Hulp gezocht bij economie werkstuk!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Hulp gezocht bij economie werkstuk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-02 22:59

Het is niet veel hoor...ik heb een stuk tekst op internet gevonden die min of meer aangeeft hoe de economie in Amerika er nog voor de aanslagen uitzag, en dat heb ik nodig. Ik kan er alleen niet helemaal uitkomen, ik denk dat mijn Engels daar nog iets te gebrekkig voor is Scheve mond

Citaat:
The impact on the global economy of the terrorist attacks on America on 11 September is difficult to determine because such attacks happened when the world was already experiencing a pervasive economic slowdown. Already by the end of 2000 and early 2001, "market participants had become concerned about the extent of slowdown in the United States and global economies, as growth in the United States had slowed unexpectedly sharply while an expected pick up in Europe and Japan was failing to materialize." Terrorist attacks may have aggravated the situation. They came at such a fragile moment for the American and world economies.

A University of Michigan survey conducted before the attacks (but published afterwards) showed American consumer confidence at its lowest level for eight years. The attacks aggravated the situation and negatively affected the stock markets. The survey concluded that the American economy was heading into recession even before 11 September. Since the world's economies are unusually synchronized at present, the sharp slowdown in America meant that the global economy was on the verge of its first recession since 1990.

Lowest Growth of World Production in 2001
The slowdown in the world economy may have led to the lowest growth of Growth World Product (GWP) in a decade. GWP grew little more than one percent in 2001 and the volume of world trade stagnated. The weakness became more widespread as the year progressed, with three quarters of the world's economies registering lower economic growth than in the previous year. More than 12 economies, accounting for more than two thirds of world output (including the world's three largest economies), were falling into recession. Growth in developing countries was also the lowest in a decade. Economies in transition were also declining.


Want...wat zegt dit stukje nou precies over de economie in Amerika VOOR de aanslagen? Dat het slecht is, maar wat was er slecht, en waarom? DAT heb ik nodig, en dat kan ik er niet uithalen.
Misschien staat het er niet in, dat zou ook nog kunnen Haha!
Maar mochten jullie zelf iets meer weten over de economie in Amerika VOOR de aanslagen, dan hoor ik dat heel erg graag Lovers

Ik hoop dat iemand me kan helpen, alvast heel erg bedankt!

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 00:21

Het staat er idd niet in, waarom de economie dalend was voor de aanslagen.

Volgens mij ( ) zit de wereldeconomie al sinds de Golfoorlog in een dalende groei.
Heb ik gewonnen??

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 01:18

Grappig, we hebben het tijdens les Finance nog over gehad, waardoor economie van Amerika (eigenlijk van Europa, vnl. Nederland) daalt. Volgens mijn leraar daalde de economie al, alleen werd het versneld door die aanslagen. Economie heeft namelijk altijd te maken met ups en downs.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 01:24

pfew dat is me nogal een plak tekst... was begonnen om het allemaal voor je te vertalen, maar het wordt me toch even te veel met allemaal die begrippen Tong uitsteken misschien als ik het overdag doe Tong uitsteken hihi maar ik ben verder ook helemaal niet goed in economie, dus that explains eigenlijk al best veel Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 01:26

Wat details: de economische groei was al minder, er werd min of meer gerekend op een opleving in Europa en Japan, maar die bleef uit en daarmee dus ook een verwachte positieve impuls voor de USA (en daarom ging het nog meer omlaag).
Er staat in ieder geval nog dat in uit onderzoek dat uitgevoerd werd voor de aanslagen bleek dat het consumentenvertrouwen sinds 8 jaar een nieuw dieptepunt kende en dat de attacks dus op een zeer gevoelig moment kwamen waardoor de economische teruggang in een stroomversnelling kwam.
Overigens laat deze tendens zich niet alleen zien in USA, maar over de hele wereld en dus een wereldwijde recessie, er is geen sterke economie nu (en in 2001 voor september ook niet) om de zaak weer vlot te trekken.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-02 17:19

Dankje Youko en Lovely...(hoe snel kan een topic dalen in een dag tijd! ). Daar heb ik wel wat aan. Dus de economie daalde sowiezo al, ivm ups en downs, en ze zaten al in een down. De aanslagen hebben dat dus verergerd, waardoor de economie in recessie belandde. *gaat zo even opzoeken wat recessie inhoudt Tong uitsteken*