte

Ik krijg er niet eens een bod op :(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 10:59

Ik had een heel stel goedkopere soms nog nieuwe dekjes en heb ze maar meteen naar de Paardenkamp gestuurd. Ik had niet eens zin om daar mee te gaan lopen leuren.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 11:01

Alja schreef:
tammiebels schreef:

Ik krijg er niet eens een bod op :(

Dat nog wel, staan er ook niet duur op dus dat scheelt

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 15:04

Cardy schreef:
Volgens de melding wordt ie wel geleverd en ook even uitgezocht waar het probleem ligt:

[ [url=m/rfbnKx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gewicht had ik iig goed gewogen haha, alleen zou de doos 3 en 1,5 cm te groot zijn (mag max. 50 x 50 x 100 zijn), maar ook 23 cm binnen de max. Dat klopt niet want heb het nagemeten en zou onder die 50 x 50 gekomen.

Ook wel eens gehad, ik had toen via de mail aangegeven dat het wel binnen de maten viel en heb er nooit meer wat op gehoord.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 18:03

Ik heb net voor het eerst iemand geblokkeerd op marktplaats.
Heb 1 ding te koop staan 50 euro is vaste prijs.
Krijg eerst een bericht 15.
Toen hallo. 25 nu halen!

Dus ik reageer; ook goede middag, 50 euro is vaste prijs.
Krijg terug;
Garage. Ik denk wat krijgen we nou? Dus ik vraag wat diegene bedoeld. Bleek garantie. Denk ik het weet het niet eens zeker.
Ik zeg nee geen garantie.
Krijg terug,
?!?!
Toen was ik er echt klaar mee

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 20:33

Kun je tegenwoordig geen betaallink meer sturen via marktplaats?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 21:50

Mijn dochter had via mp een geboorte alarm gekocht, helaas bleek de bijgeleverde telefoon niet goed te werken. Deze gaat in het alarm op de antirolsingel. Hierdoor konden we hem niet instellen.

Contact opgenomen met de verkoper, netjes gemeld wat het probleem was en dat ik eventueel een filmpje wilde maken als bewijs. Had ook mijn mobiele nummer erbij gezet.
Duurde echt 2 minuten toen belde degene al. Ze gaven eerlijk aan hem te hebben gekocht en zelf niet te hebben gebruikt omdat hun merrie plotseling was ingeslapen.
Ze vonden het echt heel erg, mocht hem terug sturen.
Gisteren ook gelijk gedaan, pakket vandaag bij hun geleverd. Vanavond een berichtje terug en het geld terug ontvangen. Maar wel de vraag of ik ze op de hoogte wilde houden als het veulen geboren was.
Dit geeft aan dat er ook nog eerlijke mensen bestaan op MP

Dandelion07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 22:00

Ohh dat is wel echt heel fijn!

Ik heb steeds Fransen via Vinted. Of iets anders wat ingewikkeld moet worden verzonden :+